Skocz do zawartości

F30 318D strzelony rozrząd / wymiana silnika


ostryyy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

Nieco ponad miesiąc temu stałem się posiadaczem BMW F30 318d 2014 rok. Samochód nabyłem z przebiegiem 165tyś km. Sprowadzony z Francji. Przez cały okres użytkowania serwisowany w ASO, wszystko było z nim okej.

 

Wczoraj wracając do domu samochód odmówił posłuszeństwa. Zjeżdżając ze skrzyżowania po wrzuceniu trzeciego biegu po prostu zgasł. Zjechałem na bok, próbowałem odpalić ponownie, ale bez skutku. Po odholowaniu do zaprzyjaźnionego mechanika okazało się, że zerwał się łańcuch rozrządu. Stało się to przy przebiegu nieco ponad 168 tyś km. Wcześniej nie było żadnych niepokojących obaw. Na nieszczęście gwarancja samochodu skończyła się na początku tego roku.

 

Dzisiaj postanowiłem zadzwonić do BMW. Pan pracujący w BMW powiedział mi, że mimo, że samochód jest już poza gwarancją można wnioskować do BMW o pokrycie kosztów naprawy. Warunkiem takiego wniosku jest przeprowadzanie każdego serwisu w autoryzowanej stacji ASO. Dowiedziałem się, że rozrząd w tych samochodach powinien działać "dożywotnio", a wymienia się go jedynie w przypadku wskazań do tego. :shock: Po południu zawiozłem samochód do BMW. Jutro ma zostać sporządzony wniosek do centrali BMW w Niemczech opisujący mój problem.

 

Czy ktoś z Was spotkał się z podobną sytuacją ? Czy ktoś też miał awarię rozrządu w tych samochodach ? A może spotkaliście się z podobnym procederem w BMW ?

Z góry dzięki za odpowiedź,

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Czesc kolego!

 

Po pierwsze - wyrazy wspolczucia, pewnie sporo nerwow i niepotrzebnie straconego czasu :roll:

 

1. Zaczalbym od rzetelnego zweryfikowania przebiegu auta. To ze serwisowany w ASO malo znaczy, ludzie strasznie kombinuja, rowniez na zachodzie. Na pewno nie ma 300tys km?

 

Pan pracujący w BMW powiedział mi, że mimo, że samochód jest już poza gwarancją można wnioskować do BMW o pokrycie kosztów naprawy. Warunkiem takiego wniosku jest przeprowadzanie każdego serwisu w autoryzowanej stacji ASO.

 

2. Podejrzewam ze DUZO taniej wyjdzie Ci kupic silnik na wlasna reke (pelno tego na allegro N47) za okolo 5 tys PLN i dac zaprzyjaznionemu mechanikowi do wymiany. W ASO nawet jak beda partycypowac w kosztach wyjdzie niewspolmiernie drogo do wartosci auta (chociaz i tak wypytaj dokladnie co i jak), mozesz tez posprawdzac w specjalizujacych sie firmach typu http://wymiensilnik.pl/ (nie znam, to tylko przyklad).

 

Dowiedziałem się, że rozrząd w tych samochodach powinien działać "dożywotnio", a wymienia się go jedynie w przypadku wskazań do tego.

 

3. Dozywotni rozrzad w N47? :norty: :norty: :norty: Ktore ASO ma takie poczucie humoru albo tyle cynizmu? Nie wiecej jak rok temu BMW zakonczylo akcje serwisowa na rozrzad w pierwszej wersji N47 viewtopic.php?f=70&t=263913 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Gdybys poczytal troche nasze forum to bys wiedzial ze wlasnie rzuciles najlepszy dowcip w tym miesiacu :D (sorry, wiem ze nie jest ci do smiechu) Proponuje nadrobic troche lektury, watek "Łańcuch rozrządu 318d N47" ma 149 stron :mad2: (silniki 318d w E90 LCI i F30 pre-LCI sa takie same)

 

viewtopic.php?f=70&t=178507

viewtopic.php?f=70&t=192940

viewtopic.php?f=70&t=191155

viewtopic.php?f=103&t=304266

 

 

Dla pocieszenia - jak juz wymienisz silnik (i oczywiscie rozrzad) to nie powinienes miec duzo wiecej "drogich" napraw zakladajac ze masz prawdziwy przebieg. Mysle ze poza ASO powinienes zamknac sie w kwocie 5+2+3 - okolo 10 tys PLN.

