Skocz do zawartości

e46 Montaż LPG Bmw i gaz warto? ma sens?


Bekon

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 147
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie ma takiej opcji bo temp spalania lpg jest z natury wyższa ze względu na skład chemiczny lpg i żebyś nie wiem jak chcial i stroił nawet po AFR to fizyki nie oszukasz. I jak juz to najczęściej lecą zawory i gniazda zaworów a nie ogólnie głowica a to ze względu na fakt ubogiej mieszanki przy dużym obciążeniu bo tylko w tym wypadku zacznie rosnąć w ogromnym stopniu temp spalania nie ważne od rodzaju zasilania - fizyka. I często słyszy sie o wypalonych zaworach bo gaziarze spier....li montaż albo założyli kibel. W niektórych samochodach wymagane jest dodatkowe chłodzenie/smarowanie bo inaczej momentalnie lpg wypali zawory. Dlatego tez wymyślono lubryfikatory do instalacji lpg.

 

U mnie dymił troche na biało na zimnym,a na rozgrzanym na postoju jak mu się dobrze dodało gazu to dało sie zauważyć niebieski dym z wydechu. Po wymianie uszczelniaczy wszystko ustąpiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka sama.

Pierwszy z brzegu przypadek:

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/3801-por%C3%B3wnanie-temperatury-spalin-pblpg-forester-turbo-2005/

Jeśli jest inaczej to przedstaw dowód z pomiarami a nie artykuły typu na gazie jest większa temperatura.

 

Co ma skład chemiczny do tego?

Jak mamy mieszankę stechiometryczną to temperatury są te same.

 

Ach kochana lubryfikacja jak ja kocham to, używało się to do starych instalacji gaźnikowych bo mogły być kłopoty z ustawieniem mieszanki ale w 4 generacji i wyżej jak ktoś to proponuje to nie oszukujmy się partacz.

 

Zawory, głowice, uszczelki pod głowicą itp ale w przypadku jak ktoś źle wystroił gaz=partacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ode mnie chcesz merytorycznej odpowiedzi na poziomie naukowym a sam podajesz link do forum subaru? No proszę Cie.... Ale niech Ci będzie, nie mniej jednak w przytoczonym artykule przez Ciebie użytkownik potwierdził moje stanowisko. Temp. spalania lpg jest wyższa nie taka sama a juz na pewno nie niższa. Różnice sa co prawda na poziomie kilkudziesięciu stopni w tym konkretnym przypadku - nie wiemy gdzie byl umieszczony czujnik oraz jakiej byl jakości, nie wiemy też czy pomiary były w tych samych warunkach. Co prawda nie robi taka temp żadnej różnicy dla silnika ale sam obaliłeś swoje stwierdzenie o temperaturach. Chyba ze wg. Ciebie 20...40=0 to nie mamy o czym rozmawiać.

Propos artykułu wklejam link do pierwszego lepszego prawie naukowego potwierdzenia mojej tezy https://suw.biblos.pk.edu.pl/resources/i1/i4/i4/i2/i7/r14427/OleksykP_WplywZasilania.pdf oraz https://suw.biblos.pk.edu.pl/resources/i1/i0/i2/i1/r1021/FlekiewiczM_BadaniaPrzebiegu.pdf

Co ma skład chemiczny do temp spalania? A no dużo, przeciez spalasz 2 różne substancje o zupełnie innych właściwościach, wiec nawet logiczne jest myślenie ze temp spalania sa inne. Co z tego ze mieszanki sa stechiometryczne? Niby skąd wtedy te same temperatury? Propan, butan, gaz koksowniczy, czy benzyna maja te same temp spalania?

Natomiast jesli chodzi o lubryfikacje to niestety sa silniki które bez tego daleko nie pojada, i nie ważne czy to jest inst 1gen czy wyżej i nie ważne czy strojono go po afr czy partacz zrobił autoadaptacje - to tak poza tematem.

Tak czy inaczej koledze spala olej po montażu instalacji lpg i jesli nie ma wycieków to właśnie dzieki podwyższonej temperaturze spalania ze względu na fakt ze ma lpg i teoretycznie za uboga mieszankę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy pdf instalacje pierwszej i drugiej generacji. Brak pomiaru temperatur. Yarisce wypaliło gniazda bo była uwalona dysza od wtryskiwacza więc partactwo jak nie wiem gratuluję.

 

"W wyniku przeprowadzonych badań można stwierdzić, iż istnieje grupa silników wymagająca dodatkowego smarowania gniazd i zaworów w przypadku zasilania silnika paliwem alternatywnym LPG. Zjawisku niekorzystnych zmian wartości luzów zaworowych oraz towarzyszącej mu destrukcji gniazd i zaworów można zaradzić stosując system smarowania gniazd i zaworów Flash-Lube. Poza tym, ponad wszelką wątpliwość, w niektórych przypadkach czynnikiem, który powoduje owe zjawisko, jest nadmierna temperatura spalania, wywołana dość często zbyt ubogą mieszanką paliwowo-powietrzną. Problem ten nie wynika ze stosowania paliwa LPG, lecz nieprawidłowego doboru instalacji gazowej w pojazdach samochodowych [1, 3]"

 

Sami przyznają, że przyczyną nie jest samo lpg a męsko narządowa regulacja i poskładanie instalacji gazowej.

