Skocz do zawartości

[E39] M54B30 wentylator klimatyzacji, chłodzenie silnika


gonzosc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

mam następujący problem na który nie mogę znaleźć rozwiązania. A mianowicie podczas jednostajnej jazdy po autostradzie np. 120km/h lub troszkę szybciej załącza mi się wiatrak klimatyzacji i nie wiem dlaczego. Robi mi się tak nawet jak na zewnątrz jest temperatura ujemna. Wcześniej takiego objawu nie zauważyłem lub takie coś występowało ale nie słyszałem wiatraka od klimatyzacji.

Zdrzałko się, że wiatrak się załączał ale tylko na postoju.

Miałem niesprawne Visco więc je wymieniłem. Profilaktycznie wymieniłem również pompę wody bo dawno już nie wymieniałem. Nic to nie pomogło. Wymieniłem czujnik temperatury w dolnym wężu chłodnicy ale bez efektu. Samochód myślę, że jest dobrze odpowietrzony (to moje 4 BMW i mam w tym trochę doświadczenia). Przy dzisiejszych temperaturach (lekko ujemnych) podczas jazdy po mieście nie jestem w stanie wywołać takiego efektu nawet podczas dynamicznej jazdy.

Na postoju muszę sporo katować silnik aby załączył się wiatrak klimatyzacji.

INPA nic ciekawego nie mówi, a bynajmniej nic niepokojącego tam nie widzę.

Wiatrak klimatyzacji załącza się jak temperatura w dolnym wężu osiągnie 71st C i działa do momentu aż spadnie do mw. 30st C (testowane podczas postoju).

Jak termostat otworzy się to praktycznie za chwilę włącza się wiatrak klimatyzacji.

Czy miał ktoś z Was taki problem?

 

Temperatura silnika oscyluje pomiędzy 93 a 96 st C (podczas jazdy w mieście - odczyt z testu nr 7).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

71 na dolnym wężu to chyba sporo jak na moje oko.

Z tego co pamiętam to u mnie jest problem, żeby ponad 35 wyszło. Chłodnia może już na końcu wytrzymałości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodnica raczej normalna ale na wszelki wypadek wydmuchałem ją przed chwilą - jutro test.

Dzisiaj na autostradzie załączył mi go jak go depnąłem tak na około 150km\h (odcinek jakieś 8km), a temperatura na zewnątrz poniżej zera.

Test nr 7 - temperatura od 93 do 96 tak się waha niezależnie od tego czy wentylator chodzi czy nie.

Podczas jazdy na autostradzie nawet jak wentylator chodził to temperatura testu 7 --> 95-96 st C

 

Dziwna sprawa bo jak zatrzymałem samochód to Visco nie łapało, a wentylator kręcił jak szalony. Zauważyłem, że Visco łapie ale jak nie mam obrotów silnika. Jak za sprzęgli i wtedy dodam gazu to tak jakby się ślizgało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymiana wiskozy na nową, nie oznacza że będzie chodziła dobrze, wczoraj mieliśmy pacjenta E36 benzynę z nówką wiskozą, klient twierdzi ze się grzeje i nie wie o co chodzi, bo już wszystko wymienił, okazało się że wiskoza zaczynała lekko spinać dopiero powyżej temperatury 117 stopni. Było to wisko z regulacją-ampulem na zaworze, drobna korekta przywróciła jej normalne zachowanie, także poobserwuj dokładnie temperaturę najlepiej z kompem, podnieś maskę i popatrz jak się zachowuje wiskoza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj? Powiem Ci ze prócz wiska jeszcze musi coś być w tej 3er. To nie jest normalne by dochodziło do takich temp o tej porze. Moje wisko nie chodzi od kilku miesięcy. Czy to trasa czy długie korki. Chłodnica sama bez wiatraka powinna oddać ciepło. Co innego wiosną /latem.

 

Wentylator przy rozpietym wisko będzie się i tak dość szybko kręcił że nie jest tak łatwo zatrzymać i przy rozpietym można stracić palec jak się będzie miało pecha. Wentylator nigdy nie będzie stać nieruchomo przy wisko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samochód był w warsztacie, gdzie warunki są że tak powiem domowe i tam był testowany, a 3ka kupiona przez właściciela do zabawy gdzie prędkości jest nie wiele a obciążenie b.duże, generalnie samochód został naprawiony i temat został zamknięty, nic tam więcej nie robiliśmy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoje wisko robiłem w zimę pod chmurką w śniegu :mrgreen:

 

Tylko chciałem podpowiedzieć że to nie jest normalne tak czy inaczej chyba że jeździ na krótki tor gdzie piłuje ją do 3 biegu max to moooze w tej temp wspomaganie było by chwilowo potrzebne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra. Jestem po małych testach. Zrobiłem tak - odpiąłem czujnik temperatury na wyjściu z chłodnicy i na kablu podpiąłem drugi czujnik (ten stary co wymieniałem). Tak więc czujnik sobie wisiał w powietrzu, wentylator dalej załącza się podczas jazdy po autostradzie. Tak było rano i teraz jak wracałem do domu. Temperatura w teście nr 7 nie zmienia się czyli 94-96 st C.

Ma ktoś jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Odpowiada za włączenie wentylatora

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie znajdę ten czujnik? Z rysunku nie bardzo mogę zakumać gdzie on jest.

Jestem po trasie 2x450km (większość autostrada). Temperatury w teście nr 7 wahały się od 83 do 96 st C. Wentylator załączał się nawet jak było w okolicach 87st C.

Mam wrażenie, że jak rośnie ciśnienie w układzie to załącza się. Jak jadę na 2500obr to nie włącza się, jak jadę np 3500obr to włącza się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeździsz w zimę z załączoną klimą?

Jeżeli masz włączoną śnieżynkę i klimatronic na auto i np. 22st.C, to przy obecnych temperaturach zewn. klima rzadko kiedy się załączy.

Załączy się trzeba włączyć tylko obieg wewnętrzny.To zabezpiecze ie przed oblodzeniem parownika.Włączając klimę zimą szyby szybciej odparują.Sprawdzone

Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeździsz w zimę z załączoną klimą?

Jeżeli masz włączoną śnieżynkę i klimatronic na auto i np. 22st.C, to przy obecnych temperaturach zewn. klima rzadko kiedy się załączy.

Załączy się trzeba włączyć tylko obieg wewnętrzny.To zabezpiecze ie przed oblodzeniem parownika.Włączając klimę zimą szyby szybciej odparują.Sprawdzone

Oblodzeniem parownika? Przy sprawnej klimie parownik nie będzie zamarzal a obieg wewnętrzny właśnie powinno się wyłączyć chcąc wysuszyć powietrze i szyby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klimatyzację automatyczną (jeśli się ją posiada w samochodzie) to się włącza w momencie zakupu samochodu na pozycję AUTO ( śnieżynka załączona cały okrągły rok) i potem jedynie reguluje temperaturę wg. uznania. Dla komfortu, z lenistwa i w ramach dbania o instalację klimatyzacji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.