Skocz do zawartości

Zakup X1 F48 - konfiguracje, ceny, podpowiedzi.


Vaas

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
W moim F48 2.0d B47 silnik nagrzewa się momentalnie.

Po wyjeździe z nieogrzewanego garażu ciepłe powietrze zaczyna lecieć po minucie/dwóch.

 

to nie silnik, to elektryczna nagrzewnica powietrza dmuchanego do kabiny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 351
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dzień dobry wszystkim forumowiczom,


Mierzę się z zakupem F48 - BMW X1 s18i model M sport i chciałbym zadać kilka pytań oraz prosić ogólne wrażenia z użytkowania.

Samochód skonfigurowany jest na około 180 tyś PLN z najważniejszych - ma pakiet udający M, hak, kamerę cofania oraz pakiet innowacji.


Pytania do osób posiadających ten model z tym silnikiem:

1. Czy nie brakuje mocy? 136 KM to nie za dużo.

2. Czy nie brakuje przycisku auto-hold na skrzyni biegów?

3. Czy nie brakuje czujników martwego pola w lusterkach?

4. Czy zwyczajnie nie brakuje Wam miejsca z tyłu? albo w bagażniku?

5. Jakie jest średnie spalanie w tym silniku (18i)


Ogólnie do posiadaczy BMW:

1. Co warto wziąć w konfiguracji a czego nie? Z perspektywy czasu, popełnione błędy itp.

2. Czy macie jakieś doświadczenia z serwisami / salonami na terenie Małopolski/Śląska.

3. Czy warto brać pakiety serwisowe?


Wszelkie inne uwagi również mile widziane! :lol:


PS: Wiadomo, że część powyższych może być kwestią indywidualną ale właśnie na tym mi zależy - Waszej subiektywnej opinii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Edit:


dziękuję adminowi za sklejenie dwóch wątków w jeden :cool2:

Edytowane przez Pe.te
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie:

Mieszane - 6,4

miasto - 7

trasa eco - 5,8

trasa dynamicznie - 6,1


przebieg 3 000 km


moc - mnie wystarcza (ale jej nigdy dość... ja od tego mam motocykl bo na auto o porównywalnych osiągach mnie niestać :)

Mam wersje sport line i brakuje mi z wyposażenia hmm przedewszystkim nawigacji. Mam podstawowe LEDY- jestem zadowolony ale nie wykluczam, że teraz wziąłbym adaptacyjne

Mam i polecam wziąć: ogrzewane fotele, sportowe fotele, czujniki parkowania i kamerę, ogrzewani kierownicy (naprawdę się sprawdza w chłodniejsze dni) i audio przynajmniej HiFi

czujników martwego pola i przyciku auto-hold - do tej pory nie miałem. Widoczność w aucie bardzo dobra - miejsca w środku jak na tą klasę wystarczy. spokojnie 4 osoby mogą podróżować.


Ja wziąłem pakiety serwisowe dla świętego spokoju - pewnie bez nich mogłoby być taniej - (tym bardziej, że co 2 wymiana oleju i tak poza ASO, bo ineterwał skróciłem na 15 000km)

Przedłużyłem też gwarancję bo planuje zostawić ten samochód na dłużej więc ok. 5 000 zainwestowane w względny spokój na 5 lat przemówiły do mnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocy zawsze brakuje polecam przejechać się takim autem,

Ja nie miałem nigdy hold, czy to tak bardzo potrzebna funkcja?

Czujnik martwego pola może by się przydał fakt, ale widoczność z auta jest bardzo dobra

Z tylu i w bagażniku miejsca według mnie sporo, w bagażniku masz dodatkowo przecież drugie dno, podczas wyjazdów można wyjąc i korzystać z głębokiego bagażnika.


Spalanie nie wypowiem się, bo mam diesla


Pakiety serwisowe na pewno dobrze jest brać, co by się nie działo to musza ogarnąć a z tęgich czytałem ludzie sobie chwalą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocy zawsze brakuje polecam przejechać się takim autem,

Ja nie miałem nigdy hold, czy to tak bardzo potrzebna funkcja?

Czujnik martwego pola może by się przydał fakt, ale widoczność z auta jest bardzo dobra

Z tylu i w bagażniku miejsca według mnie sporo, w bagażniku masz dodatkowo przecież drugie dno, podczas wyjazdów można wyjąc i korzystać z głębokiego bagażnika.

