Skocz do zawartości

F30, F31, F34 jaki olej do silnika


kicaj

Rekomendowane odpowiedzi

Pod maską rekomendacja 0w20, ale ktoś tutaj już to przerabiał i według wytycznych aso 5w30 w europie.

Na forum dużo informacji o tym, że 40 są korzystniejsze. Pytanie zasadnicze o zmieszanie resztek w30 z nowym w40, czy nie będzie to problem? W zasadzie nie mam pewności jaki jest teraz. Jakaś wymiana na pewno była, bo kołnierz dookoła wlewu ma ślady po wlewaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze


Absolutnie nie, pisałem. Musi tylko posiadać rekomendację BMW w przypadku 330i tj. Longlife-01 lub Longlife-04. Zakres lepkości olei jakie mogą być stosowane w danym modelu są podane w instrukcji obsługi, pisałem. A nie pod maską.Jak chcesz zalać bardzo dobrym olejem do twojego modelu to tym który Ci poleciłem. To wszystko na ten temat, przyjemnego użytkowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak instrukcja dopuszcza xW40, można lać. Jeżeli poprzedni olej i obecny mają certyfikat ACEA, również są bez problemu mieszalne.

 

Jeżeli lepkość będzie zgodna z rekomendacją, patrz - instrukcja obsługi np. 0w40 jak najbardziej, to niema żadnego problemu. Np. bardzo dobry olej RAVENOL SSL 0W40 CleanSynto USVO z Longlife-01 dla silnika benzynowego korzystniejszy ( lepsza ochrona silnika) od Longlife-04.

 

Mogę wiedzieć na jakiej podstawie tak sądzisz? Bo ja widzę, że przed olejami z normą 04 jak i 01 stawiane są takie same wymogi co do zużycia jednostki napędowej: https://online.lubrizol.com/relperftool/pc.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ponieważ w olejach z normą BMW Longlife-01 w porównaniu do olei Longlife-04 jest dopuszczalna większa zawartość popiołów siarczanowych , czyli związki cynku, fosforu i siarki, które mają za zadanie chronić silnik.

Oleje Longlife-04 są niskopopiołowe zawartość popiołów siarczanowych nie może przekraczać 0,8%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast ZDDP są inne modyfikatory tarcia. W tym wypadku stare nie znaczy lepsze. Technologia wytwarzania olejów silnikowych jest cały czas ulepszana. Z resztą nie bez powodu oleje z normą LL-04 są droższe od LL-01, taka sama ochrona silnika przy mniejszej ilości popiołów siarczanowych, a co za tym idzie wnętrze silnika jest czystsze, a systemy oczyszczania spalin żyją dłużej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

" Z resztą nie bez powodu oleje z normą LL-04 są droższe od LL-01" nie koniecznie np. olej LL-04 Fuchs Titan GT1 5W40 XTL 1L-koszt ok.20zł. a olej LL-01 RAVENOL SSL SAE 0W40 USVO 1L-koszt ok.47zł.

Oleje Longlife-01 pomimo lepszej ochrony silnika ze względu na większą zawartość popiołów siarczanowych nie mogą byś stosowane w silnikach z filtrem cząstek stałych bo skróciłyby jego żywotność. By skutecznie chronić DPF powstała norma niskopopiołowa Longlife-04. Zgadzam się że dobre oleje Longlife-04 zwłaszcza z bazą PAO tym bardziej przy skróconym interwale bez problemu dają radę. Nie oznacza to jednak że równie dobrze chronią silnik co Longlife-01.

Oprócz przytoczonych przeze mnie argumentów producentów olei, proponuje również zapoznać się z aktualną instrukcją obsługi w której to BMW jednoznacznie na pierwszym miejscu dla silników benzynowych rekomenduje oleje Longlife-01 a dopiero na drugim Longlife-04. Niema sensu bym więcej pisał, zagadnienie to było już na forum wałkowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może tak jest, na benzynach BMW zupełnie się nie znam. Chociaż nawet do nich brałbym oleje z obniżoną zawartością SAPS dla czystości dolotu i EGR. Natomiast nie wiem dlaczego porównujesz przeciętnego Fuchsa na HC do Ravenola na PAO. Odbiję w piłeczkę w drugą stronę i porównam oba oleje na PAO.