 

pozdr i glowa do gory :cool2:

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim 318d zaczal halasowac rozrzad. Pojechalem najpierw do ASO, pomimo ze auto mialo piec lat, 115 tys i bylo poza gwarancja. Napisano podanie do BMW, ktore zostalo pozytywnie rozpatrzone i koszt naprawy - 3600 EUR - zostal kompletnie pokryty przez BMW. Musialem jedynie zaplacic za wymiane oleju.

 

W BMW obawiaja sie udowodnienia im wady fabrycznej i lawinowej fali pozwow sadowych, jesli pojawi sie zbyt wiele przypadkow nierozwiazanych problemow z rozrzadem w N47. Dlatego jest duza szansa, ze Twoj wniosek o przejecie kosztow naprawy zostanie pozytywnie rozpatrzony w niemieckiej centrali. Mysle, ze dobra decyzja bylo w pierwszym kroku skontaktowanie sie z ASO. Nawet jesli BMW nie przejmnie calosci kosztow (wymiana silnika w ASO powinna kosztowac okolo 30 tys. PLN). Wolalbym jednak poniesc koszty w ASO niz montowac za 10 tys. silnik kupiony na allegro.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi.

 

1. Zaczalbym od rzetelnego zweryfikowania przebiegu auta. To ze serwisowany w ASO malo znaczy, ludzie strasznie kombinuja, rowniez na zachodzie. Na pewno nie ma 300tys km?

Myślę, że samochód ma realny przebieg. Przebiegi między przeglądami mniej więcej równe, każdy serwis wykonywany w ASO. Dodatkowo samochód sprowadzał mój znajomy, który z przebiegiem nie kombinował.

 

Dozywotni rozrzad w N47? :norty: :norty: :norty: Ktore ASO ma takie poczucie humoru albo tyle cynizmu? Nie wiecej jak rok temu BMW zakonczylo akcje serwisowa na rozrzad w pierwszej wersji N47 viewtopic.php?f=70&t=263913 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Gdybys poczytal troche nasze forum to bys wiedzial ze wlasnie rzuciles najlepszy dowcip w tym miesiacu :D (sorry, wiem ze nie jest ci do smiechu) Proponuje nadrobic troche lektury, watek "Łańcuch rozrządu 318d N47" ma 149 stron :mad2: (silniki 318d w E90 LCI i F30 pre-LCI sa takie same)

O problemach rozrządu w N47 słyszałem dużo. Jednak myślałem, że problem w F30 został już wyeliminowany. Jak widać myliłem się.

 

 

Odnośnie wymiany silnika, zobaczymy jaką odpowiedź da BMW. Jeśli odmówi sprawę oczywiście będzie trzeba załatwić poza ASO. Koszty pewnie około tak jak piszecie do 10k. Najgorsze to, że w tak krótkim czasie pieniądze przeznaczone na zakup samochodu, a teraz tak kosztowna naprawa :(

 

W moim 318d zaczal halasowac rozrzad. Pojechalem najpierw do ASO, pomimo ze auto mialo piec lat, 115 tys i bylo poza gwarancja. Napisano podanie do BMW, ktore zostalo pozytywnie rozpatrzone i koszt naprawy - 3600 EUR - zostal kompletnie pokryty przez BMW. Musialem jedynie zaplacic za wymiane oleju.

 

W BMW obawiaja sie udowodnienia im wady fabrycznej i lawinowej fali pozwow sadowych, jesli pojawi sie zbyt wiele przypadkow nierozwiazanych problemow z rozrzadem w N47. Dlatego jest duza szansa, ze Twoj wniosek o przejecie kosztow naprawy zostanie pozytywnie rozpatrzony w niemieckiej centrali. Mysle, ze dobra decyzja bylo w pierwszym kroku skontaktowanie sie z ASO. Nawet jesli BMW nie przejmnie calosci kosztow (wymiana silnika w ASO powinna kosztowac okolo 30 tys. PLN). Wolalbym jednak poniesc koszty w ASO niz montowac za 10 tys. silnik kupiony na allegro.

