Skocz do zawartości

bmw e39 m52b20 powracający błąd 65 czujnik wałka rozrządu


patryk328

Rekomendowane odpowiedzi

witam, borykam się z następującym problemem, pacjent e39 m52b20 , samochód kupiłem 2 Msc temu po podłączeniu pod kompa pokazało błąd czujnika wałka rozrządu (w sumie nie było jakiś objawów uszkodzenia wałka więc to zignorowałem, samochód jechał płynnie ,czasami zdarzyło się ze zafalowały obroty ) , postanowiłem zamontować gaz . po zamontowaniu gazu po odpaleniu słychać któryś wtrysk benzynowy (cykanie) , kiedyś miałem podobnie okazało się ze odpowiedzialny był czujnik wałka (po podłączeniu komputera do gazu pokazuje ze widzi wolne obroty jako 1500 zamiast 750-800. postanowiłem wymienić nieszczęsny czujnik , lecz to nic nie pomogło (cały czas wyrzuca błąd wałka chociaż wymieniałem czujnik 3 razy na używany oryginał ) kable przy wtyczce czujnika są w bdb , czujnik sprawdzałem miernikiem i jest ok, sprawdziłem kable od wtyczki czujnika wałka aż do komputera wszystko ok , co może być przyczyną ,dlaczego ciągłe wywala błąd czujnika wałka , proszę o jakieś podpowiedzi bo już mi ręce opadły .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na pewno nie czujnik wału? Spawdzałeś Inpa czy jakimś universalem? Uniwersalne nie wszystkie kody błędów zbierają czasem pokazują inną interpretację.

 

viewtopic.php?f=97&t=113291

dużo do tematu nie wnosi, ale po kilkukrotnym kasowaniu zniknłą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem impa. wydaje mi się ze może to być czujnik wału , lecz nie ma problemu z odpalaniem , fakt ze jest słabszy niż był, odpiłem czujnik wałka i samochód nie odpalił , odpiłem czujnik wału i to samo czyli jakoś te czujniki działają . może być tak ze to właśnie uszkodzony czujnik wału w jakiś sposób zakłóca prace czujnika wałka (czy jeden czujnik jest w jakiś sposób zależny od drugiego ) ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wykrycia usterek czy to czujnik wałka czy wału to raczej INPA Się nie myli, z odpalaniem mówisz,że nie ma problemów ale czy sprawdzałeś na rozgrzanym silniku?? Czy tylko po dłuższym postoju lub po całkowitym ostygnięciu bo to też ma znaczenie.
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takiego czujnika nie sprawdza Się zwykłym multimetrem a jedynie oscyloskopem. A tak tylko dla pewności odepnij przepływkę i porównaj jak auto jedzie, bo pisałeś coś,że jest nieco słabsze
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłączałem przepływke , co prawda nie jeździłem na odpiętej ale po odłączeniu jest reakcja, dzisiaj wymieniłem czujnik położenia wału i wreszcie na komputerze pokazuje normalne obroty silnika , lecz nic poza tym sie nie zmieniło , błąd czujnika pokazuje w dalszym ciagu , znajomy mechanik mówił ze może być przestawiony rozrząd i dlatego dzieją się te wszystkie cyrki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale rozrząd nie przestawia Się tak sam z siebie no chyba,że było grzebane coś wcześniej w silniku. Owszem łańcuch z czasem może Się wyciągnąć,ślizgi powycierać i napinacz zużyć,ale to już diagnoza dla kumatego mechaniora. Ty możesz sprawdzić we własnym zakresie przy pomocy lapka i programu INPA w jakim położeniu jest rozrząd przy obrotach jałowych i czy przestawia Się odpowiednio w czasie jazdy przy większych obrotach.
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

Czy ktoś może ogarnął ten problem z czujnikiem wałka mam identycznie w moim M54B22 niby auto jedzie jako tako ale błąd czujnika cały czas powraca. Widać, że jest to dość częsty problem ale nigdzie nie ma konkretnego rozwiązania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wymieniałeś czujnik? Którego wałka? Jakiej firmy?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wywala błąd 18 czyli wylotowy więc wymieniłem ten na górze na oryginał nic nie pomogło na próbę miałem także FEBI-ego także żadnego efektu wcześniej był założony VEMO też zamiennik i nie było z nim problemu aż do teraz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jest napięcie na wtyczce? Może coś z wiązką lub konektorami we wtyczce.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyczka sprawdzona cała wiązka aż do komputera też niby wszystko ok. a jednak coś nie tak. Jest o tym problemie dość dużo w sieci ale nigdzie nie ma rozwiązania problemu. Może przyczyny należało by szukać nie w czujnikach a w samym vanosie ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Albo w rozrządzie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i udało się sprawę rozwiązać. Winna okazała się sama wtyczka mimo, że tak jak pisałem kilka postów wcześniej była sprawdzona miernikiem i niby przejście było jednak po zdjęciu izolacji zauważyłem że kable są przełamane za wtyczką. Odciąłem całą wtyczkę i jeszcze z 3-4 cm kabli dolutowałem kabelki zaprawiłem zwykłe złączki kablowe (wsuwki) takie żeby pasowały do czujnika. Ogólnie można powiedzieć że podłączyłem na krótko błąd znikną momentalnie nawet nie trzeba go było usuwać. Mam dostęp na co dzień do dwóch różnych interfejsów diagnostycznych codziennie sprawdzam od czterech dni żadnego błędu.

Sukces!!

I to nie prawda, że działają tylko oryginalne drogie czujniki ja mam jeden oryginał a drugi VEMO który nie jest drogim zamiennikiem i działa dobrze błędów nie wywala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Brawo, nikt nie mówi, że zamienniki zawsze powodują błąd, wtedy to pół biedy, bo wiadomo, że jest niesprawny, ale chodzi o to, że większość przekłamuje i to jest większy problem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.