Skocz do zawartości

Zakup X1 F48 - konfiguracje, ceny, podpowiedzi.


Vaas

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 351
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witajcie!

 

Jestem tutaj nowy ale mam nadzieje ze nieco z Wami posiedzę!

Przymierzam się do zakupu mojego pierwszego BMW.

Wybór padł na model X1 (F48).

Bardzo atrakcyjne autko chociaż nad tyłem mogli nieco więcej popracować;)

 

Piszę do Was, gdyż chciałbym zasięgnąć opinii specjalistów w konfiguracji. Bo może z doświadczenia coś odrodziciela a coś doradzicie.

 

Najpierw napiszę konfigurację:

 

Model silnika: xDrive 20i skrzynia automatyczna ale bez manetek - wydają mi się zbyteczne. Myślę też nad tym xDrivem, gdyż czytałem od Was, że to nie to samo co kiedyś i wydaje mi się że jeżeli auto 90% działa jak sDrive to pytanie czy warto. Z drugiej strony moja praca wymaga czasem podjazdu w trudniejsze działki klientów i wolałbym nie mieć problemów z wyjazdem.

Co jest najważniejsze dla mnie? Wygoda podróży i najważniejsze - przyczepność na drodze na zakrętach żeby nie wynosiło. Mam uraz po dwóch wypadkach i wyczuwam każde wychylenie czy złą pracę układu kierowniczego.

Lubię również posłuchać dobrej spokojnej muzyki filmowej w czasie jazdy bo tak naprawdę to wtedy tylko na to mam czas. Stąd Hi-fi. Nie muszę mieć demona prędkości bo przyzwyczajony jestem do 120 -150 konnych silników i jest to ok.

Spalanie mnie martwi i to mocno bo widzę że średnio te jednostki palą 9,5 L. Diesla nie chcę bo mam uraz po serwisach poprzednich. Po drugie rocznie robię 18 000 km. Zimą robię krótkie wycieczki niż dłuższe wiec raczej benzyna.

 

Co wchodzi w skład 204 000 zł

 

Linia: xLine - Tak naprawdę biorę pod uwagę równie Advantage ale nie wiem. Zależy mi na zgrabnym autku z zewnątrz i komfortowym wewnątrz. XLine wygląda zacnie i ma w sobie dostęp do skóry ekologicznej.

Obręcze kół - 18 cali

Obicie foteli: Skóra Dakota perforowana Mokka lub Ekologiczne jasna lub ciemna. I tutaj pytanie, jak z trwałością tej ekologicznej na tle prawdziwej? Nie ukrywam że luksus to miły akcent ale portfela nie mam olbrzymiego. Doradzicie coś?

Listwa ozdobna drewno szlachetne Fineline - jak to z tym jest? To w końcu prawdziwe drewno czy plastik udający drewno?

Tutaj zastanawiam się czy nie zejść na jakiś standard.

 

Żadnego pakietu nie biorę.

Czujniki parkowania z tyłu i przodu z kamerą cofania - tak. Nie wiem czy z przodu są tak niezbędne.

Dostęp komfortowy - tak. Fajny gadżet.

Asystent parkowania - w cenie

Systemy asystujące kierowcę - tak.

Asystent parkowania - w cenie.

Systemy asystujące kierowcę - tak

Podsufitka indywidual w kolorze antracytowym - tak, chociaż nie wiem czy z tego nie zrezygnować.

Zestaw głośnikowy HI-Fi - tak. Chciałbym Harmana ale za duża kwota.

Lusterko wsteczne przyciemniane automatycznie - nie wiem czy to jest niezbędne.

Pakiet dla palących - nie palę ale chciałbym mieć gniazdo na zapalniczkę z przodu.

System alarmowy - wiadomo. Chyba, że wiecie że lepiej zamontować gdzieś zewnętrznie bo cena jest konkretna.

Kierownica sportowa - Mega mi się podoba.

Adaptacyjne reflektory led - tak.

Podświetlenie wnętrza - standard.

Pakiet dodatkowych schowków - w cenie.

 

 

Teraz czego nie ma z istotnych rzeczy:

Duży ekran - chciałbym ale nie za 10 000 zł z nawigacją której nie potrzebuję. Nawigację to wolę w telefonie.

Systemy asystujące kierowcę plus - wydaje mi się zbędne.

Elektryka w siedzeniach - będę jeździć sam. Zbędny bajer.

Podgrzewane fotele - obejdę się.

Podgrzewana kierownica - obejdę się.

Lusterka składane - nie jest to konieczne.

Przyciemniane lusterko kierowcy - nie widzę potrzeby.

Dach panoramiczny - chciałbym ale za drogo wyjdzie.

Składane elektronicznie fotele tylnej kanapy z przesuwaniem - obejdę się.

Składany fotel przedni - obejdę się - mam drugie duże auto.

Koło zapasowe - to chyba dorzucę do zestawu.

Zestaw Bluetooth z office - rozumiem ze to tylko rozrzeżenie o office a podstawowy Bluetooth jest w standardzie. Mam racje?

Pakiet serwisowy plus 5 lat - zastanawiam się ale nie bardzo rozumiem tych różnic pomiędzy Plusem a zwykłym.

Dynamic dumper control - zbędny bajer chyba.

Adaptacyjny układ kierowniczy - nie wiem czy to liczone jest bo w tym konfiguratorze znaleźć teraz tego nie mogę. Ale chciałbym to mieć.

 

I to chyba wszystko. Nie wiem czy komuś będzie się chciało czytać ale będę bardzo wdzięczny za każdą sugestię.!

A może podarować sobie X1 i wziąć mniej wyposażona X3? Co prawda w listopadzie wychodzi nowa wersja wiec mógłbym poczekać. Co myślicie?

