Skocz do zawartości

Nie działa NIVO po jednej stronie. Niveauregel inaktiv.


roochacz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

kiedyś zdarzył się nieprzyjemny incydent. Mianowicie z tego co wiem kiedyś fura przywaliła z impetem prawą tylną felgą w krawężnik tak mocno, że felga musiała być spawana a prawy miech został uszkodzony. Później było wszystko naprawiane, ale nie mam pojęcia czy wszystko działało bo auto zostało na parę lat nieużywane. (nie było wtedy moje) Po tych kilku latach podłączyłem akumulator i obie strony się podniosły. Powiem szczerze, że bardzo dobrze się trzymało. Nic nie musiało się dopompowywać, ale denerwował mnie komunikat "Niveauregel. inaktiv". Także pewnie samochód unosił się w tryb awaryjny (podniósł się do zwykłego poziomu ale nie regulował wysokości). Tak naprawdę to nawet poziom do którego się ustawiał nie przeszkadzał mi, był w porządku. Ale w związku z tym irytującym komunikatem podłączyłem INPĘ i skasowałem jakieś błędy, z nadzieją, że zniknie ww. komunikat. Błędy wyglądały tak:

y4mg-NR7P891QHm6giFbiaT354z7RcmSg98ey2tr1wBGkBGTg8CGOJ3u_4HXlXRQzquUBOjL3iJc46riT_IChdDwxxvyDPSwnTFC35lAaxGh6x4WEP_SkCS2GQnE6qTKtmpMnUp6lB2raJ3SZRbsylu_PXdhiO-AFlMHR0tjXVPdOwwkAN6qb9YlDZWsvW33gZ08covmfGhcd247FGEioPKNw

Po skasowaniu nadal błąd występował, komunikat dalej się wyświetla, a do tego od tamtego czasu po np. otwarciu drzwi lub przełączeniu kluczyka w pozycję zapłonu za każdym razem musi się uruchomić sprężarka co zużywa mi ciągle akumulator. Mało tego, prawa strona zaczęła się podnosić na maxa, lewa jest w normie co powoduje, że tył auta jest przechylony. Kupiłem sobie używany czujnik o takim samym oznaczeniu co ten stary (1093698), po zamontowaniu go niestety nadal nic nie uległo zmianie. Co ciekawe po dociążeniu lewej strony powietrze dopompowało się. Co może być przyczyną niedziałającego czujnika prawego? Z tego co pokazuje INPA wygląda na to, że czujnik w ogóle nie jest widoczny. BMW w touringu z końcówki 1999 roku.

Parę aktualnych fotek z inpy, z wymienionym czujnikiem na używany:

y4m_f4ZRHTxHO63QKUH2_kuAL3S0--2KwW469jpfox9Cv3yvv8yLdoNh3l56--meTtCFr71M4FXQh_j5cByMpbddb1-Lx-JSfXCSrOcq_h0n3lDlhh5FSUIpsXbMbunMYKMyGx6wMvO6L7-qd6jiwWgvhh8gqFOuyMyxFwXdoVe5ZPPXlK2K6KUoC6Ct3d_ok6Y_OunKtUvEDhXbaOl_QksDQ

y4mi07OKJK_chg9Xr-08rQSE58Tv5VhE0T1OLW8u-5JtLVVMg0P_qUBccnlzZT45oAC-S-156jUF0CUxXpzePJ8cNR1HlKgSkx9VVUCYFyyWYWGa2OPK-2AMqnktct8hIWC4AT1rd1wtgBdAoPEGU61szbh1hhi1HUHDsZgDqICg58X0RwFOYM8h6ZasAwZeydSMAlII5rUtNsBDt5PDKfvKQ

y4m4iX6vSgQqMFcfkXJNE6LwxyFRVJW8G_8Hi3vkypExNqiG4BtXELq9QLmvgVodaZyEeGnUuwx-w5yZLDDdczTTx8de-rcfDTbDLUxXqzkRIY1lpGjLbVvIcm9X5y_2sH3NVYsvrm-2vA4mUCXzvLDisAV9JxDfYqE4lHQ9jcH8x-nxbb6-1v288eajvWSgdwQkxJE4P8vZ5b1glKSefmZSg

