Skocz do zawartości

[E87] Ringi


Hipo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 198
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
A ja mam pytanie: czy jakbym chcial wymienic przednie zwykle lampy na ksenonowe to duzo to roboty? Bo widzialem wiele zestawow (http://www.stxstyling.co.uk/StxStyling/Cars/showit.php?pnum=9365) tego typu ale to chyba sa tylko zarowki ksenonowe? Pasowaly by w miejsce zwyklych zarowek?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie: czy jakbym chcial wymienic przednie zwykle lampy na ksenonowe to duzo to roboty? Bo widzialem wiele zestawow (http://www.stxstyling.co.uk/StxStyling/Cars/showit.php?pnum=9365) tego typu ale to chyba sa tylko zarowki ksenonowe? Pasowaly by w miejsce zwyklych zarowek?

będą pasować, ale przecież nie masz soczewki... troche kiepsko to będzie wyglądać... i niedozwolone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie: czy jakbym chcial wymienic przednie zwykle lampy na ksenonowe to duzo to roboty? Bo widzialem wiele zestawow (http://www.stxstyling.co.uk/StxStyling/Cars/showit.php?pnum=9365) tego typu ale to chyba sa tylko zarowki ksenonowe? Pasowaly by w miejsce zwyklych zarowek?

 

 

ja mam takowe i daj Pan spokój ,oczywiście ładnie świecą ,ale nie ma to jak fabryczny bikseno , od dłuższego czasu zmieniam na bikseno i cosik się zebrać nie mogę :(

jakby ktoś chciał to mogę później swój zestaw hid odsprzedać ,tyle ,że potrzebna będzie jeszcze ingerencja w komputer .

Tomek

Używane części do komputerów .


http://img409.imageshack.us/img409/6589/mkbmw.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam takowe i daj Pan spokój ,oczywiście ładnie świecą ,ale nie ma to jak fabryczny bikseno , od dłuższego czasu zmieniam na bikseno i cosik się zebrać nie mogę :(

jakby ktoś chciał to mogę później swój zestaw hid odsprzedać ,tyle ,że potrzebna będzie jeszcze ingerencja w komputer .

 

Dzieki za info. A zeby fabryczne dorwac to tylko w salonie BMW? Czy da sie gdzies kupic cale lampy i pozniej w warsztacie/samemu zalozyc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam takowe i daj Pan spokój ,oczywiście ładnie świecą ,ale nie ma to jak fabryczny bikseno , od dłuższego czasu zmieniam na bikseno i cosik się zebrać nie mogę :(

jakby ktoś chciał to mogę później swój zestaw hid odsprzedać ,tyle ,że potrzebna będzie jeszcze ingerencja w komputer .

 

Dzieki za info. A zeby fabryczne dorwac to tylko w salonie BMW? Czy da sie gdzies kupic cale lampy i pozniej w warsztacie/samemu zalozyc?

Szukaj w dziale, było milion razy poruszane.

E30, E36, E60, E87, F48

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś odebrałem auto po zmianie zwykłych na bi-xenonowe po lifcie.

Potrzeba tylko lampy, żadnego modułu nie trzeba wymieniać. Jest kilka opcji do wyboru jeśli chodzi o światła dzienne.

Ja mam czujnik zmierzchu więc mam ringi do jazdy dziennej cały czas i automatycznie włączane mijania jak się zrobi ciemno.

Jedyne co nie działa tak jak powinno to ściemnianie ringów przy przełączeniu na światła pozycyjne. Powinny świecić o 30% słabiej. Ale mnie to jakoś kompletnie nie przeszkadza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
jesteś pewien ,że nic nie potrzeba ? mnie się wydaje ,że jednak tak ,widocznie miałeś już przygotowane auto pod zwykłe jak i pod bixeno ..

