Skocz do zawartości

[E92] Problem po wymianie oleju w skrzyni automatycznej 6hp


Sopp

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, mam następujący problem ze swoim 320d.

Jakiś czas temu robiłem serwis skrzyni: konwerter, mechatronic i olej. Od razu po wymianie powyższego pojawił się problem z zapachem oleju z nawiewów i spod auta po zatrzymaniu. Jednocześnie stwierdzono wyciek z podstawy filtra oleju - uszczelnienia zostały wymienione a silnik umyty ale problem pozostał - za każdym razem gdy się zatrzymuję czuję ten zapach z nawiewów niezależnie od tego czy klimatyzacja jest włączona czy nie.

Problem wiążę z przeprowadzonym serwisem bo podczas wcześniejszego użytkowania auta problem nie występował pomimo tego, że wyciek spod podstawy filtra musiał występować jeszcze przed jego przeprowadzeniem. Po zdjęciu osłon spod skrzyni wydawało mi się że zapach wydobywa się właśnie z okienka przez które widać konwerter.

Macie jakiś pomysł co może być przyczyną? Nie wydaje mi się żeby był to olej z silnika który się spala bo wydech jest czysty a zapach czuć od razu po odpaleniu auta i włączeniu nawiewów, pod maską nic się nie dymi etc.

Edytowane przez Sopp
Kupię komplet felg styling 270
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Na pewno nie leci spod uszczelki pokrywy zaworów? Klasyczna przyczyna zapachu spalonego oleju w kabinie (kapie na kolektor wydechowy).

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nie leci spod uszczelki pokrywy zaworów? Klasyczna przyczyna zapachu spalonego oleju w kabinie (kapie na kolektor wydechowy).

Z tego co widziałem to nie. Łączę to ze skrzynią bo tak jak wspomniałem wcześniej problem nie występował. Ponadto gdyby kapało na kolektor jakiś dym musiał by być widoczny pod maską a tego nie stwierdziłem nawet po forsownej jeździe - zapach czuć spod auta ale raczej na środku i tylko gdy silnik pracuje. Jeżeli olej przypalał by się na kolektorze, zapach byłby wyczuwalny zawsze gdy silnik byłby gorący niezależnie od tego czy pracuje czy nie.

Kupię komplet felg styling 270
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie po wymianie oleju w skrzyni (która poszła następnie do wymiany) również strasznie czuć było zapach oleju. Sytuacja taka miała miejsce przez około 9 - 12 dni, potem auto trafiło na wymianę wspomnianej skrzyni. Teraz po odbiorze już jest ok i żadnych zapachów.

Galeria: E91 320D LCI M-Pakiet 2009r.



2010-2016 E46 Touring 320D 136km 2000r.

2016-2017 E91 318i LCI 143km 2008r.

2017 E91 320d LCI 206km|393Nm 2009r.


kod zniżkowyna 5€ do Carly: XAZHF8

http://yanosik24.pl/widget/64583.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie po wymianie oleju w skrzyni (która poszła następnie do wymiany) również strasznie czuć było zapach oleju. Sytuacja taka miała miejsce przez około 9 - 12 dni, potem auto trafiło na wymianę wspomnianej skrzyni. Teraz po odbiorze już jest ok i żadnych zapachów.

Galeria: E91 320D LCI M-Pakiet 2009r.



2010-2016 E46 Touring 320D 136km 2000r.

2016-2017 E91 318i LCI 143km 2008r.

2017 E91 320d LCI 206km|393Nm 2009r.


kod zniżkowyna 5€ do Carly: XAZHF8

http://yanosik24.pl/widget/64583.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie po wymianie oleju w skrzyni (która poszła następnie do wymiany) również strasznie czuć było zapach oleju. Sytuacja taka miała miejsce przez około 9 - 12 dni, potem auto trafiło na wymianę wspomnianej skrzyni. Teraz po odbiorze już jest ok i żadnych zapachów.

 

A co było z nią nie tak? U mnie ze skrzynią wszystko jest w porządku - dobrze zmienia biegi, lockup działa jak należy etc.

Edit. dopatrzyłem się że Ty masz manual a w moim przypadku sprawa dotyczy automatu 6hp19 :)

Kupię komplet felg styling 270
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam ten problem, występuje przez 10 minut od włączenia ogrzewania. Pojawił się po wymianie oleju ale nie znalazłem śladów oleju w komorze silnika.

Znalazłem informacje, że przyczyną może być uszkodzona uszczelka pod nakrętką filtra oleju, wyciek spod pompy vacuum lub olej który zalega (np z naprawionego wycieku) na dolnej osłonie silnika, w pobliżu wydechu.

Footer-Smallest.jpg

Sprzedam licznik HIGH do E9x i E8x.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
odkąd mam auto dwa razy wymieniałem olej i nigdy żadnych akcji z zapachem nie było. może mieliście pecha z serwisem. polecam na przyszłość Czerwonego330d ;) :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Radziłbym raczej sprawdzić pompę podciśnieniową. Nawet niewielki wyciek powoduje kapanie oleju na katalizator. Szczególnie po hamowaniu, bo wtedy częściej "wisząca" na pompie kropla oleju spada na katalizator.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radziłbym raczej sprawdzić pompę podciśnieniową. Nawet niewielki wyciek powoduje kapanie oleju na katalizator. Szczególnie po hamowaniu, bo wtedy częściej "wisząca" na pompie kropla oleju spada na katalizator.

