Skocz do zawartości

Rozrząd w silniku N46


profit1493

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Starałem się odnaleźć wątek odnośnie ewentualnej wymiany rozrządu w silniku 2.0 N46 jak widać bezskutecznie. Prosiłbym jeśli jest to oczywiście możliwe o odpowiedź na pytanie : Czy wymieniać? Mam BMW E91 z silnikiem 2.0 n46 z 2006r. z przebiegiem 157 tyś i zastanawiam się czy wymieniać ponieważ słyszałem, że te silniki są awaryjne i rozciągają się napinacze. Z góry dziękuje za odpowiedź :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 93
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Problem z napinaczem występuje głównie w silnikach n42 (poprzednik n46). Jeśli nic nie stuka, nie szura i nie ma dziwnych objawów to wymiana raczej nie jest konieczna.

Wiadomo co nowe to nowe, skoro masz trochę luźniej kasy :D, ale jeśli nic Cie nie niepokoi to czy jest sens? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Problem z napinaczem występuje głównie w silnikach n42 (poprzednik n46).

To nie do konca prawda. N46 ma ten sam problem. Wymienialismy u kolegi w n46 ostatnio napinacz. Lancuch byl mega luzny. Oto dowod:

 

http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-3-SERIES-E46-TIMING-CHAIN-TENSIONER-MODIFIED-N42-/111130938320?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item19dfeb8bd0

a najlepiej servis (kolega tak zrobil), tam sprzedadza w lepszej cenie i jest juz zmodyfikowany. Takze WYMIENIAC...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Oczywiscie, ze sprawdzasz jak auto stoi. Kazdy lancuch ma tolerancje, kazdy napinacz ma tolerancje, zakres w jakim pracuje i golym okiem, reka widac ze lancuch jest za luzny a napinacz jest na maxa wysuniety.No panowie, przeciez wiecie o czym mowie. Lancuch w tych silnikach, jak zreszta w kazdych, rozciaga sie, napinacz jest za krotki aby to skompensowac. Prosze porownac napinacz kupiony w servisie w 2014 roku do napinacza z auta 2006r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z napinaczem występuje głównie w silnikach n42 (poprzednik n46).

To nie do konca prawda. N46 ma ten sam problem. Wymienialismy u kolegi w n46 ostatnio napinacz. Lancuch byl mega luzny. Oto dowod:

 

http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-3-SERIES-E46-TIMING-CHAIN-TENSIONER-MODIFIED-N42-/111130938320?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item19dfeb8bd0

a najlepiej servis (kolega tak zrobil), tam sprzedadza w lepszej cenie i jest juz zmodyfikowany. Takze WYMIENIAC...

 

Nie mówię że sie nie zdarza, jednak w n42 problemy z rozrządem to istna plaga biorąc pod uwagę ilość wpisów na ten temat w internecie. W n46 to już nie tak masowe zjawisko, a może po prostu tych silników jest jeszcze za mało, żeby nieć porównanie :P

 

Powiedz proszę jeszcze czy miał jakieś objawy, w stylu szuranie stukanie? Czy po prostu po sprawdzeniu łańcucha doszliście do wniosku, że należy wymienić. Chciał bym wiedzieć czy tego typu problem pozwoli się łatwo wstępnie zdiagnozować. Szkoda by doczekać momentu gdy łańcuch przeskoczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz proszę jeszcze czy miał jakieś objawy, w stylu szuranie stukanie? Czy po prostu po sprawdzeniu łańcucha doszliście do wniosku, że należy wymienić. Chciał bym wiedzieć czy tego typu problem pozwoli się łatwo wstępnie zdiagnozować. Szkoda by doczekać momentu gdy łańcuch przeskoczy...