 

 

PS. Rabat na wstępie jaki dostałem to 9% ale powiedzieli że przed podpisaniem mogą mi dać do 13% pod warunkiem leasingu z wykupem.

Myślę też nad Select Automotive.

 

Pozdrawiam!

 

 

EDIT:

Większe podsumowanie jest na stronie 6 wątku. Ale przejrzycie posty pomiędzy gdyż chłopaki ładnie zwracają uwagi na drobiazgi.

Edytowane przez alan66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że na prawdę mądrze skonfigurowane auto.

Wszystko co najpotrzebniejsze jest a jak widzę z pierdół których ja również bym nie zamówił zrezygnowałeś .

 

Mam u siebie zestaw Hi-Fi. Gra to w miarę - ale jakiegoś szału nie ma. Jeśli jesteś fanem dobrego brzmienia to dołoż do HK. No i bez podgrzewanych foteli bym nie przeżył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
204 kpln :shock: Za ta kasę kupisz X3 20d w M Pakiecie albo dobrze wyposażone F30. A nie ta mydelniczkę oparta o przednionapędową platformę, z brzydkim lewarkiem skrzyni, niewygodnymi fotelami i okrojonym wyposażeniem. Ale to tylko moje zdanie ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że na prawdę mądrze skonfigurowane auto.

Wszystko co najpotrzebniejsze jest a jak widzę z pierdół których ja również bym nie zamówił zrezygnowałeś .

 

Mam u siebie zestaw Hi-Fi. Gra to w miarę - ale jakiegoś szału nie ma. Jeśli jesteś fanem dobrego brzmienia to dołoż do HK. No i bez podgrzewanych foteli bym nie przeżył.

 

Dziękuje za miła opinie.

Z tym HiFi muszę gdzieś potestować. Nie jestem jakimś muzykiem który wyłapuje niuanse brzmieniowe ale nie lubie gdy głośniki warczą gdy da się nieco głośniej podczas uderzeń bębnów czy kontrabasu. Słyszałem wiele złego o stockowym zestawie i stad hifi.

 

Odnośnie podgrzewanych foteli - nie używałem i nie mam pojęcia jak to działa w zimie. Może kiedyś jak będzie to X5 i będzie mnie bardziej stać.

 

204 kpln :shock: Za ta kasę kupisz X3 20d w M Pakiecie albo dobrze wyposażone F30. A nie ta mydelniczkę oparta o przednionapędową platformę, z brzydkim lewarkiem skrzyni, niewygodnymi fotelami i okrojonym wyposażeniem. Ale to tylko moje zdanie ;)

 

Próbowałem skonfigurować ten silnik co wymieniłeś (pomijam ze to diesel) i konfiguracja jako taka podobna wychodzi za 250-260 tysięcy. To stanowczo za dużo.

 

F30 to zupełnie inna kategoria. Jestem przyzwyczajony do wyższych aut. Ale rozważę propozycje.

 

A jak z ta skóra ekologiczna? Używał ktoś z Was?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Skóra ekologiczna lubi pękać szczególnie na boczkach foteli.

Nie patrz tylko na konfigurator, teraz na F25 można dostać fajne rabaty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź.

 

Zatem pozostaje zwykła skóra.

A jak wygląda temat z dużym panelem (ekranem) a mniejszym. Funkcjonalność jest ta sama tylko mniej pokazuje jednocześnie czy mniejszy ekran ogranicza funkcjonalność?

Z tego co doczytałem większy ekran wprowadza również rozszerzenie również na wyświetlaczu koło zegarów, ale nie wiem na czym to polega.

Mógłby ktoś to tak po chłopsku wytłumaczyć?

 

Pakiet serwisowy Plus 5 lat - czy to po prostu przedłuża gwarancję na 5 lat?

 

Jak wygląda sprawa z przeglądami? Przez 5 lat są wtedy też za darmo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z tym x-Drive w F48 jest tak, że jeśli auto jeździ głównie po asfalcie - to faktycznie w "normalnych warunkach" cały czas napędza się FWD.

Dlatego nie ma tak dobrej trakcji jak klasyczny x-Drive, gdzie cały czas napędzane są obie osie.

Ale... jeśli jest mokro, to ten dołączany x-Drive nawet nieźle działa - przynajmniej według moich "testów". Tylna oś dołączana jest bardzo łagodnie, właściwie nie do wychwycenia - i na mokrym trakcja x-Driva faktycznie jest dużo lepsza.

Jeśli jeździsz po trudniejszych działkach, czasem po deszczu czy w błocie - to chyba powinieneś rozważyć ten napęd.

 

Jeśli zależy Ci na komforcie - to absolutnie nie bierz felg większych niz 18 cali, bo to auto jest dosyć twarde.

Najlepszą opcją byłby zakup DDC (Dynamic Damper Control), ale ta opcja "solo" wychodzi dosyć drogo.

Cenowo dużo lepiej prezentuje się ta opcja w M-pakiecie, bo dopłata do DDC jest wtedy tylko 716 zł.

Przy okazji w cenie M-pakietu masz zawarty Zmienny (adaptacyjny) sportowy układ kierowniczy, o którym wspominasz.

Ale M-pakiet na jeżdżenie w teren nie jest chyba najlepszym rozwiązaniem - nawet nie chodzi o prześwit, bo w M-pakiecie na standardowym zawieszeniu (lub na DDC) jest on taki sam jak w X-Line, ale o inny kształt zderzaków, głównie przedniego (spojler dolny).

 

Listwy - to jest jednak prawdziwe drewno, ale jest robione tak, że jest naklejane na plastikową listwę.