Tomek

Używane części do komputerów .


http://img409.imageshack.us/img409/6589/mkbmw.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie że same lampy nie wystarczą bo sa inne podłaczenia kabli (wtyki) jak również potrzebny jest cały moduł przełaczników świateł w kokpicie (ksenony nie maja pokrętła regulacji bo regulują się automatycznie) jak również mają funkcję auto (takiej funkcji nie ma w zwykłych), no chyba że się ma magika elektryka i to auto będziemy ustawiać zaplniczką lub przyciskami szyberdachu :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie że same lampy nie wystarczą bo sa inne podłaczenia kabli (wtyki) jak również potrzebny jest cały moduł przełaczników świateł w kokpicie (ksenony nie maja pokrętła regulacji bo regulują się automatycznie) jak również mają funkcję auto (takiej funkcji nie ma w zwykłych), no chyba że się ma magika elektryka i to auto będziemy ustawiać zaplniczką lub przyciskami szyberdachu :mrgreen:

Funkcja auto była też montowana w autach ze zwykłymi reflektorami. Wydaje mi się, że było to zależne od czujnika zmierzchu. Ja mam funkcje auto i mam zwykłe lampki.

E30, E36, E60, E87, F48

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, powtórzę, skoro trzeba. Nic nie jest potrzebne. Tylko lampy. Nie, moje auto nie było przygotowane pod Xenony.

Gessi, skąd takie wiadomości ? Robiłeś ? To Ci podpowiem że "wtyki" są identyczne. Moduł przełączników nie jest potrzebny, ani też żaden inny sterownik. Nie wierzysz. Mogę zademonstrować... Co rozumiesz przez "ustawiać auto". U mnie wszystko zrobione jest "fabrycznie" Nie ma żadnych dodatkowych nie oryginalnych przełączników. Wszystkie funkcje komputera działają, włącznie z diagnozowaniem usterek xenonów (o czym się przekonałem topiąc przetwornicę, ale to wyłącznie moja wina). Światła długie działają bez zarzutu (bi-xenon). Jak już mówiłem jedyne czego nie ma to świateł pozycyjnych bo moduł nie posiada tylu kanałów (przyciemnianie ringów o 30%).

Przełącznik ze sterowaniem zmierzchowym był instalowany o ile się nie mylę wyłącznie w wersjach bez Xenonów. Ustawianie wysokości świateł oczywiście nie działa, gdyż Xenony ustawiane są automatycznie. Ale światła ustawić można też ręcznie pod maską, jeśli ktoś wozi krowę w bagażniku. Ja nie wożę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xenony ustawiane są automatycznie pod warunkiem, że masz czujniki zawieszenia zamontowane. Bez tego jak naładujesz 100 kg ziemniaków do bagażnika, to ci wystrzelą w kosmos reflektory, że nikt nocą z naprzeciwka nic nie będzie widział.

 

Przełącznik świateł z funkcją AUTO nie był montowany wyłącznie w autach bez xenonów, bo wielokrotnie na aukcjach na niemieckim eBayu widziałem przełącznik bez regulacji wysokości z funkcją AUTO.

E30, E36, E60, E87, F48

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yurien, nie montowałem bo xenony mam fabryczne i przełacznik w kokpicie ma funkcję auto do automatyczenj zmiany świateł z dziennych na ksenony gdy czujnik zmierzchu zadziała. W parktyce jeżdżę najczęsciej na tym ustawieniu.

 

Mam taki przełacznik

1. http://moto.allegro.pl/bmw-e87-e90-e91-e92-e84-panel-zmiany-swiatel-i1207589907.html

 

 

Są jeszcze inne z regulacją ręczną i bez oraz z funkcją auto i bez.

 

2. http://moto.allegro.pl/bmw-e87-lift-2-0d-08-wylacznik-swiatel-i1189085040.html -ten chyba do ksenonów bez czujnika zmierzchu, brak ayto i regulacji ręcznej bo niepotzrebne

 

3. http://moto.allegro.pl/wlacznik-swiatel-bmw-e87-e90-6932793-i1210087921.html - ten do zwyklych lamp z czujnikiem zierzchu i funkcją auto

 

4. http://moto.allegro.pl/przelacznik-regulacja-swiatel-bmw-e87-04-08-i1202278600.html - ten do zwykłych lamp bez funkcji auto

 

Jak więc masz taki w aucie jak aukcja 4, zmieniasz lampy zwykłe na ksenon i chcesz mieć wszystkie dostępne funkcje to powinieneś zmienić też ten przełacznik i dołożyć czujnik zmierzchu.

