Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Może pójdą inną drogą jak w przypadku i4 co nie oznacza , że lepszą.

W i4 w HK w drzwiach jest system 3-drożny.

Gwizdek, srednie 4" i jeszcze midbassy 6,5" . Podoba mi się ten kierunek z dodatkowym 6,5 calowym przetwornikiem, bo drzwi to jednak jes spora przestrzeń. Natomiast 8 calowy woofer przenieśli do bagażnika ale tylko jeden! , do 8 litrowej obudowy. Ale jest tam sporo miejsca na różne rozwiązania. Tylko z tym zasilaniem trochę namieszali.

Opublikowano
Może pójdą inną drogą jak w przypadku i4 co nie oznacza , że lepszą.

W i4 w HK w drzwiach jest system 3-drożny.

Gwizdek, srednie 4" i jeszcze midbassy 6,5" . Podoba mi się ten kierunek z dodatkowym 6,5 calowym przetwornikiem, bo drzwi to jednak jes spora przestrzeń. Natomiast 8 calowy woofer przenieśli do bagażnika ale tylko jeden! , do 8 litrowej obudowy. Ale jest tam sporo miejsca na różne rozwiązania. Tylko z tym zasilaniem trochę namieszali.

 

Czyli drzwi podobnie jak w i7. Wymyślają koło od nowa :wink: Kiedyś każde audio opierało się na 6,5"" midbassach. Od pewnego czasu producenci z uporem maniaka montują średnie tony (10cm) w drzwiach i suby pod siedzeniami. Przez co bas jest dudniący, pasmo niespójne i ogólnie dokładając kiepski wzmacniacz do tego mamy to co mamy.


Przykład prostego ale dobrego audio które mam w Accordzie (standard wersji Executive) : drzwi przednie i tylne 6,5" midbassy, z przodu w trójkątach lusterek tweetery, sub (chyba 8") fajnie zabudowany w boczku bagażnika (Tourer), głosnik centralny na desce i tweetery w słupkach D (jak dobrze liczę). Całość spięta wzmacniaczem 350W. W menu można zmienić poziom wzmocnienia głośnika centralnego/suba. Bez zbędnych DSP/surround i innych "dopalaczy". Gra to świetnie. Scena szeroka, dość naturalnie.


W bowersie za przesło 20 tyś.zł jest prawdopodobnie RAM ten sam co w HK i HIFI (ten ostatni za 2,4 tyś.zł) ale za to są podświetlane głośniki i 1300W mocy (przepraszam za sarkazm). Oczywiście systemy różnią się obecnością i wersją Boostera ale on napędza suby pod siedzeniami i nie wnosi za wiele do brzmienia (poz mocą)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może pójdą inną drogą jak w przypadku i4 co nie oznacza , że lepszą.

W i4 w HK w drzwiach jest system 3-drożny.

Gwizdek, srednie 4" i jeszcze midbassy 6,5" . Podoba mi się ten kierunek z dodatkowym 6,5 calowym przetwornikiem, bo drzwi to jednak jes spora przestrzeń. Natomiast 8 calowy woofer przenieśli do bagażnika ale tylko jeden! , do 8 litrowej obudowy. Ale jest tam sporo miejsca na różne rozwiązania. Tylko z tym zasilaniem trochę namieszali.

 

Czyli drzwi podobnie jak w i7. Wymyślają koło od nowa :wink: Kiedyś każde audio opierało się na 6,5"" midbassach. Od pewnego czasu producenci z uporem maniaka montują średnie tony (10cm) w drzwiach i suby pod siedzeniami. Przez co bas jest dudniący, pasmo niespójne i ogólnie dokładając kiepski wzmacniacz do tego mamy to co mamy.


Przykład prostego ale dobrego audio które mam w Accordzie (standard wersji Executive) : drzwi przednie i tylne 6,5" midbassy, z przodu w trójkątach lusterek tweetery, sub (chyba 8") fajnie zabudowany w boczku bagażnika (Tourer), głosnik centralny na desce i tweetery w słupkach D (jak dobrze liczę). Całość spięta wzmacniaczem 350W. W menu można zmienić poziom wzmocnienia głośnika centralnego/suba. Bez zbędnych DSP/surround i innych "dopalaczy". Gra to świetnie. Scena szeroka, dość naturalnie.


