Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zacznę od tego, że jakoś nie mam szczęścia do BMW:), zawsze muszę natrafić na nietypowy problem.

 

Kupiłem f30 320i rocznik 2012 w 2015 roku. Miał 78k przebiegu, a teraz ma 135k. Samochód od początku w Polsce. Przy zakupie pełne sprawdzenie w serwisie. Generalnie ok, tylko zwrócili uwagę, że trochę słychać łańcuch rozrządu. Dogadałem się ze sprzedającym, że koszt dzielimy na pół i robimy.

Wszystko było ok, do września kiedy pojawiła mi się pierwszy raz kontrolka błąd napędu na autostradzie, a samochód przeszedł w tryb serwisowy. Zatrzymałem się, zresetowałem i wszystko grało.

Próbowałem się zorientować co to mogło być. Generalnie wachlarz możliwości był ogromny.

 

Po miesiącu pojawił się błąd ponowie i pojawia się do dziś dnia tylko w trybie nieregularnym, gaśnie i zapala się kiedy chce, ciężko pojechać do serwisu i trafić na moment że akurat będzie.

Pojechałem w listopadzie do serwisu, w celu eliminacji problemu. Dostałem listę rzeczy do zrobienia, ale to nie związanych z błędem (np. obudowy amortyzatorów) i powiedzieli, że były jakieś drobne błędy ale nie powinien już błąd wracać. Jeśli wróci to pewnie łańcuch rozrządu- zagotowałem się bo 50k temu go wymieniałem..... Ale mówię dobra jadę zobaczymy. Tego samego dnia błąd wrócił....

 

Pytanie:

 

Czy ktoś się orientuje co to może być za problem? Ewentualnie może polecić kogoś zaufanego w Warszawie do ogarnięcia tematu, bo historia poprzedniego bmw i walka ze spadkiem mocy po kilku mistrzach mechaniki niemieckiej generacji oraz stwierdzenie w serwisie,że powinno być ok a jak nie to pewnie łańcuch nie nastawia mnie optymistycznie.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Rzeczywiście nie napisałem istotnego, że auto kupione poza Warszawą i musiałem bym jechać 200 km się kłócić, a nie mam 100% pewności, że to łańcuch. Diagnoza została postawiona w serwisie w Warszawie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jaki w ogóle jest konkretnie błąd odczytany programem diagnostycznym?
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Bez odczytanych kodów błędu pomoże tylko wróżka.
Opublikowano

Z odczytanym też prawdopodobnie wróżka nie pomoże, napisałem już maila, żeby mi przesłali wyciąg z diagnostyki komputerowej z tego zlecenia.

 

Komputer niewiele powiedział, bo akurat nie było aktywnego błędu. Musiałbym jeździć i jak się pojawi błąd to jechać gdzieś komputer podpiąć, a bywa, że i tydzień nie wyskakuje.

 

Raz mi się udało, ale to nie był oryginalny soft bmw, znajomy po podłączeniu nic nie widział specjalnego, co mogłoby być powiązane z napędem.

 

 

W serwisie dostałem wycenę na:

Uszczelkę pokrywy głowicy, kołnierz uszczelniający, O-ring czujnika położenia rozrządu, wymianę/uszczelnienie pokrywy głowicy silnika, łańuch rozrządu+wymiana.

 

Druga to:

olej do aumatycznej skrzyni biegów, miska olejowa, śruba miski olejowej, wymiana tego i kasowanie ustawień adaptacyjnych.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego. Każdy błąd zostaje w pamięci więc nie musi Ci się świecić na desce żeby dało się go odczytać. Nie wiem co Ty tam za specjalistów masz dookoła, ale musisz znaleźć lepszych. ;)
Opublikowano

Jasne, rozumiem. Dlatego tym bardziej muszę poczekać na maila z serwisu, co się wyświetliło na komputerze.

 

No takich specjalistów jak wspominałem, że jeśli nie pomoże "to pewnie" będzie łańcuch rozrządu do wymiany, bo standardowo przy takim przebiegu mniej więcej już w nich się pojawia problem.

 

Nie jestem mechanikiem, ale w swojej specjalizacji, to nie wyobrażam sobie na stosowanie hasła chyba/pewnie/prawdopodobnie, bo mamy z tyłu głowy, że zaraz zapłacę za 10 rzeczy, zamiast za 1-2 konkretne związane z tym problemem.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Kup sobie np Carly obd i aplikację. Będziesz mógł sam w każdej chwili sprawdzić błędy a nie czekać na jakieś maile i nie wysłuchiwać bajek o tym ze znikają..
Opublikowano
U mnie sie coś takiego dwa razy pojawiło jakieś 3 lata temu i od tego czasu już nie. Oba przypadki w tej samej sytuacji - rezerwa paliwa i nagłe wciśniecie "gazu" prawie do oporu.
Opublikowano

Dostałem dzisiaj Carly opd i zainstalowałem apkę.

Błędy jakie wyskoczyły:

 

0. Motor Control:

<--------------------------->

Engine / Motor:

- Fault: Exhaust: angular offset to the crankshaft out of tolerance

- Code: 130F20

- Fault: Charge pressure control, shutdown: pressure build-locked

- Code: 120408

 

3. Immobilizer System:

<--------------------------->

Body Domain Controler :

- Fault: Open or short circuit to battery voltage or internal error DC-DC converter

- Code: 8044A0

 

7. Body:

<--------------------------->

Automatisches Front Steering:

- ECU not present/no answer

<--------------------------->

Rear Electronics Module / Elektronik Modul hinten:

- Fault: Output Nsl R defect

- Code: 804880

- Fault: Output Rfs R defect

- Code: 804882

<--------------------------->

Integrated Chassis Management Quer/Längsdynamik:

- Fault: With greater uncertainty direction Vx 2 M/S- Sbs function

- Code: 480134

<===========================>

8. Other:

 

ABS + DSC:

- Fault: :Because of the cost over-temperature shutdown

- Code: 801A55

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
odgrzeje trochę temat :8) i udało ci się dowiedzieć co było problemem i generowało błędy?
  • 1 rok później...
Opublikowano
Rowniez odgrzewam. Czy ktos mial podobny problem jak OP? Mi dzisiaj podczas przyspieszania pokazal sie pomaranczowy komunikat mowiacy o jakims bledzie napedu
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bez podłączenia komputera diagnostycznego niczego się nie dowiesz. To jest tak ogólny komunikat, że problemem może być praktycznie wszystko powiązane z układem napędowym.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.