U mnie łańcuch był luźny i strasznie chrobotało, silnik grzechotał. Mechanior sprawdził luz śrubokrętem przez wlew oleju. Luźny łańcuch szlifował ślizgi i elektrozawór. Po wymianie hałas zniknął. Jak nie chrobocze/grzechocze nie ma co wymieniać moim zdaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Odpowiedź dot. pompy była OK, więc idę dalej: Jak majster zdjął pokrywę zaworów w mojej 318i 2.0 to okazało się, że korpus (?) napinacza jest pęknięty. Podobno jest to plastikowy element i żeby go wymienić trzeba zdjąć głowicę? Przykręcony jest na dwie śruby, górną widać a dolna poniżej krawędzi głowicy. Czy to prawda? A może da się to wymontować bez rozbierania silnika? A może to aluminium a nie plastik? Da się jeździć na pękniętym? - bo tak mi sugeruje mechanik??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedź dot. pompy była OK, więc idę dalej: Jak majster zdjął pokrywę zaworów w mojej 318i 2.0 to okazało się, że korpus (?) napinacza jest pęknięty. Podobno jest to plastikowy element i żeby go wymienić trzeba zdjąć głowicę? Przykręcony jest na dwie śruby, górną widać a dolna poniżej krawędzi głowicy. Czy to prawda? A może da się to wymontować bez rozbierania silnika? A może to aluminium a nie plastik? Da się jeździć na pękniętym? - bo tak mi sugeruje mechanik??

Na BMW Store wyczytałem, że jest to szyna ślizgowa pomiędzy i nad wałkami rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wszystko robisz bez sciagania glowicy. Tam jest zaslepka, trzeba ja odkrecic aby bylo dojscie do srob, tych nizej. Nie sadze natomiast, aby byla mozliwosc wymiany tego elementu bez wyjmowania calego lancucha. Ja wymienilbym ( zrobilem tak u siebie) caly element: Plastkikowe prowadnice, lancuch oraz napinacz i masz spokuj na zawsze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko robisz bez sciagania glowicy. Tam jest zaslepka, trzeba ja odkrecic aby bylo dojscie do srob, tych nizej. Nie sadze natomiast, aby byla mozliwosc wymiany tego elementu bez wyjmowania calego lancucha. Ja wymienilbym ( zrobilem tak u siebie) caly element: Plastkikowe prowadnice, lancuch oraz napinacz i masz spokuj na zawsze.

Potwierdzam, u mnie były wymieniane plastikowe prowadnice (ślizgi) łańcucha(2 szt.), łańcuch i napinacz bez zdejmowania głowicy sie to robi. Zdejmuje sie tylko pokrywę zaworów i wymienia uszczelkę tej pokrywy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Czy ktoś może opisać jak się wymienia ten napinacz łańcucha rozrządu ?

Teraz mam ponad 205k km - silnik działa OK i jest cichutki ale jakby to nie było skomplikowane to profilaktycznie można ten napinacz wymienić .

Jak ci silnik nie grzechocze, nie hałasuje to nie ma sensu wymieniac napinacza bo jakby był zepsuty to łańcuch bys miał lużny i silnik by grzechotał. Pojezdzij jeszcze i poczekaj. Bez sensu kase wydawac skoro jest cichy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Czy ktoś może opisać jak się wymienia ten napinacz łańcucha rozrządu ?

Teraz mam ponad 205k km - silnik działa OK i jest cichutki ale jakby to nie było skomplikowane to profilaktycznie można ten napinacz wymienić .

Jak ci silnik nie grzechocze, nie hałasuje to nie ma sensu wymieniac napinacza bo jakby był zepsuty to łańcuch bys miał lużny i silnik by grzechotał. Pojezdzij jeszcze i poczekaj. Bez sensu kase wydawac skoro jest cichy.

 

 

No jako tako chyba nie trzeba wymieniać skoro jest wszystko OK :cool2: ale popatrzmy z innej strony.

 

Sam napinacz przeprojektowany został - pewnie na lepsze ( mam nadzieję ) , wymiana jest łatwa , a sam napinacz kosztuje 180zł .

Jak tylko będzie cieplej to się za to zabiorę , i tak muszę wymienić vacum więc to przy okazji .

 

P.S.

 

A tak przy okazji ile kosztuje taka operacja z łańcuchem i prowadnicami ? Same części to około 700zł , a sama robocizna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przepłacaj, za 102zł plus wysyłka kupisz FEBI BILSTEIN(zakładaja to jako OEM)

http://www.iparts.pl/czesc/napinacz-lancucha-rozrzadu,bmw,3-e90-od-2005-01,320i-150km,16-5389-18449-100414-0-101-21275.html

 

Jak juz pisałem w którymś poście robiłem u siebie na częściach FEBI (łańcuch, napinacz, 2 ślizgi) oraz REINZ (uszczelka pokrywy zaworów) + robocizna = ok. 800zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.