Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dużo jest napisane na ten temat, ale trzeba by było to zebrać w jedną całość. Po pierwsze problem z płynną regulacją pokrętła nadmuchu w bemie z klimą.u mnie jest tak: na maxa działa a na pośrenich obrotach jak jej się chce.Często bywa również ze przy wyłaczonym pokrętle też się troszkę kręci. Wiem żę piszą o niesprawnym mieczu ale myślę żeby to jeszcze raz wyjaśnić co to jest ten miecz, gdzie on jest i jak się zabrać za jego naprawę w razie awarii. Drugi problem to dmuchanie ciepłego powietrza od strony kierowcy bądz pasażera przy pokrętle ustawionym na powietrze zimne. u mnie jest tak: jak odpalę dmuchawę to od strony pasazera dmucha gorące powietrze że aż białko w człowieku się ścina.to podobno wina elektrozaworków ale to też dobrze by było raz na zawsze wytłumaczyć co to, gdzie to i jak to naprawić.Jest jeszcze problem tego typu że jak dmuchawa nie chodzi i pokrętła są ustawione na zimne powietrze to przy większych prędkościach coś się tam w środku otwiera i wali ciepłym powietrzem mimo że przed chwilą miałem włączony zimny nadmuch.Mam nadzieję że zbierzemy to w jedną całość i pomożemy sobie nawzajem.Proszę o szybką odpowiedz bo krew się gotuje jak coś w bemie nie działa! :mad2:
Opublikowano
miecz to poprostu opornica z prawej strony za filtrem pyłkowym trzeba zdjąć schowek na rekawiczki,że dmucha ciepłe od strony kierowcy to masz wyłamany silniczek sterujący klapą najprawdopodobniej radiem bo on jest zaraz za nim po lewej radio pchane na siłe do nory go wyłamuje i jest problem trzeba zdjąć deske rozdzielczą noi zostają elektro zawory między bezpiecznikami a baniakiem wyruwnawczym pod maską silnika one też lubią płatać figle i panel sterowania lubi sie zepsuć czyli masz kupe sprawdzania powodzenia
BMW sie nie psuje
Opublikowano

czesc,

 

niesprawnosc w regulacj temperatury strefy lewej badz prawej wg mnie kształtuje sie nastepujaco (gradacja malejaco pod wzgledem wystepujacych przypadkow)

 

1. Usterka elektrozaworów,

2. Usterka mocowania silniczkow lewego/prawego znajdujaczych sie na bokach korpusu nagrzewnicy,

3. Usterka panela sterującego (potencjometry)

4. Usterka instalacji elektr.

 

niesprawnosc plynnego nawiewu zalezy od trzech przypadkow z ktorymi sie spotkalem 95 procent na korzysc pierwszego

 

1. Usterka opornicy tzw miecza znajdujacego sie w tyle nagrzewnicy (dostep po zdemontowaniu schowka), wystepuja chyba z 3 rodzaje tych opornic

2. Usterka pokretła nawiewy plynnj regulacji,

3. Usterka instalacji elektrycznej.

 

pozdr

CARFIX BMW

Pełny serwis pogwarancyjny.Kodowanie i programowanie, indywidualizacja ustawień. Aktualizacja oprogramowania. Dostęp do serwera online(OSS),ASAP oraz Werkstatt information recherche (WIR). Cześci nowe - parts sales support (PASS) i używane do BMW.

Szczecin ul.Mieszka I 61a

Tel.692377209

Opublikowano

A więc jest tak: panel sterowania działa(sprawdziłem z dwóch innych bemek) silniczki za radiem nie są wyłamane, działają z dwóch stron. :P

 

Pozostaje więc awaria miecza i elektrozaworków? :?:

 

Myślę że instalacja jest ok, nie widać nigdzie w aucie ingerencji obcych rąk.

Może ktoś da namiary na jakiś link z opisem krok po kroku co zrobić z tymi wrednymi elektrozaworkami, oraz jak zregenerować ten nieszczęsny miecz.Jeśli te informacje będą na tej strone to myślę że wszystkim ułatwi to życie :cool2:

I jeszcze jedno pytanie do szanownych beemkowiczów- czy to normalne że jak mam włączony zimny nadmuch to powietrze wali pełną siłą, a jak się przełączy na ciepłe to dmucha bardzo słabo.

