Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

jakub napisał:

No właśnie, że są dwie turbiny oddzielne dla dwóch sekcji. Długie kolektory wydechowe to większa bezwładność gazów spalinowych i problem z turbo dziurą. Trzy cylindry dają mozliwość umieszczenia turbosprężarki bliżej komór spalania i możliwość zastosowania dwóch mniejszych sprężarek szybciej się nakręcających.

 

jakub ja nie wymyslam nowych technologii w BMW tylko czytam to co pisza na temat ich nowinek technicznych, a w oryginale wygląda to tak:

BMW will actually be turbocharging their in-line 6 cylinder 3.0 liter engine from the 330i with twin-turbos. The turbos are sequential, one small one for the low revs and a bigger one for the higher revs. The resulting power is equivalent to a 3.5 liter normally aspirated engine, which explains the 335i insignia that will be on the bootlid.

 

co w wolnym tłumaczeniu znaczy:

 

BMW będzie napędzane tubbodoładowanym rzedowym 6 cylindrowym 3.0 litrowym silnikiem z 330i (z bliźniaczymi turbo). Turbiny osadzone sekwencyjnie, jedna mała dla niskich obrotów i jedna większa dla wyższych obrotów. Powstająca moc jest porównywalna do 3.5 litrowego zwykłego sinika, wyjaśnia to oznaczenie 335i, które znajdzie się na samochodzie.

 

PS. to samo źródło podaje moc w okolicach 330 HP, więc zainteresowani sobie przeliczą.

 

http://paultan.org/archives/2005/10/14/bmw-335i-to-get-twin-turbocharged-inline-6/

Edytowane przez robard

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Opublikowano

I tu pojawia się ciekawy problem :!:

Bo w Auto Motor i Sport jest napisanę, że:

"...Do łask powraca na szerszą skalę technika turbo, i to właśnie w niezłym stylu - wersja 335i będzie czerpać moc z rzędowej szóstki wyposażonej w dwie turbosprężarki (każda opiekuje się trzema cylindrami)..."

Przyznam, że zgłupiałem teraz trochę. :doh:

Wiem, że to o czym napisałeś jest stosowane w 535d. Ale benzyny 6 cylinrowe naogół miały zawsze 2 turbiny. Nissan 300ZX V6 i Toyota Supra R6. W silnikach 6 cylindrowych pojawia się problem cofania spalin i jedna turbina nie daje rady.

Ma ktoś zdjęcie tego nowego silnika :?:

 

Tu mam w miare dokładny opis:

http://www.motoforum.pl/Magazyn/200607/bmw3c.html

Niestety problemu nie wyjaśnia. "...Dwa moduły turbo..." :?:

 

Eureka :!: Kto szuka ten znajdzie. :mrgreen:

http://www.bmw-klub.pl/news/e92coupe/e92coupe.htm

Czarne na białym. Chyba że nas w.....robią. :zlosc:

Opublikowano

Z tyłu lexus z przodu Nissan....

Gdyby nie ringi nie wiedziałbym, że to VW.... tfu znaczy się BMW.

http://img223.imageshack.us/img223/6755/633csi21nn.jpg
Opublikowano (edytowane)

Na 1.000.000 % sekwencyjne turbo.

 

Edit. Ups. Co za bania, byłem święcie przekonany że mieli przełożyć technologie z 535d a tu w oficjalnych źródłach piszą że zmienili koncepcje, hmm. W takim razie mój błąd.

 

O a tutaj wykresik :

 

%5B569%3A480%5Dhttp%3A//img287.imageshack.us/img287/2135/335itorque2yo.jpg

 

 

Edit 2. No a żeby rozwiać wątpliwości filmik przedstawiający ten silnik.

KLIK!

Edytowane przez ///Mysliwiec
Opublikowano

To w takim razie skąd ta rozbieżność w informacjach o systemie doładowania. Przecież standardowe biturbo to żaden wynalazek i jak koledzy wspomnieli ma go np. stara supra i bmw nie miałoby się czym tak chwalić(chodzi mi o rozwiązanie w sensie technicznym).

Co do takiego dwustopniowego doładowania, to wiem że stosuje je(lub ma zastosować) wolkswagen w jednym ze swoich małych silników. Jednak tam zastosowano połączenie mechanicznego kompresora i turbosprężarki. Kompresor doładowuje na wolnych i średnich obrotach po czym przy wyższych obrotach zaczyna działać turbo i w ten sposób rozwiązano zlikwidowanie efektu turbodziury.

 

Edit:

Czyli w takim razie "zwykłe" biturbo.

Opublikowano

Co do takiego dwustopniowego doładowania, to wiem że stosuje je(lub ma zastosować) wolkswagen w jednym ze swoich małych silników. Jednak tam zastosowano połączenie mechanicznego kompresora i turbosprężarki. Kompresor doładowuje na wolnych i średnich obrotach po czym przy wyższych obrotach zaczyna działać turbo i w ten sposób rozwiązano zlikwidowanie efektu turbodziury.

 

już stosuje: 1.4 TFSI w golfie 170km i 240nm

Opublikowano

Różnica jest taka, że to pierwszy doładowany 6 cylindrowy silnik benzynowy zasilany bezpośrednim wtryskiem. Nikt tego jeszcze nie połączył razem, oprócz BMW. :mrgreen:

Moc nowego silnika 306KM to szczerze mówiąc żaden wynik. Nissan 300ZX miał 280KM, a Toyota Supra miała 320KM z 3 litrów (10 lat temu). Ale żaden z nich nie palił średnio 9,5 l/100km ( bardziej 12-14 l/100km).

I ta płaska krzywa momentu obrotowego. :modlitwa:

 

Nowy wynalazek VW 1.4TFSI jest podobno bardzo paliwożerny, przynajmniej jak na 1400ccm.

Opublikowano
ach te srednie spalania katalogowe...ciekawe jak to sie bedzie mialo do rzeczywistosci hehehe a przy dzisiejszych cenach paliwa byloby samobojstwem przyznanie ze auto pali duuuuuuuuuuuzo...
Opublikowano

Są samochody które oficjalnie palą dużo i nie przeszkadza im to.

Średnie spalanie katalogowe to naogół test ECE lub inny bardzo podobny do tego. Jak jeździsz z głową i nie katujesz silnika, to nie ma żadnego proplemu osiągnąć wynik katalogowy. Ja ostatnio zmierzyłem spalanie mojej beci i wyszło 7,6-7,8 l/100km - jazda mieszana, bez wariowania, ale nie zamulanie na prawym pasie. 7,6 l/100km to średnie spalanie wg ECE dla M43 w E36.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.