 

2 brak informacji na temat temperatury w komorze spalania. Nie wiadomo jaka ta instalacja, ale widać że źle dobrana bo przy obciążeniu nagle górnej wartości lpg odbija w pomiarach co sugeruje złą wartość mieszanki.

Cytat:

"Ze względu na obciążenia termiczne silnika i jego emisję wskazane jest, aby dalsze badania porównawcze przebiegu procesu spalania paliw gazowych, w szczególności mieszanin metanu i wodoru oraz gazu ziemnego i wodoru, umożliwiły ocenę

tak temperatury gazów w silniku, jak i przebiegu formowania się produktów spalania. Ważnym elementem programu dalszych badań jest uwzględnienie wpływu takich czynników, jak EGR, współczynnik nadmiaru powietrza oraz optymalne stężenia wodoru wzbogacającego mieszaninę metanu"

 

Źle mówisz koledze. Ma źle wyregulowaną instalację gazową co zapewne przyczyniło się do przegrzania zaworów a dokładniej do dobicia uszczelniaczy zaworowych, których nie miał już pewnie idealnych.

Przy dobrze wyregulowanej instalacji lpg ma się więcej koni niż na pb a innych skutków brak dla silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego od kiedy instalacja gazowa typu Sequent 56 lub Sequent Fast to 1gen? Albo nie rozmawiamy o tych samych artykułach, albo komuś nie wychodzi czytanie ze zrozumieniem. Ale jak już dyskutujemy o artykule, to miał on na celu pokazanie Ci, że LPG wpływa negatywnie na zawory w mniejszym lub większym stopniu i lubryfikator to nie tak jak mówisz montowało się kiedyś jak instalacji ktoś nie umiał wystroić bo na to i lubryfikator nie pomoże. Przypadek Yarisa tylko to potwierdza. Co jest zgodne z wnioskami na końcu.

 

Źle mówisz koledze. Ma źle wyregulowaną instalację gazową co zapewne przyczyniło się do przegrzania zaworów a dokładniej do dobicia uszczelniaczy zaworowych, których nie miał już pewnie idealnych.

Przy dobrze wyregulowanej instalacji lpg ma się więcej koni niż na pb a innych skutków brak dla silnika.

 

Kolego, przecież ja to samo mu napisałem, proszę mój post:

 

Tak czy inaczej koledze spala olej po montażu instalacji lpg i jesli nie ma wycieków to właśnie dzieki podwyższonej temperaturze spalania ze względu na fakt ze ma lpg i teoretycznie za uboga mieszankę.

 

Wszystko się zgadza, uboga mieszanka=wyższa temperatura=branie oleju skamieniałymi od temperatury uszczelniaczami - typowa usterka w BMW, pisałem w poprzednim poście, więc co źle napisałem?

 

Potwierdzisz mi w jakiś merytoryczny sposób to czym mówiłeś na początku, że temp spalania gazu IV gen w seryjnym silniku o ZI jest mniejsza albo chociaż równa? Czy nadal będziesz się upierał, że tak jest, bo tak :) ?

Co do koni to też kwestia dyskusyjna...nie w każdym silniku, nie w przypadku każdej instalacji, można się zbliżyć natomiast do osiągów bazowego paliwa na tyle, że różnica będzie widoczna tylko na hamowni. Chyba, że zwiększysz stopień sprężania silnika i kilka innych rzeczy + strojenie to uda się wykorzystać w pełni właściwości LPG i różnica byłaby odczuwalna na + dla LPG, ale na pewno nie w seryjnym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec tak w pierwszym artykule brak informacji o rodzajach instalacji gazowych oprócz tego, że są I i II generacji. W przypadku Toyot podają, że to nie II generacja, ale skoro obie to BRC to wcale się nie zdziwię, biorąc pod uwagę rok i oficjalną instrukcję, że przyczyną bezpośrednią było to co zaleca BRC:

- autoadaptacja

- aluminiowych kolektorów nie trzeba demontować

więc lpg mógł być tylko przyczyną pośrednią, a bezpośrednią niewłaściwa mieszanka paliwo-powietrze.

Tyle, że jeśli w artykule badają I i II generację a wyskakują z innymi nagle w czasie trwania testu a po drodze brak informacji o składzie mieszanki, ustawieniu korektach względem benzyny to o czym my mówimy? Dwa pozwolono jeździć Toyocie na uwalonym wtrysku to jaką mam mieć opinię o gaziarzach co to montowali oraz rzetelności artykułu i metodyce badań?

 

Drugi artykuł potwierdza na wstępie, że lpg a benzyna to ta sama temperatura zapłonu. Dwa po pomiarach widać, że lpg nagle odstaje benzynie i teraz zagadka co było przyczyną regulacja, parownik czy też wtryski? Bo dziwnym trafem u mnie charakterystyka pokrywa się dokładnie z pb98 a mam troszkę większy silnik m54b30. Co z tego, że powietrza musi być więcej do lpg skoro i tak mówimy o takich samych dawkach energii cieplnej generowanej w komorze spalania?