Może rozważ listwy z aluminium ze szlifem? Przy ciemnym wnętrzu one wyglądają bardzo fajnie i jest to prawdziwe aluminium.

 

Kamera cofania - to moim zdaniem opcja must be w aucie ze słabą widocznością do tyłu.

Przednie czujniki bardzo przydają się w mieście - mega ułatwiają parkowanie w ciasnych miejscach.

 

Piszesz, że nie bierzesz żadnego pakietu.

Przelicz sobie, czy Ci się jednak nie opłaci - bo cena pakietu nie jest sumą cen poszczególnych składników, z reguły jeden z elementów pakietu wychodzi cenowo "gratis".

Dla Twojej konfiguracji można byłoby się chyba zastanowić nad pakietem ZPP czyli Advanced Parking, który zawiera kamerę cofania, czujniki z przodu i z tyłu a dodatkowo lusterka składane elektrycznie (prawe lusterko z funkcją parkingową) oraz lusterko wsteczne przyciemniane.

 

Systemy asystujące (5AS) są rozsądnym wyborem.

Ale Systemy asystujące Plus (5AT), o czym pisałem w innym wątku, akurat w przypadku F48 (z uwagi na brak radaru) moim zdaniem są wyrzuceniem pieniędzy.

 

Tzw. rozszerzona deska rozdzielcza to dodatkowy kolorowy wyświetlacz 5,7-cala na panelu zegarów. Pokazuje sporo różnych dodatkowych informacji, w czytelny sposób no i wygląda nowocześnie (standardowo jest wyświetlacz wielkości znaczka pocztowego) :wink:

Niestety tej opcji w F48 nie da się kupić solo, faktycznie występuje z nawigacją Plus.

"Duża nawigacja", oprócz ww. dodatkowo zawiera wyświetlacz Head-Up (prawdziwy, laserowy a nie na kawałku szybki). Ale IMHO tej dużej nawigacji nie opłaca się kupować "solo", bo niewiele więcej kosztuje Pakiet Innowacji, który oprócz nawigacji Plus zawiera dodatkowo kilka innych składników - i co istotne, samych przydatnych na co dzień opcji.

 

Manetek skrzyni nie bierz - nie będziesz ich nigdy używał (tylko przez pierwszy tydzień), a zwykła skrzynia bez nich działa dokładnie tak samo.

Oszczędzając na sportowej skrzyni (i antracytowej podsufitce, która zaciemni Ci wnętrze jeśli nie bierzesz okna dachowego) uzbierasz prawie na... zestaw głośnikowy HK, który jak lubisz słuchać muzyki na pewno przyda Ci się bardziej niż nieużywane manetki :wink:

 

Zastanów się też może nad fotelami sportowymi, bo te zwykłe w F48 są niestety małe (zwłaszcza na długość - są krótkie i nie podpierają wystarczająco dobrze ud, chyba że ktoś jest niski)...

Niestety fotele sportowe to dość spory wydatek, chyba że... znów mówimy o M-pakiecie, gdzie są one standardem :wink:

W każdym razie dobrze byłoby, gdybyś mógł potestować oba rodzaje foteli pod kątem swoich "własnych gabarytów".

 

Pakiet serwisowy (Service Inclusive) jest zawarty w cenie auta i obejmuje wszystkie przeglądy wynikające z eksploatacji auta (olej, filtry - także mikrofiltr klimy, świece, płyn hamulcowy).

Rozszerzony pakiet serwisowy (Service Inclusive Plus) - obejmuje dodatkowo klocki i tarcze hamulcowe, raz w roku pióra wycieraczek oraz sprzęgło (jeśli mówimy o manualu).

Ten pakiet nigdy mi się ekonomicznie nie domknął.

Zamiast tego zainwestuj w BRI czyli pakiet naprawczy tzn. przedłużoną gwarancję. Będziesz miał święty spokój przez cały okres eksploatacji auta.

 

Aktualnego X3 nie kupiłbym, bo to stare auto.

Co innego nowa X3, ale z jej zakupem trzeba byłoby zaczekać minimum rok, bo:

- debiut na jesieni, więc odbiór dopiero wiosną

- pierwszy okres produkcji to same choroby wieku dziecięcego, chyba że chcesz być darmowym testerem BMW :wink:

- na początku nie będzie szans na dobre rabatowanie

Edytowane przez Pe.te
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WOW!

 

Długi wyczerpujący post!. Extra!

 

Ale... jeśli jest mokro, to ten dołączany x-Drive nawet nieźle działa - przynajmniej według moich "testów". Tylna oś dołączana jest bardzo łagodnie, właściwie nie do wychwycenia - i na mokrym trakcja x-Driva faktycznie jest dużo lepsza.

No właśnie pytanie jak działa nawet na asfalcie w czasie deszczu. Moje dwa wypadki (kolizje z barierką) polegały na uślizgu i wyleceniu z drogi w czasie deszczu. Dwukrotnie zresztą przez koleinę pełną wody.

I tutaj pytanie do Was (fachowców) czy napęd xDrive w tym przypadku potrafi się włączyć w ciągu milisekundy jak pokazują to video BMW gdy wychwyci kałużę pod kołem czy jednak to działa tak, że system analizuje uślizg ogólnie i po jakimś tam czasie stwierdza: "oho! Jest mokro to włącze tylnią oś i zacznę dopiero teraz uważać na każde z kół"?

 

Nie ukrywam, że wyjazdy w teren zdarzają się, ale do tej pory miałem tylko FWD i po prostu zostawiałem auto nieco wcześniej i szedłem w gumiakach na działkę. Wiec na upartego mogę dalej tak robić, jednak znacznie wygodniej byłoby po prostu podjechać i nie martwić się niczym. Ciągle myślę, czy wziąć sDrive kosztem ceny jednak jeżeli będzie dobrze dzięki temu trzymać się na drodze w sytuacjach krytycznych to nie chce oszczędzać.

