Skocz do zawartości

E92 325i. Problem z weryfikacją usterki odmy i termostatu


dobolo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam 2 sprawy, o które chciałbym zapytać.

 

[1] Po pierwsze dzisiaj głównie jeżdząc po mieście z włączonym "KTMP-MOM" w ukrytym menu kontrolowałem temperatury i maksymalna zanotowana 81st.C, ale za moment spadła do 77. Najniższa 61st.C. Głównie w jeździe po mieście oscyluje 75-79 st C. Czy to są normalne temperatury? Czy wymieniać termostat? Temperatura oleju bardzo ciężko, żeby ruszyła z 70-75 coś do góry. Jak w mieście kilka razy go przeciągnę troche mocniej to temp. oleju łapie te 85-95 st.C, ale jak zaraz pojadę chwilę spokojniej to szybko spada do tych 75 st. C.

kkr8Zxv.jpg

 

[2] Po drugie ODMA. Jak precyzyjnie zdiagnozować czy ODMA nadaje się do wymiany? Denerwuje mnie troche to, że z rur wydobywają się kłęby dymu, ale ten dym wygląda jakby na parę wodną czy coś takiego, i są tego duże ilości. Gdzieś wyczytałem, że właśnie jak jest zużyta ODMA to mogą iść takie kłęby dymu.

 

[3] Trzecia taka rzecz, która mnie denerwuje to super parujące szyby i dziwny (jakby słodki) zapach w środku jak stoję chwilkę. Jak jadę to parują szyby, ale zapachu nie ma. Niestety żaden zakład gdzie byłem nie potrafił doprecyzować co jest nie tak. Niektórzy mówią że sprężarka, niektórzy że chłodnica i sam nie wiem co wymieniać.

 

Byłbym mega wdzięczny gdyby ktoś mógł coś pomóc, w którejś z kwestii.

 

P.S. Nie wiem czemu wcześniejszy temat został zamknięty. Ktoś podpowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Termostat do wymiany,2 Ja osobiście wymieniam odmę zaraz po zakupie auta a co do diagnozy odmy jest wiele tematów ale nikt konkretnie nie pisze jak się sprawdza. 3 masz gdzieś nieszczelność w układzie chłodzenia co by wskazywał ten słodkawy posmak, sprawdź czy masz suche wykładziny przy środkowym tunelu,bo może przepuszczać nagrzewnica, czego Ci nie życzę. Nieszczelność może powodować zapowietrzanie układu i chopki z temperatura silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy wyżej piszący nie wiedzą dużo o silniku N52 ale już stanowoczo piszą że termostat do wymiany...

 

Kolega autor niech patrzy tylko i wyłącznie na temperaturę oleju. Powinna być w granicach minimum 90-100 stopni. U mnie taka się utrzymuje nawet gdy przez dłuższe okresy czasu temperatura wody oscyluje w granicach 80 stopni. Nie napisałeś dodatkowo ile to czasu jechałeś gdy temperatura oleju nie chciała się podnieść o raz nie jest jasne co to znaczy że minimalna temperatura wody wynosiła 60 stopni (kiedy? w trakcie jazdy? po postoju?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jest elektryczna pompa wody nie na pasku i jest sterowana elektronicznie nastawiając bardzo różne temperatury wody,

Pompa nie jest urzadzeniem decyzyjnym i nic nie nastawia - jej zadaniem jest przezucic plyn z punktu A do B a elektronika jest aby utrzymywac temperature.

80 stopni w wielu przypadkach jest okej.

Nie powtarzaj glupot ktore ktos wymyslil lub gdzies przeczytal i przekonal do nich jakas garstke forumowiczow.

Jesli Tobie tak trzyma temperature to dpowietrz uklad .

masz gdzieś nieszczelność w układzie chłodzenia co by wskazywał ten słodkawy posmak, sprawdź czy masz suche wykładziny przy środkowym tunelu,bo może przepuszczać nagrzewnica, czego Ci nie życzę.

Tez zacznij od odpowietrzenia ukladu i zycze Ci aby pomoglo bo w przeciwnym razie tak jak Marton4 napisal - przepuszcza nagrzewnica a wtedy masz co robic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega autor niech patrzy tylko i wyłącznie na temperaturę oleju. Powinna być w granicach minimum 90-100 stopni. U mnie taka się utrzymuje nawet gdy przez dłuższe okresy czasu temperatura wody oscyluje w granicach 80 stopni. Nie napisałeś dodatkowo ile to czasu jechałeś gdy temperatura oleju nie chciała się podnieść o raz nie jest jasne co to znaczy że minimalna temperatura wody wynosiła 60 stopni (kiedy? w trakcie jazdy? po postoju?)

