Skocz do zawartości

[e39] m54 masło pod korkiem


kylo88

Rekomendowane odpowiedzi

wita m mam pytanie na temat tzw. masła pod korkiem ,ogólnie to skąd ono sie bierze ,bo widzę ze chyba bmw ma taki problem bo miałem niejeden samochód z gazem i bez, i w żadnym nie miałem problemu z tym masłem i mało sie słyszy zeby w innej marce było ,jazda podobna tez kroókie odcinki,

i czy da się temu jakoś zapobiec ,czy to wina konstrukcji silnika czy jak, i pytanie czy można zastąpić odme jakimś wężykiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w samochodzie wszystko sprawne , powiem ze miałem audi 2.8 gaz i brał wiecej oleju jak bmw olej 10w40 jezdziłem na totalu valvoline i sie dłuzej nagzewał jak bmw i tam sucho pod korkiem ,głownie oto chodzi ze jezdze i jezdziłem innymi samochodami i tam nie było mowy o tzw. maśle z kąd sie bieze w BMW czy to wiana konstrukcji silnika czy co ,jeszcze raz powiem w innych samochodach tego nie miałem u mnie czy w rodzinie i tez jezdzone na krotkich odcinkach do 15 km
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WIDZE ŻE NIKT NIE MOŻE MI UDZIELIC ODPOWIEDZI , PYTANIE BRZMI DLACZEGO BMW MA TEN PROBLEM A INNE MARKI (SILNIKI ) NIE MAJĄ .

 

głownie chodzi mi oto dlaczego silniki bmw maja problem z masłem ,a inne samochody nie ,miałem wiele innych marek samochodów i tez robiłem krotkie,odcinki ,niedogrzwał sie silnik brało olej i masła nie miałem ,moje pytanie brzmi dlaczego silniki bmw maja problem z masłem a inne nie , czy to zalezy od silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:mrgreen:

No właśnie, ja też miałem masło w Fiacie Palio, Skodzie Octavia i Renault, a w E39 nie mam. Dlaczego??? :mad2: Naprawdę zależy od marki??

 

Sprawdź fora Renault skody, i Fiata. Jednak mają też takie problemy (ja sprawdziłem) więc co mamy ci napisać? Tak bmw ma z tym problem taka, konstrukcja... Tylko inne marki maja to samo bo fizyki nie oszukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To miałeś szczęście :cool2: bo nie jest to problem jedynie marki BMW. To jest tylko woda która miesza się z olejem a bierze się ona z niedogrzania. W Fiacie miałeś pewnie układ 5l a tu 10. Jest różnica? I nie jest to błąd bmw ale taka 6cio cylindrowke która swoje pali co w konsekwencji oddaje sporo ciepła trzeba schłodzić większą ilością płynu. Ale też ciężej go dogrzac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała ilość nie jest problemem. Gorzej jak ktoś ma bardzo dużo pod korkiem pod pokrywa zaworów w misce ... Potrafi zatykac nowa odme i wywalac uszczelki i simeringi. To drugie jest bardzo kosztowne. Dlatego auta nie używać często zima po kilka km ale jak już jest taka potrzeba to warto raz w tyg przegonic auto. Taka woda też w jakimś stopniu pogarsza smarowanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Bolało :o kiedy zmieniałeś odmę?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie to było 8 lat temu i nie wiedziałem że tam jest odma :mad2: rano do pracy 10 km po pracy 10 km do domu wystarczy 2 tygodnie takiej jazdy w zimie do tego mróz auto stało w sobotę i niedzielę i w poniedziałek wywaliło cały olej pod auto. Mechanik rozkrecił odmę a tam ten syf zamarzniety :duh: a wystarczy raz za czas dłuższą trasę zrobić i wyparuje masło :cool2: Nawet nowa odmę tak zasyfisz jak nie dogrzejesz silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie zaobserwowałem, że pojawianie się masła uzależnione było od zalanego oleju. Na Shellu 5w40 miałem najwięcej, trochę mniej na Valvo 5w30. Na Mobilu 0w40 prawie nie ma. Jazda praktycznie cały czas tą samą trasą po 15km do pracy i z powrotem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Borykałem się z tym problemem, to fakt, że podczas dłuższych odcinków przy dogrzaniu silnika, czy dłuższej trasie nie ma problemu, u mnie pomogła wymiana korka na ori bmw, bo niestety zamienniki tez nie trzymają jak należy i przedostaje się wilgoć, uszczelka ma prawo stwardnieć po tylu latach, pózniej nawet przy krótkich odcinkach nie miałem masła tylko jedną dwie kropelki wody
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.