Mam nadzieję, że wniosek zostanie rozpatrzony pozytywnie. Pan z serwisu powiedział mi, że są na to spore szanse. Na pierwszy rzut oka jedyne co może skutkować na decyzję to to, że jeden z serwisów został wykonany o 2tyś km za późno... :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest problem czesto wynikajacy z zasad pakietu service inclusive. W pazdzierniku bylem w podobnej sytuacji. Do przegladu pozostalo ponad 1000 km, a czekala mnie trasa na targi poznanskie i krotki urlop, w sumie jakies 2500 km. W ASO odmowili mi przeprowadzenia przegladu przed wyjazdem, ale wedlug doradcy serwisowego nieznaczne przekroczenie interwalu nie powinno miec wplywu na decyzje o przejeciu kosztow napraw pogwarancyjnych.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dzisiaj dostałem odpowiedź z BMW. Serwis powiedział mi, że dostali odpowiedź z centrali w Niemczech, że należy rozebrać silnik i zobaczyć czy tłoki spotkały się z zaworami. Muszą napisać opinię, porobić zdjęcia i ponownie wysłać je do Niemiec. Oni uznają czy jest to podstawą do pokrycia kosztów naprawy. Jeśli tłoki spotkały się z zaworami to jest to podstawą do wymiany nowego silnika. Jeśli nie to prawdopodobnie przewidziany jest remont silnika. Po rozbiórce także mają sprawdzić czy była to wina ewidentnie samochodu i całego osprzętu czy mogła być na przykład wina kierowcy... czego nie do końca rozumiem.

 

Cała taka akcja ma kosztować 2800 zł brutto. Jeśli BMW uzna tę naprawę pokryje te koszty. Jeśli nie, koszty spoczywają na mnie.

Powiedzcie mi czy jest sens się dalej w to pchać? Kompletnie nie wiem co mam zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest problem czesto wynikajacy z zasad pakietu service inclusive. W pazdzierniku bylem w podobnej sytuacji. Do przegladu pozostalo ponad 1000 km, a czekala mnie trasa na targi poznanskie i krotki urlop, w sumie jakies 2500 km. W ASO odmowili mi przeprowadzenia przegladu przed wyjazdem, ale wedlug doradcy serwisowego nieznaczne przekroczenie interwalu nie powinno miec wplywu na decyzje o przejeciu kosztow napraw pogwarancyjnych.

Dzisiaj dowiedziałem się, że przekroczenie interwału serwisowego do 10% jest teoretycznie dopuszczalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby zobaczyć czy tłoki spotkały sie z zaworami wystarczy wyciągnąć wtryski albo swiece i kamera oglądnąć denko tłoka

Niestety nie znam się na tyle, ale w BMW za takie sprawdzenie cenią sobie 2800 zł. :|

 

Trudna sprawa bo nie wiele więcej kosztuje nowy słupek.. jeśli się wypną to wyjdzie niezła kicha..

Dokładnie tak, niewiele więcej kosztuje słupek. Tylko doliczyć wszystkie koszty, nowy rozrząd, robociznę wyjdzie 10k. Ciężka decyzja co robić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z dwoma mechanikami i powiedzieli, że to prawie pewne, że tłoki spotkały się z zaworami jeśli stało się to podczas jazdy (a tak było).

Jeśli faktycznie by tak było to ciekawe jak ustosunkowuje się do tego BMW. Może ktoś miał podobne sytuacje ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja bym na to poszedl.

Tak jak piszesz stalo sie to podczas jazdy wiec masz dosc duza pewnosc.

Jezeli zrobi Ci to ASO to powieniens miec wszystko na tiptop, nowy silnik, rozrzad, i co wazne gwarancje.

Ryzykujesz niecale 3k a do ugrania jest conajmniej 10k (nie liczac ze wolalbym miec to polatane przez ASO, jednak procedury robia swoje)

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w silniku z 4 zaworami na cylinder to tylko zakiś dziwny zbieg okoliczności spowodowałby że nie doszłoby do kolizji tłoków z zaworami. Jeszcze przy 2 zaworach jest to możliwe. Włożenie kamery nic nie da bo zawór nie musi się odcisnąć na tłoku, równie dobrze może się zgiąć jak i mogą pójść popychacze lub dźwigienki w zależności jaki rodzaj rozrządu jest zainstalowany w danym silniku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zrobił w ASO, tym bardziej jeśli szansa na to, że będziesz musiał pokryć koszty naprawy są mniejsze niż większe. Gdyby jednak tak się nie stało, to próbuj pisać odwołanie do BMW PL o pokrycie kosztów (bezpośrednio, nie przez dealera). Tak jak jeden z kolegów wspomniał - przy wymianie w ASO będziesz miał wszystko nowe i na gwarancji co w mojej opinii daje spory komfort w użytkowaniu i przy sprzedaży.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wedlug artykulu w AutoBild koszt wymiany silnika w ASO moze wyniesc okolo 8500 EUR, w zaleznosci od wersji. Zagranie BMW jest dosyc nie fair, bo juz na poczatku sprawy wymagaja bys zaryzykowal 3 tys. PLN. Trudna sprawa, bo jesli zdecyduja sie pokryc jedynie polowe kosztow lub mniej, to naprawa w ASO bedzie nieoplacalna. To raczej celowe podejscie, aby zniechecic Ciebie do kontynuowania staran o wparcie ze strony BMW. W takiej sytuacji naprawa w dobrym warsztacie, np. jednym z polceanych tutaj na forum, moze okazac sie jednak lepszym wyjsciem.