Opublikowano

Oczywiście że coś tam niedziała tak jak powinno. Siła nadmuchu powinna być jednakowa przy ciepłym i zimnym powietrzu. Ale to może świadczyć o jakichś problemach ze sterowaniem nadmuchu. A co do miecza: schowek (to chyba proste). Tapicerka tylko ta na wysokości kokpitu. A dalej miecz schowany tak że chwilę to trwa za pierwszym razem. Dochodzi do niego wiązka przewodów z wtyczką, Umieszczony na wysokości popielniczki. Patrząc od strony fotela pasażera na końcu przy ściance silnika. Jeżeli jest starego typu to uważaj przy wyciąganiu bo ma ok 20 cm. Nowe są znacznie krótsze.

Miłej zabawy.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Witaj

 

Ja typuję eletrozaworki i tak je musisz wymienić gdyż z tego co opisujesz na 100 % nie działa Ci jedna strona i na stałe wali ciepłym powietrzem .

 

W miecz pobawisz się później jak mimo wymiany nie zadziała do końca prawidłowo .

 

Wymiana będzie Cię kosztować ok 80 -100 zł natomiast sam elektrozawór zależy gdzie kupisz .

Ja do e 38 zapłaciłem 150 zł ( podobno w E32 są podobne ) ale widziałem też ceny 500 zł za używany i ok 1000 zł za nowy salonowy .

 

Pozdro

Mario

Opublikowano
Właśnie u siebie miałem problem z grzaniem. Wymieniłem elektrozawory na używane i przez chwilę było dobrze, a potem znów grzało najpierw po różnych stronach, a potem po stronie pasażera. Założyłem w sobotę nowe i narazie jest dobrze (w ASO 580 zł). U Ciebie będzie też miecz do wymiany lub regeneracji, u mnie obroty podobnie szwankowały, ale na razie nie wymieniałem, a (odpukać) po wymianie elektrozaworów na nowe obroty dmuchawy nie giną (może to żle pracujące elektorzawory powodowały jakieś zakłócenia w sterowaniu dmuchawą). Innych rzeczy bym raczej nie podejrzewał jeśli auto jest bezwypadkowe i nikt nie grzebał w całym panelu nawiewów (silnikczki są raczej nie do zajeżdżenia), pozostaje jeszcze taki elektroniczny panel za mieczem (patrząc od środka samochodu), ale jeżeli nic tam nie było grzebane a wchodzące do niego wiązki (po 2 z każdej stronu) dobrze kontaktują to raczej nie ten panel. Reasumując: elektorzwory i miecz najcześciej padające elementy.
Opublikowano

Dzięki wam dobrzy ludzie za rady :lol:

 

Najpierw zrobię porządek z elektrozaworkami, a potem jeszcze zobaczę co z tym mieczem, czy będzie dzałał po wymianie elektrozaworków.

 

Jak zrobię z tym porządek to napiszę jakie są tego efekty.

 

A morze ktoś wie w jaki sposób sprawdzić tak na szybkiego przy kupowaniu czy te elektrozaworki są sprawne :?:

 

CHWAŁA TYM KTORZY SIĘ ZNAJĄ NA BMW :8)

Opublikowano
Teoretycznie to można je podłączyć do akumulatora aby się zamknęły i puszczać wodę pod ciśnieniem (natomiast nie wiem jakie ciśnienie wytwarza pompka przy tych zaworach), jeżeli będą cokolwiek puszczały to się nie nadają.
Opublikowano
Co do zmiany siły nadmuchu zobaczył bym również stan szczotek na wiatraku do nadmuchu. jeżeli są wytarte - tj. u mnie :cry2: to prędkość będzie szwankować.
obecnie Alfa 156 GTA SW
Opublikowano

1.proponuję posprawdzać połączenia kabli-wtyczek ukł.ogrzewania

SZCZEGÓLNIE OD TEGO CZEGOŚ Z PRAWEJ OD FILTRA W KIERUNKU SILNIKA :mad2: :mad2: :mad2:

