Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Ostatnio przy przeglądaniu silnika zauważyłem że cała obudowa filtra powietrza na biegu jałowym drga powodując nie do końca przyjemny hałas. Przy wizycie w ASO powiedzieli mi że używają kleju by zniwelować drgania tego plastiku (widoczny z przodu samochodu - podłużna część). Czy ktoś z was używał kleju i zniwelował drgania tej obudowy? Czy wiecie jakiego kleju lub innej substancji najlepiej użyć aby filtr przestał się trząść?

 

UrGktkqTURBXy9mNzE4N2Q5MmFiN2Q1MGU5ZjFhZmY4YzU0NGY5ZjhiNi5qcGVnkZUCzQMMAMLD

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Wcześniej nie śledziłem postów w F30, w tak dopracowanym modelu taki problem coś mi tu nie gra.Jest to chyba pierwszy taki przypadek.

Z autopsji i nie tylko , w N47 177KM E60/1 takie objawy występowały w przypadku nie dokładnego montażu, spasowania obudowy filtra powietrza.

Wiesz dokładnie co z czym skleić i czy nie będzie problemu przy wymianie następny wkład filtra ?

Może silikon o dobrej przyczepności ( nie na bazie octowej ) np. neutralny, sklei skutecznie,elastycznie ale nie na amen.

Edytowane przez Andrzej62
Opublikowano
Kolega z tego co się orientuje to problem tkwi w gumowych odbojach, jest ich chyba 4 a najczęściej wybity jest ten okolicy zbiorniczka wyrównawczego - zobacz czy jeśli tam dociszniesz puszkę filtra to drgania zanikają koszt odbojow gumowych to 15zł i te odboje poprostu się zużywają od ogólnego drgania silnika
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie sprawdzę bo posiadam E61,jeszcze, zamówiłem F30 . Jeżeli sprawcą jest odbojnik za 15zł to wymień i po problemie.Nie bardzo rozumiem po co kombinować z klejeniem :shock:
Opublikowano
Kolega z tego co się orientuje to problem tkwi w gumowych odbojach, jest ich chyba 4 a najczęściej wybity jest ten okolicy zbiorniczka wyrównawczego - zobacz czy jeśli tam dociszniesz puszkę filtra to drgania zanikają koszt odbojow gumowych to 15zł i te odboje poprostu się zużywają od ogólnego drgania silnika

 

mattti ma rację.

 

Dokładnie sprawdziłem i blisko zbiornika od płynu chłodzącego drgania występują. Jak docisnę ręka drgania znikają. Oglądałem ten element gumowy i nie wygląda specjalnie na zużyty. Nie wiem czy te drgania są normalne i jak wymienię ten element na nowy to drgania ustaną czy będzie tak samo. Czy można rozpoznać różnice pomiędzy nowym a zużytym elementem czy to tylko starzejąca się guma?

 

Pozdrawiam

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

witam,

chciałem sie poradzić, otóż na zimnym silniku slysze spod maski dodatkowe stukanie - miekki dzwiek jakby plastik gdzies uderzał.

 

zauważyłem ze przytrzymując reką plastikową osłone (filtr powietrza? - duza o nieregularnym kształcie pierwsza od przodu samochodu przed osłona silnika) hałas zanika.

 

http://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2012-bmw-3-series-pictures-461.jpg

 

spotkał sie ktoś z tym? co to moze byc? cos poluzowane?

