Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem nowym użytkownikiem forum, dzisiaj zrobiłem pomiary aplikacja, ponieważ ostatnio znalazłem jeden błąd związany z pdf. Po pomiarze widzę dość dużo popiołu 48gr, sadzy 18gr. Moje pytanie jest takie czy to są normalne pomiary,czy zrobić wypalanie ręcznie, przebieg auta 198tys 2010r 2.0d f10, auto ma moc I nic się nie dzieje złego... dziękuję za odp.https://nfhost.me/image/fe60h

https://nfhost.me/image/feSGr

https://nfhost.me/image/feaMF

Edytowane przez Dygigolf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego Reloop mógłbyś podpowiedzieć jak sprawdzić ten nastawnik klapy i ten EGR?

A co z tym błędem - 3EC0 czujnik walka rozrząd? Czy przez to może też szarpać? Wystarczy wymiana tego czujnika (kupię używany org) czy trzeba go jakoś później adaptować? Mechanik mój od razu powiedział że trzeba wymienić EGR i ta klapę gaszącą bez sprawdzenia tematu, a to są duże koszta...

odnośnie czujnika wałka rozrządu - silnik pali od strzału?

co do pozostałych błędów to poszukaj na forum bo już było nie raz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Reloop mógłbyś podpowiedzieć jak sprawdzić ten nastawnik klapy i ten EGR?

A co z tym błędem - 3EC0 czujnik walka rozrząd? Czy przez to może też szarpać? Wystarczy wymiana tego czujnika (kupię używany org) czy trzeba go jakoś później adaptować? Mechanik mój od razu powiedział że trzeba wymienić EGR i ta klapę gaszącą bez sprawdzenia tematu, a to są duże koszta...

odnośnie czujnika wałka rozrządu - silnik pali od strzału?

co do pozostałych błędów to poszukaj na forum bo już było nie raz

Pali bez najmniejszego problemu, zastanawiałem się czy ten błąd może mieć wpływ na to szarpanie podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zrobiłem pomiar live data za pomocą aplikacji, jest tam masa powietrza, wysterowanie EGR i inne, mógłby ktoś kumaty rzucić okiem na to i powiedzieć mi czy wszystko ok?

https://easyupload.io/om0usv

logi wrzucamy :arrow: https://log.malonetuning.com/upload

p.s. logujemy z gazem w podłodze na 3 biegu od 1000-3500rpm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem pomiar live data za pomocą aplikacji, jest tam masa powietrza, wysterowanie EGR i inne, mógłby ktoś kumaty rzucić okiem na to i powiedzieć mi czy wszystko ok?

https://easyupload.io/om0usv

logi wrzucamy :arrow: https://log.malonetuning.com/upload

p.s. logujemy z gazem w podłodze na 3 biegu od 1000-3500rpm

Zaraz lecę zrobić jeszcze raz, podpowiesz jakie parametry zbadać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wykresie można przenieść poszczególne krzywa na prawą lub lewą skalę, wówczas np. aktualne i oczekiwane mamy w tej samej skali i wiczać czy nam się pokrywają krzywe. Tak to teraz wygląda: https://log.malonetuning.com/chart/288007#H8KLCAB2VX9eAgPChcKOw5EKwoMwDEXDvyXDjynCtMOawonDv1J8w6jDlsOgCmrCpcKtY8Obw5fCr1oEwqXDgh5zT3JywpUCT8KjexEzOsOqQBHCkMKjwpAdKnjCuMOxbidiwr13w4scUsKew4PDgXnDu8KldQ16wprDiMOrSMKwEm0Mw7sww73CtmFjw57DtsOPwrjCgSQ9AMKVw7RYYcKNDcK2KMOSUMKhwqjDscOWIcKIwqxZwqILw7NgD0XDisKCwrzDtDbCu8OgHEvChDwwfkHDm8O9wqh8IcOLw63DqsKfw6tEwq9adz9xwqMJTW8BAAA%3D

Wykres mało dokładny bo dużo parametrów wybranych wg. mnie wygląda prawidłowo. Tu mój dla porównania z N47: https://log.malonetuning.com/chart/240823#H8KLCABFVX9eAgNtwo09DsKDMAxGw6%2FDojnCkUDCqlA5S8KUw4FtwqzDlBJgw6TCmMKqw6XDtCVhw6nDgMO6w57DtxMCKMONw7Imwp%2FDkMKwwpDCgcOrw5wYw50Vwr5fw6PCocOiwqfDjA9ew4hnwpVtLQc%2Bw6Ekw4o7w5UUZFpIw5EIwqrDgcKUw7zDl8OjwodLc8OKw7llTRzCm38iDHUIw7rCs8KzwpnClHXDonbDmsOfYsO8AcO3KhE%2FwrwAAAA%3D

 

Jakiś czas temu autor pisał, że ma wstępnie przetestowane odpowietrzanie układu paliwa np. po wymianie filtra dla N47 ?

