Skocz do zawartości

Zmiana oleju w tylnim moscie.


Mlodzik18

Rekomendowane odpowiedzi

Mam wszakże e38 ale ja wymieniłem olej, ze wzgędu na wyciek spod nakrętki spustowej. Olej kapał na kostkę przed domem :evil:

Za całą operację zapłaciłem w niautoryzowanym serwisie BMW w Poznaniu ok 130 zł z olejem.

Edytowane przez damp

pozdro damp

Moje BMW e38 728iA '95

moje byłe BMW e34 525i '93

e60 520i Tata

e87 120i Mama

http://www.damp479.bravehost.com

Jeżeli się nie otwiera spróbuj jutro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie jest założenie producenta, ale w praktyce się wymienia zwłaszcza jak są spore ubytki, bo przy spuszczeniu starego oleju usuwa się też ewentualne opiłki itp.

- nie dotyczy mostów ze szperą, bo tu z założenia olej należy wymieniać co ok. 2 lata

 

poza tym jak jest wyciek, to rzecz jasna powinno się go wyeliminować - czasem zimmeringi puszczają

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w e34??

to co napisałem dotyczyło dyfrów w ogóle - byćmoże w nowszych beemkach coś się zmieniło - np. producent już nie trzyma się założenia o dożywotniości oleju w mostach i skrzyniach (nie śledzę zmian), ale przez szereg lat tak właśnie było

 

generalnie jeśli w zwykłym dyderencjale nie ma wycieku i nie trzeba dolewać oleju, to właśnie tak się jeździ, a jak trzeba dolać to profilaktycznie lepiej spuścić cały

 

co do mostów ze szperą, to na pewno olej się wymienia niezależnie od modelu - i jak pewnie wiadomo jest to zupełnie inny olej (niestety sporo droższy)

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak kupowałem szperę, to tak mi gość powiedział i prawdę mówiąc spotkałem się z tym już kilka razy - m.in. gość od którego kupowałem olej powiedział mi to samo

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musze zmienic, ale nawet nie wiem jak to sie wlewa. Ja tam nic nie widze. Czy zwykly warsztat mi to zrobi, typu Norauto ? Bo ostatnio chcialem zmienic plyn hamulcowy, to koles powiedzial mi, ze nie zmienia mi bo jakies urzadzenie im sie popsulo :( Powiedzieli, ze gdybym nie mial abs'u to jeszcze by sie cos dalo zrobic, ale tak to nie moga wymieniac. nie wiem o co chodzi. Czy to takie trudne ?

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
dzięki, tylko ja nie wiem czy mam most z blokadą czy bez, nie znam się na tym, wiem że mam asc bo jest przycisk

 

Bardzo łatwo sprawdzić czy masz blokadę czy nie. Koledzy fachowcy na forum pisali o tym wiele razy, ale jako że jesteś nowy (podobnie jak i ja) służę pomocą:

 

na sprawdzenie są 2 sposoby:

 

1. Podnosisz lewarkiem jedną stronę auta z tyłu i kręcisz kołem- jeśli stawia duży opór ( nie dajesz rady nim kręcić) - masz blokadę - jeśli kręci sie bez żadnego oporu - szpery brak!

 

2. Kiedy masz auto na podnośniku np. w warsztacie - oba tylne koła w górze- kręcisz jednym z nich i jeśli drugie kręci się w tą samą stronę to masz szperę.

Jeśli drugie z kół stoi w miejscu - niestety nie masz szpery

 

pozdrawiam :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki, tylko ja nie wiem czy mam most z blokadą czy bez, nie znam się na tym, wiem że mam asc bo jest przycisk

 

Bardzo łatwo sprawdzić czy masz blokadę czy nie. Koledzy fachowcy na forum pisali o tym wiele razy, ale jako że jesteś nowy (podobnie jak i ja) służę pomocą:

 

na sprawdzenie są 2 sposoby:

 

1. Podnosisz lewarkiem jedną stronę auta z tyłu i kręcisz kołem- jeśli stawia duży opór ( nie dajesz rady nim kręcić) - masz blokadę - jeśli kręci sie bez żadnego oporu - szpery brak!