 

Temperatura oleju w okolicach 100/110 jest tylko jak go pałuję jak jeżdze spokojnie to nie ma opcji na 100stopni. Jak jeżdzę po mieście normalnie(spokojnie) to temp oleju 70-80st C. I co najwazniejsze nie jest to stała temp. jak przypiłuję to dojdzie do 100/110 później jade spokojnie to zchodzi na 70/80. Jak jade na autostradzie to max 80st. C.

 

sprawdź czy masz suche wykładziny przy środkowym tunelu,bo może przepuszczać nagrzewnica, czego Ci nie życzę.

Wykładziny suche. Układ jest gdzies nieszczelny bo mi ubywa trochę płynu co jakis czas i lubi zostawic małą plamkę, ale czy to może być przyczyną że nie działa prawie w ogóle klima?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój N52 B25 też się nie dogrzewał, 80 stopni (płynu) to było maks co mogłem osiągnąć. Wymieniłem termostat i płyn, teraz osiągnięcie 100 stopni temperatury płynu nie jest żadnym problemem, obojętne jaka temperatura zewnętrzna i czy to miasto czy trasa.

Co do nieszczelności układu, jak najszybciej usunąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kotin44 wiem jak działa układ regulacji w obiegu zamkniętym, wiem też co to rodzaj regulacji jak i algorytm regulacji, ba nawet kilka dobrze znam... Napisałem chyba wyraźnie że pompa jest urządzeniem wykonawczym i jest sterowana elektroniką. Co do temperatury wody w okolicach 80 stopni, to tak jak napisałem, zdarza się taka u mnie ale pomimo tego temperatura oleju jest utrzymywana w granicach 95-105 stopni i uważam to za normalne działanie, bo ile twoim zdaniem powinna ta temperatura oleju wynosić? Tak jak też napisałem, uważam że w silnikach z elektryczną pompą wody tylko sprawdzanie temperatury oleju ma sens i nie ma co szukać usterek na siłe, tak jak to wiele osób tutaj szukało i wymieniało pół samochodu a temperatura wody nadal oscylowała w okolicach 80 stopni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Układ jest gdzies nieszczelny bo mi ubywa trochę płynu co jakis czas i lubi zostawic małą plamkę, ale czy to może być przyczyną że nie działa prawie w ogóle klima?

ile ubywa tego plynu i gdzie zostawia plamy?

kotin44 wiem jak działa układ regulacji w obiegu zamkniętym, wiem też co to rodzaj regulacji jak i algorytm regulacji, ba nawet kilka dobrze znam...

Od dziesiecoleci wiadomo ze idealna temp dla silnika to 100 - 105 st C ale technika to ograniczala i w trosce o bezpieczenstwo silnika temperatura byla utrzymywana na poziomie jak najbardziej zblizonym do idealu 90 stC a kiedy a kiedy inzynierom udalo sie stwozyc uklad ktory zapewni idealna temperature to zaczyna sie mowic ze 80 stC jest OK...Nie mam na celu nikogo pouczac - jesli masz na ten temat inne zdanie to uszanuje ale zadaj sobie pytanie ile pojazdow jezdzi w temp 80 stopni na ilosc wyprodukowanych a odpowiedz ktore grono pojazdow jezdzi z usterka przyjdzie sama i tu zakonczmy temat temperatury silnika bo dyskusja i tak nic nie wniesie do tematu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki sam problem z temperaturą. U mnie zaczęto się od komunikatu o niskim poziomie płynu. Dolałem i zacząłem obserwować temp w ukrytym menu. Wahania temp były jak u Ciebie.

Mi najpierw zaczął przecekać czujnik temp po prawej stronie zaraz przy chłodnicy. Po kilku tygodniach od wymiany zaczęła przeciekać chłodnica w lewym dolnym narożniku. Po wymianie chłodnicy wszystko wróciło do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ jest gdzies nieszczelny bo mi ubywa trochę płynu co jakis czas i lubi zostawic małą plamkę, ale czy to może być przyczyną że nie działa prawie w ogóle klima?

ile ubywa tego plynu i gdzie zostawia plamy?

 

Miałem taki sam problem z temperaturą. U mnie zaczęto się od komunikatu o niskim poziomie płynu. Dolałem i zacząłem obserwować temp w ukrytym menu. Wahania temp były jak u Ciebie.

Mi najpierw zaczął przecekać czujnik temp po prawej stronie zaraz przy chłodnicy. Po kilku tygodniach od wymiany zaczęła przeciekać chłodnica w lewym dolnym narożniku. Po wymianie chłodnicy wszystko wróciło do normy.

