Skocz do zawartości

G30 M550i xDrive


kosa69

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 548
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

W Polsce jakość benzyny 95 jest conajwyżej średnia i komputer jeździ cały czas na cofnietym zapłonie.

 


Ale masz dowody na poparcie tej śmiałej tezy?

 

Oczywiście, buduję dla siebie samochody od lat i widzę co się dzieje podczas strojenia.

Zresztą to nie moja tylko opinia, ale też znanych i cenionych tunerów w PL.

2018- BMW 5 G30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

x6m, nie wiem jeszcze czy to dobry pomysł :P

F86 ? to raczej sredni pomysl. Bo chyba jeszcze nie o nowym G mowa bo to jeszcze z rok minimum zanim wejdzie.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeśli będzie podobne do nowego x4 jak to pokazują nieoficjalne rendery to chyba wolałbym aktualna wersje. Niedaz ze ladniejsze to silnik, skrzynia praktycznie to samo a cena ze względu na schodzący model pewnie całkiem dobra do uzyskania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ps,ciekawe czy podczas fl g30 za rok wprowadza takie wielkie nery jak w nowej 7. Na zdjęciach wyglada to fatalnie ale ostatnio widziałem nowe 7 na żywo i nie wyglada to złe, nawet może się podobać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Przeczytałem cały wątek, ponieważ paczam w kierunku M550i i trochę się wahałem, bo "moneta" jest spora, nie mówiąc już o M5 (wliczam tutaj też koszty rocznego utrzymania wraz z pełny ubezpieczeniem).


Dziś (chyba?) moje wątpliwości zostały rozwiane po tym, co przeczytałem na BMWBlog: BMW 5 Series Range to Get New V8


Najpierw w oryginale [ENG]:

We’ve been waiting for one particular announcement from BMW for quite some time now. (...)


Well, it seems like that moment will come this summer. BMW just announced that the 5 Series range is getting some technical upgrades this year and the biggest announcement is the arrival of a new M550i xDrive model.


In European markets, it will get the same 4.4 liter twin-turbocharged V8 from the BMW M850i, making 530 PS (523 hp) and 750 Nm (553 lb-ft) of torque. That’s a massive increase compared to the previous iteration of the M55oi, which tapped out at 462 PS. Unfortunately, BMW didn’t provide more tech data for the M550i, such as acceleration times.

Teraz mega szybkie tłumaczenie [PL]:

Czekaliśmy na konkretne zapowiedzi ze strony BMW. (...)


Wygląda na to, że stanie się to tego lata. BMW właśnie zapowiedziało, że Seria 5 otrzyma unowocześnienie, a największe dotyczyć będzie nowego modelu M550i xDrive.


W Europie będzie ten sam 4.4 litrowy podwójnie doładowany V8 pochodzący od BMW M850i, dający 523KM i 750 Nm . Całkiem sporty przyrost w stosunku do 462KM. Niestety BMW nie podało więcej danych technicznych, jakich jak czas przyspieszeń.

 

Trzeba będzie poczytać (no co, jeszcze się tak nie zagłębiałem), jak ten silnik sprawdza się w M850i... no i czas odkładać kasę :lol:


Pozdrowienia dla cierpliwych! :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem g30 otrzyma go w specyfikacji takiej jak g05 czyli dalej ok 460KM. Wrzucenie go do M550i byłoby lekkim strzałem w stopę względem m5

No właśnie chcą zmniejszyć tę różnicę.

Poza tym ten kto ma kupić M5, to i tak to zrobi ;)

Zakładam, że dobrze sobie to przeanalizowali.


@Rufio - dzięki za oficjalnego linka!


Ciekawi czy pojawią się na rynku "aktualne" modele M550i (np. 1-2 latki z niskim przebiegiem?), bo właściciele - mając możliwości - będą chcieli zmienić na nowy model.


