Skocz do zawartości

[E39] 528iA Pali 20+


D0minik

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka.

Mam mały problem z samochodem, ponieważ w mieście 40 tys mieszkańców pali mi 22 litry Lpg ( stag ) przy normalnej jeździe. Zeszłej zimy przy pałowaniu i lataniu bokiem paliła 17. Odziwo samochód jeździ normalnie, nie przerywa, nie muli, przyśpieszenie do 100 katalogowo. Przez brak objawów gazownik nie wierzy mi w tak wysokie spalanie i twierdzi, że szukam dziury w całym.

 

Przetrzepałem samochód inpą, błędów nie ma żadnych, sondy czyste. Z ciekawości wyczyściłem adaptacje i nic. Jedyne co mnie dziwi to temp. robocza. Butując wczoraj po mieście nie udało mi sie przekroczyć 85 stopni. Temp. w obc czy inpie cały czas oscyluje w granicy 82 stopni. Układ odpowietrzony poprawnie, pompa wody sprawna bo strumień leci. Górny wąż gorący, dolny ciepły. Czy możliwe, że w taką temperaturę ( 5 stopni na zewnątrz ) nie otworzy mi termostatu ? I czy walniety termostat może podnieść spalanie ?

 

Czy po prostu automat w 528 tak ma i na mieście pali sporo ? Na zbiorniku robie średnio 300 km, a w trasie 160-180 km/h ponad 450.

 

Teraz już nie wiem czy rzeczywiście szukam dziury w całym, ale czytając info na temat spalania 15 litrów ( dla mnie jak najbardziej akceptowalne ) moje 22 mnie trochę denerwuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Podstawowe pytanie - ile pali paliwa na 100km.

Jeśli nie wiesz, faktycznie nie masz się co czepiać gazownika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Termostat za wcześnie otwiera się, temperatura jego otwarcia to 97 stopni, więc u Ciebie jest zdecydowanie za mało, ale czy to wpłynie na obniżenie spalania aż o 5l tego nie wiem, częściowo na pewno. Banalna sprawa, ale często się zdarza, nie blokuje się przypadkiem hamulec w jednym z kół? Zobacz po jeździe miejskiej czy któreś koło nie jest bardziej gorące.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz termostatu jak pisał maniek, sprawdź czy wisko nie spina Się za szybko,bo dodatkowo obciąża silnik i zbija temperaturę? Ale to byś raczej słyszał i wiedział o tym
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie jak mialem 523i w lpg automat mialem uszkodzony termostat tzn byl otwarty i silnik nie lapal pionu,po wymianie niestety wcale nie spadlo spalanie a wynosilo w miescie okolo 17-18 lpg w korkach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiska teraz nie zapina, bo nie ma aż takiej temp. roboczej. Dziś jadąc po termostat wahlera 92 stopnie z włączona klima miałem 81 stopni. Wisko samo w sobie sprawne bo zalaczalo się, a powyżej 3 z tego co pamiętam rozlaczalo. Czasami też włączał się wentylator klimy.

 

Hamulec później sprawdze. O tym nie pomyślałem.

 

U mnie co prawda wskazówka jest w pionie ale z tego co wyczytalem to jest on od ~ 70 stopni a ja mam stałe 80 -84.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli podobna sytuacja jak u mnie tylko,Ja mam spalanie w normie. Temperatura wyświetlana w testach to 85-86'C ale u mnie już przy tych temperaturach spina Się wisko bo bardzo często je słyszę,dlatego lada dzień będzie nowe. Wtedy zobaczę jakie temperatury będą,jeśli nie będzie poprawy to wleci nowy termostat jeszcze. Z dawniejszych czasów trzymało temperaturę 93-94'C i bardzo rzadko było słychać hałasujący wiatrak,nawet latem.
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

madseason dobrze napisał, ile paliwa spala na 100km? to trzeba precyzyjnie przeliczyć, termostat czy będzie miał 85 otwarcie czy 105 na zużycie nie będzie miał wpływu, i dobrze byłoby przejechać te 100km na paliwie, wtedy można porównać różnice w zużyciu LPG, sama instalacja może chodzić poprawnie, ale jej mapę można różnie ustawić. Inna sprawą jest to, że spadają znacząco temperatury, więc jeżeli auto wcześniej przykładowo spalało 18 a teraz po przeliczeniu jest pod 20, to raczej dużym zaskoczeniem to nie jest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko zatankowane pod korek. Teraz to na dwa lata starczy :lol:

Ogółem średnie spalanie wg kompa z dystansu 1.5 tys km 14.5 litra ( dość dynamiczna jazda )a z dzisiejszych 40 kręcenia się po mieście 12 z groszem ( tempo mniej więcej identyczne jak ostatnie sprawdzanie lpg gdzie wyszło 22 lpg ) i mniej więcej pokrywa się z tym co piszecie na forum.

Posmigam te 60 i zobaczymy ile pali bp, ale wskazówka ledwo drgnęła i nie sądzę by komp zanizal aż o 8 litrow bo wtedy mniej więcej by się zgadzalo 20 bp/ 22.5-23 lpg, a tyle wciąga kumpla 545i przy podobnej jeździe

 

Dzięki za odzew chłopaki .

