Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ostatnio po wnikliwym przyglądnięciu się podwoziu mojego autka odkryłem że są odłączone obie sondy lambda - podejrzewam że z powodu ich uszkodzenia. Czytałem sporo tematów na temat na forum ale większość dotyczyła serii 3 ewentualnie 5 i nigdzie nie znalazłem jak rzecz się ma w V12, powiedzcie czy robić coś z tym? zakładać nowe? Czy lepiej zostawić jak jest? Jeżdże tak odkąd ją kupiłem i nie zauważyłem żeby cos było nie w porządku; na silniku można położyć szklankę z wodą i nawet nie drgnie, pali w trasie 10 - 15 po mieście 18 - 25 l, przyspieszenie ma niesamowite ( na autostradzie A8 połkneła bez problemu) więc jestem trochę zdezorientowany; wydawało mi się że przy odpiętych sondach powinna palić jak smok, no i myślałem że komputer wywali jakiś błąd. Pomocy :modlitwa:
Opublikowano

Witam. Juz ponad 2000 km zrobiłem na odpietych sondach i wg mnie auto jezdzi lepiej niz na sprawnych. Spalanie i osiagi mam tez jak najbardziej w normie. Poprawą było podniesienie obrotów biegu jałowego do ok 650 a wczesniej 400-450.

Poki co nie mam za bardzo ochoty wracac do sond.

Opublikowano

Dobre pytanie. Jest tylko kwestia , czy w starych motronicach obsługujacych np M60 czy M70 w ogole on wystepuje dla przypadku odpiecia sond...

A jesli on wystepuje to czym sie rozni ten tryb awaryny od normalnego?

Wskaznik spalania chwilowego pod predkosciomierzem jest dobrym punktem do obserwowania zdrowia autka- wszelkie anomalie z reguły sie objawiają wyzszym spalaniem...I jesli jadac stałe 120 km/h pokazuje mi ponizej 10 litró w a w instrukcji mam 9.9 dla takiej predkosci na seryjnych oponach , to pytam , gdzie te zawyzone spalanie?

A osiagi , mierzyłem sobie orientacyjnie rok temu po kupieniu auta stoperem pare zakresów i teraz , po odpieciu sond mam dokładnie takie same wyniki..

np przydatny przy wyprzedzaniu zryw 120-140 km/h( trzeci bieg) uparcie zawsze wychodzi 2.8 s.

ja w rozmowie z pracownikiem niemieckiego Aso Bmw dowiedziałem sie,ze sondy czasem nawet pogarszają osiagi !!!! w trosce o ekologię i z tego punktu widzienia własciwy skład mieszanki.

Opublikowano
Odczyt sondy jest jednym z elementow regulacji skladu mieszanki. Odepnij przeplywomierz i wtedy zobacz jak bedzie fajnie :)
Opublikowano (edytowane)

jest bardzo fajnie bez przepływomierza w M60 :lol: spalanie 0/0 :lol:

 

a ze sonda nie jest niezbedna pokazują swietnie M30 stki w E32 fabrycznie bez katów i sond.

Edytowane przez Frank
Opublikowano
W M40 po odpięciu sondy nie widzę różnicy (komputer pokazuje, że jest sprawna). Po odpięciu przepływki silnik się zatrzęsie,podusi i gdy nie przygazuje gaśnie. Więc w M40 jest tryb awaryjny? Chyba by się włączyl po odpięciu przepływki a tymczasem jest tak jak napisałem.
Every weapon needs a master.
Opublikowano
Czyli generalnie rozumiem że nie mam się czym przejmować i zostawić to wszystko tak jak jest. No to zostałem pocieszony; pare stówek zamiast w części to pójdzie do baku :mrgreen:
Opublikowano

u mnie w 320 z 93 silnik M50 po odpięciu sondy i przepływomierza podczas jazdy nie zauważyłem żadnych zmian

Gazownik podczas ostatnier regulacji stwierdził że sonda jest walnięta , czy przepływka przy tych objawach też jest do d....y

czy można jakoś domowym sposoben stwierdzić czy jest dobrz czy uszkodzona ???

 

pozdrowienia :arrow:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.