Skocz do zawartości

BMW E39 530d 2003r wycie podczas przyspieszania.


Seba93

Rekomendowane odpowiedzi

Bzdury piszesz. Widziałeś elektryczny wiatrak by jego obroty rosły wraz z obrotami silnika? To ewidentnie wisko które uszkodzone zasprzegla się na zimnym bądź za wcześnie niż powinno. Zawsze Mozna je dla testów wykręcić i zapalić silnik ale to widać czy wiatrak zaczyna dmuchać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Danielex ma racje, ewidentnie wyje wiskoza a nie wentylator wspomagający. On pracuje na stałych obrotach zależnie od stopnia rozgrzania układu chłodzenia i układu klimatyzacji.Natomiast wiskoza zwiększa i zmniejsza sobie obroty zależnie od temperatury silnika.

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tylko nie kręć go do odcięcia bo siła odśrodkowa może wiatrak rozerwać, wtedy może Ci przy okazji węże czy chłodnicę pociąć. Te plastikowe łopatki po nastu latach mogą być już kruche.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje Ci za ta odpowiedz Nowak.1986, mialem wlasnie pisac pytanie czy koniecznie pilna jest wymiana wisko w takim przypadku. Skoro 5lat nic nie robiles to i u mnie te 2 miesiace jeszcze z pewnoscia poczeka ;P

 

Dla pewności pojeździł trochę z włączonym testem nr 07 i obserwuj temperaturę. Z tego co wiem te silniki są dość wrażliwe na przegrzanie a wskazówka analogowa działa z pewnym opóźnieniem, więc jak pokazuje czerwone pole to zwykle jest już za późno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wizycie w warsztacie. Okazuje sie ze wiskozy nie mozna lekcewazyc poniewaz moze sie wszystko rozleciec tak jak pisze harnasm1.

Jade w trasy a tam doczekal bym sie utraty wiatraka,chlodnicy, itd... laweta i te sprawy a po co isc w takie skomplikowane koszty.

Wizkoza zamowiona, i jutro do dziela. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje Ci za ta odpowiedz Nowak.1986, mialem wlasnie pisac pytanie czy koniecznie pilna jest wymiana wisko w takim przypadku. Skoro 5lat nic nie robiles to i u mnie te 2 miesiace jeszcze z pewnoscia poczeka ;P

 

Dla pewności pojeździł trochę z włączonym testem nr 07 i obserwuj temperaturę. Z tego co wiem te silniki są dość wrażliwe na przegrzanie a wskazówka analogowa działa z pewnym opóźnieniem, więc jak pokazuje czerwone pole to zwykle jest już za późno.

 

W moim przypadku jest tak.

Wiskoza zalacza sie nawet na zimnym silniku co utrudnia rozgrzanie sie silnika do poprawnej temperatury.

A kiedy jest juz rozgrzany silnik, po zgaszeniu silnika wiskoza powinna sie krecic delikatnie przez kilka chwil, w moim przypadku tak sie nie dzieje. Na dodatek kiedy poruszam wiatrakiam reka, to nie kreci sie lekko tak jak powinien. Wiec lada dzien a moglo by sie wszystko rozleciec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.