 

A termostat na 99 % walniety. Podczas jazdy 80 stopni. Auto zgasilen , po dłuższej chwili skoczyło do 90, odpalilem i w może pół minuty stopień po stopniu spadło do 80. Ale to chyba też świadczy o sprawnej pompie wody bo zdążyła zrobić obieg tak na logikę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ale łącząc fakt dużego spalania na gazie z otwartym termosem to chyba wychodzi na to, że parownik nie ma temperatury, nie odparowuje gazu i leci z za dużą dawką w stanie płynno-ciekłym? Tym brdziej jak masz ustawioną niską temperaturę przełączenia na lpg..

 

Jak tak to gaziarz d*pa, że nie sprawdził. Ja gaziarza mam takiego, co nie założy dopóki nie przyjedzie się sprawnym samochodem (czyta błedy sprawdza paramtery pracy - korekcie na benzynie itp). Podobnego typa mam od zawiasu - lata z brechą, maca koła, a jak coś znajdzie, daje mi listę i każe wrócić po naprawie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś zmieniam termostat. Posmigam jeszcze 60 km z zepsutym, kolejna stowke ze sprawnym i zobaczę porownanie tak z ciekawości. Ale wychodzi na to, że coś z gazem nie tak bo teraz raz zakręci i odpali a jeżdżąc z lpg 2 czasami 3 razy i sporadycznie obroty skończyły do ~ 2000 tak sobie teraz przypomniałem. Może wtryski leja.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie 528i touring palił 20+ jak miałem wlanięty czujnik położenia wałku. Ale czujnik połozenia wału również może tak się objawiać.

Co jest istotne- jeśli był wymieniany na nieoryginalny to często bywa tak, że komputer nie podje błędu a auto pali jak smok...

Mi mój automat pali 15-16,5 w miasto+ obrzeża. Trasa 12.5-13.5 zależnie od stylu jazdy.

Ale dobra zabawa na S8 160-180km/h to ok 13l/100km

Nie ważne gdzie ważne czym:) BMW- Będziesz Musiał Wyprzedzać :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Z tego co wyczytałem na forum to padnięty czujnik ma swoje objawy, których u mnie nie zaobserwowałem.

Przeleciałem też dosłownie każdy element w samochodzie na kompie i mam raptem 2 błędy. Pierwszy to standardowy problem z objętościa maty pasażera ( temat odpuściłem ) i błąd tej pomocniczej pompki od płynu chłodniczego. Niby brak masy, a funkcja rest działa.

Na weekend bede musiał przejechać pare km autostrada to sprawdzę spalanie na bp i lpg. Jazda na tempomacie i puszczenie się za tirem da najbardziej miarodajny pomiar ?

 

Czytałem też o przepływomierzu i sposobie go sprawdzenia czyt. przy 60 km/h na 4 biegu dać w pizde. Ekonomizer powinien skoczyć pod 30 litrów. U mnie dochodzi gdzieś do 26-27. Co ciekawe patrząc na chwilowe zużycie paliwa w obc na pierwszym i drugim biegu przy pełnym bucie dochodzi do 99 litrów. Tak powinno być ? Wydawało mi się, że 30 litrów to górna granica dla tego silnika. I jeszcze co ciekawego zauważyłem to podczas odpuszczania gazu ( jadąc np 120 km/h na 5 biegu ) ekonomizer nie pokazuje 0 a 2-4 litra. No i podczas toczenia się ekonomizer stoi, a obc pokazuje chwilowe zuzycie ~15 litrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odpuszczeniu gazu w takich warunkach jak napisałeś ekonomizer powinien wskazywać zero bezwzględne :wink: a z tym toczeniem też wszystko zależy od prędkości. Bo jak będziesz jechał jedyneczką na "wolnych obrotach" to może wskaźnik leżeć nadal na zero, przyspieszysz dosłownie o 2-3km/h i już obudzi Się do życia. Nie wiem czy czasem w manualu nie podają od jakiej prędkości zaczyna pokazywać. Przepływkę najlepiej sprawdzić podczas pracy,zarówno pod obciążeniem jak i bez,ale to na kompie odczytując parametry, te deptanie w podłogę to taki słaby test raczej
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dokładnie, trzeba sprawdzić ile mierzy pod obciążeniem na 3 biegu z gazem w podłodze bez odpuszczania oraz na wolnych obrotach po rozgrzaniu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie.

Termostat zmieniony, ładnie trzyma temp między 93-98 stopni jeżdżąc po mieście.

Świece założone NGK brk6equp. Różnicy nie ma zadnej.

Dziś odpialem przepływomierz. Silnik nawet nie zadrżał a jazda wygląda identycznie. Podczas podpinania go jedynie na ułamek sekundy spadły obroty o 100.