y4mw6DHsRGgW5jVi1YByN5apo9HV6YXbMG7ngw7BMxP_5UEEtnvo_zg1D7nFvgZ2LR80eYZHT8DxhI6nfqtBbaTo8aV7P5pTPoWTuTWNjIHCcVGo5ZTM9TsjOeV_rAGfbLVcr4rrF-7wwa_b-fymvJWo1vuRyKrVnrKokxxOSKy2UxZJZBNXiZy45o9u_1Tnmyy1nut80fDPxTuoJLOOKJkDg

y4mR5QeRYk6LaT72k0GQmVV2w_krhzuQ8ex2QnQNMWRpwJhuW0Pjk8nGqFCVzwDFumlam2gTwkndruvfl01WAGximdgLb2UJRQ3AcOg5ZwKm-eMY4EWV9lV_KB9VmhBzY81bnfpPwv0SYjG4JFmvHcpeIfOCZil_lLhMlaGOGa9BWJkSiS222NQlWoODj7kWktTrSdNthEsYX_iBmaHr9M0Tw

^^^ co ciekawe pokazuje mi, że moduł nivo jest wyprodukowany w 2009 roku. Jest to możliwe czy to jakiś błąd?

y4mZ3PEejfv_wHXijI1rA7jhuL8GtqkouDjZrXc-fuYZ1cfvHv7lB9RE2nwgribkhMkHCo_9xsxh5DyUvp6fVzukeKWVVdAbJGd5UaJ0UVKbjpcAQmyXMJy4Q1h0V4HiZS5h9WJ9FusNP5GHJPHm46Chovc5YPGGi8hNaHrRaGWh_Hqoxr_YL-1cvQLL5LSjar5z9Njjoc1MiEZpD9aohwLyg

y4mm2EYbqKJ0aeYfEWwjsZawth-Y8CMBAHt4uKSmIRfqKtL3ehhKmL09gP1QdlQv_tHccwxl17vjChmnRiUPnFe7PLvAVBEeu92GLy3fjg_q0_2Xr8xYbFPM14uskgAqLTBAgDUcZ4_JHvT4U4JgYmifTu_hcFyjZjpZX4e5tuAbqHXZi31CkhdhajD9dRH6VucjtcTAE_dJz-x2ryDw2EFjA

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie pozwalające rozwiązać mój problem ;)

///TDS Power
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie jest tak, że czujnik jest jeden i pompuje obie strony tak samo? Może jakieś wartości startowe się źle ustawiły. Strzelam, bo nigdy nie bawiłem się przy Nivo i nie wiem jakie tam są możliwości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

NIVO ma dwa czujniki nachylenia na tylnej osi, po lewej i prawej stronie.

Dodatkowo, jeżeli auto ma xenony, to prawy czujnik również podaje sygnał do systemu poziomowania świateł.

 

Jak dla mnie to wygląda na przerwę w zasilaniu czujnika, więc albo ten nowy jest również trafiony, albo masz przerwę na przewodach.

Podmień miejscami lewy z prawym, jeżeli masz warunki i zobaczysz czy problem się przeniesie.

Jeżeli tak, to uszkodzony czujnik, jeżeli nie, to trafiona wiązka.

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też rozważam te dwa przypadki: uszkodzony czujnik lub wiązka. No cóż będę musiał je przełożyć, a miałem nadzieję że np. wystarczy jakoś to skalibrować czy coś. Dam znać jak coś zrobię, dzięki za zainteresowanie tematem :) Dodam że mam xenon ale nie zauważyłem aby się poziomował przy odpaleniu

 

@shadowblade czujniki są dwa. Po lewej i prawej stronie.