 

Dzięki za odpowiedź. Jeździłem już X1 niemniej w salonie do którego się udałem miałem jazdę z ichniejszym kierowcą gdzie on jechał pierwsze 15 min a ja drugie 15 min. :shock: Nie wiem jak to skomentować, chociaż z tego co słyszałem jak już z kolegą rozmawialiśmy swobodnie, że to u nich standardowa praktyka żeby nie upalać zimnych silników. Pytanie o czujnik martwego pola ze względu tylko i wyłącznie na wygodę, miły gadget. Czy auto-hold jest potrzebną funkcją - z mojego punktu widzenia tak, gdyż codzienne przebijanie się przez miasto w korku bez autoholda może być denerwującę (trzymanie nogi na hamulcu przez cały czas). Chyba, że jestem w błędzie i jest jakieś rozwiązanie tego problemu? Nie ukrywam, że ostatnim samochodem z automatem bez AH którym jeździłem było stare E39...

 

Mam i polecam wziąć: ogrzewane fotele, sportowe fotele, czujniki parkowania i kamerę, ogrzewani kierownicy (naprawdę się sprawdza w chłodniejsze dni) i audio przynajmniej HiFi

czujników martwego pola i przyciku auto-hold - do tej pory nie miałem. Widoczność w aucie bardzo dobra - miejsca w środku jak na tą klasę wystarczy. spokojnie 4 osoby mogą podróżować.


Ja wziąłem pakiety serwisowe dla świętego spokoju - pewnie bez nich mogłoby być taniej - (tym bardziej, że co 2 wymiana oleju i tak poza ASO, bo ineterwał skróciłem na 15 000km)

Przedłużyłem też gwarancję bo planuje zostawić ten samochód na dłużej więc ok. 5 000 zainwestowane w względny spokój na 5 lat przemówiły do mnie

 

Dzięki za informację o spalaniu i całą resztę! W kwestii wyposażenia będę brał dokładnie to samo co Ty masz, z wyjątkiem ogrzewania kierownicy a bo i tak będzie stał w garażu całą zimę. Też planuję samochód zostawić dłużej także na pewno pakiety serwisowe wpadną i tak jak ktoś wspominał, wymiany co 15 tyś KM.

 

dziękuję adminowi za sklejenie dwóch wątków w jeden :cool2:

 

Też dziękuje adminowi za złączenie wątków i Tobie, za zwrócenie uwagi na to. Widziałem kilka nowych tematów tego typu i zasugerowałem się żeby założyć nowy, stąd niezamierzone zaśmiecanie.


W piątek jadę zamówić X1 :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Cześć,

Podepnę się pod temat.

Kończę konfigurację X1 18d Xdrive do zamówienia. Dołożone co chciałem lub na co jeszcze budżet pozwalał. Zostały dwie rzeczy: hak i przedłużona gwarancja. Pytanie do Was: czy ktoś wie jaki jest fabrycznie montowany hak? Jakaś konkretna marka, czy sygnowane przez BMW, robione przez kogoś innego? Da się to porównać do jakiejś Westfalii czy czegokolwiek? jest chyba 13PIN, ale poza tym salon i serwis nie wiedzą nic więcej. Poza tym, że jest ręczny, na kluczyk.

Tu jeszcze w kwestii doprecyzowania: w hakach jestem generalnie zielony jak szczypiorek na wiosnę. A docelowo potrzebuję założyć rowery, czasem pociągnąć traktorek na serwis albo motocykl gdzieś tam...


Gwarancja: na ile przedłużać? Jaki wariant?

Auto kupuję prywatnie, do używania dłużej niż typowe okresy finansowania, na przebiegi rzędu 15k rocznie.


Pozdrawiam,

Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwarancja: na ile przedłużać? Jaki wariant?

Auto kupuję prywatnie, do używania dłużej niż typowe okresy finansowania, na przebiegi rzędu 15k rocznie.

 

Gwarancja w sensie pakietu Repair Inclusive? Ile wlezie, bo później już tego nie przedłużysz. A święty spokój jest wart tych dodatkowych pieniędzy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,


stoję przed dylematem BMW X1 w dobrze wyposażonej wersji, czy dużo skromniej ale tez nie bieda X3.

Obie wersje jako drugie auto w rodzinie i na wakacje, przebiegi max 10 tys rocznie więc benzyna ale 4x4.

Nie znalazłem nigdzie takiego wątku ani rozważań więc może tutaj :)


Przy wersji 2.0i cena w sumie podobna, a w racie w leasingu już nie zauważalna. Oczywiście mniejszy brat znacznie lepiej wyposażony tj.:

x1 2.0i wersja M: Pakiet Innowacji, Pakiet Bussiness class, zawieszenie adaptacyjne, kamera cofania, czujniki parkowania, ogrzewanie kierownicy, regulowana i przesuwana tylna kanapa, stoliki, pakiet lusterek i schowków, zestaw hi-fi, przyciemniane szyby.

x3 2.0i wersja po lifcie podstawowa: brak dedykowanych pakietów natomiast z dodatków zamawianych osobno - systemy asystujące, regulowana tylna kanapa, rolety z tyłu, zestaw hi-fi, ogrzewanie kierownicy, przyciemniane szyby. Taka wersja ma już kamerę w podstawie, ale w porównaniu do X1 brak m.in. elektrycznych foteli, head-up. Nie ma przesuwnej kanapy jak x1 oraz stoliczków, za to są rolety.