 

Podpiąłem kompa pod Delphi. Błędów lambda nie ma, wypadania zapłonu brak a szarpie. Sprawdzony przepływ powietrza. Na jałowych obrotach min było 900 kg, podczas dodania gazu dochodziło do 4000 tys kg. Przepływka szrot ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Po tych wartościach trudno powiedzieć, w inpa są kg/h i na wolnych obrotach po rozgrzaniu powinno być 11-12 a podczas jazdy z gazem w podłodze ponad 500, więc proporcje teoretycznie zachowane. Czy to co podałeś to tylko podczas dodawania gazu na postoju? Jak tak to wygląda na dużo za dużo, ale tak jak pisałem podałeś inne jednostki.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te proporcje są podane w kg. Wkradł się błąd, nawet nie zauważyłem że napisałem 4000 tysięcy :)

~ 1000 kg /h na biegu jałowym

~ 4000 kg/h przy przegazowaniu. Pomiar robiony na postoju.

Mierzyłem też przyspieszebue. Prawie 10 sekund do setki, nie wiem czemu ubzduralo mi się że tyle powinien mieć. Katalogowo ponad 2 sekundy szybciej, w odczuciu to powinna być przepasc.Widocznie jeżdżą w okolicy słabe autka które wyprzedzam bez problemu i jakoś to wrażenie zatarło :D

Jutro podmienie z kumpla auta przepkywke. Mam nadzieję że to będzie winowajcą

http://i63.tinypic.com/16ibd34.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mierzyłem też przyspieszebue. Prawie 10 sekund do setki, nie wiem czemu ubzduralo mi się że tyle powinien mieć. Katalogowo ponad 2 sekundy szybciej, w odczuciu to powinna być przepasc.

7,5s ma manual a automat 8,8s, mowa oczywiście o sedanie :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak miałem w swojej 2.5 kosmiczne spalanie 15-16l średnie benzyny czy to po mieście czy na autostradzie, to po prostu do sprawdzenia jest lewe powietrze. Najlepiej próbą dymową. Jak usunąłem tą usterkę, to spalanie benzyny spadło do 10l średnie a na autostradzie w zależności od prędkości 8-10l. Wtedy po usunięciu takiej usterki trzeba przejechać ze 100 km na benzynie i wtedy ustawić gaz od nowa.

 

Jeśli jak jeździłeś na benzynie i Ci ładnie odpala furka, tzn. że gaz i tak jest źle ustawiony i przestraja ustawienia benzyny, wtedy są zawyżone lub zaniżone i ciężko odpala. Komputer nie wie czy jedzie na benzynie czy gazie dla niego jest zawsze benzyna. Ale nie zawracaj sobie teraz głowy ustawianiem gazu, po prostu spraw aby auto miało normalne spalanie na benzynie i dopiero ustawiaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wgrałem dziś iste d i sprawdziłem przeplywke. Wolne obroty 13 kg, na obciążeniu rosło do 500 kg/h. Nie wiem czemu na Delphi pokazywało tak dziwne wartości,, które nawet nie są proporcjonalne do tego co pokazuje inpa czy ista D. Trzepie fora i znalazłem w sumie podobny problem jak Monika. Z tym że u mnie korekty są na pograniczu ( dodatnie ) i nie wywala jeszcze błędu.

Na sąsiednim forum wyczytałem że problemem były sondy które robiły duże korekty gdy silnik łapał temp powyżej 50 stopni. Warte zobaczenia i jutro to zrobue, zawsze jakiś punkt odniesienia.

Co ciekawego zauwazylem. Jak chodzi na jałowych obrotach to słychać syczenie z okolic przepustnicy. Kiedyś wystarczyło delikatnie ruszyć przepustnica i syczenie cichło ( z tego co wyczytałem prawidłowy objaw ) a teraz syczy dalej tylko ciut ciszej.

Odma chyba sprawna bo odkręcając korek oleju na chwilę silnik straci obroty i zaraz się ustatkuje. Czytałem że prawidłowy objaw. Ogólem silnik cały suchy ( ostatnio zmieniałem uszczelkę podstawy obudowy filtra oleju ) Bede musiał zrobić dymna probe.

 

Powiem Ci, że mnie szlag trafia już. Komp czysty, nie mam do czego się odnieść i szukanie po omacku jest bardzo trudne.

Odpala od strzala, zimny czy cieply więc chyba czujnik wałka rozrządu czy wału mogę wykluczyć .

 

Przepływka pokazuje prawidłowe wartości, ale.. podczas odłączenia jej żadnej reakcji, silnik pracuje tak samo. Podczas podłączania na chwilę spadna. Jeździ tak samo bez jak i z ( zapewne sprawka tych korekt )

 

Jazda na ssaniu odpada bo już ma prawidłowa temp i jest poprawnie odpowietrzony. Myślałem na początku że to wina termostatu.

 

Świece zmienione, wypadania zapłonu brak tylko przerywa do 1000 obrotów ruszając z zera na pełnym bucie. Tylko czy korekty są prawidłowe ? Na pełnym bucie praktycznie na każdej dochodzą do 4 tys ( engineer roughes czy jakoś tak , 6 cylindrów ) ogółem inpa trochę kuleje z tym odświeżaniem na żywo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.