"Leasing na prawie-nówkę M550i chętnie przejmę!" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
530km to wciąż prawie 100 mniej od m5 z pakietem competition i myśle ze m5 kupuje sie nie tylko dla mocy, zreszta nie bez powodu m5 pomimo iz wyglada blizniaczo ma inny kod modelowy. Co by nie gadac oba auta zacne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnosnie 1 2 latkow to przez dlugi czas widzialem na otomoto 2 lekko uzywane m550i z USA w cenie okolo 320 tys. Za kazdym razem jak widzialem to ogloszenie zastanawialem sie co z Mimi nie tak ze nikt nie chce ich kupic a niby bezwyoadkowe byly.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

530km to wciąż prawie 100 mniej od m5 z pakietem competition i myśle ze m5 kupuje sie nie tylko dla mocy, zreszta nie bez powodu m5 pomimo iz wyglada blizniaczo ma inny kod modelowy. Co by nie gadac oba auta zacne.

W nowej wersji będzie "tylko" 70KM różnicy (IMO to już się nie łapie pod sformułowanie "prawie 100") - więc obcinają dystans o połowę (138KM przy aktualnej). Naprawdę spory skok i jak zapewne zobaczymy - wystarczający :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
M5 competition ma 625 KM wiec prawie 100 roznicy. Nie zapominaj tez ze zawias, skrzynia, karbonowy dach, maska, hamulce I wiele innych rzeczy jest calkowicie innych w m5, to jest inny samochod, moc to nie wszystko. M5 to m5 zupelnie inny prestiz, i gdybym ja mial kase na m5 nie patrzylbym na m550i chociazby bylo tylko 20KM roznicy. A i w m5 mozna przelaczyc sie z awd na rwd co zamyka buzie odwiecznym klotnia ktory naped lepszy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sie składa że mam M550i i M5 Comp., są to dwa zupełnie inne auta pod wieloma względami, chociaż wyglądają podobnie. Krótko mówiąc M550i nigdy nie będzie M5 a już na pewno nie M5 Comp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje! Szczerze :)


W sumie bardzo mnie interesuje dlaczego taka konfiguracja? (oprócz oczywistych możliwości finansowych ;) )


BTW - bywasz nimi na torach wyścigowych (tych dużych, a nie np. łódzkiej szkoleniówki)? Jestem ciekaw, czy M550i jest w ogóle sens wjeżdżać na nitkę, no może za wyjątkiem spróbowania i "zaliczenia" eventu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ni to jestem zaskoczony, ze jednak pójdą w wariant 530KM. Wczoraj miałem okazje polatać M6 i powiem szczerze, ze m550 jest o wiele fajniejszym autem do jazdy na codzień. Odnośnie osiągów - to tak do 160 nawet m550 zbiera się odczuwalnie lepiej, ale nie ma co się dziwić skoro do 100kmh na suchym w m6 miga kontrola trakcji. Muszę się z czystej ciekawości przejechać F90 M5. Uważam jednak, ze jeśli ktoś nie ma w zwyczaju upałac auta na torze - to m550i jest zajebistym rozwiązaniem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yhm, ale nawet jesli M5 (/M5 Comp) to inny samochód niż M550i to oba są mocne i oba służą do dynamicznego jeżdżenia, czy z domu do pracy, czy ze startu do mety :)


Chodzi przecież o przyjemność z jazdy. Nieprawdaż? Trochę (/bardzo?) przemnaża się to przez zasobność portfela, ale cel jest taki sam. Banan na gębie i fajne wspomnienia.


Doświadczony ścigant w M550i bez problemu obejdzie amatora za sterami M5 Comp. Poza tym to nie są samochody wyścigowe i niby można z nich zrobić "torówkę", tylko po co? Jak ktoś ma dużo pieniążków i czasu, by śmigać po torach, to kupi sobie dedykowaną wyczynówkę, a ukochane M5 zostawi na dzień powszedni.