///TDS Power
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przełożyłem czujniki. Podłączam akumulator, nadal jest błąd na liczniku, obie strony pompują się na maxa aż nie wyrabiała sprężarka. Takie błędy pokazuje INPA:

y4miVx12mNQWe7WYTSwaNK1vsdcOltLZeztGn-jxXR1j62c_kUc759jwlpd_bYqUMrG3D24tZ2_118SMjcVkBTT4fs9chmr1dtkv3QD9cINteXTV5HCidS5JjibadaIIwrlAvC7i1jL7YL6X9ML8OfTR3uo8_MDODgnmVhMtOeAwwqR2J90W5zk6ahy-OW8yopp4Mqoiyi_zNE7-uXErvMviQ

Po skasowaniu błędów pozostał tylko "Sensor hinten rechts". Czyli pewnie czujnik jest sprawny tylko jest problem z wiązką. Tylko gdzie ona idzie?

Jak te kable idą to widać na poniższych zdjęciach, idą gdzieś gdzie jest hak i dalej już nie wiem. Nie wygląda na to aby szło do tej puszki ze sterownikiem nivo.

y4moviz8oqjOMKcWoipUcfZKwWCqiPrPK4RPPd9QO00IQv9tgHSV49-gVD8zHpiqT2NikFR175_ClsIWOE5wSXmEVAKSt6sgF2xt6OfnILEFcuU23G6PejGInmpxTcoCbQsvtLh09M1nXIbrROlH8BMmSomUOOJEOX34hDGY4ADSW3s_710fZJVJkcMsbTG86ibJ8Ri3SBpL6U-1HjbLhJGhw

y4mXccqt9atNG6Q7UJVF1b9W2-ZY5vuPtdOnkrI_wkIMM4QT6Cy-BU0F8MgsZQXaYDIrWaJkR5w9-il0ZX2p1InK7RErRGBSOqGAEYEDsYZ4_4jrYdj9LYakBM7UNSGYqpVE5ASSs-QJxkSYxLl6kRhlIo5r3hemh_EVg308uUBmx3tO-fK1r2Kch-lHU8_Hm_RRu1TO364q3RMXhxvXWLmXQ

Wie ktoś gdzie dalej prowadzą te kable od czujników?

///TDS Power
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
...

Jak te kable idą to widać na poniższych zdjęciach, idą gdzieś gdzie jest hak i dalej już nie wiem. Nie wygląda na to aby szło do tej puszki ze sterownikiem nivo.

y4moviz8oqjOMKcWoipUcfZKwWCqiPrPK4RPPd9QO00IQv9tgHSV49-gVD8zHpiqT2NikFR175_ClsIWOE5wSXmEVAKSt6sgF2xt6OfnILEFcuU23G6PejGInmpxTcoCbQsvtLh09M1nXIbrROlH8BMmSomUOOJEOX34hDGY4ADSW3s_710fZJVJkcMsbTG86ibJ8Ri3SBpL6U-1HjbLhJGhw

y4mXccqt9atNG6Q7UJVF1b9W2-ZY5vuPtdOnkrI_wkIMM4QT6Cy-BU0F8MgsZQXaYDIrWaJkR5w9-il0ZX2p1InK7RErRGBSOqGAEYEDsYZ4_4jrYdj9LYakBM7UNSGYqpVE5ASSs-QJxkSYxLl6kRhlIo5r3hemh_EVg308uUBmx3tO-fK1r2Kch-lHU8_Hm_RRu1TO364q3RMXhxvXWLmXQ

Wie ktoś gdzie dalej prowadzą te kable od czujników?

Jesteś pewny, że patrzyłeś na właściwe przewody?

Na zdjęciach zaznaczyłeś dwa kolory, ale nie wiem czy to oznacza dwa przewody czy np. dwie wiązki.

 

Od tylnich czujników poziomu, zarówno z lewej jak i z prawej strony idą po 3 przewody bezpośrednio do modułu sterującego.

