Skocz do zawartości

Xenon skrętny - prożba o schemat instalacji.


007korek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Pacjentem jest F25 LCI z 2015 roku pochodzące z USA.

 

Auto miało Xenony skrętne AHL, które wymieniłem na wersję europejską. Po tym zabiegu nie mam świateł drogowych (długich). Kiedy załanczam światła drogowe, świeci się kontrolka ale światła się nie zapalają.

 

Podejrzenie mam że może to być spowodowane innym podłączeniem przewodów we wtyczce.

 

W związku z czym mam prośbę o schematy instalacji z rozpisanymi pinami na wtyczkach reflektorów dla wersji europejskie (ECE) i amerykańskiej (SAE).

 

Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

 

poszukaj tutaj :

 

BMW F25 X3 xDrive28i SAV / Wiring Diagrams and Functional Description / Body / Lighting / Power supply, STML headlight driver module, left /

 

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f25-x3-xdrive28i-sav/wiring-functional-info/body/lighting2/power-supply-stml-headlight-driver-module-left/1VnZ1oRTJM

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Przerabiałem temat lamp w F25 z USA i nie widziałem na schematach różnic w podłączeniu (piny) lamp ECE i USA. To samo jeśli chodzi o wiązkę. Różnice są na tylnych lampach.

Proponuję zapytać kogoś kto te lampy programuje.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tylnymi lampami faktycznie jest różnica bo nie ma FOGa i kierunki są czerwone.

 

Co do przednich jeśli nie ma różnicy w podłączeniu, to zastanawiam się dlaczego nie mam świateł drogowych? Czy u Ciebie były Xenony skrętne?

 

Dodam, że elektronikę przełożyłem z lamp oryginalnych. Czy myślisz, że przeprogramowanie modułu świateł może pomóc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Tu za bardzo nie mogę pomóc bo przerabiałem zwykłe światła halogenowe na Full LEDy. Wiem tylko że na wtyczce lamp nie ma różnicy (wg. schematów) pomiędzy USA i ECE.

Jak jest w środku w ksenonach to już nie wiem. To jak się zachowują lampy ksenonowe po podmianie modułów to już pytanie do osób które programują i wiedzą co robią :). Osobiście polecam kolegę Prmax z Warszawy.

Z moich skromnych doświadczeń wynika że jak coś poprzekładamy z elektroniki to raczej nie działa bez programowania lub działa w bardzo ogramiczony sposób. W sytuacji gdy zostawiamy moduły a podmieniami np. gołą lampę to już robi się ciekawie.

Pozdrawiam

Ryszard

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam.

 

Pacjentem jest F25 LCI z 2015 roku pochodzące z USA.

 

Auto miało Xenony skrętne AHL, które wymieniłem na wersję europejską. Po tym zabiegu nie mam świateł drogowych (długich). Kiedy załanczam światła drogowe, świeci się kontrolka ale światła się nie zapalają.

 

Podejrzenie mam że może to być spowodowane innym podłączeniem przewodów we wtyczce.

 

W związku z czym mam prośbę o schematy instalacji z rozpisanymi pinami na wtyczkach reflektorów dla wersji europejskie (ECE) i amerykańskiej (SAE).

 

Z góry dziękuję.

 

Wszystko inne śmiga od strony tych reflektorów? Są jakieś błędy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
  • 1 rok później...

Może wszystkim jest to wiadome, ale napiszę, że te xenony to tzw. bixenon (tak w każdym razie jest u mnie, także skrętne). Też auto z USA, ale wymienione reflektory na EU.

Moje bixenony tak działają, że po zmianie na drogowe w reflektorach, za soczewkami podnoszą się przesłony i snop światła świeci także górą czyli całą soczewką.

Może więc nie działa po prostu podnoszenie tej przesłony?

A tak na marginesie, czy są takie reflektory xenonowe BMW, że po właczeniu świateł drogowych świecą oba światła w reflektorze czyli także ta druga soczewka? Czyli, że jest tam umieszczone drugie źródło światła (za soczewką). Bo niestety ale te "długie" w BMW nie są najlepsze. Mijania są OK, spoko bo to są jeszcze te mocne lampy wyładowcze (palniki) - 35W.

Np. w Maździe mam full LED i tam jak włącze długie to włacza się drugie światło w reflektorze i jest jasno jak w dzień.

Edytowane przez kriu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Kazdy reflektor biksenonowy tak dziala, ze podnosi sie przeslona. Nie ma reflektorow w BMW (od serii E60 w gore o ile kojarze), ktore maja dlugie na osobnym swietle. Jedyna roznica miedzy skretnymi a nieskretnymi jest taka, ze w skretnych, wewnetrzne swiatla doswietlaja zakrety, a w zwyklych jest tylko zaslepka udajaca cos swiecacego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.