Ja i tak nie zamierzam kupić M550i dla jazdy torowej. Tzn. na tor na pewno pojadę, ale będą to wypady sporadyczne niż jakiś regularny cykl. Ciekawi mnie jednak, czy ktoś był/bywa i jakie ma wrażenia z jazdy takim modelem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
M550i to nie jest auto na tor . Chcesz auto na tor w rozsadnej cenie to kup m2 a do tego dokup 520d I bedzies mial w cenie 550i wygodne wozidlo na codzien dla rodziny plus zabawke na tor. Jesli masz bardzo zasobny portwel to zamiast 520d mozna isc silnikowo i wyposazeniowo w gore. Tylko pamietaj ze to jest ciagle gonienie kroliczka. Zawsze beda auta lepsze szybsze od Twojego a tak naprawde banana na twarzy moze nawet dac 518d co pokazuje przyklad kolegi z forum ktory takie auto odebral kilka dni temu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że M2 dużo bardziej nadaje się na tor (nie wchodząc tutaj w szczegóły).


Rozszerz trochę swoją tezę. Jakie są znane Tobie - lub zasłyszane przez Ciebie - przeciwskazania wprowadzenia M550i na tor? Dla jasności - nie chodzi o zrobienie z M550i samochodu wyczynowego ;)


Z tego co widziałem, to na torze można jeździć praktycznie wszystkim, co nie jest niebezpieczne dla uczestników, obsługi oraz nitki toru.


W gwoli uzupełnienia - ciągle czekam na bezpośrednią relację tych co jeździli, może być na priv :)


BTW - rozważałem zakup M2, ale w moim przypadku byłby to przerost treści nad formą - (od kilku lat) brak wolnego czasu na regularne wypady na tor + koszty "torowania" nie są małe (zwłaszcza, jak już zaczynasz czaić co i jak ;) ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przeciwskazan nie ma zadnych. Po torze mozna jezdzic wszystkim. Duza I ciezka oraz dobrze wyciszona w srodku 5 nie da Ci tyle funu z jazdy co prowadzace sie jak gokart m2. M550i to jest komfortowa i szybka limuzyna z v8 pod maska o wysokiej kulturze pracy, brzmieniu elastycznosci idealne na autostrady do poruszania sie z bardzo wysokimi predkosciami. M2 to sportowy auto spychajace na dalszy plan warlory Uzytkowe na rzecz funu z jazdy. Oba auta super ale zupelnie rozne. 5 pojechalbym na wakacje z rodzina lub w trase, natomiast m2 pojechalbym na tor lub po jezdzila dla funu. Jakbym mial wybrac tylko jedno to majac rodzine bralbym zdecydowanie m550i, gdybym byl singlem bralbym m2. Tu juz duzo zalezy od zasobnosci portfela I okolicznosci. Jednak wiekszosc z nas ma ograniczone budzety i musi wybierac, kazdy jest inny i proponuje pojsc do salonu, przejechac sie 520d, m550i oraz m2i wybrac. Duet m2 plus 520d lub m550i. Albo Jesli budzet pozwala to m5 lub 550i plus m2 :D :evil: kazde z tych aut jest wybitne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim,


Jestem szczęśliwym posiadaczem m550i, dołożyłem już wydech remusa bo auto w ogole nie brzmiało.

Teraz chciałbym poprawić hamowanie, myślę o zestawie hamulcowym z m5. Ktoś z Was orientuje się czy są jakieś przeszkody aby zrobić taki przeszczep?

Czy ktoś ma u siebie hamulce m-performacne i jest z nich zadowolony?


M5

PRZÓD: 395x36

TYŁ: 380x28

M-performance

przód 395x36

tył 370x24

4-piston front and 2-piston rear.

Standardowe

Przód 374x36

Tył 345x24

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz chciałbym poprawić hamowanie,

Z jakim elementem hamowania masz problem?

Z przegrzewaniem?

Wpadający pedał hamulca?

Za długie odległości wyhamowywania?

Za późno osiąga skuteczność?

Za szybko osiąga skuteczność?


99% tych elementów można rozwiązać zostając przy tych zaciskach które masz.


-Najważniejsze: przewody w oplocie stalowym

-Klocki o podwyższonej odporności na temperaturę

-Doprowadzenie chłodzenia na zaciski/tarcze

-Wybór odpowiedniej tarczy.


Zauważ, że sam większy zestaw nie rozwiąże wszystkich problemów, druga sprawa można zbudować wydajniejszy zestaw hamulcowy za połowę tego co zapłacisz za hebel z M5.


Pytanie co chcesz osiągnąć.

2018- BMW 5 G30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.