W bowersie za przesło 20 tyś.zł jest prawdopodobnie RAM ten sam co w HK i HIFI (ten ostatni za 2,4 tyś.zł) ale za to są podświetlane głośniki i 1300W mocy (przepraszam za sarkazm). Oczywiście systemy różnią się obecnością i wersją Boostera ale on napędza suby pod siedzeniami i nie wnosi za wiele do brzmienia (poz mocą)

W Bowersie RAM jest ten sam co w HK, ale jest inny booster a to z niego idzie wiązka do głośników w Bowersie.

Opublikowano
W Bowersie RAM jest ten sam co w HK, ale jest inny booster a to z niego idzie wiązka do głośników w Bowersie.

 

No raczej nie, przynajmniej wg dokumentacji BMW ("ST1857 Infotainment 2018.pdf"). Booster zasila tylko woofery i głośniki udające silnik spalinowy w trybie elektrycznym (hybrydy).

Opublikowano
a robil ktos tak ze do wyjscia glosnikowego na subwoofery podlanczal wzmavniacz z wejscie HI LEVEL i pozniej subwoofer w bagazniku ? lub ewentualnie czy cos sie stanie jesli zamiast fabrycznego 8 ohm glosnika pod siedzeniamia zaloze 4 ohm ?
Opublikowano
W Bowersie RAM jest ten sam co w HK, ale jest inny booster a to z niego idzie wiązka do głośników w Bowersie.

 

No raczej nie, przynajmniej wg dokumentacji BMW ("ST1857 Infotainment 2018.pdf"). Booster zasila tylko woofery i głośniki udające silnik spalinowy w trybie elektrycznym (hybrydy).

 

Cytat z s.51 "ST1857 Infotainment 2018.pdf" :


RAM high

Besides the functions of the RAM mid, the RAM high has other functions.

The Receiver Audio Module (RAM) high is installed with the following equipment:

• Harman Kardon Surround Sound System (SA 688)

• Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System (SA 6F1) (available from December

2018)


Jest to stan na 2018r. Obecnie (co sprawdziłem organoleptycznie) system HIFI i HK ma ten sam RAM 21 (czyli domyślam się że HIFI dostało trochę lepszy w gratisie bo według w/w dokumentacji miał być RAM MID).

  • Moderatorzy
Opublikowano
A tak przewrotnie zapytam - czy wie ktoś jaka jest różnica w brzmieniu Bowersa pre LCI, a LCI? O ile jest jakaś. Który lepiej gra? Bo wg dokumentacji trochę się zmieniło jeśli chodzi o sprzęt.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W Bowersie RAM jest ten sam co w HK, ale jest inny booster a to z niego idzie wiązka do głośników w Bowersie.

 

No raczej nie, przynajmniej wg dokumentacji BMW ("ST1857 Infotainment 2018.pdf"). Booster zasila tylko woofery i głośniki udające silnik spalinowy w trybie elektrycznym (hybrydy).

Nie.


1-Vne-DDMl-Vp.png


16 to Booster - Bowers Wilkins

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W Bowersie RAM jest ten sam co w HK, ale jest inny booster a to z niego idzie wiązka do głośników w Bowersie.

 

No raczej nie, przynajmniej wg dokumentacji BMW ("ST1857 Infotainment 2018.pdf"). Booster zasila tylko woofery i głośniki udające silnik spalinowy w trybie elektrycznym (hybrydy).

 

Cytat z s.51 "ST1857 Infotainment 2018.pdf" :


RAM high

Besides the functions of the RAM mid, the RAM high has other functions.

The Receiver Audio Module (RAM) high is installed with the following equipment:

• Harman Kardon Surround Sound System (SA 688)

• Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System (SA 6F1) (available from December

2018)


Jest to stan na 2018r. Obecnie (co sprawdziłem organoleptycznie) system HIFI i HK ma ten sam RAM 21 (czyli domyślam się że HIFI dostało trochę lepszy w gratisie bo według w/w dokumentacji miał być RAM MID).