Z prawego czujnika

- żółto/szary wychodzi z pinu 3 czujnika i wchodzi na pin 7 modułu

- żółto/brązowy wychodzi z pinu 6 czujnika i wchodzi na pin 2 modułu

- żółto/czarny wychodzi z pinu 2 czujnika i wchodzi na pin 5 modułu

 

Z lewego czujnika

- biało/szary wychodzi z pinu 5 czujnika i wchodzi na pin 20 modułu

- biało/niebieski wychodzi z pinu 4 czujnika i wchodzi na pin 1 modułu

- biało/czarny wychodzi z pinu 1 czujnika i wchodzi na pin 18 modułu

 

Ja na twoim miejscu sprawdziłbym ciągłość poszczególnych przewodów prawego czujnika miernikiem (ustawienie na brzęczyk).

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewny, że patrzyłeś na właściwe przewody?

Na zdjęciach zaznaczyłeś dwa kolory, ale nie wiem czy to oznacza dwa przewody czy np. dwie wiązki.

Na zdjęciach zaznaczone są osobne wiązki czujnika lewego i prawego.

Patrzyłem na właściwe ale dopiero teraz zauważyłem że one jakby tam zakręcają i część idzie do modułu świateł (poziomowanie xenonów), a reszta do czarnego modułu nivo :P

Zabrałem więc miernik i sprawdzałem 3 przewody od prawego czujnika i każdy z nich jest w jak najlepszym porządku. Wielkie dzięki za wszelkie info o pinach i przewodach :D

Także co może być przyczyną? W temacie udostępnionym przez @kris2223 przeczytałem że w X5 po każdej stronie są inne numery na czujnikach. U mnie po obu stronach są takie same, czyli 1 093 698. Wie ktoś może jak naprawdę ta sytuacja powinna wyglądać w E39? Są dwa takie same czujniki? Bo jeśli tak to stawiam już tylko na niedziałający sterownik, który u mnie wygląda następująco:

y4mRqkYMpKQ_fJ2aQLE1E4sMXmxmgpM3CYlthrUke6GuXKE_kh-aVCH9RM_FC69qHtscv-e3HJiRMo15ICxPkm7lf9NMLMoWqAR_S7uodANmkUL9dJZxc4Bgj13loIICpNeKPgD4avU3M2MIAKvyxs2YRUC-n1jpIN8u82WQaAKsxnFDSsEEpqs78I5EBIzm6DBSOpmxXz-ga8ainHBS5rICA

///TDS Power
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wg np bmwfans w e39 obydwa czujniki mają ten sam numer.

Sprawdzałem dla swojego auta.

Co do płytki modułu to możesz posprawdzać czy są przejścia między pinami wyjściowymi prawego czujnika, a ich ścieżkami na płytce.

Może gdzieś jest zimny lut.

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No skoro oba czujniki powinny mieć taki sam numer to chyba pozostała tylko wymiana modułu nivo. Czujniki są sprawne bo przekładałem, sprężarka też sprawna, wiązka również. Sprawdziłem też gniazdo w module miernikiem tak jak napisałeś i mimo, że jest tam parę fabrycznie zmostkowanych pinów to wygląda to dziwnie:

Co do filmu to podłączyłem miernik pod pin 2 czujnika i ustawiłem aby maksymalnie wychylała się wskazówka przy złączeniu ze sobą + i - miernika.

Działo się podobnie z pinem 6 i 3

///TDS Power
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co kolego te duże luty na dole w rogach to wyglądają na zimne. W sensie takie same widziałem u siebie na płycie w radiu, oraz w silniczkach od wspomagania w innych autach. Może jak masz płytkę na warsztacie, to przelutuj wszystkie luty z nową cyną?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat czujniki to mam wszystkie o tym samym numerze. A skoro wymieniałeś wiązkę to czy mógłbyś napisać gdzie ona prowadzi?

 

Sprawdzałem wiązkę miernikiem, podaj numer czujników, u mnie katalog też pokazuje ten sam numer czujnika http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=FB31-EUR-09-2000-E53-BMW-X5_44i&diagId=33_1305, ale po przełożeniu czujnika sprawnego lewego na prawą stronę dalej był błąd czujnika prawego. Jak wygląda u Ciebie sprawa z ilością kabli dochodzących do czujników po 3 na stronę, czy 3 do lewego a 6 do prawego?