Przy takich konfiguracjach, (w obu kolor bazowy biały alpejski bez dopłaty), X3 zbliża się do X1 na około 8 tys. zł.


Argumenty za X3 są niby oczywiste tj. nowsza konstrukcja, "prawdziwy" XDrive, większy prześwit (mieszkam na górce i w zimie czasem się przydaje).

X1 nawet nie rozważałem, wydawało się małe. Dopóki w salonie nie zobaczyłem że w środku pod kątem dzieci jest nawet funkcjonalniejsze. Extra robotę robi przesuwana kanapa, w opcji są stoliki. Sam bagażnik też jakby bardziej ustawny - świetny patent z tym drugim dnem akurat mi odpowiada. W x3 mamy schowek na płyny do spryskiwaczy, w x1 po zdjęciu tej podłogi bagażnik sprawia wrażenie ustawniejszego i większego. X1 wiem że już schyłek produkcji ale może to i atut - sprawdzona konstrukcja :) X3 po lifcie w salonach najwcześniej koniec roku. Czy miał ktoś doświadczenia z jednym i drugim modelem (przy x3 wiadomo przed liftem) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że dostępny jest teraz plug-in. Pisałem "pewnie będzie plug-in u mnie w garażu" :8) Może niezbyt precyzyjnie się wyraziłem.


Generalnie czekam też na ostateczne przepisy co do Polskiego Ładu - kwestia leasingu. Kończy się w marcu 2022 r., więc mogę skrócić go do końca tego roku. Nie wiadomo jednakże czy coś to da, bo - na razie - planowane jest opodatkowanie momentu sprzedaży auta po 1.01.2022 r., a nie momentu wykupu.


Myślimy czy zmieniać auto na coś innego po zakończeniu leasingu. Cały czas myślę też czy to już czas na elektryka. Przebiegi głównie w mieście, możliwość ładowania w domu.


Z ciekawości jechaliśmy Kia e-soul. Spodziewałem się ciszy i komfortu, a nie było niczego z obu... Głośniej niż w moim X1 18i. Porażka na całego.

Człowiek jest już chyba skażony premium...


Dlatego rozważam też plug-in jako następne auto - może właśnie X1 2022.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To masz bardzo podobną sytuację jak ja (a precyzując jak moja żona).

Leasing na X1 kończy się jej w czerwcu 2022, ja też najchętniej myślałbym o hybrydzie plug-in, ale takiej z realnym zasięgiem na prądzie min. 50km, żeby miasto elektrycznie ogarniać.

Tyle tylko że jeśli myślimy o leasingu lub najmie, to za 150kPLN netto nic sensownego się nie kupi, więc pozostaje elektryk. Tu przynajmniej jest limit 225kPLN netto.

Ja coraz bardziej dojrzewam do iX3, zwłaszcza że po świeżutkim LCI to auto wyglada fajnie (i ma po liftingu zupełnie nowe wnętrze, z aktualnej serii 3/4).


P.S.

Jeśli Kia e-Soul jest głośniejsza od F48, to nawet nie chcę myśleć jaki tam musi być hałas :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie czytałem tu już, że w F48 nie jest zbyt cicho... Ciekawe jak jest w wyższych modelach. Ja wcześniej jeździłem Skodą Yeti, więc tego... :D


Do elektryka można przytulić dopłatę (na firmę do 27000 zł), jednak iX3 przekroczy (po rabacie) limit 225 tys. zł. Znowu i3 za małe... iX1 byłoby pewnie złotym środkiem, ale to chyba 2023 r.


A plug-in'y w DE nie dostaną dopłaty od 2022 r. jeśli nie będą robić min. 60 jednostek WLTP na baterii. Więc liczę na zwiększenie baterii w plug-in'ach od 2022 r. (Audi już dawno to zapowiedziało). My maks. na dzień po mieście robimy właśnie ok. 65 km. Więc może właśnie plug-in X1 2022.


Znów plug-in to forma przejściowa, ni pies ni wydra, z drugiej strony żona elektryka się boi (wizja: bez prądu na środku autostrady).


Także dylematy cały czas... Nie wiem jeszcze sam. Plug-in czy elektryk? Jeśli elektryk, to co, skoro w BMW jeszcze dla mnie nie ma wyboru? Obawiam się, że nie chcę wracać do marek "dla ludu" - w BMW czuję za co się płaci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Cześć!


