Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie! posiadam BMW 525i 12V 1988 rok z przebiegiem 187 tys. km i od jakiegos czasu , kiedy autko pozostawię na luzie i sprzęgło jest puszczone słyszę dziwne dość doniosłe terkotanie , stukanie po prostu dziwne odgłosy w okolicy silnika towarzyszy temu trzęsienie autkiem. Natomiast kiedy wcisnę sprzęgło jest wszystko OK... chodzi jak zegarek, co dziwne takie objawy są mniej słyszalne kiedy przełącze autko na gaz. Nie dawało mi to spokoju więc pojechałem do mechanizatora a on mi na to, że przyczyną są jakieś łożyska w skrzyni biegów i koszt takiej naprawy wraz z częściami to 1000 zł :jawdrop: czytałem na forum, że to może być koło dwumasowe ale moj mechanik twierdzi ze moja Bethy nie ma owego koła.Tylko jedna rzecz mnie zastanawia czy takie łożyska wysiadłby przy takim przebiegu (jestem pewnien, że tyle ma)?

 

Chłopaki proszę was o pomoc, bo jeśli to naprawde będą łożyska to nie lepiej będzie kupic inną skrzynie... :(

Opublikowano
Podepne się pod temat,a mianowicie jak stoje np. na swiatłach na luzie to auto mi sie trzesie i to nieraz dosc solidnie. Mysle ze mogą byc to rozklekotane juz poduszki pod silnikiem? Prosze o podpowiedz.
Opublikowano
Dokladnie albo koło dwumasowe ale skrzynia (łozyska) i dokładnie jak powiedział mechanik komplet nowych łozysk 1000 PLN - wymiana nie bardzo opłacalna - co do przebiegu to słyszałem ze te skrzynie lubią sie juz oddzywać przy 200 000 tys km i w E46 (choć w E39 tego nie ma) dzieje sie to samo (skrzynia).
http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano

Mysle sobie co bt mozna było wykluczyc, bo mechanizator twierdzi, ze ten model nie ma koła dwumasowego a poduszki byc moze tylko dlaczego wszystko jest ok kiedy wciscę sprzęgło (oczywiście autko na luzie) a jak puszcze to trzęsie nim, słychac jakieś trzaski, silnik tak jakby nierówno pracował ciężko mi to opisac.Gdyby nie było mało oloeju w skrzyni mogło by sie tak dziac? dodam,że skrzynia nie chuczy.

 

 

Pozdrawiam wszystkich!

Opublikowano

Oby to byla jakaś pierdółka bo inaczej :cry2: 1000 PLN hmm za łożyska w skrzyni kiedy kupiłem moją Brthy to wszystko bylo ok! dopiero tak od miesiąca ma. Pojade dzis i sprawdze czy jest olej w skrzyni moze gdy się go uzupełni albo wymieni na nowy to wszystko wróci do normy.

A jak można sprawdzic czy to łożysko od sprzęgła nie rozbierajac wszystkiego? W mojej miejscowości nikt nie jest w stanie sprawdzic co to jest na 100% mechanicy mowią ,że to trzeba metodą prób i błędów a ja myśle ze oni chyba powstali metodą prób i błedów :)

Opublikowano
jeżeli skrzynia rzęzi przy puszczonym sprzęgle a po naciśnięciu sprzęgła cichnie to może być walnięta. Gdyby to było łozysko oporowe to rzęziło by po wciśnięciu sprzęgła.
Opublikowano
witam,prawdopodobnie konczy Ci sie łożysko na wałku sprzegłowym,jest ono najsłabiej smarowane i dlatego najszybciej pada.Gdyby to byly łozyska skrzyni biegów to pracowala by ona dosc głosno podczas jazdy.Jesli chcesz to sprawdzic na 100% to nic innego Ci nie pozostaje jak wyjecie skrzyni.Dolewka oleju raczej nie pomoze,no chyba ze go nie masz wogole.
Opublikowano
witam,prawdopodobnie konczy Ci sie łożysko na wałku sprzegłowym,jest ono najsłabiej smarowane i dlatego najszybciej pada.Gdyby to byly łozyska skrzyni biegów to pracowala by ona dosc głosno podczas jazdy.Jesli chcesz to sprawdzic na 100% to nic innego Ci nie pozostaje jak wyjecie skrzyni.Dolewka oleju raczej nie pomoze,no chyba ze go nie masz wogole.
Opublikowano

wczoraj pojechałem do warsztatu ni tak z ciekawosci sprawdziłem olej w skrzyni tak jak myslałem olej jest. Ale mechanik twierdzi usilnie, że przyczyn należy szukac w skrzyni i jej łożyskach, tylko że przy normalnej jezdzie jest cichutko tylko jak na luzie puszcze sprzegło to tak rzęzi. Postaram sie na bierząco informowac co sie dzieje z moim autkiem. Ale mam nadzieje ze to tylko łożysko na wałku sprzęgłowym.

