Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Potwierdzam kiepską jakość cewek Bosch.

W moim 320i z 2009 roku po raz pierwszy wymieniłem komplet po 27 tysiącach. Najpierw poleciała na 4-tym cylindrze, za miesiąc na 1-szym i zdecydowałem się na wymianę wszystkich. Ponownie założyłem Bosch 0 221 504 471. W tym miesiącu (przebieg 61 tysięcy) błędy typu missfire pojawiły się na 1-szym cylindrze. Co ciekawe zaproponowano mi w serwisie wymianę na Delphi (made in china!) . Przejechałem 20 kilometrów i znowu mam błąd silnika, ale nie wiem , na którym cylindrze.

Nikt nie wspomniał o akcji serwisowej. Czy to taka cecha tego silnika N43 /cewek, że trzeba zmieniać cewki co 30 tysięcy kilometrów?

Prosze o komentarz

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Myślałem, że poszedł wtryskiwacz ale to chyba cewka ( wymienię komplet )


Teraz tylko jakiej firmy kupić? Jakie polecacie ?


Z fabryki widzę, że wychodziły DELPHI.


Sa różne NTY, NGK,BERU i BOSH ale z tego ostatniego zrezygnuję.


Najtańsze są NTY i chyba te wezmę bo o i tak co druga wymianę będę zmieniać cewki i świece - tak profilaktycznie.


Jak sądzicie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja bym celował w akcję serwisową. Ja się załapałem w N53B30 z końca produkcji, więc z początku produkcji tym bardziej N43 powinny być cewki na wymianę. U mnie od 40 tys spokój, a i na oryginalnych od nowości (przy 85 tys przebiegu) nie było żadnych niepokojących objawów

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Tylko, że ja wymieniałem 2 lata temu - komplet Boscha a jak widziałeś w moim temacie nie wiadomo do końca co to... A mam na nich przejechane ok 20 tys km. Ale jakie inne jak nie Bosch ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
osobiscie celowalbym w NGK :)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
niestety jest to możliwe

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Właściwie to mam N46 Ale NGK też długo nie dały rady. 21tys km temu wymienione fabryczne na NGK i zaczeły padać już. nie ma znaczenia czy NGK czy inne. Teraz mam DELPHI i szczerze mówiąc jak by auto troche zrywniejsze jest.

Delphi niby OE BMW.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Podepnę się z pytaniem o cewki, N46B20B mianowicie padła jedna i spec od bmw wymienił ją na Bosch 0221504470 14V, katalog podaje że powinna być Bosch 0221504464 12V. Można z tą 14V co założył jeździć, czy konieczna jest wymiana. Założył co miał na miejscu pewnie, nie wnikał auto działa ok.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

raczej nie ma to znaczenia, ale z doświadczenia wiem że drogie wsadzałem i padły tak samo jak i inne.

i moze to dziwne,ale na innych po mocnym rozgrzaniu auto troche muliło, a na delphi tego już dawno nie uświadczyłem.

Może metalowa osłona powoduje mniejsze nagrzewanie sie cewki.....


https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VA51-EUR-03-2006-E90-BMW-318i&diagId=12_1312


orginał BMW to DELPHI . i cena fajna . ok 88zł

  • 3 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bosch tylko i wyłącznie, Delphi ma jakieś śmieszne metalowe fajki, które po niedługim czasie rdzewieją i robią się zdrowe przebicia.. ja miałem wymieniane na akcji serwisowej właśnie na Delphi i tragedia. Wrzucałem nawet gdzieś zdjęcia jak wyglądają po 50tys km

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

a powie ktos dlaczego cewka od 4 cylindra jest taka żółta i od 3 ma nalot na styku na 3 cylindrze bylo wypadanie zapłonu cewki mają 22 tysiące przejechane


Cyl3


uc?export=view&id=1YFozyHgG43Fj-NtiRBZOAYGU75iJtlKJ

Cyl3

uc?export=view&id=1Y60EZcj5O_ea34Ql8dxkHL8xuvgD57Ty


Cyl4

uc?export=view&id=1XtZGrRc1yVNbaUjgpcraIx0qcz1KLsSk


Cyl4

uc?export=view&id=1Y4udtw9PPEs_U3aV-twc75RC0PvBV4je

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam

Jak koledzy sądzicie cewki mają najechane 130tys czy wymieniać profilaktycznie ?

Sprawdzałem przerwy zapłonu scanmasterem i po 30min jeździe czasami na jakimś cylindrze jest jedną przerwa zapłonu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.