Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Więc chyba jasne że jak sadza spadła a temperatura spalin skoczyła to załączyła się regeneracja dpf. Możesz także zobaczyć stan km od ostatniej regeneracji.
raczej nie skoro apka nie pokazała ze zaczęła się regeneracja a km od ostatniego wypalania dalej leciały .
Opublikowano
Jeśli możesz to włącz logowanie i wyślij mi log gdy masz wysoką temperaturę a aplikacja pokazuje brak regeneracji.
jeżeli będzie okazja tak zrobię i mam pytanie rozmawiałem dziś z kolega który ogania bmw chipuje itd pytałem o popiół i sadze i mówił ,że ma oryginalny program BMW i nawet kiedyś u niego byłem i nie znalazł tam parametru sadzy czy popiołu (m47 nie pamiętam dokładnie którego) może warto tem. oleju zstąpić obrotami w apce .

\

]

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Kulfon3, rozumiem że w sterowniku silnika widzisz cały czas błędy dot. 'przebiegu' filtra? A dystans do wymiany filtra jaki widzisz? 0?

 

Żadnych błędów dotyczących DPF nie mam, a monitoruję swoje auto na bieżąco poprzez Carly for BMW. Odnośnie dystansu do wymiany to Btool pokazuje mi 168 000 :D

Opublikowano

@crazyduck, sterownik silnika udostępnia bardzo wiele informacji, nie wszystko jest dostępne z poziomu softu BMW.

Btool czyta następujące parametry ECU:

STAT_OELASCHENMASSE_WERT "Ash mass"

STAT_RUSSMASSE_IM_PARTIKELFILTER_WERT "Rußmasse im Partikelfilter"

 

@kulfon3, 250-168=82. Wygląda na to że 82tys temu jednak był reset, może poprzedni właściciel?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hej.

 

Do autora :)

 

Mam ten kabelek działający (od sąsiada) i próbowałem podpiąć do E61 2007 rok (LCI) 2.0d M47.

 

Komunikat odczyt OK, ale parametry wszędzie -1

 

Przy np. pomiarze ciśnienia wstecznego:

 

Blad rpm.pw.edek.intef.ecunoresponceexception: No response form ECU.

 

 

Szkoda że nie bangla z E61.

Próbowałem róźne prędkości.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@crazyduck, sterownik silnika udostępnia bardzo wiele informacji, nie wszystko jest dostępne z poziomu softu BMW.

Btool czyta następujące parametry ECU:

STAT_OELASCHENMASSE_WERT "Ash mass"

STAT_RUSSMASSE_IM_PARTIKELFILTER_WERT "Rußmasse im Partikelfilter"

 

@kulfon3, 250-168=82. Wygląda na to że 82tys temu jednak był reset, może poprzedni właściciel?

 

 

Da radę do odczytać np. INPA ?

Opublikowano

@luk_byd, powninno śmiagać z e61.

W INPA parametrów DPF nie odczytasz ale w tool32 możesz odpalić: ABGLEICH_CSF_LESEN i masz tam wszystko: np.

STAT_MSOT_K_INFO kontinuierliche Rußmasse

STAT_MSOT_NK_INFO nichtkontinuierliche Rußmasse

 

@pitgrzy, zgadza się, X3 M47 obsługuje inny protokół, ale ogarniam pomału.

 

A teraz nowości:

Wyszła wersja 1.33

- jest możliwość logowania pomiarów do pliku csv. W live data i dpf monitor jest menu 'Logowanie'. Trzeba się wcześniej upewnić że aplikacja ma uprawnienia do zapisu plików (Telefon->Aplikacje->BTool->Uprawnienia)

- możliwość wyboru parametrów, tzn w live data i dpf monitor w menu wymieramy jakie parametry chcemy oglądać

- obsługa 3-litrówek M57/N57

 

N57 będzie działać bez problemów bo jest bardzo podobny do N47

 

M57 też wszystko powinno działać ale nie mam jak zweryfikować. I tu prośba do do osób z tym silnikiem które chcą pomóc:

Włączcie logowanie (Ustawienia>Włącz logowanie) wybierzcie wszystkie parametry w live data, poczekajcie chwilę aż pojawią się wartości i wyślijcie mi plik logu.

Dodatkowo jeśli ktoś może prosze o informacje:

1) Temp Chłod: czy pokazuje ok?

2) CoolantTemperature2: czy pokazuje temperaturę chłodnicy?

3) Temp. oleju: czy pokazuje? Czy pokazuje t samo co temp. chłod?

4) Czy OilTemperature2 pokazuje temperaturę oleju?

