Skocz do zawartości

BMW X5 E53 4.6 is


marekstach5

Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno sprzedałem i cały czas tesknie. to jest wybór serca bo minusem jest to ze jak chcesz miec w nim gaz i nie wsadzisz aku do bagaznika albo pod butle z gazem to masz tylko 40l na jazde a to oznacza tankowanie co jakies 150km. Jak jechałem do Dani to tankowałem sie 8 razy. Nad morze czy w góry tez generalnie 3-4 razy wiec jest to irytujące chyba ze czysta benzyna ale powiem szczerze ze mnie byłoby szkoda. Jazda w miescie jakies 23-25l w trasie koło 19l.

Poniewaz w Dani nie ma LPG to jakies 500km jeździłem na samej benzynie z czego 300km autobanem i blizej 2zł na budziku niz 1,5zł i komputer pokazał spalanie 17,9l. po baku oceniałem ze tak moze byc wiec jak na 2,5T auta bo zapakowane całe było to uwazam ze niezły wynik a różnicy w przyspieszaniu żadnej. Niestety w miescie lipa ze spalaniem. I zimą jak masz do pokonania krótkie odcinki tak do 15KM to zapomnij ze gaz Ci sie załączy. Więc latasz na benzynie cały czas. Oczywiście kto sie znajdzie i powie, że on to od razu przełacza na gaz i jeździ tylko spytaj czy jeszcze to auto ma :)

Jest to tez auto którym trzeba tez jeździź codziennie ponieważ beda problemy z aku bo jak nawet 0,1A zabraknie to nie odpali. Tak ma i już.

Tarcze i klocki tylko oryginalne i mówie tu o kupionych w serwisie a nie TEXTARACH czy innych poniewaz nie wiadomo kto je robi. IS jako jedyny ma inne tarcze i zaciski wiec nie ma generalnie zamienników a jak sa to i tak drogie. Mój mechanik - a serwisuje sie tylko tam gdzie robią tylko BMW - powiedział ze zamienników nie zakłada poniewaz miał 3 przypadki pod rzad ze po 2-3mc skończyły sie klocki i tarcze wiec to szkoda jego roboty. Pamietaj ze to ma 6,5s do 100 i serio robi wrażenie a musi sie to zatrzymac. Niestety silnik jako silnik nie jest super i ma swoje dziwne zachowania - ni z tego ni z owego bedzie dziwnie chodził po czym mu przejdzie, jest problem z dołem silnika w sensie przecieka lub uszczelka bloku ale tez nikt tego nie chce zrobic bo "ten typ tak ma i juz". W....a olej i płyn chłodniczy i tyle. ( jakie auto po 2010 aktualnie nie w...a oleju ). Trzeba bardzo dużą uwage zwrócić na silnik czy nie było kombinowe - np z Vanosami lub jak w moim przypadku ktos założył wiskoze od diesla i w pewnym momencie wyskoczyła bo nie dawała rady.

I na koniec koła ponieważ na zime trzeba kupić 18 - same opony na ori 19 gdzie z tyłu jest 10" a z przodu 9" jest bez sensu ale kto bogatemu - poniewaz ja poczytałem na forach ze 17 jak najbardziej wejdzie bez problemu i ...a tam. okazało sie ze zaciski z przodu sa tak duze ze chacza,A kupiłem ori BMW oczywiście. Uratowały mnie dystanse ale jak policzyłem to wszystko to zakup 18 i opon do nich wyszedłby tak samo. Koszt samych kół tez nie jest mały poniewaz te 3-3,5tys trzeba położyc.

To chyba tyle z minusów tego silnika bo reszta to bedzie jak we wszystkich e53 kulała.

Ale zeby nie bylo tak smutno to powiem, że mnie banan z mordy nie schodził za każdym razem jak jechałem moja Buńką. Na odpowiedniej wysokości, bezpiecznie szybko i do celu. Kole zwrócił uwage jest bardziej sztywna od innych e53 ale ja nie miałem jak porównac. Może i jest dość twarda ale za to w zakretach jedziesz jak osobówką i nie masz wrażenia poduszkowca.

Te pipsztoki co je widzisz z góry na światłach czesto gęsto myśla ze ja duze to se moga szybciej ruszyc i sie wbic przed Xa. Ha ha ha ha ha ha ha. Tyle powiem. Zanim on złapie za ten drążek to już wącha dwururke :)

Ogólem to polecam odwiedzić serwis BMW przed zakupem i wydać te 600zł na sprawdzenie bo można bardzo polecieć i trzeba brać pod uwage fakt ze bardzo mało żeby można dobrac, kupić w zamienniku lub używce bo mało tego jest więc trzeba bedzie odwiedzac ASO.

Generalnie jak kupisz zadbany egzemplarz bedziesz pilnował oleju i nie kombinował z częściami to bedzie ok. Ale na 100% nie jest to tanie auto w utrzymaniu i jakies 30-50% droższe w utrzymaniu od standardowej e53.

Buczu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Ja cały czas oglądam i choruję...

grabola IS poszedł już do kogoś innego, jest jeszcze jeden po remoncie silnika niby...

bardzo mi się te przedliftowe podobają.

ogólnie autko piękne, i tez chciałbym gaz założyć.Ogólnie to e53 średnio mi się podobają, ale wersja IS ma w sobie magię... nie ma to tamto....

no nic czas pokaże... czasami się jakaś perełka trafia... wiadomo że nie jest okazją z alledrogo ale osobiście wolę zapłacić więcej i mieć później spokój...

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem i polecam! Ale silnik 4.6 ktory potrafi paść z dnia na dzien kosztuje z wymianą 15k wymaga bardzo dobrego sprawdzenia osoby która dobrze zna m62tu.