 

Jest zrobione dla N47 w wersji beta 2.164. Ta funkcja jest aktualnie domyślnie ukryta do momentu aż będzie zrobione dla wszystkich silników.

Żeby włączyć tę funkcje (i w przyszłości inne ukryte funkcje) trzeba wejść w wersję aplikacji i kliknąć 10x numer wersji. Pojawi się komunikat, potwierdzamy i funkcja pojawi się w funkcjach serwisowych.

BcFOAo6.png KGHwpvx.png


Na wyłączonym silniku sterownik nie podaje aktualnej wydajności pompy, dlatego będzie cały czas wartość zero, natomiast będzie słychać pracującą pompę.

Przy włączonym zapłonie widać będzie aktualną i zadaną wydajność pompy, natomiast pompa, a raczej sterownik silnika nie zawsze słucha wartości jakie zadajemy. To muszę jeszcze obadać i poprawić. Wydaje mi się że najważniejsze uruchomienie pompy przy wyłączonym silniku, bo jak już odpali to pomp pracuje tak czy inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio eksperymentowalem I zauważyłem bez przy odłączonym egr sadza dpf bardzo wolno przybywa . Zastanawiam się CZY jak by co wykodować to by też tak zostało m bo gdy jest podpięty to sadza rośnie jak opetana .depnę po gazie I nagle z 5g robi się 13. A przy odpietym egr z 5 g robi się 5.3g
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też się nad tym zastanawiałem, komputer pewnie też sadzę oblicze po tym ile wpuści spalin do komory spalania, Przy ograniczeniu DPF na +40mg w E91 320D 163KM widać ze sadzy przybywa o wiele wolniej niż przy ustawionym na 0, ale czy to realnie ma ogromny wpływa na temp spalania?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też się nad tym zastanawiałem, komputer pewnie też sadzę oblicze po tym ile wpuści spalin do komory spalania, Przy ograniczeniu DPF na +40mg w E91 320D 163KM widać ze sadzy przybywa o wiele wolniej niż przy ustawionym na 0, ale czy to realnie ma ogromny wpływa na temp spalania?

 

ECU czasami bez powodu, pokazuje ze EGR zamknięty a czasami otwarty na postoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testowałem I na ograniczeniu +40 trochę wolnej przybywa niż na 0 ale auto jest słabsze. Znowu na -40 szybko przybywa I do tego jadąc stałą prędkością szarpie autem. . Na odłączonym egr auto ma moc I nie przybywa sadza . Tyle że wali check . Myślę nad jego usunięciem z softu . Ogólnie to dpf wypala mi się co . 200-300km zobaczymy ile przyjadę z odpietym egr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaburzacie ilość spalin i nic dziwnego że wskazania sadzy oparte na ciśnieniu spalin są przekłamane.

 

Ja ustawiłem już jakiś czas temu na 0 i tak jeżdżę, moim zdaniem ciszej silnik pracuje, gdy nie ograniczamy EGR.


Do tego jazda raczej dynamiczna, wtedy EGR jest o wiele bardziej przymykany i nie zawalamy tak dolotu, jazda emerycka chyba tylko prowadzi do szybkiego zawalenia nagarem kolektora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaburzacie ilość spalin i nic dziwnego że wskazania sadzy oparte na ciśnieniu spalin są przekłamane.

 

Ja ustawiłem już jakiś czas temu na 0 i tak jeżdżę, moim zdaniem ciszej silnik pracuje, gdy nie ograniczamy EGR.


Do tego jazda raczej dynamiczna, wtedy EGR jest o wiele bardziej przymykany i nie zawalamy tak dolotu, jazda emerycka chyba tylko prowadzi do szybkiego zawalenia nagarem kolektora.

 

Do tego zauważcie czy gdy jest zimno na dworze, ECU po rozruchu zamyka całkiem EGR, nawet w czasie pierwszych km zanim nie zagrzeje się silnik, dopiero później doprowadza spaliny.