 

Pozdrawiam!

Opublikowano

Mam to samo jak juz pisałem - wymianyn łozysk nikt nie chce się podjąć w moim przypadku na dodatek wszyscy mechanicy twerdzą ze nalezy wymienć komplet łożysk (1000 PLN) a nie jedynie to o którym tu mowa bo tak naprawdę nie wiadmo które daje ten efekt.

Pozdrawiam.

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
hihihihihi to jak tak sytuacja wyglada to lepiej kupic skrzynie...a moze ma ktos namiar na kogos kto miałby skrzynie do 525 i 12V....no niezle ciekawe jak długo można z tym jescze pojezdzic?
Opublikowano

Witam

Mialem to w Golfie :P

Jezdzilem 6 lat ,sprzedalem i dalej jezdzi.

Takze nie musisz sie martwic,bo to tylko sprawa estetyki.

pozdrawiam

Opublikowano
mam to samo w 530, stuka skrzynia na luzie,a jak wcisne sprzęgło to cisza! Już prawie dwa lata tak jeżdże.. wstyd :? stało sie tak od kiedy założyłem nowe sprzęgło, no i większość specjalistów twierdzi żę to łożyska w skrzyni, mniejszość, że to wadliwe łożysko oporowe.. napisz jak się z tym uporasz co było przyczyną.
http://img410.imageshack.us/img410/9554/m5hire1nt1.gif
Opublikowano
Nie ma sprawy jak sie tylko z tym uporam to zaraz dam znać, dzis prosto po pracy umówiłem się z mechanikiem, który moim zdaniem ma pojęcie o BMW zresztą sam ma e36, powiedział, że to na 70% łożysko wałka sprzęgłowego. W środę oddaje autko do warsztatu i demontujemy skrzynie i zaglądamy co w niej siedzi...koszt już mniej więcej poznałem ok 200zł łożysko no i 150zł robocizna jeśli to na 100% łożysko wałka sprzęgłowego.
Opublikowano
Daj sobie spokoj i nic nie grzeb w tym aucie!!!!!!!!!!! Zrobisz jeszcze ze 100 tys km zanim ta skrzynia sie rozsypie. Moj kuzyn mial kiedys 520 88 rok - jak ja kupil to skrzynia juz terkotala - przejechal chyba ze 120 tys - nic w niej nie robil - sprzedal bratu ktory juz przejechal autem z 50 tys i skrzynia dalej terkocze!!!!!!!!!!!! i nikt nic przy niej nie robil :norty: :norty:
Opublikowano
Nie ma sprawy jak tylko sie uporam to napisze co i jak. tylko nie wiem czy samemy szukac części czy niech mechanik zamówi bo jeśli to łożysko na wałku sprzęgłowym to jego cena jest w internecie na stronie intercars 35 zł a mechanik mówi ze 100zł bedzie kosztowac.........
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cena naprawy skrzyni nie leży w cześciach, tylko robociźnie...

Miałem taki przypadek w poprzedniej E34M20B20, koniec łożyska na wałku atakującym (sprzęgłowym, wejściowym). Po zapoznaniu się z kosztami robocizny i czasem, jaki zostanę bez auta - kupiłem inną skrzynię i po wymianie jeździłem dalej.

Sprawa z łożyskami w skrzyni jest taka, że jak już ją rozbierać, to wymienić wszystkie łożyska, bo szkoda tego nie zrobić. Przy okazji warto wymienić łożysko oporowe i zerknąć, w jakim stanie jest sprzęgło.

Kai
Opublikowano

Dzięki chłopaki za cenne rady!! nie wiem co bym bez WAS zrobił!!ale czy tak czy inaczej pogrzebie troszke w skrzyni a to jest fakt ze same części to jeszcze nic ale robocizna....

 

Pozdrawiam!!

Opublikowano
hmm mam zamiar jechac na wakacje a jak mi sie Bethy rozkraczy na środku drogi a mam zamiar przejechac jakies 600-700 km??? i co ja wtedy poczne :cry2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.