5) ExhaustGasTempDpf: czy pokazuje mniej więcej to co Temp. Spalin?

6) DpfRegenerationActive2: czy zmienia się na 1 gdy trawa regeneracja i gdy rośnie temperatura spalin?

7) DpfDistanceOnReplacement: co wam pokazuje + napiszcie jaki przebieg + dystans do wymiany DPF odczytany z licznika/iDrive

 

Dla M57 Bluetooth wybieramy adapter ELM 327 KWP 2000 (tak jak dla M47).

Kody do aplikacji jak zawsze na priv.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@luk_byd, powninno śmiagać z e61.

 

 

Dzięki, ale nie śmiga. :( Sprawdzalem na tym kablu co e91 smigalo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

oK mam.

 

Taka ciekawostka ze na moim kablu nie odczytuje tych parametrów, a na kablu sasiada tak.

Inne rzeczy w tool32 dzialaja na moim kablu bo robilem np. reset czujnika skretu

 

Satz : 1

JOB_STATUS = OKAY

MSOT_WERT = 3.755000E+001

MSOT_EINH = g

TIOP_WERT = 1.393164E+007

TIOP_EINH = s

LSUM_WERT = 2.400932E+008

LSUM_EINH = m

QFL_WERT = 5.390000E+000

QFL_EINH = l

TILCK_WERT = 0.000000E+000

TILCK_EINH = s

QFLTOT_WERT = 6.161990E+003

QFLTOT_EINH = l

BEGMOM_WERT = 0.000000E+000

BEGMOM_EINH = Nm

ASME_WERT = 0.000000E+000

ASME_EINH = g

ASKM_WERT = 2.819030E+005

ASKM_EINH = km

OELREG_WERT = 6.736322E+006

OELREG_EINH = s

 

 

Jak to przetłumaczyć na normalne wartości?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

OK mam.

Wartości jak widać a to za E okresla gdzie przesunac przecinek.

 

Ale dlaczego nie mam popiołu ? :O

Opublikowano
Czy można coś zrobić w kwestii pokazywania w aplikacji dystansu do wymiany dpf? Na kablu k+dcan nie pokazuje tego parametru na tomiast na bluetooth elm 327 pokazuje całyczas 2850 km czy jakoś tak w przybliżeniu. Silnik M47 BMW E90
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie jak u marcina9086 w e90 163KM m47n też te wartość źle pokazuje. Mam tylko dwa kable i na obu tak samo. Wartość dysnansu do wymiany dpf mam cały czas -1
Opublikowano
Czy można coś zrobić w kwestii pokazywania w aplikacji dystansu do wymiany dpf? Na kablu k+dcan nie pokazuje tego parametru na tomiast na bluetooth elm 327 pokazuje całyczas 2850 km czy jakoś tak w przybliżeniu. Silnik M47 BMW E90

a mnie też pokazuje ten dystans do wymiany dpf , dziś udało mi trafić na wypalanie dpf czy jest opcja zastąpienia cyfr w aplikacji reg plan- acitiv zamiast 1.00 reg aktywn -aktiv zamiast 1.00 ? zapomniałem dodać pomimo tego ,że nie wybrałem modelu silnika aplikacja pokazała wypalanie dpf

Opublikowano

Witam

Panowie i panie czy wszyscy co dostali kody od "pawelgawel" zostawili w google sklepie po 5 gwiazdek? W szczegółach apki pisze pobrano ponad 50 razy a tylko 16 komentarzy może ktoś zapomniał?

Jak widać "pawelgawel" prężnie rozwija apke i stara się usuwać błędy bardzo szybko

Przykład ja znalazłem mały błąd dziś popołudniu o 14 a o 20 już błąd naprawiony i kolejna wersja do pobrania

Więcej komentarzy i utrzymanie 5 gwiazdek może spowodować że apke kupią ludzie z poza tego forum da to dla "pawelgawel" kasę na zakup kolejnych modułów adapterów czy choćby laptopa by odpalić symulator dowolnego androida do testów

Dzięki i pozdrawiam

Opublikowano

U mnie aplikacja działa super w E81 z 2008 z silnikiem N47 143KM.

 

Opinie wystawiłem ale nie jest widoczna :shock: i nie mam pojęcia dlaczego.

http://images.spritmonitor.de/353206_2.png

353206.jpg?stamp=1263766861 795500.jpg?stamp=1505496641

Opublikowano
Aplikacja super działa jak należy przydalby sie podgląd korekt wtryskòw ale to moze kolega zrobi w przyszlosci.Bmw e61 530xd 2005 grudzień,motor 231KM.Dzięki za darmowy kod .Polecam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.