 

Co do podłaczeń kabli to faktycznie mozesz mieć rację, zasugerowałem się tym że inne wtyczki mają zwykłe ksenony a inne skrętne. Te drugie mają dodatkowy czujnik skrętu który jest montowany w kierownicy lub gdzieś przy zawieszeniu koła i musza mieć do niego dodatkowe podłaczenie oraz zdaje się ze jedna z wtyczek jest inna. Gdybyś zmieniał zwykłe na dynamic to tez same lampy by nie wystarczyły.

 

Wszystko zależy z jakiej serii wychodzisz i co chcesz uzyskać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chwileczkę Panowie. Chcecie powiedzieć ,że jeśli mam przełącznik nr 1 ,to wystarczy tylko podłączyć ksenony i będą działać ? posiadam zwykły ksenon HID ,więc jakiś tam moduł jest już zaprogramowany na ksenon .

 

Czy to jest 100 % pewne ?

 

bo miałem płacić elektrykowi za przekładkę świateł ....

 

przepraszam ,źle napisałem posiadam ten włącznik z 3 aukcji z czujnikiem i regulacją świateł

Tomek

Używane części do komputerów .


http://img409.imageshack.us/img409/6589/mkbmw.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xenony będą działać na każdym z pokazanych przełączników. Faktycznie automat zmierzchowy był instalowany też w przypadku Xenonów. Jednak wymiana przełącznika nie jest potrzebna, chyba że przeszkadza Ci że masz kółeczko od regulacji świateł. Jeśli chodzi o czujniki, to ja również powiedziałem że należy ustawić światła przed jazdą pod obciążeniem. Czujniki nie powodują adaptacji podczas jazdy, tylko po uruchomieniu samochodu i potem już światła zostają w takiej pozycji choćbyś słonia zapakował do bagażnika. Dlatego moim zdaniem to pic na wodę, bo przy ilości dziur na drogach i nierównego asfaltu i tak ciągle błyskasz xenonami innym po oczach. Zatem moje rozwiązanie jest równie dobre, chyba że co dziennie wozisz te 100kg ziemniaków wtedy rzeczywiście ręczne ustawienie świateł może być zabiegiem kłopotliwym.

 

Jak masz HID to nie masz zaprogramowanych Xenonów tylko oszukany moduł żeby się nie pluł że ma przepalone żarówki (Xenon pobiera znacznie mniej mocy).

 

Tak czy siak elektryk będzie musiał na to spojrzeć bo trzeba a) przeprogramować b) podłączyć odpowiednio przełącznik w zależności od tego co chcesz uzyskać.c) wypruć ten udawany xenon, chyba że to moduł hid wysyła odpowiedni sygnał (większość zestawów z allegro).

 

Choć faktycznie nie ma żadnego problemu żebyś Xenony włożył sam i zapłacił tylko za przeprogramowanie. Światła się nie zapalą a komputer zgłosi błąd, po przeprogramowaniu będzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujniki nie powodują adaptacji podczas jazdy, tylko po uruchomieniu samochodu i potem już światła zostają w takiej pozycji choćbyś słonia zapakował do bagażnika..

 

nie zgodzę się z powyższą odpowiedzią.

Miałem kiedyś remont przy przednim, lewym zawieszeniu i bardzo nas ciekawil czujnik od xenonu przy wahaczu. włączyliśmy zaplon i odpieliśmy czujnik od wahacza i ręcznie nim ruszaliśmy - czujnik non stop adaptował nową wysokość. światła błyskawicznie się podnoszą i bardzo wolno opuszczają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może na postoju tak jest, ale i tak w przypadku auta z manualną skrzynią mnie to dziwi, z automatem na Parku mogło by działać, czemu nie, ale podczas jazdy nawet nie drgną. Taka jest specyfikacja. Mogę dać wyciąg z WDSa. Też mnie to zdziwiło i też się kiedyś o to kłóciłem, prawie na noże poszło i mi udowodniono że nie mam racji :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może na postoju tak jest, ale i tak w przypadku auta z manualną skrzynią mnie to dziwi, z automatem na Parku mogło by działać, czemu nie, ale podczas jazdy nawet nie drgną. Taka jest specyfikacja. Mogę dać wyciąg z WDSa. Też mnie to zdziwiło i też się kiedyś o to kłóciłem, prawie na noże poszło i mi udowodniono że nie mam racji :(

to się już nie odzywam bo może również jestem w błędzie, ale na postoju ruszają się wraz ze zmianą położenia czujnika.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.