Przymierzam się do zakupu F48 2.0i X-drive miała być używka, ale od dłuższego czasu nie ma żadnych sensownych ogłoszeń chyba będę szukał nowego auta.


Wobec tego mam do Was kilka pytań:

- W związku z tym że F48 kończy się w tym roku to czy jest możliwość że będą jakieś fajne rabaty dla kończącego się modelu?

- Rozmawiałem z jednym handlowcem z Krakowa przy okazji wizyty służbowej w grudniu i powiedział że rabaty na F48 to okolo 10% czy to dobra oferta? To było na początku grudnia (mam konfigurację za niecałe 240k brutto, zakup dla osoby prywatnej).

- Czy macie handliwca/salon w Warszawie lub ogólnie na Mazowszu gdzie warto się odezwać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeśli mówimy o zakupie prywatnym (nie flotowym) to w obecnych czasach 10% to dobry rabat. Niestety mamy czas sprzedawców, nie kupujących - BMW sprzedaje wszystko co jest w stanie wyprodukować (a sprzedaliby więcej gdyby nie restrykcje), więc i skłonność do rabatów obecnie niewielka. I niestety w 2022 raczej nie ma co liczyć na poprawę… miesiąc temu zamawiałem nowe auto, mój dealer (Inchcape) twierdzi, że 2021 to była dopiero przygrywka przed 2022…
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

No i niestety mam potwierdzenie że moje X1 już się nie wyprodukuje :(


Zamawiałem z informacją że zamówienie jest na liście rezerwowej, ale dosyć szybko przyszło info że jednak na pewno się nie wyprodukuje :(


Mam czekać na maj/czerwiec na ukazanie się cenników nowego X1, ale silniki benzynowe będą tylko mildhybrid, hybrydowe i plug-in hybrydowe :(


Chyba jednak wracam do szukania używek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,


Zamierzam dokonać zakupu BMW X1 F48. Odnośnie preferencji silnikowych nie ma konkretów, natomiast zależy na tym aby jednostka było możliwie najmniej awaryjna oraz ekonomiczna. Auto dla żony będzie poruszać się głownie po mieście. Proszę o sugestie aby naprowadzić w którym kierunku rozpocząć poszukiwania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hej,


Czy kogos z Was spotkala moze podobna sytuacja?


Umowa na zakup X1 (xDrive 20i Mpakiet, rabat 15%) podpisana w lipcu 2021. Termin produkcji killkukrotnie przesuwany, co w obecnych czasach nie jest zaskoczeniem... Ale w piatek dostalam informacje ze samochod byl w marcu na statusie 112 i spadl na 105 i najprawdopodobniej nie zostanie wyprodukowany... i w zasadzie to tyle maja mi do przekazania. Nie oferuja zadnej rekompensaty za niewywiazanie sie z umowy. Musze przyznac ze takiego obortu sprawy sie nie spodziewalam. Nie musze pisac jak zmienily sie ceny samochodow przez ten prawie rok bo mysle ze wszyscy jestemy swiadomi. Dodam tylko ze od samego poczatku jak i teraz nie mialam w konfiguracji zadnych pozycji objetych restrykcjami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja zamówiłem iX3 w listopadzie 2021, miał się produkować 14.02.2022, zamiast tego spadł do statusu 105 z kolejnym terminem na czerwiec 2022… oczywiście takim samym „pewnym” jak termin w lutym… plus przy przesunięciu na czerwiec wpadł w kolejne restrykcje na wyposażenie…

Mój dealer jednak stanął na wysokości zadania i zaproponował auto zamówione dla siebie, które udało się wyprodukować w styczniu 2022. Wyposażenie i wersja takie same, ale kolor… miał być biały, będzie czarny… :D (auto dla żony)

Takie czasy, nie dość że wydaje się górę pieniędzy, to nawet koloru nie można wybrać :D klienci szczęśliwi, że „jakiekolwiek” auto złapali…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyposażenie i wersja takie same, ale kolor… miał być biały, będzie czarny… :D (auto dla żony)

Takie czasy, nie dość że wydaje się górę pieniędzy, to nawet koloru nie można wybrać :D klienci szczęśliwi, że „jakiekolwiek” auto złapali…

 

U mnie po paru dniach rozmow okazalo sie ze znalazla sie juz wyprodukowana X1, ktorej jakis inny klient nie odebral od dealera w Polsce. Skonczylo sie podobnie jak u Ciebie - zamiast bialego bedzie czarne :). Wyposazenie tej nowej X1 jest bogatsze niz bylo moje origynalne ale udalo sie wynegocjowac doplate po starym cenniku i z rabatem z oryginalnej daty zakupu, wiec ostatecznie jestem zadowolona :). Co ciekawe nawet ma czesc tego wyposazenia z ktorego ja musialam zrezygnowac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.