Skocz do zawartości

pitgrzy

Zarejestrowani
  • Postów

    30
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW E83 LCI 2006

Osiągnięcia pitgrzy

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Możecie podać jak często Wam się wypala DPF ? U mnie niestety wypala się bardzo często, co około 200km do około 10g sadzy i niestety po paru kilometrach znów mam około 30 g. Jak macie cieśninie wsteczne ? BMW X3 2.0d M47 150km Piotrek
  2. U mnie w BMW X3 silnik 2.0d 150km M47: W ostatnim czasie nowych błędów nie ma, auto chodzi w miarę dobrze, ale czuje lekkie zamulenie zwłaszcza na niskich obrotach. Auto pali w ostatnim czasie sporo więcej paliwa. Kilka odczytów z INPA: np. lekki gaz podczas postoju (okoł 2000 obrotów) Desired charge-air pressure: 1042 Current charge-air pressure 1008 Desired railpressure 349 Current railpressure 353 Desired air-mass: 271 Current air-mass 539 - tutaj jest duża różnica. Czy to wina uszkodzonej przepływki?
  3. pitgrzy

    Problem DPF 2.0d 150KM

    W ostatnim czasie nowych błędów nie ma, auto chodzi w miarę dobrze, ale czuje lekkie zamulenie zwłaszcza na niskich obrotach. Kilka odczytów z INPA: np. lekki gaz podczas postoju (okoł 2000 obrotów) Desired charge-air pressure: 1042 Current charge-air pressure 1008 Desired railpressure 349 Current railpressure 353 Desired air-mass: 271 Current air-mass 539 - tutaj jest duża różnica. Czy to wskazuje ze na 90% problem z przepływką ? Jeżeli tak co robić, kopić używkę, zamiennik, oryginał, ewentualnie jakie testy jeszcze wykonać? Piotrek
  4. pitgrzy

    Problem DPF 2.0d 150KM

    Dzis ponownie odczytałem błedy. Pojawiły się nowe: 4501 - Abgasrueckfuehr-Regelung 3FF0 - Luftmassernmesser 4667 - Partikelfiltersystem Wczoraj tez wymusiłem wyplanie filtra DPF (z 35 g zeszło do około 10g sadzy) - ale mam wrażanie im więcej gazu tym sadzy przybywało. Dzis ponownie mam około 30g sadzy. Ktoś ma jakiś pomysł?, może to jakiś problem z przepływomierzem. Dodatkowo nie działa mi klimatyzacja, nie włącza się sprężarka ani wentylator... Klimatyzacje miałem jakieś 2 miesiące temu napełnianą i wszystko działało. Z tego co pamiętam nawet jak była pusta to się włączała. Może coś przypadkowo zostało odłączone.... Piotrek
  5. U mnie niestety na ten moment program dla BMW X3 150km też nie działa, ale jestem w kontakcie a autorem tool-a. Przy okazji zerknijcie na mój problem z DPF (chyba z DPF): viewtopic.php?f=86&t=330522
  6. pitgrzy

