Skocz do zawartości

BMW e90 320i (150 KM) N46 Silnik cyka klekocze jak diesel


Onszuka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

BMW e90 320i benzyna 150 koni silnik N46

 

Auto z 2006 roku aktualny przebieg 230tys

Przy 180tys wymieniany był steuerkette

w servisie BMW w Niemczech (są na to papiery)

Miesiąc czy dwa temu wymieniany był olej wraz z filtrem oraz filtr powietrza też w servisie BMW olej 5w30 BMW

 

Auto sprawnie przyspiesza jeździ bez zarzutu odpala od razu nie ma żadnych problemów

 

Pytam czy to prawidłowa praca tego silnika :?: Bo :? niepokoi mnie ten dźwięk filmik robiony na ciepłym silniku po przejechaniu 15km.

 

Link do 1min filmu na youtube :arrow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Mój tak samo cyka. Jedynie przyczepiłbym się do tego pukania, wskazuje to na pompę próżniową. Otwórz korek wlewu oleju i sprawdź, czy to pukanie słychać bardziej.

Tu przykład:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sprawdzalem u siebie jakna tych filmikach i mam identycznie tak samo czyli to ta pompa :duh:

Teraz pytanie.. Od czego ona jest? :oops:

Co sie stanie jak calkiem padnie w trasie i poczym mam poznac zebym natychmiast wymienial, jakie beda objawy jej ostatnich dni :?:

Czy jeszcze moge na niej jezdzic i ile czasu przewidujecie :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie pracuje poprawnie i tylko trochę zbyt mocno słychać vacumpomp (pukanie) - a może to tylko jakość nagrania.

Te silniki właśnie tak cykają jak nowoczesny diesel :duh:

Na szczęście po zamknięciu maski tego nie słychać.

Jeśli możesz, to wrzuć filmik jak pracuje wydech na wolnych obrotach bez włączonej klimy.

 

Moj pracuje tak:

https://www.youtube.com/watch?v=J92BEfgS7Pk

Generalnie silnik pracuje równiutko, obroty stoją nieruchomo, ale wkurza mnie odgłos wydechu.

Wszelkie parametry pracy silnika mam wzorcowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Pompa podciśnienia odpowiedzialna jest u nas za wspomaganie hamulców. Po wymianie nie zauważyłem żadnej różnicy w pracy układu hamulcowego. Wyeliminowałem jedynie to pukanie. Pewnie nie była już tak wydajna jak nowa ale wystarczało. Wymień ale bez paniki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gotowe zrobiłem nagranie ktoś pisał że :

Według mnie pracuje poprawnie i tylko trochę zbyt mocno słychać vacumpomp (pukanie) - a może to tylko jakość nagrania.

Tak więc wziąłem od żony iphona 5s może poprawi to jakość nagrania bo ja mam starego 4s

 

I mamy tak pierwszy filmik odkręcam ten korek i stuka faktycznie głośniej... :arrow:

 

Drugie nagranie to ten wydech jeszcze i obroty... :arrow:

 

Jedyne problemy jakie mam na chwile obecną to raz na jakiś czas nie mogę wbić jedynki (pierwszego biegu) tak jak by nie chciała wskoczyć wtedy odpuszczam sprzęgło i wciskam je jeszcze raz w podłogę po czym mocniej pcham tą jedynkę i wskakuje ale to zdarza się sporadycznie (nie wiem czy ma to coś tej pompy)

Na hamulcach nic nie czuje wydają się działać poprawnie...

 

BartoszE30 daj znac co myślisz o tym wydechu... :duh: kxxxx teraz skumałem że miałem klime wyłączyć.. :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po otwarciu korka słychać mechanizm pompy i tak ma być.

Na zamkniętym korku lekko słychać pompę, ale po prostu one tak mają - nowa pompa może nie jest słyszalna, ale jakimś tam przebiegu i tak zacznie się odzywać.

Silnik pracuje OK, obroty stabilne, nie słychać wypadania zapłonów czy innych niepokojących odgłosów.

Jeździj chłopie i nie szukaj dziury w całym :D

Szkoda, że nie wrzuciłeś filmiku bez włączonej klimy gdy silnik pracuje na najniższych obrotach, ale myślę, że nie było by znacznej różnicy.