 

RAM w wersji MID i HIGH zależy nie tylko od Audio - są inne podzespoły/wyposażenie, które może wymagać RAM w wersji HIGH.

Nie mniej jendak, dopiero HK ma dodatkowy moduł - Booster dla subwooferów.

w BW Booster zasila i subwoofery i midy.

Opublikowano
a robil ktos tak ze do wyjscia glosnikowego na subwoofery podlanczal wzmavniacz z wejscie HI LEVEL i pozniej subwoofer w bagazniku ? lub ewentualnie czy cos sie stanie jesli zamiast fabrycznego 8 ohm glosnika pod siedzeniamia zaloze 4 ohm ?

Ja tak zrobiłem.

Mam system HiFi. Podłączyłem się z dodatkowym wzmacniaczem z wejściem hi level do wzmacniacza w bagażniku, do kabli które idą do subwooferów pod siedzeniami (taki grube, szary kolor chyba). Do bagażnika wstawiłem oddzielną tubę oraz dwa dodatkowe gwizdki zamontowane w tyle auta.

Z efektu jestem zadowolony.

Opublikowano

RAM w wersji MID i HIGH zależy nie tylko od Audio - są inne podzespoły/wyposażenie, które może wymagać RAM w wersji HIGH.

Nie mniej jendak, dopiero HK ma dodatkowy moduł - Booster dla subwooferów.

w BW Booster zasila i subwoofery i midy.

 

Tak, teraz widzę ze schematu że totalnie przestrzeliłem z tezą że BW i HK są zbliżone topologią. Na aukcjach widziałem RAM High w wersjach z DAB lub TV itp.


Kilkanaście postów wcześniej pytałeś czy można zamienić ALEV3 na ALEV4 - przez takie różnice w połączeniu to chyba niezła łamigłówka (trzeba jednak wtyczki przerabiać)?


Jeśli można zapytać skąd ten schemat?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

RAM w wersji MID i HIGH zależy nie tylko od Audio - są inne podzespoły/wyposażenie, które może wymagać RAM w wersji HIGH.

Nie mniej jendak, dopiero HK ma dodatkowy moduł - Booster dla subwooferów.

w BW Booster zasila i subwoofery i midy.

 

Tak, teraz widzę ze schematu że totalnie przestrzeliłem z tezą że BW i HK są zbliżone topologią. Na aukcjach widziałem RAM High w wersjach z DAB lub TV itp.


Kilkanaście postów wcześniej pytałeś czy można zamienić ALEV3 na ALEV4 - przez takie różnice w połączeniu to chyba niezła łamigłówka (trzeba jednak wtyczki przerabiać)?


Jeśli można zapytać skąd ten schemat?

Nie uważam aby była łamigłówka :) Są schematy więc po prostu trzeba odpowiednio połączyć kabelki - to wszystko. To tylko głośniki - same wyjścia.


Schemat z ISTA

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Schemat z ISTA

Dla której wersji (rocznik)?

Ja mam jakieś rysunki poglądowe (z internetów), gdzie średnio i wysokotonowe są na jednym kablu ze zwrotnicą.

Wersja z RAM i Booster - bodajze 2020

Opublikowano

Nie uważam aby była łamigłówka :) Są schematy więc po prostu trzeba odpowiednio połączyć kabelki - to wszystko. To tylko głośniki - same wyjścia.


Schemat z ISTA

 

Może źle napisałem :) chodziło mi o to że to nie takie p&p.


Odnośnie ISTA to mam jakąś starą wersję (na starym laptopie) w sumie korzystam żeby sprawdzić jakieś drobiazgi w E60 (auto bezawaryjne)- czy można to jakoś prosto zaktualizować z poziomu aplikacji czy trzeba wrzucić od zera nową wersję? (taki mały OT) :wink:

Opublikowano
A tak przewrotnie zapytam - czy wie ktoś jaka jest różnica w brzmieniu Bowersa pre LCI, a LCI? O ile jest jakaś. Który lepiej gra? Bo wg dokumentacji trochę się zmieniło jeśli chodzi o sprzęt.

