Skocz do zawartości

Przegrzewanie się E92 325i N52B25


schuhmachero

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, auto E92 z silnikiem N52B25 218 PS. Dziś po raz pierwszy miałem taką sytuację, że pokazała się najpierw żółta kontrolka od temp płynu chłodniczego a następnie czerwona i auto przeszło w tryb awaryjny. Od razu je zgasiłem. W opcjach ukrytych pokazało mi temp. płynu 105 stopni. Płynu nie brakowało. Mam elektryczną pompę wody. Pomimo nastawienia dmuchawy na maksa temp z nawiewów nie była zbyt gorąca. Miał ktoś podobny przypadek? Pompa a może termostat?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Temperatura wody powinna oscylować w okolicach 100 stopni. Czerwone ostrzeżenie pojawia się przy ~125 stopniach.

 

Na 99% pompa wody do wymiany, Pierburg kosztuje około 1000zł. Jaki masz przebieg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura wody powinna oscylować w okolicach 100 stopni. Czerwone ostrzeżenie pojawia się przy ~125 stopniach.

Na 99% pompa wody do wymiany, Pierburg kosztuje około 1000zł. Jaki masz przebieg?

Nie jest to do końca prawda.

Poczytaj http://hartgens.nl/z4/wp-content/uploads/2015/06/03a_N52-Engine.pdf

This means that four different temperature ranges can be implemented:

• 112°C ECO mode (economy)

• 105°C Normal mode

• 95°C High mode

• 80°C High + mapped thermostat mode

The coolant control sets a higher cylinder head temperature (112°C) if the engine control

unit determines ECO mode based on the current operating conditions.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Upraszczam. Jakby temat był o niedogrzewaniu to bym o tym napisał.

 

Zresztą te temperatury dotyczą oleju a nie płynu chłodniczego. Ten ma zawsze niższą temperaturę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pytania o termostat, to niech ktoś mnie poprawi, ale czy on nie jest "fail-safe" i w przypadku awarii nie jest tak że jedyne co się może zdarzyć to niedogrzanie, a nie przegrzanie auta?

Tak, z tego co wiem dokładnie tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem Ci na fejsie na 100% pompa:) Zwłaszcza, że wentylator chodzi non stop. Płyny masz w normie i nawiew do środka letnie powietrze. Sprawdzenie błędów i wymiana pompy, kasowanie błędów. A tak poza tym 240 tysi pompa ori. Nieźle :shock:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Koledzy sorry za podłączanie się do tematu, ale wiecie może czy oryginalny termostat w silnikach n52 był srebrny taki jak pompa, czy dawali tez czarne. U mnie jest czarny i w miare swieżo wygląda, także nie wiem czy wymieniać go tez. Dodam że pompa od nowości napewno bo jest na niej data produkcji.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, płyn oryginalny zalej.

Też wymieniałem elektryczną pompę i wlałem oryginalny, bo takie jest zalecenie.

-----///Moja galeria- BMW E90- M Pakiet LCI///------

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=146363

Klik by powiększyć


e34a03810f04.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.