 

Swoją drogą, czy potwierdzacie, że napęd quattro lepiej działa niż xDrive? Na niemal każdym video tak to właśnie wygląda.

 

Jeśli zależy Ci na komforcie - to absolutnie nie bierz felg większych niz 18 cali, bo to auto jest dosyć twarde.

Tak właśnie czytałem. Obecnie mam 18 cali w konfiguracji bo ładnie wyglądają. Ale fakt że zastanawiałem się nad redukcją. Pytanie jaki ma to wpływ. Muszę popytać czy mają dwa różne BMW do przetestowania.

 

Najlepszą opcją byłby zakup DDC (Dynamic Damper Control), ale ta opcja "solo" wychodzi dosyć drogo.

W salonie powiedzieli, że to obniża prześwit o 1 cm. To bardzo mało jak za tę kwotę. Ale masz racje, że w M-pakiecie jest to 716 zł. Tylko jest on też droższy od XLine.

Muszę prześledzić co wychodzi taniej. Szykuje się matematyczno-analityczny weekend :D

Odnośnie prześwitu i offroadu w M-pakiecie to trafne spostrzeżenie. W życiu bym o tym nie pomyśłał

 

Listwy - to jest jednak prawdziwe drewno, ale jest robione tak, że jest naklejane na plastikową listwę.

Może rozważ listwy z aluminium ze szlifem? Przy ciemnym wnętrzu one wyglądają bardzo fajnie i jest to prawdziwe aluminium.

Właśnie nad tym się zastanawiam. Zawsze ponad 1000 zł w kieszeni lub mogę przeznaczyć to na coś innego. Muszę zobaczyć jak to wygląda.

 

Kamera cofania - to moim zdaniem opcja must be w aucie ze słabą widocznością do tyłu.

Przednie czujniki bardzo przydają się w mieście - mega ułatwiają parkowanie w ciasnych miejscach.

Wszyscy mi to właśnie mówią. Chyba się Was posłucham. Zapewne po jakimś czasie będę Wam dziękował w myślach ;) Jak będziecie za rok (zanim zamówię auto, zanim przyjdzie, zanim docenię) mieć czkawkę to przeze mnie ;)

 

Dla Twojej konfiguracji można byłoby się chyba zastanowić nad pakietem ZPP czyli Advanced Parking, który zawiera kamerę cofania, czujniki z przodu i z tyłu a dodatkowo lusterka składane elektrycznie (prawe lusterko z funkcją parkingową) oraz lusterko wsteczne przyciemniane.

Prześledzę ten pakiet. Choć Lusterka składane elektrycznie uważam za niepotrzebny bajer, a prawe lusterko z funkcją parkingową uważam że może mi bardziej utrudniać niż pomagać, gdyż nigdy nie korzystałem z obniżania lusterka przy parkowaniu. Zawsze robię na wyczucie. Jedynie patrzę przez tylną szybę. Lusterek nie używam w ogóle podczas parkowania. Ale może to moje ZŁE przyzwyczajenia ;)

 

 

Ale Systemy asystujące Plus (5AT), o czym pisałem w innym wątku, akurat w przypadku F48 (z uwagi na brak radaru) moim zdaniem są wyrzuceniem pieniędzy.

Czytałem Twój wpis. Bardzo zresztą rzetelnie napisany. Jestem rozczarowany brakiem radaru gdyż kamera a radar to zupełnie co innego. I to w tej cenie. Nawet w nowym Oplu Insygnie jest to lepiej rozwiązane a auto kosztuje 140 000 w dobrym wyposażeniu.

 

Tzw. rozszerzona deska rozdzielcza to dodatkowy kolorowy wyświetlacz 5,7-cala na panelu zegarów. Pokazuje sporo różnych dodatkowych informacji, w czytelny sposób no i wygląda nowocześnie (standardowo jest wyświetlacz wielkości znaczka pocztowego) :wink:

Niestety tej opcji w F48 nie da się kupić solo, faktycznie występuje z nawigacją Plus.

Coś czuje, że nieważne na co się zdecyduje to będę nieco żałował każdej decyzji ze względu na jedną z jej składowych. W życiu zazwyczaj jak się na coś decyduje to nigdy tego nie żałuje, bo lubie bardzo przemyślane wybory. Ale tutaj nie ma salomonowego wyjścia przy takim funduszu.

 

Manetek skrzyni nie bierz - nie będziesz ich nigdy używał (tylko przez pierwszy tydzień), a zwykła skrzynia bez nich działa dokładnie tak samo.

Oszczędzając na sportowej skrzyni (i antracytowej podsufitce, która zaciemni Ci wnętrze jeśli nie bierzesz okna dachowego) uzbierasz prawie na... zestaw głośnikowy HK, który jak lubisz słuchać muzyki na pewno przyda Ci się bardziej niż nieużywane manetki :wink:

Manetek nie mam w cenie. Dlatego, że wszyscy mówią że się ich nie używa.

Rezygnacja z antracytowej podsufitki - przekonałeś mnie! Dzięki!

 

Zamiast tego zainwestuj w BRI czyli pakiet naprawczy tzn. przedłużoną gwarancję. Będziesz miał święty spokój przez cały okres eksloatacji auta.

Na tym mi zależało. Myślałem, że tamten "Plus" to właśnie to.

 

Aktualnego X3 nie kupiłbym, bo to stare auto.

No właśnie nie chcę kupować auta (szczególnie z salonu), które w momencie w którym do mnie przyjedzie będzie już starym autem. A tak by było z X3. Stąd może teraz takie rabaty.

