Skocz do zawartości

525d N47 problem z alternatorem


dziubek_ma

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Wyskoczył mi błąd 2A0D00 alternator missing (w Carly nazwany generator no communication). Błąd powraca od razu po skasowaniu.

Jak włączę np. ogrzewanie siedzień, to dodatkowo czasami wyskakuje do tego błąd power management (informacja, że odcięto zasilanie niektórych elementów, żeby bilans energetyczny się zgadzał).

 

Czy istnieje możliwość, że przyczyną jest słaby akumulator, czy na bank padł regulator napięcia? Na teście akumulator wskazał prawidłowe napięcie, ale za niski prąd rozruchowy (około 80% nominalnego). W ukrytym menu system voltage jest stały 13,9-14.0 V. Elektryk sprawdzał napięcie miernikiem i nie zauważył żadnych nieprawidłowości.

 

Słyszałem, że zamienniki regulatorów od Valeo nie chcą działać z z BMW, i że trzeba kupić oryginał. Słyszeliście coś o tym?

 

Z góry dziękuję za odzew.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Trochę niskie to ładowanie, do ilu spada napięcie podczas rozruchu? W e60 regulatory valeo sprawdzają się jak najbardziej.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ukrytym menu spada do 10V z małym hakiem. Miernikiem nie sprawdzałem.

Sytuacja jest taka, że parę miesięcy temu serwis stwierdził, że za bardzo rozgrzewa się alternator. Został sprawdzony na stole i wyszło, że to awaria regulatora napięcia. Samochód potrzebowałem "na już" i niestety został założony "sprawny używany".

Od tego czasu napięcie ładowania w ukrytym menu jest stałe (ze starym regulatorem się zmieniało), a niedawno pojawił się błąd komunikacji z alternatorem i te błędy power management.

 

Logika nakazuje kupić nowy regulator, ale w tym aucie wiele rzeczy opiera się prawom logiki ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak nie spada poniżej 10V to akumulator zostawiłbym w spokoju.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Trochę to trwało, ale jestem po wymianie regulatora napięcia. To on był przyczyną błędu. Ładowanie w ukrytym menu podskoczyło z 13.9-14.0 do 14.6-14.8 V.

Żadne błędy już nie powracają. Wychodzi na to, że dla akumulatora AGM napięcie ładowania w okolicach 14 V jest za niskie, w każdym razie w warunkach zimowych.

 

 

Dzięki za pomoc.

 

Temat do zamknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Mam ten sam problem z ładowaniem 14.1 jak wlacze odbiorniki spada do 13.7-8 nie doladowuje mi akumulatora i wyskakuja te same błedy czyli musze wymienic regulator napiecia ? Dam rade dam to zrobic pewnie Masz jakiegoś linka albo nr OE ?

Dzięki 

Edytowane przez Camell33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Z racji tego że ostatnio miałem problemy z alternatorami w moim samochodzie od 2 tygodni jeżdżę i obserwuję ładowanie w moim samochodzie Problemy miałem był zepsuty alternator wymieniłem na nowy   po tygodniu znowu zepsuty 😡 sprzedawca wymienił na nowy wymieniłem i obserwuję teraz ładowanie Po  wymianie alternatora ładowanie miałem cały czas między 14.5 v a 15v ale większość czasu utrzymywało się na 14.6v  tak samo było na tym alternatorze  co  tydzień działał i się zepsuł . Pomyślałem sobie że to troszkę za duże ładowanie i postanowiłem wymienić akumulator bo już był stary 12 lat mimo że nie dawał objawów zużytego palił dobrze i nie było żadnych komunikatów że jest problem Jak wymieniłem akumulator to ładowanie spadło do 13.9v 14v i tak się utrzymuje ,jak kilka razy zapaliłem samochód i zgasiłem to później przez kilka kilometrów ładowanie wskoczyło do 15v i spadło później 14,6 v  na kilka kilometrów i chyba po 10 km znowu do 13.9 v i teraz tak się utrzymuje od kilku dni Jedynie jak zdejmę nogę z gazu to wtedy jak  ładuje  z tego dodatkowego doładowania to wskakuje na 14.7 v Akumulator zawsze jak gaszę samochód ma powyżej 13v a o tej porze roku działa dużo odbiorników prądu wycieraczki ,światła podgrzewanie tylnej szyby ,siedzenia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.