Pozdrawiam,

47

Opublikowano
Jakbys nagral to bedzie to slychac?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

 

raczej nie bedzie, miesza to sie z terkotaniem silnika, ale da sie to uslyszec no i jak przytrzymam reką osłone to ustaje, pewnie pierdoła ale nie wiem gdzie szukać

Pozdrawiam,

47

Opublikowano
Jakbys nagral to bedzie to slychac?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

 

raczej nie bedzie, miesza to sie z terkotaniem silnika, ale da sie to uslyszec no i jak przytrzymam reką osłone to ustaje, pewnie pierdoła ale nie wiem gdzie szukać

Ewentualnie może tak powinno być- to moj pierwszy diesel i nie jestem przyzwyczajony do terkotania;)

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Pozdrawiam,

47

Opublikowano

udało sie nagrać, ale w sumie to problem namierzony

 

winowajcą jest luz plastikowych elementów

 

f0d9759e70f5051bbb2a1d046538679b.png

 

Element oznaczony nr 12 bardzo luźno jest połączony z obudową filtra i mocno halasuja przy zimnym silniku

 

Niestety nie wiem zupełnie czym ten luz jest spowodowany (nie widze żadnych elmentów który mogłby to usztywnić) - czy mozecie zobaczyc u Was czy tez jest tak luźne połączenie?

 

dzieki z góry

Pozdrawiam,

47

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wyglada ze zdublowałem temat, ale też znalazłem przyczynę:

 

viewtopic.php?f=163&t=331683

Nie zaglądałem jeszcze do filtra powietrza,ale...

Nie można tego elementu nr.12 zamontować dodatkowo na silikon żeby zneutralizować ten luz ?

Opublikowano
Hej!, ja jakiś czas temu miałem u siebie ten sam problem. Akurat wymieniałem olej i po odpaleniu zauważyłem, że masakrycznie hałasuje ta obudowa filtra, bo na połączeniu plastików 9 i 10 był zbyt duży luz. Nie miałem silikonu i jedyne co mi wpadło do głowy to włożenie tego dużego o-ringa od starego filtra oleju pomiędzy i jest teraz git. Miałem to później zakleić jakimś silikonem, ale całkowicie wypadło mi to z głowy i tak jeżdżę po dzień dzisiejszy. Fuszerka, ale ani śladu po drganiach :lol:
BMW F31 318d 143pk aut.
Opublikowano
Hej!, ja jakiś czas temu miałem u siebie ten sam problem. Akurat wymieniałem olej i po odpaleniu zauważyłem, że masakrycznie hałasuje ta obudowa filtra, bo na połączeniu plastików 9 i 10 był zbyt duży luz. Nie miałem silikonu i jedyne co mi wpadło do głowy to włożenie tego dużego o-ringa od starego filtra oleju pomiędzy i jest teraz git. Miałem to później zakleić jakimś silikonem, ale całkowicie wypadło mi to z głowy i tak jeżdżę po dzień dzisiejszy. Fuszerka, ale ani śladu po drganiach :lol:

 

między 9 i 10 luzu nie mogles miec po 10 to wlasnie gumowy element pomagający w ustabilizowaniu całego ukladu - raczej miedzy 9 i 12

 

tak sie teraz zastanawiam ze moze problemem jest wlasnie element nr 10 ktory nie spelnia swojej funkcji - choc z drugiej strony nie wiem jak ten element moglby zlikwidować luz pomiedzy elementem 12 i sąsiadującymi

 

jesli luz jest od poczatku i nie wynika ze zuzycia co oznacze ze wymiana elementów nie pomoże to pewnie albo trzeba uzyc silikonu zgodnie z sugestią #Andrzej62 albo w jakis inny sposób usztywnic całośc - ja mysle o podłożeniu czegoś (guma?) pod element 12 a elementy konstrukcyjne.

Pozdrawiam,

47

Opublikowano
Hej!, ja jakiś czas temu miałem u siebie ten sam problem. Akurat wymieniałem olej i po odpaleniu zauważyłem, że masakrycznie hałasuje ta obudowa filtra, bo na połączeniu plastików 9 i 10 był zbyt duży luz. Nie miałem silikonu i jedyne co mi wpadło do głowy to włożenie tego dużego o-ringa od starego filtra oleju pomiędzy i jest teraz git. Miałem to później zakleić jakimś silikonem, ale całkowicie wypadło mi to z głowy i tak jeżdżę po dzień dzisiejszy. Fuszerka, ale ani śladu po drganiach :lol:

 

między 9 i 10 luzu nie mogles miec po 10 to wlasnie gumowy element pomagający w ustabilizowaniu całego ukladu - raczej miedzy 9 i 12

 

tak sie teraz zastanawiam ze moze problemem jest wlasnie element nr 10 ktory nie spelnia swojej funkcji - choc z drugiej strony nie wiem jak ten element moglby zlikwidować luz pomiedzy elementem 12 i sąsiadującymi

 

jesli luz jest od poczatku i nie wynika ze zuzycia co oznacze ze wymiana elementów nie pomoże to pewnie albo trzeba uzyc silikonu zgodnie z sugestią #Andrzej62 albo w jakis inny sposób usztywnic całośc - ja mysle o podłożeniu czegoś (guma?) pod element 12 a elementy konstrukcyjne.

Pozdrawiam,

47

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z reguły winowajcą jest gumowa poduszka zlokalizowana przy zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego. Wystarczy pociągnąć do góry i całą obudowę przy tej poduszce i hałas znika.
Opublikowano
Z reguły winowajcą jest gumowa poduszka zlokalizowana przy zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego. Wystarczy pociągnąć do góry i całą obudowę przy tej poduszce i hałas znika.
#houek a możesz dokładniej opisać o jaką gumowa poduszkę chodzi?

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Pozdrawiam,

47

Opublikowano
Hej!, ja jakiś czas temu miałem u siebie ten sam problem. Akurat wymieniałem olej i po odpaleniu zauważyłem, że masakrycznie hałasuje ta obudowa filtra, bo na połączeniu plastików 9 i 10 był zbyt duży luz. Nie miałem silikonu i jedyne co mi wpadło do głowy to włożenie tego dużego o-ringa od starego filtra oleju pomiędzy i jest teraz git. Miałem to później zakleić jakimś silikonem, ale całkowicie wypadło mi to z głowy i tak jeżdżę po dzień dzisiejszy. Fuszerka, ale ani śladu po drganiach :lol:

 

między 9 i 10 luzu nie mogles miec po 10 to wlasnie gumowy element pomagający w ustabilizowaniu całego ukladu - raczej miedzy 9 i 12

 

tak sie teraz zastanawiam ze moze problemem jest wlasnie element nr 10 ktory nie spelnia swojej funkcji - choc z drugiej strony nie wiem jak ten element moglby zlikwidować luz pomiedzy elementem 12 i sąsiadującymi

 

jesli luz jest od poczatku i nie wynika ze zuzycia co oznacze ze wymiana elementów nie pomoże to pewnie albo trzeba uzyc silikonu zgodnie z sugestią #Andrzej62 albo w jakis inny sposób usztywnic całośc - ja mysle o podłożeniu czegoś (guma?) pod element 12 a elementy konstrukcyjne.

 

A tak, sorry to było pomiędzy 9 a 12 - pisząc ww. post nie patrzyłem na schemat :) Możesz to zwalczyć wszelkimi środkami. Albo możesz coś włożyć pomiędzy te dwa elementy - tak jak ja to zrobiłem, albo zasilikonować. Co do podkładania czegoś to nie wiem jak się to będzie trzymać w jednym miejscu aby nie wypadło pod wpływem drgań. Zrobisz jak będzie Ci pasowało. Pozdr.

BMW F31 318d 143pk aut.
Opublikowano

Witam. Ostatnio i mi dało się we znaki nieprzyjemny dźwięk. Stwierdziłem ze nie chce nic sylikonować wiec okleiłem miejsca w których się łączą materiałową taśmą do instalacji elektrycznej. Wyglada estetycznie, nie jest połatane sylikonem i co najważniejsze nie hałasuje.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z reguły winowajcą jest gumowa poduszka zlokalizowana przy zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego. Wystarczy pociągnąć do góry i całą obudowę przy tej poduszce i hałas znika.
#houek a możesz dokładniej opisać o jaką gumowa poduszkę chodzi?

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

 

nr 3 na schemacie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.