 

Nie ukrywam, że zależy mi na jakiejś dobrej cenie. Najchętniej wydałbym maks 150 000 zł ale w takiej kwocie nawet po rabatach to X1 jest mocno ograniczone.

 

Sprawdzałem nawet zwykłą trójkę jak polecał Randall i fajnie wyposażona trójka to 214 000. Czyli ciągle wyżej niż X1.

Fakt, ma więcej bajerów co się ceni, ale jednak wychodzi drożej.

Porównuje podobne silniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Polecę jako przykład swoją i co faktycznie się przydało :)

 

Zastanów się nad tym dużym ekranem. Ja skorzystałem bodajże z "pakietu innowacji" co wychodziło dosyć korzystnie.

Na skład tego wchodziły:

- Duży wyświetlacz

- wyświetlacz Head-up (to jest dla mnie jeden z najlepszych gadżetów w BMW - wszystkie najpotrzebniejsze informacje masz "nad" lewym końcem maski - Navi, muzyka, tel, predkosc, ograniczenia etc.)

 

Jeżeli chodzi o silnik i napęd - u mnie jest to 18d sDrive w automacie iii.. nie narzekam :D. Na codzienne dojazdy do pracy jest mega wygodnie, sporadyczne trasy łyka bez problemu i nie czuje żadnych utrat przyczepności :). Na pewno kolejny, większy "X" będę brał już w xDrive ale to dlatego, że zasada działania w droższych modelach jest już inna.

 

Idąc dalej, u mnie wersja wyposażenia to Model Advantage, czujniki przód + tył, automatyczna klapa. Czyli brak zbędnych systemów asystujących - i nie narzekam również. Jest "Radar" który ostrzega o gwałtownym hamowaniu przed nami wymownym dźwiękiem i to wystarczy :)

 

Tapicerka - skóra ekologiczna Sensatec Canberrabeige - mega podobało mi się połączenie bieli alpejskiej z beżem w środku. Jeżeli chodzi o trwałośc - ja mam swoje F48 już prawie pół roku i nie mam żadnych zastrzeżen. Ale staram się dbać o tapicerke i regularnie ją przecieram.

 

Dodatkowo:

- LEDy - też brałem w jakimś pakiecie ale niestety nie jestem w stanie powiedzieć jaki to był.

- Kamera cofania (must have - na prawdę ułatwia parkowanie)

- Pakiet do lusterek zewnętrznych (elektrycznie składane)

- Pakiet dostęp komfortowy(polecam) + dodatkowe oświetlenie (wizualnie fajnie wygląda :))

- Grzane fotele - tutaj zdanie podzielone, mało mi się przydaje przy garażowaniu.

 

Vaas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@alan66,

x-Drive w F48 korzysta z czujników DSC i dołącza tylny napęd w momencie wykrycia początkowej fazy uślizgu.

Czyli niby post-factum, ale dzieje się to na tak wczesnym etapie poślizgu (czas zadziałania ok. 100 ms), że jest w stanie zapobiec wpadnięciu w niego (oczywiście w ramach praw fizyki). Poza tym żongluje podziałem momentu napędowego pomiędzy osiami w większym zakresie niż u innych producentów wykorzystujących klasyczny Haldex.

W komplecie z dobrze działającym DSC powoduje, że F48 w złych warunkach jeździ się naprawdę dobrze i bezpiecznie. Oczywiście przy tym wszystkim trzeba mieć głowę na karku (nie mylić z klasycznym "karkiem" BMW) :wink:

 

Zawieszenie M-pakietowe faktycznie obniża auta o 10mm.

Ale zawieszenie DDC nie.

W M-pakiecie można wybrać trzy rodzaje zawieszenia: sportowe M-pakietowe, standardowe bez dopłaty, DDC z dopłatą 716 zł.

 

Ja konfigurację auta dla żony bardzo długo opierałem na X-Line. Ale ostatecznie stanęło na M-pakiecie. Do końca maja chyba zamówię.

Nie napiszę ile wyszła konfiguracja, bo mi @Randall odpiszę, że za te pieniądze można mieć X5... :D

I będzie miał rację, tylko że X5 dla żony na miasto to byłaby tragedia.

 

P.S.

Zależy o jakim quattro piszesz (rozumiem, że masz na myśli Audi).

Bo w Audi obecnie są trzy rodzaje tego napędu:

- w małych modelach (A3, Q3) jest to zwykły Haldex, czyli jak w F48 ale IMHO gorzej działający

- w pozostałych jest to Torsen (i to jest prawdziwy stały napęd na cztery koła)

- ale w najnowszych modelach (np. A4 Allroad) w mocniejszych wersjach silnikowych jest to napęd nazwany Quattro Ultra, oparty na... Haldexie (a właściwie na dwóch sprzęgłach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj!

 

@Vaas

 

Na początku napaliłem się na Head up jednak potem stwierdziłem, że mogę go nie doceniać. Jestem gadżeciarzem, ale obecnie nie czuje jego potrzeby. Natomiast ciągle myślę nad tym dużym ekranem. Zaraz mnie do niego przekonacie;D A jest ktoś kto napisze, że to zbędny bajer?;D

 

Czytałem właśnie "recenzję" zakupowo użytkową jednego z użytkowników na tym forum z tego właśnie silnika. W salonie też mówili że są popularne. Na pewno są bardziej ekonomiczne. Ja chciałęm na początku 242 KM ale cena ostudziła mój zapał :)

No właśnie gdyby ten xDrive w tej X1 był taki jak te poprzednie to bym się nie zastanawiał. Czeka mnie kilka nieprzespanych nocy :D

 

Idąc dalej, u mnie wersja wyposażenia to Model Advantage, czujniki przód + tył, automatyczna klapa. Czyli brak zbędnych systemów asystujących - i nie narzekam również. Jest "Radar" który ostrzega o gwałtownym hamowaniu przed nami wymownym dźwiękiem i to wystarczy :)

Ja chciałem mieć jak najwięcej takich bajerów kupując nowe auto (gadżeciarstwo), ale też się zastanawiam nad kilkoma z nich.