    Problem DPF 2.0d 150KM

    Hej Mam problem z moim autem BMW 2.0d 150km 2006r LCI. Od początku, jakiś czas temu auto chodziło dobrze, spalanie średnio około 8l, ale niestety coś zaczęło chodzić bardzo głośno (stuki). Okazało się ze turbina pobrała olej i uszkodziła się panewki i potem wał. Został wymieniony słupek + turbina po regeneracji + wszystkie filtry. Auto znów działało, ale zaczęło dużo palic - około 10l i na ciepłym silniku przy spokojnej jeździe czasami lekkie szarpanie. Pojawiły się błędy: - Parical filter system 004667 - coarse control 004b10 Mechnik stwerdział, ze to wina zapchanego DPF. Postanowiłem spróbować wyczyścić DPF, przy okazji: - czyszczenie DPF wypalanie w piecu przez firmę zajmująca sie DPF-ami, filtr po wymontowaniu był w stanie dobrym, zero uszkodzeń, po czyszczeniu filtr w bardzo dobrym stanie, kanaliki czyste - zero uszkodzeń. Stan oceniono na bardzo dobry - sprawdzone wtryski przez serwis BOSCH - stan dobry, nie jest wymagana regeneracja, wszystkie normy spełnione. - czyszczenie EGR i kolektora dolotowego, był lekki nagar. - wyzerowałem DPF - wymienione oba termostaty Po tych operacjach spalanie spadało, stan podam jak przejeżdze cały bak, ale jest dużo lepiej. Po koło 100 km pojawiły się ponownie błędy i jeden nowy: - Parical filter system 004667 - coarse control 004b10 - Rail pressure monitoring 004b90 Błędy skasowałem. Po przejechaniu kolejnych około 100km, raz, czy dwa razy pojawiło się lekkie - bardzo lekkie szarpanie, jakby na 0,1 sekundy nie było paliwa, lub braku mocy. Pojawił się błed: - system of partical filter - 4CE0 Engine speed 1958 1/min coolant temp - 81 C Rail pressure actual 425 bar air mass per cylinder 246 mg/hub Charge pressure actualwert 1053 mbar Differnce pressure over particle filter 49 mbar Dane z INPA: Wtryski (wolne obroty) 1 - 0.34 2 - (-1,51) 3 - (1,53) 4 - (-0,33) Dla wyższych obrotów korekcje się zmniejszają. Odczyt z DPF: - sadza -35g (wzrost przez 200-300 km z 0 do 35g !!!) - popiół - 0,18g Generalnie auto jeździ normalnie, przyspiesza dobrze, moc ok Macie jakieś pomysły ? Piotrek
  7. Dobra dziś znalazłem jak to dokładnie wygląda. Niestety pewności nie mam.... W wtorek jadę do mechanika i się zobaczy....
  8. Cześć Od kilku dni przy większych prędkościach od 60-80 km/h pojawiły się dziwne szumy. Dodatkowa szum się nasila przy lekkim skręcie kierownicy w lewo. Osobiście stawiam na łożyska w kołach... Opony wyglądają okey i są prawie nowe. Pytanie tylko jakie łożysko kupować, czy kupić też od razu piastę ? Jeżeli tak to gdzie można dostać szybko taki komplet, nigdzie dla mojego modelu mnie umię znaleść .... nawet na allegro nie ma takich kompletów, zazwyczaj są tylko łożyska. Piotrek
  9. pitgrzy

    [E83] podnosnik lewarek

    No właśnie np. na allegro nie ma nic....
  10. pitgrzy

    [E83] podnosnik lewarek

    Pytanie gdzie można taki lewarek kupic ....?
  11. A możesz podać numery części, bo u mnie produkcja to 10.2006. Wszędzie pisza, ze od lub do 10.2006 jest koła dwumasowe oraz sprzęgło.
  12. Hej A mozesz opisac szczegoly wymiany sprzegla oraz dwumasy oraz ile cie to wszystko wyszlo. Mnie tez to czeka, a jeszcze na dodatek mam model przejsciowy i nikt dokladnie nie jest w stanie podac jakie sprzeglo i dwumase musze kupic. A na allegro ceny sa rozne. Pozdrawiam Piotrek
  13. Znalazłem podobny watek dla tego samego silnika(tez niestety bez wskazania konkretnej różnicy): viewtopic.php?f=69&t=164241
  14. Pytam na razie tak orientacyjnie. Generalnie podczas naciskania i puszczania sprzęgła na wolnych obrotach takie głośne drgania (podczas jazdy jest to niezauważalne, może poniżej 2 tyś obrotów czuć lekkie drgania). Auto ma przejechane prawie 140 tyś. Kiedys czytałem ciekawy artykuł i pisali, że koło wytrzymuje około 150 tyś. (http://www.fakt.pl/Diesel-od-BMW-drogi-zawodny-i-skomplikowany-Silniki-w-samochodzie-BMW-,artykuly,110181,1.html). Wydaje się jak już wymieniać to całość koło + całe sprzęgło.
  15. Cześć W związku z zbliżającą się koniecznością wymiany koła dwumasowego (odgłosy podczas naciskania sprzęgła) w najbliższym czasie chce zrobić rozeznanie ile mnie to będzie kosztowało. Moje auto to BMW X3 E83 2006 październik (LCI) (pod facelifting, silnik 150 km) Wstępnie pytałem o same części jakiś czas temu na allegro i okazało sie, że są dwa typy sprzęgła i kół dwumasowych LUK(tańsze 800 zł, droższe 1700 zł) Komplet około 1700 zł lub 2800 zł. Na allegro sprzedawcy co do kół jako datę przełomową podają grudzień 2006 (od tej daty koła droższe...) Pytanie co wtedy się zmieniło (facelifting było chyba w październiku 2006, a nowy silnik 177 km dopiero chyba w połowie 2007) W jednym z serwisów powiedzieli, ze nie ma zamienników (koszt to 3800 zł + wymiana około 600 zł). Czekam na Wasze opinie oraz ile Was to ewentualnie kosztowało i po jaki przebiegu konieczna była wymiana. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.