Ja mojego ISa jeszcze długo bym nie sprzedawał gdyby nie trafił sie czerwony, a jest to biały kruk i na kolejnego ISa z wielką chęcią sie zdecydowałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Grabol,

miałeś w gazie IS.

powiedz jak temat wygląda?

dobrze to znosił nic się nie działo?

Miałeś dwa reduktory czy jeden ?

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jednym to zapomnij. 2 po 400km każdy. Wymienialem w swojej więc jestem na bieżąco. Daje rade nic się nie dzieje. Na 100km Odliczas jakieś 2-3l benzyny latem oczywiście. Im nowsze są tym szybciej na gazie polecisz. W ja na starych masz 1,5zl mogłem pocisnac na nowych koło 2zl. Powyżej nie dają rady. Minusem jak pisałem wcześniej jest zasięg.
Buczu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie mam zamiaru jakichś extemalnych prędkości robić.

ale tak żeby do 180 się zbierało ;)

a co jeśli obecnie jest jeden reduktor w instalacji prins? czy ogarnięty gazownik bez problemu dołoży drugi i zestroi temat?

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grabol,

miałeś w gazie IS.

powiedz jak temat wygląda?

dobrze to znosił nic się nie działo?

Miałeś dwa reduktory czy jeden ?

 

4.6 spokojnie pociągnie na jednym. Ja miałem reduktor Brc, palił średnio 20L i przy 200km/h wciskając kicka zaczynał żwawo oddychać :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze sie nie znam ale słabo to widze na jednym. Generalnie wszystko sie da tylko powiedzcie ile palił dodatkowo paliwa. Bo nie ma opcji ze nic. Ja zakładam ze przy jednym po prostu było 50/50 w dawce LPG do benzyny bo na samym gazie to jest nie osiągalne zeby leciec 200 i sam gaz silnik brał. To taka sama bajka jak spalanie dieselka 3.0 w miescie na poziomie 8l. Wszyscy o tym słyszeli tylko jakoś nikogo nie spotkałem komu by tyle palił. A nawet jeśli to wystarczy spytac ile na baku robi kilometrów już te 8l w bajki idą.
Buczu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli podlewal by paliwem to w trasie zauważyłbym ubytek, a tak nigdy nie było.

 

Jak? Jeździłeś mając setkę paliwa w baku? :lol:

Owszem, da się to sprawdzić, ale trzeba się w tym celu zapiąć laptopem do sterownika gazowni, a nie obserwując zasięg czy wskazówkę poziomu paliwa.

U mnie KME Twin spokojnie daje radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo kolega nie rozumie o co chodzi albo mówi o czym zupełnie innym. Jeżeli kolega mówi ze jeździ tylko na gazie i tylko na jednym reduktorze i jeszcze do tego wali pełną mocą i wszystko jest ok to sorry ale powinien do M4K pojechać żeby Łysy pokazał takie cudo. Bo generalnie to bajka kijem po wodzie pisana. Nie ma praktycznie instalacji LPG która nie potrzebuje benzyny. Więc siłą rzeczy musi ją spalać wache. zatankuj do 1 odbicia przejedz tankujac tylko gaz 1000km i zatankuj ponownie benzyne do 1 odbicia. Podziel na 10 i bedziesz wiedziec ile dodatkowo spala benzyny.


I na koniec oczywiście nie chce być złośliwy :D :8) ale jeżeli masz ten jeden reduktor rzeczywiście i daje rade sam to znaczy ze stado koni to Ci kolega uciekło z tego IS. Ja swojego jak chciałem pocisnac przy nawet nowych reduktorach to i tak nie było sensu bo nie dawały rady.

Buczu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam wprawdzie 4.4, a nie 4.6IS ani nie jestem zbytnim fachowcem od LPG, ale z tego co kojarzę w konfiguracji sterownika (a przynajmniej w Stagu) da się zdefiniować do jakich obrotów silnik ma ciągnąć na gazie i do takich ciągnie. Jeśli zabraknie mu z jakiegoś powodu ciśnienia to wtedy sterownik podaje benzynę. U mnie na KME Twin nie ma żadnych problemów, nie przełącza ani nie wywala na benzynę, do końca idzie na gazie, mówię o kickdownach, jeździe pod górę itd. Prędkości max nie sprawdzałem bo w cebulandii na pseudoautostradach nie ma wg mnie na to warunków. Przy LPG podstawa to dobrze dobrana, dobrze zamontowana i dobrze zestrojona instalacja i tyle, nie widzę sensu żeby zagłębiać się w szczegóły kiedy na co się przełącza itd, ważne że działa poprawnie i nie wpływa negatywnie na osiągi ani silnik :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik lpg moze miec dotrysk benzyny, ustawia sie to przy korektach na mapie gazu, przy spadku cisnienia itp


Jesli jednak ta opcja jest wylaczona nie ma szans na dotrysk nawe jak brakuej gazu- silnik sie bedzie krztysil

Oznacz to ze jak komus ubywa benzyny podczas jazdy na gazie to znaczy ze mu leja wteyski od benzyny, bo podczas pracy na lpg sa one wykaczone

I mozna zrobic i 10000 km na lpg ponautostradzie i nie ma opcji na gram ubytku benzyny


Chyba ze ma ZJEBANA instalacie ktora sie wspomaga benzyna.

Taka instalacja to smiec bo oznacza ze jest zle dobrana i wystrojona


Druga sprawa 4.4 pojedzie na jednym reduktorze- na KME gold jest to ciezkie do zrobienia, wymagalo dosc duzo iezdzenia na AFR oraz korektowania mapami ale od bidy jezdzi. Na kme gold gt jest duzo lepiej


Moim zdaniem 4.6 i wiecej nie pojdzie na jesnyn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.