P.s Kupiłem używany czujnik z e39 o numerze 1093700 a z lewej strony mam numer 1093698

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kris2223 dzięki za link, co prawda do X5, ale dzięki niemu znalazłem w końcu kategorię z nivo na bmwstore :)

 

Na bmwstore.pl podałem VIN i sprawdziłem jakie powinienem mieć numery części. Jeśli chodzi o prawy czujnik regulacji wysokości świateł:

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/33_0522-czujnik-regulacji-zasiegu-swiatel/vBX06953 <- część nr. 9

To widać, że powinienem mieć czujnik o numerze 6 784 697 ...ale zastępuje on 1 093 698 czyli jest w porządku.

 

Jeśli chodzi o lewy czujnik wysokości:

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/33_0530-regulacja-poziomu-pod-pneumsterownik/vBX06953 <- część nr. 15

To również powinienem mieć 6 784 697, ale jak wiadomo to jest to samo co wyżej, czyli w sumie 1 093 698 :wink:

 

Także nie pozostaje nic innego niż wymiana samego modułu, albo jego naprawa. Shadow mam cały czas płytkę wyjętą, jutro posprawdzam :D

///TDS Power
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rób jak chcesz :D , ale ja i tak obstawiam,że winny jest czujnik i powinieneś mieć z prawej strony 1 093 700

Przerabiałem osobiście, wymienione czujnik na nowy, sprawdzona wiązka nowy moduł i dalej doopa, dopiero używka z w/w numerem zlikwidowała problem.

A to, że 6 784 697 zastępuje 1093698 wcale nie znaczy, że 1093698 zastąpi 6 784 697 u mnie tak właśnie było :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dobra kupiłem identyczny moduł i sytuacja się powtarza :/ Pozostaje w miarę tanio dorwać czujnik 6 784 697. Jak ktoś miał przygodę z czujnikami w E39 to niech napisze jakie miał po obu stronach, przyda się mi i innym w przyszłości :)

 

P.S. sprzedam 2 czujniki nivo i 1 moduł :lol:

Edytowane przez roochacz
///TDS Power
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Chciałem pójść za waszymi sugestiami i ostatecznie kupić czujnik 1 093 700, ale okazało się że gościu co mi to miał sprzedać miał też taki o numerze 6 784 697 z BMW X5 także zdecydowałem się na ten drugi, koszt: 49 zł :) Zamontowałem i już pięknie wyrównują się obie strony :D Dzięki Wam wszystkim za pomoc! Błąd na OBC nadal się wyświetla, ale tym się zajmę później, jak będę mieć z powrotem komputer z inpą. (zrobię #edit i napiszę ostateczny rezultat)

 

Pozdro ziomki! Jeszcze raz wielkie dzięki

 

#EDIT

Wszystko jest w jak najlepszym porządku. protip: zwróćcie uwagę na prawidłowe ustawienie ramienia czujnika. Błędu już nie ma :)

///TDS Power
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

#EDIT

Wszystko jest w jak najlepszym porządku. protip: zwróćcie uwagę na prawidłowe ustawienie ramienia czujnika. Błędu już nie ma :)

 

czy "ustawienie ramienia" można wykonać mechanicznie..? czy po prostu coś wykombinowałeś inpą?


u mnie też wyświetla się komunikat na liczniku. zawieszenie niby działa (pompuje się i opuszcza), ale prawa strona stoi ok. 10 mm wyżej niż lewa.

inpa zgłasza błąd prawego tylnego czujnika


E R R O R M E M O R Y R E P O R T

-------------------------------------

Date: 02/05/22 14:47:13

ECU: EHC

JobStatus: OKAY

Variant: EHC

-------------------------------------------------------------

RESULT: 1 errors in error memory !

-------------------------------------------------------------

2 Sensor hinten rechts

Error frequency : 31

Sensor Versorgungsspannung 254.00 mV

ungueltiger Messbereich

=============================================================

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.