 

Tapicerka - skóra ekologiczna Sensatec Canberrabeige - mega podobało mi się połączenie bieli alpejskiej z beżem w środku. Jeżeli chodzi o trwałośc - ja mam swoje F48 już prawie pół roku i nie mam żadnych zastrzeżen. Ale staram się dbać o tapicerke i regularnie ją przecieram.

Też się zastanawiałem nad dokładnie tym samym połączeniem! Ale nigdzie nie pisano jak się sprawuje ta skóra ekologiczna a bądź co bądź jest taniej. Podoba mi się również to co wybrałem ja czyli ta taka brązowa. Jest takie eleganckie.

 

LEDy - też brałem w jakimś pakiecie ale niestety nie jestem w stanie powiedzieć jaki to był.

A jak się sprawują te LEDy? Testy wskazują że są słabe. Masz porównanie do Xenonów?

 

@Pe.te

 

Czyli niby post-factum, ale dzieje się to na tak wczesnym etapie poślizgu (czas zadziałania ok. 100 ms), że jest w stanie zapobiec wpadnięciu w niego (oczywiście w ramach praw fizyki). Poza tym żongluje podziałem momentu napędowego pomiędzy osiami w większym zakresie niż u innych producentów wykorzystujących klasyczny Haldex.

Na tym mi zalezy by to działało wtedy kiedy trzeba. Nie musi być to stałe 4x4, ale żeby na zakrętach działało oraz w niesprzyjających warunkach czy sytuacjach krytycznych. Czyli jednak to może być plus. Dzięki FWD mniejsze zużycie paliwa a kiedy trzeba 4x4.

 

W M-pakiecie można wybrać trzy rodzaje zawieszenia: sportowe M-pakietowe, standardowe bez dopłaty, DDC z dopłatą 716 zł.

Zatem czym dokładnie jest DDC? Mi tłumaczyli że to możliwość regulacji elektronicznej prześwitu o ten 1 cm. W trybie sport obniża prześwit a w trybie ECo czy comfort jest wyżej. Jak to wygląda?

 

Nie napiszę ile wyszła konfiguracja, bo mi @Randall odpiszę, że za te pieniądze można mieć X5... :D

Szczerze, to też nad X5 myślałem, głównie przez Select Automotive. Taki podstawowy golasek X5 to kwota podobno około 190 000 zł. Tylko golas to golas.

X5 to moje marzenie ale niestety do marzeń chyba trzeba dążyć :P Swoją drogą widzę, że nie tylko ja się boje Randall'a :D

 

Zależy o jakim quattro piszesz (rozumiem, że masz na myśli Audi).

Chodziło mi o Audi. Jest wiele testów właśnie pokazujących Jak Audi zamiata BMW i Merca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Nie hejtuje absolutnie bogatej konfiguracji tylko jakoś nie przemawia do mnie ta nowa platforma, takie głupie przykłady jak ten radar i pewnie dużo jeszcze "zubożonych" rzeczy się znajdzie, a cena wcale nie jest niższa.

 

Może X4 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Alan,

 

Head-up polecam szczerze! Bardzo czytelny obraz, nie trzeba odrywac wzroku od drogi nawet na chwilę :).

Poniżej wrzucam kilka fotek z mojej Fki na imgurze - może na zdjęciach nie wygląda to jakoś mega spektakularnie ale na żywo efekt wow jest!

http://imgur.com/a/M2P06

 

Jeżeli chodzi o funkcjonalność dużego ekranu Navi - super wygląda, można podzielić ekran na 2 różne sekcje (np po lewej muzyka/playlista a po prawej nawigacja).

Kolejnym atutem tego pakietu są też rozszerzone "zegary". Standardowy wyświetlacz na desce rozdzielczej jest maleńki, deska w wersji rozszerzonej wygląda już bardzo dobrze!

 

Mi z Dieslem jest bardzo dobrze, nie jest głośny, spalanie przyzwoite no i chociaż trochę oszczędny :)

 

Skórę sensatec polecam - wygląda mega! Też na zdjęciu coś tam widać!

Jeżeli chodzi o LEDy - wg mnie święcą bardzo dobrze - z doświetlaniem zakrętów jest naprawdę spoko.

 

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanów się też może nad fotelami sportowymi, bo te zwykłe w F48 są niestety małe (zwłaszcza na długość - są krótkie i nie podpierają wystarczająco dobrze ud, chyba że ktoś jest niski)...

Niestety fotele sportowe to dość spory wydatek, chyba że... znów mówimy o M-pakiecie, gdzie są one standardem :wink:

W każdym razie dobrze byłoby, gdybyś mógł potestować oba rodzaje foteli pod kątem swoich "własnych gabarytów".

 

Moim skromnym zdaniem fotele sportowe to obowiązkowy dodatek do konfiguracji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie hejtuje absolutnie bogatej konfiguracji tylko jakoś nie przemawia do mnie ta nowa platforma, takie głupie przykłady jak ten radar i pewnie dużo jeszcze "zubożonych" rzeczy się znajdzie, a cena wcale nie jest niższa.

 

Może X4 ?

 

Rozumiem. Masz racje. To nie jest wcale miłe że te elementy są o klase niższymi niż w starszych wersjach większych iksów.