 

Blednym jest zalozenie, ze na naprawy w ASO otrzymasz gwarancje. Jesli BMW pokryje chociazby czesc kosztow naprawy, wtedy na naprawione podzespoly nie otrzymasz gwarancji. Np. w VW czesto zdarzaly sie problemy z rozrzadem, ktory po wymianie na koszt producenta po krotkim czasie znow zaczynal szwankowac. VW pokrywal jedynie koszt pierwszej wymiany nie udzielajac gwarancji na przeprowadzone naprawy.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest we Francji, ale np. w DE samochody kupione u handlarza musza byc objete roczna gwarancja. Gdybys mogl pociagnac do odpowiedzialnosci sprzedawce, sprawa na pewno skonczylaby sie pokryciem przez niego kosztow naprawy lub mozliwoscia zwrotu auta i odzyskania zaplaconej za niego kwoty.

 

Jesli mialbys mozliwosc dochodzenia swoich praw u sprzedawcy, to moglaby byc najlepsza opcja.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mojej wiedzy i zrozumienia gwarancję otrzymasz na wymienioną część w ASO, w tym wypadku silnik i jest to też chyba zgodne z rozporządzeniem UE.

Przerabiałem to w Audi ojca i przy wymianie silnika w ASO dostał papiery gwarancyjne na nowy silnik (auto co prawda było jeszcze rok na gwarancji, ale na silnik dostał gwarancję 2-letnią od daty wymiany).

Z zastrzeżeniem że ten case miał miejsce 4 lata temu.

Przy takich kosztach i decyzjach, starałbym się dostać wszelkie obietnice od ASO na papierze i cisnąć BMW PL/De o pokrycie kosztów sprawdzenia, czyli być tzw. męczybułą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja gwarancji na nowy rozrzad nie dostalem. Wedlug ASO przy naprawach na koszt producenta wymogi gwarancyjne nie obowiazuja. Na regulacje prawne mozna sie powolywac jedynie w przypadku gdy sam pokryjesz koszty naprawy.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra decyzja ale pros o wszystko na papierze, nawet odrecznie pisane. Ze koszty diagnostyki 2800 lecz po stwierdzeniu uszkodzenia tlokow / zaworow bmw pokrywa calkowity koszt naprawy oraz diagnozy, pieczatka podpis pracownika.

Wiadomo jest to troche meczybula jak to ktos powiedzial ale pismo to pismo i w razie sprawy cywilnej albo UOKIK masz podkladke i moga Cie ugryzc. Tak samo jak powiedza ze zawory nie pokrzywione pojdziesz do rzeczoznawcy i masz opinie, ze sa i naprawa w gratisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

Sorry za dość późną odpowiedź. Już opisuje dokładnie jak wszystko wygląda.

 

Jeszcze przed świętami w BMW rozebrali silnik. Okazało się, że tłoki spotkały się z zaworami. W silniku poszło coś tak, że zostało pełno opiłków metalu, które dostały się także do turbiny. Powiedzieli, że turbina również jest do wymiany. Napisali pismo do centrali BMW w Niemczech opisując poszczególne części do wymiany.

 

Kilka dni po świętach pojawiła się odpowiedź z centrali BMW. Zobligowali się pokryć 100% kosztów silnika oraz robocizny! Koszt silnika to uwaga 35 tyś zł :!: :duh:

Z mojej strony jest pokrycie kosztów turbiny oraz śrubek i drobnych części, które nie zostały zaakceptowane. Łączny koszt do zapłaty po rabacie to 8700 zł. Rzeczą pod znakiem zapytania jest pompa wysokociśnieniowa, która również została uwzględniona do wymiany, jednak serwis BMW zaproponował żeby założyć starą, ponieważ powinna działać. Wiadomo to będzie dopiero po złożeniu kompletnego silnika. Mam nadzieję, że ta pompa będzie sprawna, bo jej koszt również skierowali na mnie.

 

PS: Życzę szczęśliwego nowego roku i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.