Skocz do zawartości

e90 318i 129 Wymiana kolumny kierowniczej


dofik

Rekomendowane odpowiedzi

Nie jest to skomplikowane, w garażu bez problemu wyminiesz przy odrobinie manualnych umiejętności:

- wypiąć poduszkę (odepnij akumulator)

- odkręcić kierownicę

- poodkręcać i porozpinać osłony plastikowe (delikatnie)

- odkręcić kolumnę przy krzyżaku (w nogach) tu jest trochę gimnastyki i z tego co pamiętam sprawę ułatwia płaski klucz oczkowy z grzechotką (ale rozmiaru nie pamiętam) i być może siedzi tam śruba

torx (nie pamiętam.

- odkręcić kolumnę (chyba 4 śruby) i gotowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zegarów nie trzeba odkręcać. rozpinasz plastiki (ostrożnie) nr 1 i 2, odkręcasz 9. Element nr 6 przykręcony jest chyba na dwa wkręty (o ile dobrze pamiętam)

http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E90/Europe/320i-N46/L-N/oct2006/browse/vehicle_trim/mounting_parts_i_panel_bottom/

 

i masz

http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E90/Europe/320i-N46/L-N/oct2006/browse/steering/manually_adjust_steering_column/

 

ze śrubą nr 2 trzeba się trochę nagimnastykować

http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E90/Europe/320i-N46/L-N/oct2006/browse/steering/steer_col_lower_joint_assy/

 

300, chyba oszalał, to jest godzina roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy skręcaniu (powolna jazda i poruszanie się po parkingu) czuć uderzenia w kierownicę/stuki. Podczas jazdy oczywiście jest to niemal niewyczuwalne.

Poszukałem i znalazł się luz kolumnie (pręt po prawej stronie) po szarpaniu stuka o obudowę jakby była tam tulejka, która powinna ją trzymać.

Gościu mi chce wymieniać listwę itp i grozi, że do 2000 powinienem się wyrobić.

 

Naciąganie? Twierdzi, że można tak jeździć, ale jakoś mam obawy, że któregoś razu będę żałował, że tym się nie zająłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na kolumnie czy na przekładni bo to dwie różne rzeczy, ale skoro mówisz pręt to rozumiem że chodzi o drążek kierowniczy. Może luz jest na samym drążku albo końcówce, zweryfikuj dobrze. Zalezy jaka przekładnia. Uzwyka czy regenerowana czy nowa. Ale 2 tys to duzoo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

''wyregulowałem'' ciśnienie w kołach, aby było idealnie na każdym takie samo i przy okazji spuściłem na jednym, aby sprawdzić, czy czujnik ciśnienia działa i niestety teraz mam problem z pojawiającym się błędem DSC. Ponownie ustawiłem ciśnienie, ale problem nie zniknął. Czujnik też nie pokazywał nic.

Koła zmieniałem jakiś czas temu zatem to nie wina przekładki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.