Gdy była ostatnio +15C to przez pierwsza minute EGR też zamknięty po odpaleniu, dopiero po 2km zaczął pracować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,


U mnie podobnie jest. Wypalanie miałem co 200-300km


Klapek nie mam. Czyszczony kolektor plastikowy - zdemontowany i wypucowany na zewnątrz - jak nowy - wszystkie uszczelki nowe.

Uszczelniłem dolot (były dziury) - wszystkie połączenia wyczyszczone. Wymieniłem czujnik ciśnienia spalin (przekłamywał).

Poprawiło się, bo mój rekord to 370km do wypalania - raczej krótkie trasy.

Nie wiem jeszcze jak w trasie. Chciałbym, aby było 500-600 - tak chłopaki pisali na forum. Jeden pisał, że w trasie zrobił 800km do wypalania.


Ogólnie auto nie szarpie, mocne, korekty wtrysków poniżej 0,8. Robiłem też test przelewów - wzorcowo - równiutko i wolno przybywa.


Auto niby brzytwa, ale... leciutka sadza na rurze - nie powinno jej być.

Podejrzewam jeszcze lekko zabrudzone wtryski - więc zakupiłem LiquiMoly do baku, ale najpierw wymienię filtr, bo nie chce rozpuszczać syfu z filtra i potem go zaleje. Potrzebuje tylko po wymianie skutecznego odpowietrzania - będę więc testował apkę.


Wtryski podobno nawet jak niby są dobre (korekcje) to i tak już nie robią super mgiełki, tylko rozpylają większe kropelki i może podkopcać i przypychać szybciej DPF-a.


Więcej pomysłów nie mam.


Kamil, jak u Ciebie z rurą?


Co zauażyłem to czasem EGR całą drogę się potrafi nie otworzyć.

I jeszcze jedno ciekawsze:

Sterownik otwiera EGR na tyle procent, aby zrównać powietrze oczekiwane z aktualnym.

Jeżeli jest zamknięty to aktualne jest dużo wyższe - nawet o 250 jednostek (chyba, ze dziury w dolocie - to jest mniej), no i widać po lambdzie, że jest więcej tlenu. Ciekawe jak jest u Was?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wydech jest czysty . Nie .ma ani grama sadzy.

Zaraz po czyszczeniu dpfa w myjce robilem 400-450km A co najważniejsze przestało przybywać oleju

Cześć,


U mnie podobnie jest. Wypalanie miałem co 200-300km


Klapek nie mam. Czyszczony kolektor plastikowy - zdemontowany i wypucowany na zewnątrz - jak nowy - wszystkie uszczelki nowe.

Uszczelniłem dolot (były dziury) - wszystkie połączenia wyczyszczone. Wymieniłem czujnik ciśnienia spalin (przekłamywał).

Poprawiło się, bo mój rekord to 370km do wypalania - raczej krótkie trasy.

Nie wiem jeszcze jak w trasie. Chciałbym, aby było 500-600 - tak chłopaki pisali na forum. Jeden pisał, że w trasie zrobił 800km do wypalania.


Ogólnie auto nie szarpie, mocne, korekty wtrysków poniżej 0,8. Robiłem też test przelewów - wzorcowo - równiutko i wolno przybywa.


Auto niby brzytwa, ale... leciutka sadza na rurze - nie powinno jej być.

Podejrzewam jeszcze lekko zabrudzone wtryski - więc zakupiłem LiquiMoly do baku, ale najpierw wymienię filtr, bo nie chce rozpuszczać syfu z filtra i potem go zaleje. Potrzebuje tylko po wymianie skutecznego odpowietrzania - będę więc testował apkę.


Wtryski podobno nawet jak niby są dobre (korekcje) to i tak już nie robią super mgiełki, tylko rozpylają większe kropelki i może podkopcać i przypychać szybciej DPF-a.


Więcej pomysłów nie mam.


Kamil, jak u Ciebie z rurą?


Co zauażyłem to czasem EGR całą drogę się potrafi nie otworzyć.

I jeszcze jedno ciekawsze:

Sterownik otwiera EGR na tyle procent, aby zrównać powietrze oczekiwane z aktualnym.

Jeżeli jest zamknięty to aktualne jest dużo wyższe - nawet o 250 jednostek (chyba, ze dziury w dolocie - to jest mniej), no i widać po lambdzie, że jest więcej tlenu. Ciekawe jak jest u Was?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.