Nie podoba mi się to, gdyż lubię kupować rzeczy najlepsze.

 

Odnośnie X4 - bardzo fajne autko tylko problem będzie taki jak z X3 - cena. Choć największym problemem X4 jest fakt bagażnika. Dla mnie to istotna kwestia. Często mam jakieś tam graty branżowe ze sobą i stare przyzwyczajenia z moich starych aut.

Chyba, że używane.

 

@Vaas

 

Dzięki Vaas za super fotki. Bardzo ładne autko! Genialnie wygląda ten duży wyświetlacz.

Zastanawiam się nawet czy nie poczekać z zakupem powiedzmy 4 miesiące i nie uzbierać więcej na zakup auta. Chociaż pod koniec roku powinnny być lepsze okazje wiec wtedy trzeba byłoby poczekać tak z 6 mc.

 

Myślę czy nie zrezygnować z opcji XLine i nie wziąć Advantage kosztem tych wstawek dorzucić coś do zestawienia (chociażby Display).

 

@wojtekf

 

Moim skromnym zdaniem fotele sportowe to obowiązkowy dodatek do konfiguracji...

Siedziałem w sportowych fotelach - niby dobrze trzymają ale jest ciasno. Wiem, że tam można regulować ale czuje się taki ograniczony. W zakrętach zapewnie lepiej działają. Nie jestem jakiś duży, do małych nie należe 193 cm i 98 kg ale coś mnie w nich tak uwierało. Ale może miałem je źle ustawione.

 

Swoją drogą najlepiej wszystko wziąć tylko nie stać mnie niestety.

 

 

------------------

 

 

A powiedzcie jako doświadczeni użytkownicy dlaczego większość osób decyduje się na diesle w BMW? Bo ilość procentowa Diesli do Benzyn jest zatrważająca. Coś jest nie tak z tymi Benzynami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Na tym mi zalezy by to działało wtedy kiedy trzeba. Nie musi być to stałe 4x4, ale żeby na zakrętach działało oraz w niesprzyjających warunkach czy sytuacjach krytycznych. Czyli jednak to może być plus. Dzięki FWD mniejsze zużycie paliwa a kiedy trzeba 4x4.

Tak to wlasnie działa w F48.

 

Zatem czym dokładnie jest DDC? Mi tłumaczyli że to możliwość regulacji elektronicznej prześwitu o ten 1 cm. W trybie sport obniża prześwit a w trybie ECo czy comfort jest wyżej. Jak to wygląda?

Źle Ci tłumaczyli. DDC nie wpływa na wysokość zawieszenia (a przynajmniej nie w F48), tylko na jego utwardzanie (a konkretnie zmienia parametry pracy amortyzatorow).

 

Randall'a sie nie bój :mrgreen:

Przecież to ma byc Twoje auto. Randall docenia klasyczne rozwiązania BMW, które sa siłą tej marki i dają radość z jazdy. I ja go całkowicie rozumiem.

Ale prawda jest taka, ze nie wszyscy potrzebują RWD, zeby byc zadowolonym z auta :wink:

A "staroświecka wajcha" skrzyni w F48 przeszkadza tak naprawdę dopiero, jak ktoś przesiada sie z większych modeli wyposażonych w dżojstik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle Ci tłumaczyli. DDC nie wpływa na wysokość zawieszenia (a przynajmniej nie w F48), tylko na jego utwardzanie (a konkretnie zmienia parametry pracy amortyzatorow).

 

Tylko, jeżeli biorąc DDC pozostaje standardowe zawieszenie i tylko regulowana jest jego trwardość to czy ona ma sens biorąc pod uwage wasze wcześniejsze słowa że to auto jest twarde?

Poszukam jakiś video testów, bo chyba tego nie rozumiem.

 

Wybaczcie jeśli poruszam dla Was sprawy trywialne, ale z BMW to teraz mam pierwszą styczność i wszystko dla mnie jest nowe i nie wszystko zrozumiałe.

 

Ponawiam pytanie z poprzedniej strony aby nie zostało pominięte.

 

A powiedzcie jako doświadczeni użytkownicy dlaczego większość osób decyduje się na diesle w BMW? Bo ilość procentowa Diesli do Benzyn jest zatrważająca. Coś jest nie tak z tymi Benzynami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Vaas

 

Dzięki Vaas za super fotki. Bardzo ładne autko! Genialnie wygląda ten duży wyświetlacz.

Zastanawiam się nawet czy nie poczekać z zakupem powiedzmy 4 miesiące i nie uzbierać więcej na zakup auta. Chociaż pod koniec roku powinnny być lepsze okazje wiec wtedy trzeba byłoby poczekać tak z 6 mc.

 

Myślę czy nie zrezygnować z opcji XLine i nie wziąć Advantage kosztem tych wstawek dorzucić coś do zestawienia (chociażby Display).

 

 

Dzięki!

Tak, duży wyświetlacz na prawdę dobrze wygląda. Udało Ci się na zdjęciach dostrzeć ten Head-Up?

Generalnie ten zestaw "duże" navi + Head-up + rozszerzony zakres deski rozdzielczej jest naprawdę godny rozważenia (zwłaszcza, że HUD wychodzi za "darmo".

W wersji xLine nie podobały mi się te "aluminiowe" wstawki. W moim guście wykończenie na zewnątrz biel + czerń w zupełności daje rade. W takim wypadku pakiet advantage trochę zaoszczedzi w Twoim konfigu!

 

Rozmawiałeś już z dealerami? Ja na moją wyhaczyłem ok 15% rabatu.