Ravenol VST 5W30 z LL-01 36-40 zł/litr

Ravenol VMP 5W30 z LL-04 47-49 zł/litr

Jak widać nowoczesne receptury kosztują ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

" Z resztą nie bez powodu oleje z normą LL-04 są droższe od LL-01" nie koniecznie np. olej LL-04 Fuchs Titan GT1 5W40 XTL 1L-koszt ok.20zł. a olej LL-01 RAVENOL SSL SAE 0W40 USVO 1L-koszt ok.47zł.

Oleje Longlife-01 pomimo lepszej ochrony silnika ze względu na większą zawartość popiołów siarczanowych nie mogą byś stosowane w silnikach z filtrem cząstek stałych bo skróciłyby jego żywotność. By skutecznie chronić DPF powstała norma niskopopiołowa Longlife-04. Zgadzam się że dobre oleje Longlife-04 zwłaszcza z bazą PAO tym bardziej przy skróconym interwale bez problemu dają radę. Nie oznacza to jednak że równie dobrze chronią silnik co Longlife-01.

Oprócz przytoczonych przeze mnie argumentów producentów olei, proponuje również zapoznać się z aktualną instrukcją obsługi w której to BMW jednoznacznie na pierwszym miejscu dla silników benzynowych rekomenduje oleje Longlife-01 a dopiero na drugim Longlife-04. Niema sensu bym więcej pisał, zagadnienie to było już na forum wałkowane.

Zgadzam sie całkowicie- to fakty a z nimi ciezko dyskutowac.

Andrzej widze ze Cie przekonałem :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Natomiast nie wiem dlaczego porównujesz przeciętnego Fuchsa na HC do Ravenola na PAO.

Podałem konkretne przykłady cen olei wyczerpująco adekwatnie, do tak ogólnikowo sformułowanego przez Ciebie stwierdzenia, które to notabene jest nieprawdą - " Z resztą nie bez powodu oleje z normą LL-04 są droższe od LL-01"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

krotko zwiezle i na temat :)

Ktory do 2,0 disla po chip 190/400 z DPF i addblue :)


Chce dbac o dpfa ale tez nie kosztem silnika, od nowoscie byl lany ori BMW 5w30, ostanio 0w30, wymiana co 10-12 tys aktualnie 35 tys przebiegu


Wg strony ravenol do f31 318d sa taki:


Produkty

: RAVENOL ALS SAE 0W-30 ACEA C3 Low SAPS 0,78

: RAVENOL FES SAE 0W-30 ACEA C2 Mid SAPS 0,8

: RAVENOL VMP SAE 5W-30 ACEA C3 Mid SAPS 0,7

: RAVENOL SMP SAE 5W-30 ACEA C3 MidSAPS 9,8

: RAVENOL HLS SAE 5W-30 ACEA C3 MidSAPS 0,8

: RAVENOL REP SAE 5W-30 ACEA C3 ?????????? 0,8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
krotko zwiezle i na temat :)

Ktory do 2,0 disla po chip 190/400 z DPF i addblue :)


Chce dbac o dpfa ale tez nie kosztem silnika, od nowoscie byl lany ori BMW 5w30, ostanio 0w30, wymiana co 10-12 tys aktualnie 35 tys przebiegu


Wg strony ravenol do f31 318d sa taki:


Produkty

: RAVENOL ALS SAE 0W-30 ACEA C3 Low SAPS 0,78

: RAVENOL FES SAE 0W-30 ACEA C2 Mid SAPS 0,8

: RAVENOL VMP SAE 5W-30 ACEA C3 Mid SAPS 0,7

: RAVENOL SMP SAE 5W-30 ACEA C3 MidSAPS 9,8

: RAVENOL HLS SAE 5W-30 ACEA C3 MidSAPS 0,8

: RAVENOL REP SAE 5W-30 ACEA C3 ?????????? 0,8

do wyboru:

Extreme GTI 5w30

Ravenol VMP 5w30

Eneos Sustina 5w30

To oleje na pełnej bazie syntetycznej PAO + Estry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Penrite w porządku chociaż płaci się sporo za import oleju z Australii..

W podobnych pieniądzach (trochę drożej +/-40zł) masz amsoil - ale to już będzie koszt około 310zł.


Jeśli wymieniasz co 10kkm to nie musisz szukać nic spektakularnego.

Dodatkowo jeśli jeździsz dużo i wymieniasz olej np. dwa razy do roku to wychodzi Ci za sam olej już sporo kasy.

Ja stosuję taki sam interwał.


Jeżdżę aktualnie na shellu am-l.

A na kolejną wymianę (którą robię jutro :)) zakupiłem Texaco Havoline PRODS M 5W30.