Niestety N46 czy nawet N43 to nie są cichutkie silniki.

Nowe benzyniaki nie są lepsze :norty:

 

Tak poza tematem - oleju Ci nie ubywa, nie zostawi niebieskiej chmury po depnięciu w gaz jak chwile postoi na wolnych obrotach?

Na pierwszym filmiku widać, że zakopciła troszkę na niebieskawo po odpaleniu.

Odma była wymieniana -troszkę zasysa korek podczas podnoszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:lol: :lol: :lol:

:duh: jeszcze trochę i R4 będzie przypominał dźwięk kosiarki ogrodowej :mad2:

Ale co najważniejsze po tym filmiku przestałem się martwić klekotem kiedyś trza będzie R6 kupić dla ucha ;p jak stanieją

Oleju nie ubywa, chmury w lusterkach nie widzę to chyba jest dobrze :lol: nie widziałem żeby coś tam się takiego działo dym leci tylko BIAŁY (niebieskiego jakoś nie widziałem)

zaraz po odpaleniu silnika a potem czysto..

 

Co do odmy to nic mi nie wiadomo żeby poprzedni właściciel wymieniał... no korek zasysa fakt

coś zrobić w tej sprawie czy zostawić tak :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrącę swoje 3 grosze ;)

 

Odmę warto wymienić/wyczyścić, ja miałem oryginalną i była zasyfiona, że szok i przez to leciał syf (budyń olejowy) do kolektora.

 

I po raz kolejny powtórzę, że odma nie ma nic do zasysania korka oleju, u mnie po wymianie identycznie jak przed wymianą zasysa, tu jest mój filmik

Według mnie tak ma właśnie być w tym silniku, pewnie przez VVT i Vanosa.

 

PS. Teraz raczej nie kupiłbym nowej odmy tylko bym czyścił starą bo nie ma się tam raczej co zepsuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz samo czyszczenie to banał, wystarczy rozpiąć na pół odmę, rozpina się bez problemu i wymyć wszystko benzyną ekstrakcyjną. Gorzej za to ze zdemontowaniem tego :/ Ja miałem wymienianą przy okazji wymiany uszczelek pod deklem więc był niezły dostęp ale tak żeby dobrać się tylko do odmy bez demontażu niektórych rzeczy będzie ciężko i dlatego za samo czyszczenie to nie dał bym więcej jak 20zł ale żeby to wyciągnąć to może już być różnie bo mechanik będzie musiał poświęcić na to trochę czasu ale nie musi to być żaden serwis, wystarczy żeby niczego nie popsuł po drodze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Ja czyściłem swoją. Wyciągnąłem alternator (łatwizna) i tamtędy miałem dostęp. Membrana nie była uszkodzona, więc nie było potrzeby wymiany na nową. Najtrudniej jest odkręcić samą odmę bo dostęp trudny, ale trochę cierpliwości i da radę. Prz montażu polecam przykręcić odmę tylko na dwie śruby, a tą trzecią (najgorzej dostępną) sobie darować. Będzie trzymać, a przy kolejnym czyszczeniu wyciągnięcie odmy to bajka.

 

Do odkręcenia samej odmy użyłem takiego klucza:

008bef296ba5.jpg

defa9172d611.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filmik jest w tym temacie.

Remont był robiony przy okazji zrzucenia głowicy do wymiany uszczelniaczy zaworów.

Chodzi mi o to jak się zachowuje korek oleju po remoncie, że go nie zasysa, nie znalazłem takiego filmiku, możesz gdzieś mi umknął?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
u mnie juz 250tys i fajnie chodzi ale tak dokladniej zrobillem nai 140tys i tak przy 140 silniczek vvt przy 160 doszly uszczelniacze lancuch profilaktycznie 240tys ale to juz jest drugi bo ktos juz wymienial przy 100tys 220tys dwunas pad i bodajrze 230 rozrusznik uszczelnien juz nie licze bo to huj wie kiedy zacznie cieknac tak to wyglaada szczescie w nieszczesciu ze wszystko zrobilem sam bo jak by oddac do mechanika to juz bym ja podpalil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.