Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

Zobacz mój wykres parę stron wcześniej. Też mi się turbo spóźnia, ale pod obciążeniem dogania wartość oczekiwaną. Wartości aktualne i oczekiwane podaje sterownik. Aplikacja nie wykonuje żadnych przeliczeń.

Paweł a da radę dodać do aplikacji testy podzespołów silnika? Tak jak coś tam w inpie jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korekty 1 i 2 cyl dobrze, 3 i 4 idealnie. Zwróć uwagę czy temperatura wody dojdzie do ponad 80 stopni. Dpf się będzie wypalał od 75 stopni wzwyż. Wyjedź w trasę i uruchom procedurę wypalania. Sadza powinna spaść w okolice 0 g. U mnie 32g sadzy zbiło do 0g po ok. 25 minutach jazdy w trasie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
U mnie przy wypalaniu wczoraj sadza spadła do ok. 0,5 po czym od razu jak proces wypalania się skończył sadza skoczyła do ok. 4,6. U was też tak skacze czy coś nie halo?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kamil już powinien ci wypalać, tylko jak kolega napisał temperatura 70 stopni to za mało. Ten silnik ze sprawnym układem chłodzenia ma mieć 88 stopni. Przy 70 nie zacznie wypalac. Sprawdzałem to na e91 kolegi, któremu zaczął pojawiać się błąd DPF. Po wymianie termostatów od razu po nagrzaniu powyżej 80 stopni wypalił się.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korekty 1 i 2 cyl dobrze, 3 i 4 idealnie. Zwróć uwagę czy temperatura wody dojdzie do ponad 80 stopni. Dpf się będzie wypalał od 75 stopni wzwyż. Wyjedź w trasę i uruchom procedurę wypalania. Sadza powinna spaść w okolice 0 g. U mnie 32g sadzy zbiło do 0g po ok. 25 minutach jazdy w trasie.

Termostaty wymieniialem rok temu na ori z Aso. Tyle że nie wiem czemu ale jak na polu jest zimno to powiedzmy te 84 stopnie łapie po 15 km . dzisiaj ta temperatura z zdjęcia była po przejechaniu 5 km i dotkłem węża dolnego za termostatem nie był zmarzniety ale też nie ciepły. Więc nie wiem czy może być że coś tam przepuścić płyny a co do wypalania podczas jazdy np na autostradzie wcisnąć regenerację i i jechać i tyle ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja jeszcze zaznaczyłem opcje kasowania błędu. Wypalanie przebiegało dość śmiesznie, bo błąd DPF cały czas powracał. Więc wypalało 20 sekund, temperatura spalindochodziła do 500 stopni i wypalanoe kończyło się, temp spalin spadała do 300 st. Po minucie ponownie temperatura spalin rosła i tak z 15 minut, aż wypaliło go do zera już bez problemu. Błąd zniknął.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
U mnie przy wypalaniu wczoraj sadza spadła do ok. 0,5 po czym od razu jak proces wypalania się skończył sadza skoczyła do ok. 4,6. U was też tak skacze czy coś nie halo?
U mnie to samo. Może nie wskakuje dokładnie na 4,6 ale też jest ten przeskok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy wypalaniu wczoraj sadza spadła do ok. 0,5 po czym od razu jak proces wypalania się skończył sadza skoczyła do ok. 4,6. U was też tak skacze czy coś nie halo?
U mnie to samo. Może nie wskakuje dokładnie na 4,6 ale też jest ten przeskok.

 

narazie tylko raz próbowałem i też doszło do zera a później na 3,6g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj też testowałem i jako że miałem sadzy 29g to wybrałem się w trasę i wypalanie włączyło się samo . Przejechałem 25km temperatura spali w okolicach 550-580c sadza zeszła do 6.9 gram i po chwili w polu regeneracja zaplanowana wyskoczył x a po chwili w aktywne także. Pojechałem pod market poszedłem na zakupy i później odpaliłem apke i sadzy było 6.9 i nie wyzerowany dystans od ostatniej regeneracji więc w drodze powrotnej włączyłem wymuszone wypalanie . I znów zaczął się wypalac i po 15 km sadza zeszła na 1.6g a po minucie wyzerowala się na 0.0 i reg aktywna na x i zaplanowana na x dystans się wyzwrowal . Więc wszystko chyb a ok . Jeszce jechałem jakieś 6km i pod domem sprawdziłem to sadzy jest 1.8g. W testach ciśnienia przy 4tys jest coś ponad 104hpa ..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowa wersja 1.58

- Poprawiona obsługa adapterów Bluetooth. Jeśli po aktualizaji komuś jeszcze apka będzie pokazywała od czasu do czasu '-1' to proszę o info + model adaptera bluetooth.

- Obsługa adaptera Carly N47/M47

- Obsługa silnika DDE5 M57 E0

 

Przetestowałem też adapter Vgate OBD Scan (na procesorze PIC18), działa bardzo dobrze. Zaktualizowana lista przetestowanych adapterów w pierwszym poście.

 

@kamil17932, aktualnie nie planuję testów podzespołów, może jak się ograrnę z bieżącymi sprawami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, odczyt błędów z kolejnych modułów jest prosty. Zrobię niebawem.

 

Co do dalszych planów

- seria F

- chcę uprościć konfigurację i zrobić automatyczne wykrywanie typu silnika. Najlepiej gdyby nic nie trzeba było ręcznie ustawiać.

- obsługa wifi. Kiedy będzie, to zależy jaki będzie nakład pracy żeby to uruchomić.

- robię wskaźniki, ale to nie jest dla mnie priorytet, raczej gadżet.

- tryb nocny

- silniki benzynowe

- kasowanie serwisu olejowego, klocków

- zmiana interwału serwisu olejowego

- reset adaptacij przepływomierza

- rejestracja akumulatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
pawelgawel u mnie na Vgate OBD Scan PIC18, silnik M47T2, apka po aktualizacji nie jest stabilna tzn. parę razy się zawieszała, temp. płynu podawała ponad 4000^C :mad2:, wtryskiwacze w ogóle się nie uruchamiały. Czy to tylko u mnie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

reloop, czy przed wczorajszą aktualizacją było OK?

 

Odnośnie kodowania, w najbliższym czasie nie, być może nigdy. Przy kodowaniu zawsze istnieje ryzyko zepsucia modułu, szczególnie używając kiepskich adapterów BT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sam na miejscu Pawła, bałbym się dokładać jakiekolwiek kodowanie, bo już widzę te narzekania, że uwaliłem sterownik po użyciu aplikacji. A jak Paweł pisze, nie robi tego pod jeden interfejs, nie wie czego każdy z nas używa i jakiej jakości. Kodowanie to ryzykowny temat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.