 

2. Kiedy masz auto na podnośniku np. w warsztacie - oba tylne koła w górze- kręcisz jednym z nich i jeśli drugie kręci się w tą samą stronę to masz szperę.

Jeśli drugie z kół stoi w miejscu - niestety nie masz szpery

 

pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musze zmienic, ale nawet nie wiem jak to sie wlewa. Ja tam nic nie widze. Czy zwykly warsztat mi to zrobi, typu Norauto ? Bo ostatnio chcialem zmienic plyn hamulcowy, to koles powiedzial mi, ze nie zmienia mi bo jakies urzadzenie im sie popsulo Sad Powiedzieli, ze gdybym nie mial abs'u to jeszcze by sie cos dalo zrobic, ale tak to nie moga wymieniac. nie wiem o co chodzi. Czy to takie trudne ?

 

Nic trudnego : na moście masz 2 śruby. Pierwsza z nich to korek spustowy- służy do spuszczania oleju i znajduje się na dole tylnej sciany mostu od strony tylnego zderzaka. 2-ga ze śrub do wlew i jednocześnie taka "kontrolka" stanu oleju- znajduje się po prawej stronie mostu mniej więcej na srodku z perspektywy tyłu auta . Kiedy ją odkręcisz i wsadzisz w otwór palec powinieneś poczuć olej- jeśli go nie ma to trzeba uzupełnić. Do całej opoeracji potrzebny jest kanał i jakaś strzykawka do wtłoczenia oleju. W twoim modelu wejdzie około 1 litra oleju. Robisz sam, a kasa zostaje w kieszeni :D

pozdrawiam

 

Ps. do wszystkich zainteresowanych: pomimo zapewnień producenta o braku konieczności wymiany oleju czy to w skrzyni czy w moście - a za niedługo może jeszcze w silniku:lol: - kierujcie się proszę zdrowym rozsądkiem i wymieńcie te płyny- koszt niewielki a satysfakcja pewna :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musze zmienic, ale nawet nie wiem jak to sie wlewa. Ja tam nic nie widze. Czy zwykly warsztat mi to zrobi, typu Norauto ? Bo ostatnio chcialem zmienic plyn hamulcowy, to koles powiedzial mi, ze nie zmienia mi bo jakies urzadzenie im sie popsulo Sad Powiedzieli, ze gdybym nie mial abs'u to jeszcze by sie cos dalo zrobic, ale tak to nie moga wymieniac. nie wiem o co chodzi. Czy to takie trudne?

 

 

Nic trudnego : na moście masz 2 śruby. Pierwsza z nich to korek spustowy- służy do spuszczania oleju i znajduje się na dole tylnej sciany mostu od strony tylnego zderzaka. 2-ga ze śrub do wlew i jednocześnie taka "kontrolka" stanu oleju- znajduje się po prawej stronie mostu mniej więcej na srodku z perspektywy tyłu auta . Kiedy ją odkręcisz i wsadzisz w otwór palec powinieneś poczuć olej- jeśli go nie ma to trzeba uzupełnić. Do całej opoeracji potrzebny jest kanał i jakaś strzykawka do wtłoczenia oleju. W twoim modelu wejdzie około 1 litra oleju. Robisz sam, a kasa zostaje w kieszeni :D

pozdrawiam

 

Ps. do wszystkich zainteresowanych: pomimo zapewnień producenta o braku konieczności wymiany oleju czy to w skrzyni czy w moście - a za niedługo może jeszcze w silniku:lol: - kierujcie się proszę zdrowym rozsądkiem i wymieńcie te płyny- koszt niewielki a satysfakcja pewna :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.