Gdzie jest zamontowana ta pompa?

Nie wydaje mi się żeby chodziło o przypalanie oleju na wydechu. Dzisiaj podszedłem do sprawy metodycznie i zacząłem sprawdzać po kolei. Zapach czuć od razu po odpaleniu auta po nocy więc wydech nie był w stanie nagrzać się tak by coś się przypiekało. Zrobiłem dłuższą trasę szybkim tempem i obwachalem wszystko w tym (proszę się nie śmiać :) ) wlew oleju i nie był to ten zapach który czuje z nawiewów. Auto ma elektryczne wspomaganie więc jedno źródło wycieków odpada. Pozostaje mi sprawdzić jaki zapach płyn w skrzyni, ale na to nie mam pomysłu.

Kupię komplet felg styling 270
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W e9x korek wlewu oleju do skrzyni jest blisko wydechu, wiec z reguły po wymienię oleju z skrzyni czuj nieprzyjemny zapach w kabinie. Po kilku dniach wypala się całkowicie i zapach znika. U mnie kiedyś tak było, wróciłem do warsztatu i taka otrzymałem informacje. Faktycznie po kilku dniach zapach zniknął.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Radziłbym raczej sprawdzić pompę podciśnieniową. Nawet niewielki wyciek powoduje kapanie oleju na katalizator. Szczególnie po hamowaniu, bo wtedy częściej "wisząca" na pompie kropla oleju spada na katalizator.

Gdzie jest zamontowana ta pompa?

Nie wydaje mi się żeby chodziło o przypalanie oleju na wydechu. Dzisiaj podszedłem do sprawy metodycznie i zacząłem sprawdzać po kolei. Zapach czuć od razu po odpaleniu auta po nocy więc wydech nie był w stanie nagrzać się tak by coś się przypiekało. Zrobiłem dłuższą trasę szybkim tempem i obwąchałem wszystko w tym (proszę się nie śmiać :) ) wlew oleju i nie był to ten zapach który czuje z nawiewów. Auto ma elektryczne wspomaganie więc jedno źródło wycieków odpada. Pozostaje mi sprawdzić jaki zapach płyn w skrzyni, ale na to nie mam pomysłu.

 

Pompa zamontowana jest z tyłu głowicy (ma napęd od od jednego z wałków rozrządu). Bez demontowania czegokolwiek można ją zobaczyć częściowo w lusterku na wysięgniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radziłbym raczej sprawdzić pompę podciśnieniową. Nawet niewielki wyciek powoduje kapanie oleju na katalizator. Szczególnie po hamowaniu, bo wtedy częściej "wisząca" na pompie kropla oleju spada na katalizator.

Gdzie jest zamontowana ta pompa?

Nie wydaje mi się żeby chodziło o przypalanie oleju na wydechu. Dzisiaj podszedłem do sprawy metodycznie i zacząłem sprawdzać po kolei. Zapach czuć od razu po odpaleniu auta po nocy więc wydech nie był w stanie nagrzać się tak by coś się przypiekało. Zrobiłem dłuższą trasę szybkim tempem i obwąchałem wszystko w tym (proszę się nie śmiać :) ) wlew oleju i nie był to ten zapach który czuje z nawiewów. Auto ma elektryczne wspomaganie więc jedno źródło wycieków odpada. Pozostaje mi sprawdzić jaki zapach płyn w skrzyni, ale na to nie mam pomysłu.

 

Pompa zamontowana jest z tyłu głowicy (ma napęd od od jednego z wałków rozrządu). Bez demontowania czegokolwiek można ją zobaczyć częściowo w lusterku na wysięgniku.

 

Dzięki, obadam sobie chociaż w międzyczasie jedna rzecz została poprawiona po uszczelnieniu filtra - oring bagnetu, którego nie było i powodował wyciek oleju z silnika. Wszystko zostało ponownie umyte i zobaczymy co się będzie dalej działo...

Kupię komplet felg styling 270
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam kolegów, borykałem się także z problemem zapachu oleju przekładniowego po wymianie w automacie. Po rozgrzaniu skrzyni po zatrzymaniu było czuć wszechobecną słodkawą woń ATFa aż mnie mdliło. Żadnych wycieków wszystko suche.

ROZWIĄZANIE:

- za dużo oleju, należy trochę upuścić do stanu delikatnego przelewania jak silnik chodzi na P i tyle.


w teori jest tak że wew skrzyni jest bufor powietrzny na gromadzienie się oparów i jeśli tej przestrzeni jest za mało to po nagrzaniu zaczyna wypychac opary przez odpowietrznik i ot cała filozofia :)


U mnie mechanik troszkę przelał o ok 2 setki przy wymianie i upuszczając do poziomu prawidłowego problem zapachu zniknął natychmiast bo odpowietrznik nie ma już potrzeby sie otwierać.


pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.