Za te pieniądze bdb olej.

Ja dodatkowo dodaję AR9100 co każdą wymianę.

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oba jednak po 8 tysiacach robia sie czarne...

Wujas, chętnie zobaczę przejżysty olej z diesla nawet 5 tysiącach...

Postawię dobre piwo za takie osiągnięcie. :wink:


Jest w internecie sporo analiz przepracowanych olejów po różnych interwałach.

Proces spalania w dieslu jest taki a nie inny.

Produkuje mnóstwo sadzy, nagaru itp... dobry olej dzięki dyspergatorom wszystko przyjmie i rozdrobni większe cząstki uniemożliwiając agregację cząstek.

Naturalnie zmieni barwę ale przy tym zachowa swoje właściwości.

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Produkuje mnóstwo sadzy, nagaru itp... dobry olej dzięki dyspergatorom wszystko przyjmie i rozdrobni większe cząstki uniemożliwiając agregację cząstek.

Naturalnie zmieni barwę ale przy tym zachowa swoje właściwości.

Oczywiście :cool2:


Dlatego pytałem i czekałem na odpowiedź Kumatego Wujka. Do jakiego silnika się odniósł, benzyny czy diesla .


" Niejednokrotnie na różnego rodzajach forach motoryzacyjnych można przeczytać dramatyczne wpisy użytkowników aut z silnikami diesla, którzy nie wiedzą jak to się mogło stać, że olej w ich silniku krótko po wymianie znów jest czarny jak smoła. Szukają oni źródła tego problemu i przewidują poważne usterki silnika. Czy faktycznie mają oni powody do niepokoju?

Podczas pracy silnika zasilanego olejem napędowym produkowane są duże ilości sadzy. Ich ilość zależy oczywiście od wielu czynników, ale faktem jest, że podczas jego spalania zawsze powstaje sadza. Część spalin zawierających sadzę dostaje się do skrzyni korbowej, a tam miesza się z olejem silnikowym. Olej posiada jednak w swoim składzie dyspersanty, które mają nie dopuścić to tego, by sadza spowodowała uszkodzenia w silniku. Dyspersanty sprawiają, że sadza nie łączy się w większe cząsteczki i nie osadza się w silniku. Sadza pozostaje w formie rozproszonej i swobodnie pływa w oleju i nie osadza się na jego elementach nawet po wyłączeniu pracy jednostki napędowej. Rozproszonej sadzy pozbywamy się z silnika w bardzo prosty sposób. Regularnie wymieniając olej.


Podsumowując trzeba wyraźnie zaznaczyć, że sprawcą czarnego koloru oleju są właśnie dyspersanty, które nie dopuszczają do osadzania się wewnątrz silnika sadzy. Oleje powinien więc być czarny i bardzo dobrze jeśli tak jest. Możemy być wtedy pewni, że dobrze spełnia swoje zadanie, czyli chroni silnik. Mało tego. Im wyższej jakości oleju użyliśmy podczas wymiany, tym szybciej zacznie on prawidłowo działać i olej zmieni swój kolor. Jeśli zatem w waszym silniki olej zaraz po wymianie jest czarny jak smoła to nie ma żadnych powodów do niepokoju."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wlasnie wymienilem olej w moim silniku n57d30 czyli 3.0d.

Zgodnie z tym co mi polecono kupilem RAVENOL 5W30 ( o ile dobrze pamietam - UVP)

Wydaje mi sie ze silnik pracuje bardziej gladko szczegolnie przy wyzszych obrotach.

Przy wymianie okazalo sie ze jednak mam bagnet. Bylem przekonany ze ten silnik posiada tylko mozliwosc pomiaru przez komputer a tutaj takie mile zaskoczenie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oba jednak po 8 tysiacach robia sie czarne...

Wujas, chętnie zobaczę przejżysty olej z diesla nawet 5 tysiącach...

Postawię dobre piwo za takie osiągnięcie. :wink:


Jest w internecie sporo analiz przepracowanych olejów po różnych interwałach.

Proces spalania w dieslu jest taki a nie inny.

Produkuje mnóstwo sadzy, nagaru itp... dobry olej dzięki dyspergatorom wszystko przyjmie i rozdrobni większe cząstki uniemożliwiając agregację cząstek.

Naturalnie zmieni barwę ale przy tym zachowa swoje właściwości.

u mnie conajmniej 4000km po wymianie jest czysty brak egr i dpf jedynie sportowy kat. jezdze na millersie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.