 

Wydaje mi się, że przecieka na łączeniu przewodu z kolankiem w reduktorze gazu (posiadam instalację gazową)

 

Mi "spec" polecił wymienić całą instalację klimatyzacji (kompresor, przewody, chłodnicę, itd.)

 

No i co z tą odmą? Wymienić czy nie? Jak to sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Jak w mieście kilka razy go przeciągnę troche mocniej to temp. oleju łapie te 85-95 st.C, ale jak zaraz pojadę chwilę spokojniej to szybko spada do tych 75 st. C."

 

Nikt z nas nie projektował tego układu więc teoretyzowanie na temat jego działania do niczego nie doprowadzi. Jedyne co może koledze pomóc to doświadczenie z konkretnym silnikiem i układem chłodzenia.

 

Po pierwsze tak jak mg123 piszę moim zdaniem zapomnij o sprawdzaniu temperatury układu chłodzenia w ukrytym menu bo do żadnych wniosków nie dojdziesz chyba, że porównasz sobie te temperatury ze sprawnym N52 w tych samych warunkach i pod tym samym obciążeniem. Elektryczna pompa wody reaguje natychmiast w zależności od obciążenia silnika i tak jeżeli w jednej chwili przy danej prędkości mam np 95st C to wystarczy zjazd, z autostrady na drugą, zwolnienie do 80 km/h i w chwile później mam już inną temperaturę o 10 st C.

 

Teraz do rzeczy, u mnie w N52B30 wymieniałem w zeszłym roku profilaktycznie pompę wody i termostat tak więc jestem pewien ich właściwego działania. Do tego mam u siebie tą możliwość, że mam cały czas podgląd na temperaturę płynu i temperaturę oleju dzięki aftermarketowej nawigacji.

 

Dzisiaj przy prędkości 120 km/h na tempomacie na 6 biegu na autostradzie przy temperaturze zewnętrznej -5stC temperatura oleju unormowała się u mnie na poziomie 94-95 st C.

Jeżeli tak masz, że na autostradzie przy stałej prędkości 120 km/h temperatura oleju to 75 stopni C to coś jest zdecydowanie nie tak i stawiałbym na termostat lub inna usterkę układu chłodzenia.

Edytowane przez Canderus
Eibach Pro Kit, Rev Motoring Silicone Intake Hose, Kolektory Turbo Works, Performance Intake, Milv's: +1mm Modified Intake Lift Valvetronic Supports, Program BPC.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ jest gdzies nieszczelny bo mi ubywa trochę płynu co jakis czas i lubi zostawic małą plamkę, ale czy to może być przyczyną że nie działa prawie w ogóle klima?

ile ubywa tego plynu i gdzie zostawia plamy?

 

Miałem taki sam problem z temperaturą. U mnie zaczęto się od komunikatu o niskim poziomie płynu. Dolałem i zacząłem obserwować temp w ukrytym menu. Wahania temp były jak u Ciebie.

Mi najpierw zaczął przecekać czujnik temp po prawej stronie zaraz przy chłodnicy. Po kilku tygodniach od wymiany zaczęła przeciekać chłodnica w lewym dolnym narożniku. Po wymianie chłodnicy wszystko wróciło do normy.

 

Wydaje mi się, że przecieka na łączeniu przewodu z kolankiem w reduktorze gazu (posiadam instalację gazową)

 

Mi "spec" polecił wymienić całą instalację klimatyzacji (kompresor, przewody, chłodnicę, itd.)

 

No i co z tą odmą? Wymienić czy nie? Jak to sprawdzić?

 

Jaki masz przebieg?

Czy sprawdzałeś czy jest to realne wskazanie? I jaki masz silnik N52 czy N53?

 

Ja wymieniałem odmę profilaktycznie przy 130.000 km, mechanik mi ją oddał i autentycznie zero śladów zużycia, trochę brudu.

1.Teoretycznie, nieszczelna odma powinna puszczać olej do kolektora dolotowego i można to sprawdzić wyciągając dużą DISĘ, u mnie było sucho i faktycznie odma była ok.

2.W internecie znajdziesz też sposób sprawdzania odmy poprzez odkręcanie korka wlewu oleju na pracującym silniku, uszkodzona odma powinna zasysać korek.

3.Uszkodzona odma powinna zwiększyć ubytki oleju.

 

Inny sposób to już chyba tylko wyciągniecie jej i organoleptyczne oględziny.

Eibach Pro Kit, Rev Motoring Silicone Intake Hose, Kolektory Turbo Works, Performance Intake, Milv's: +1mm Modified Intake Lift Valvetronic Supports, Program BPC.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.