 

2.miecz do sprawdzenia :idea: na 100%

 

3.lepiej poczytaj więcej na forum poprzez wyszukiwaekę---mniej kasy ubędzie na wymiany-strzały na chybił trafił

 

JACA

Opublikowano

moondek

 

więc po kolei :mrgreen:

 

1.to coś -czarne pudło(płaskie)z prawej od filtra w kier silnika ma 4 płaskie wtyczki-po 2 z każdej strony

 

u mnie 1 z tych dostępnych od str.pasażera miała pęknięty biały zatrzask/docisk co trzyma/dociska wtyczkę do gniazda---podmieniłem miejscami zatrzaski i pierwotna usterka znikła/a pojawił się kłopot w innym miejscu---ten zatrzask powodował u mnie złe sterowanie silniczkiem i stąd niedogrzanie pasażera na twarz(do 2 od str kierowcy dobierzesz się demontując tapicerkę w nogach)

 

2.miecz-niby chodziła regulacja obrotów,ale siadły mi kondensatorki w liczniku/i grzebiąc w mieczu znalazłęm 3 sztuki,,,pomyślałem sobie,że skoro zdechły w liczniku,to te w mieczu są też pewnie na wykończeniu,,,no i wymieniłem na nowe

 

gryzło mnie też czy luty wszystkie są ok,,,ale miecz jest psiknięty jakimś lakierem i miernik tego nie łapał,więc przelutowałem wszystkie wiązki

 

te rezystory sprawdziłem tak na chłopski rozum tzn sprawdziłem opór jaki mają po kolei---ponoć wypalają się 1 po 2,więc skoro wszystkie u mnie miały identyczny czyli pewnie ok

 

pompy nie ruszałem wodnej bo u mnie na nogi grzało idealnie,a na twarz nie

 

elektrozaworki sprawdzone---poprzez sprawdzenie oporu ---są 3 bolce,,,między bocznymi a środkowym ma być bodajże po 16 ohm,a między skrajnymi 32 ohm---to wyklucza spalenie cewki-chyba :doh:

 

czy się otwierają to kablem od aku i "na słuch"

 

tak czy inaczej mam silniejszy nadmuch niż był "pierwotnie"

 

grzanie działa tak jak chcę :mrgreen:

 

jedno co chcę zrobić za wczasu to wymienić kondensator w panelu sterowania---parę razy diody morsem do mnie nadawały i nie mogłem sterować nim(((ale parametry spisane z niego ludziom w elektroniku nic nie mówią---nie ma tam żadnych uF,tylko oznaczenie literowe :doh: ---chwilowo zbytnio czasu nie mam na grzebanie w aucie i poporządkowanie swoich tematów w bmw-klubie))),ale się poprawię

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

witam, dołączę się do tematu

 

a u mnie leci ciepłe jak coś klapnie w nawiewie

muszę powoli kręcić potencjometrem od ciepło/zimno (nie tym od klimy) i jak usłyszę jakieś trzaśniecie to zaczyna lecieć ciepło

 

czasami po trzaśnięciu dmuchnie przez sekunde ciepłym i znowu leci zimno

wydaje mi się jakby było tam cos luźnejo , jakaś kalpka albo cos .... tylko nie wiem gdzie się może znajdować, po wyciągnięciu radia i środkowej kratki od nadmuchu nic nie widać, pewnie jest to gdzieś głębiej

 

i jeszcze jedno :

czy jest to normalne że elektrozawory tak stukaja, że czuc to stuknięcie na pedale hamulca ???

 

pozdrawiam

Opublikowano
witam wszystkich bmkowiczów. NIE MAM JUŻ PROBLEMÓW Z OGRZEWANIEM . Nniestety rozwaliłem swoją bemę. przy ok.100 km/h trachnąłem się z busem czołowo.jechałem z żoną i 2 letnim dzieckiem i nic się nikomu nie stało! Bema to twarda i mocna fura. LUDZIE KUPUJCIE TYLKO DUŻE SAMOCHODY TYPU BEMA 7. WIEM Z DOWIADCZENIA.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.