 


Wracając do tematu audio, mam nadzieję że sam wkrótce zrobisz porównanie wersji :wink:


Wielu użytkowników (na zagranicznych forach) narzeka że HK w LCI gra gorzej niż w preLCI. Myślę że BMW stara się coś w tym temacie zrobić- programowo (mój przykład) jak i zmiany sprzętu (gdybam ale zmiana nazewnictwa modelu RAM może nieść za sobą zmiany sprzętowe).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie uważam aby była łamigłówka :) Są schematy więc po prostu trzeba odpowiednio połączyć kabelki - to wszystko. To tylko głośniki - same wyjścia.


Schemat z ISTA

 

Może źle napisałem :) chodziło mi o to że to nie takie p&p.


Odnośnie ISTA to mam jakąś starą wersję (na starym laptopie) w sumie korzystam żeby sprawdzić jakieś drobiazgi w E60 (auto bezawaryjne)- czy można to jakoś prosto zaktualizować z poziomu aplikacji czy trzeba wrzucić od zera nową wersję? (taki mały OT) :wink:

Nie wiem, ale preferowałbym odinstalować i na nowo. Z poziomu aplikacji nie ma update.

Opublikowano
Panowie , a powiedzcie co sie stanie jesli wzmacniacze z hifi a h/k sa teroretycznie takie same ale sub w hifi ma 2 ohm a h/k 8ohm i do h/k załoze 4 ohm zamiast 8 ohm ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie , a powiedzcie co sie stanie jesli wzmacniacze z hifi a h/k sa teroretycznie takie same ale sub w hifi ma 2 ohm a h/k 8ohm i do h/k załoze 4 ohm zamiast 8 ohm ?

Ale tak nie jest.

W wersji na optyce - to zupełnie róźne konstrukcje, inne DSP z innym sterowaniem, końcówki mocy o diametralnie innych parametrach.


W wersji z RAM i Booster - to...


RAM - owszem - to samo HiFi co HK - ale też nie do końca bo subwoofery w HK idą z boostera, ktorego w HiFi nie ma.


Dodatkowo HiFi ma 7 kanałów a HK 9 :) (dodatkowe głośniki z tyłu)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no dobra , a co z opornosciami , co sie stanie zakladajac 4 ohm zamiast 8 ?

Zależy w jakim przypadku, ale wzmak HK daje rade nawet z 2Ohm (przez pewien czas, aż nie znalazłem okazyjnie subów - tak jeździło).

Więc jak dasz 4Ohm - będzie ok.

Opublikowano
Jako ciekawostkę wrzucam, że aktualizacja oprogramowania sterowników - akcja serwisowa - spowodowała lepsze granie zestawu Hi-Fi, szczególnie basy nie są przesterowane przy głośniejszym słuchaniu muzyki. Model sprzed liftingu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jakie woofery zakladales ? bo ja sie zastanawiam nad Mach , albo SVS earthwuake lub audison

Ja po taniości :)


Jak 2Ohm to są HiFI (niebieskie - one nie wyrabiaja przy subach HK przy pełnej głośności) więc HK z F20 - 2Ohm (pomarańczowe)

Jak 4Ohm to też z jakieś E90 bodajże miałem


Natomiast najfajniej pukały Individual z E70/E60/E90 które mają ~6Ohm


Indivudal da radę wyszarpnąć za 300zł/szt

HK z F20 za 100zł sztuka jak się dobrze poszuka (Na allegro jest pełno źle opisanych f20/f30 - a to są inne, trzeba po numerach ze zdjęc sprawdzac)

HiFi to grosze.


Ale ciekawy jestem jaka jest roznica wzgledem aftermarketu takiego gdzie 1000-1500zl/szt

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jako ciekawostkę wrzucam, że aktualizacja oprogramowania sterowników - akcja serwisowa - spowodowała lepsze granie zestawu Hi-Fi, szczególnie basy nie są przesterowane przy głośniejszym słuchaniu muzyki. Model sprzed liftingu.

W HK tez mi sie wydaje ze sie po update 7/2020 poprawilo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.