 

Vaas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie jako doświadczeni użytkownicy dlaczego większość osób decyduje się na diesle w BMW? Bo ilość procentowa Diesli do Benzyn jest zatrważająca. Coś jest nie tak z tymi Benzynami?

 

U mnie zadecydował przypadek, bo akurat diesel w konfiguracji bardzo zbliżonej do „idealnej” był dostępny w dobrej cenie (demo dealera).

Z perspektywy ponad pół roku – przy większych przebiegach nie dziwię się kupującym, zużycie rzędu 7,2 l/100 km (teraz) kontra 11 litrów benzyny (poprzednie auto o podobnej mocy, wolnossąca benzyna 2,2 l) to zupełnie inna perspektywa ekonomiczna (i inne planowanie przy dłuższych wyjazdach, zasięg 1000 km jednak robi swoje).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siedziałem w sportowych fotelach - niby dobrze trzymają ale jest ciasno. Wiem, że tam można regulować ale czuje się taki ograniczony. W zakrętach zapewnie lepiej działają. Nie jestem jakiś duży, do małych nie należe 193 cm i 98 kg ale coś mnie w nich tak uwierało. Ale może miałem je źle ustawione.

 

Warto poświęcić czas na regulację, kręgosłup potem podziękuje. Na pewno w pierwszej chwili jest inne wrażenie po przesiadce z jakiejś „kanapy”, ale ja osobiście nie przepadam za „kanapami” w stylu Toyoty... Jak chcę sofę, to idę do sklepu IKEA, nie do dealera samochodów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za angażowanie się i odpisywanie.

MEGA DOCENIAM i dziękuję.

 

@Vaas

Tak, duży wyświetlacz na prawdę dobrze wygląda. Udało Ci się na zdjęciach dostrzeć ten Head-Up?

Tak, widziałem go wcześniej na Video testach. Ogólnie rozumiem jego działąnie i rozumiem że może to być dobra rzecz. Jednak rozpatruje to raczej w kwestiach gadżetu (które uwielbiam) ale drogiego <-- chodzi o zestaw Navi.

Muszę się nad tym zastanowić. Jeżeli wezmę navi, będę musiał z czegoś zrezygnować. Muszę zrobić sobie rachunek sumienia co jest ważniejsze. Ale wygląd dużej navi wygląda jak z BMW a nie z jakiegoś (z całym szacunkiem) fiata.

 

W wersji xLine nie podobały mi się te "aluminiowe" wstawki

Mi się one podobają, ale mógłbym też przeżyć i bez nich jeżeli dostał bym wówczas coś ciekawego w różnicy kwotowej.

 

Rozmawiałeś już z dealerami? Ja na moją wyhaczyłem ok 15% rabatu.

Tak rozmawiałem. Jeden dealer jak na razie abym po prostu zrozumiał tez wyposażenie auta. Na wstępie 9% ale do 13% mogli by dojść jeżeli wezmę leasing z wykupem a nie leasing "wynajm".

Wiem też że niektórzy dochodzą do 16%.

Ja rozważam brokera bo wiem, że ceny mogą być znacznie niższe. Nie ukrywam, że w wieku 28 lat dużo nie zaoszczędziłem i możliwe że przy następnym zakupie (może za 5-7 lat) przy mam nadzieje X5 więcej poszaleje ale będę wiedział wtedy z czym się je BMW.

Rozważałem Opla Insygnię gdyż w cenie 140 000 mam tak wyposażone auto i różne bajery że szok. Jednak bardzo chce SUV BMW :)

Mój romantyzm przeważa nad rozsądkiem;D

 

@wojtekf

 

Z perspektywy ponad pół roku – przy większych przebiegach nie dziwię się kupującym, zużycie rzędu 7,2 l/100 km

 

Licząc na szybko obecne ceny paliwa deasel się zwraca po 70 000 km.

Czyli średnio dla mnie po 4,5-6 lat w zależności od ilości w roku.

Niby ok, a z drugiej strony czy nie trzeba dbać o te silniki bardziej?

Zasięg - super temat. To akurat bardzo lubię gdy zasięg auta jest porządnie długi.

 

Warto poświęcić czas na regulację, kręgosłup potem podziękuje. Na pewno w pierwszej chwili jest inne wrażenie po przesiadce z jakiejś „kanapy”, ale ja osobiście nie przepadam za „kanapami” w stylu Toyoty... Jak chcę sofę, to idę do sklepu IKEA, nie do dealera samochodów ;)

Rozumiem. Przyjmuję spostrzeżenie. Muszę się nad tym zastanowić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Vaas

 

A jak wygląda Twój budżet? Jeśli to nie tajemnica to mogę w wolnej chwili podrzucić Ci jakiś pomysł bazując na moich doświadczeniach :)

To nie jest jakaś tajemnica.

 

Po wszystkich rabatach chciałbym się zamknąć w cenie 160 000 zł - 165 000 zł. <-- Zatem katalogowo 192 000 zł. Choć nie wierzę, że w tym budżecie mi się uda i zapewne wyjdzie więcej.

Gdybym auto brał przez Brokera to chciałbym w kwocie 145 000 - 150 000 z uwzględnieniem jego marży przy płatności za gotówkę. Tutaj nie wiem czy nie wyjdzie mimo wszystko 155 000 zł.

Moja konfiguracja katalogowa była na poziomie 204 000 czyli 173 400 po rabacie i to jest mój maks. Ale wolałbym mniej niż więcej.

Wiem, że wielu z Was może się śmiać z tych kwot ale niestety dla mnie to w tym momencie jest próg.

 

@wojtekf

Nie zaczynajmy nawet, bo jak Ci napiszę jaki olej lałem co 10 tysięcy do tej wolnossącej benzyny, to padniesz na zawał ;)

Znaczy, że drogo?:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.