 

Pierwszy z brzegu test co znalazłem to to Subaru mam szukać lepszych opracowań? Jak widzisz różnica nie wynosi więcej jak 50 stopni wiec jest w normie skoro temperatura samozapłonu benzyny oscyluje koło 500-750 K a lpg 500K, ale energia potrzebna do zapłonu jest ta sama 0,25mJ.

 

Twój cytat:

Teoretycznie tak, bo jest wyższa temp spalania. Swoja droga dopadł Cie typowy objaw uszkodzenia uszczelniaczy zaworów, albo masz gdzieś spory wyciek.

Odnosisz się do przypadku kolegi jako:

- niesprawność instalacji lpg+partactwo debila co ją zakładał

- na lpg zawsze jest większa temperatura.

 

Jest więcej koni z czym mówimy tutaj przeważnie o wartości 1-5 km, przy strojeniu na korekty/afr a wynika to głównie z przebiegu instalacji zasilania benzyny a układ lpg jest nowy. Z czym lepszy wynik uzyskuje się po popranym zestrojeniu lpg a nie po kliknięciu autoadaptacji.

 

Jeszcze jeden przykład gość ma turbo:

http://lpg-forum.pl/temperatura-spalin-t36555-30.html?hilit=temperatura%20spalin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego co do 1go artykułu przeczytałeś chyba tylko wnioski ale odpuśćmy już temat lubryfikatora, bo ten temat do niczego nie prowadzi.

 

Drugi artykuł potwierdza na wstępie, że lpg a benzyna to ta sama temperatura zapłonu

 

Chodzi Ci o temperaturę samozapłonu? Bo temperatura samozapłonu a temperatura spalania to nie to samo. Na forum subaru, która podałeś temp. spalania wynosiła ~850 stopni C a tu masz 500 ale K, więc jakby to powiedzieć delikatna różnica.

 

ale energia potrzebna do zapłonu jest ta sama 0,25mJ.

To możemy pominąć, bo nic nie wnosi.

 

Dwa po pomiarach widać, że lpg nagle odstaje benzynie i teraz zagadka co było przyczyną regulacja, parownik czy też wtryski? Bo dziwnym trafem u mnie charakterystyka pokrywa się dokładnie z pb98 a mam troszkę większy silnik m54b30.

 

Kolego po co te informacje? Co to ma wspólnego z temperaturą?

 

Co z tego, że powietrza musi być więcej do lpg skoro i tak mówimy o takich samych dawkach energii cieplnej generowanej w komorze spalania?

No właśnie, powiedz mi co z tego? Ameryki nie odkryłeś, tylko po co mi ta informacja?

Ja mam wrażenie, że rozmawiamy o 2 różnych rzeczach bo Twoje odpowiedzi są nie na temat. Wiesz, że gdzieś dzwoni ale nie wiesz gdzie.

 

Odnosisz się do przypadku kolegi jako:

- niesprawność instalacji lpg+partactwo debila co ją zakładał

- na lpg zawsze jest większa temperatura.

 

No odnoszę się do tego, bo to prawda, temp wyższa o kilkanaście-kilkadziesiąt stopni, sam to potwierdziłeś

ak widzisz różnica nie wynosi więcej jak 50 stopni

 

Jest więcej koni z czym mówimy tutaj przeważnie o wartości 1-5 km, przy strojeniu na korekty/afr a wynika to głównie z przebiegu instalacji zasilania benzyny a układ lpg jest nowy. Z czym lepszy wynik uzyskuje się po popranym zestrojeniu lpg a nie po kliknięciu autoadaptacji.

 

No Ameryki nie odkryłeś, oczywiste jest, że strojenie po AFR jest lepsze niż autoadaptacja, też to napisałem wcześniej. Z tymi koniami to tak jak pisałem wcześniej, nie zawsze się tak da, nawet po AFR, więc nie uogólniałbym, że zawsze jest lepiej niż na benzynie.

 

Co do lpg-forum pominąłeś 1 ważny szczegół na temat temperatur, mianowicie AFR dla LPG i BENZYNY 11,5 !!

 

Tym optymistycznym akcentem zakończmy tę dyskusję bo ja nie widzę sensu dalszej polemiki.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie , Panowie , każdy ma swoją rację , nic nie jest na 100% jednoznaczne , ale muszę przyznać że wasza polemika jest konstruktywna .

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocno odbiegliśmy od tematu, ale generalnie, mało który gazownik stroi w ogóle stroi samochody... :mad2: tym bardziej po AFR. Tym zajmują się ludzie co mają jakieś pojęcie o tym co robią, o budowie silnika itd... większość gaziarzy to nawet nie potrafi obsłużyć programu do LPG, korzystają jedynie z podstawowych opcji - taka niestety smutna prawda.

Z reguły nawet poprawne zestrojenie (na tyle na ile pozwalają nam parametry w programie do LPG), ale bez użycia AFR prowadzi do znaczącego wzrostu temp. spalania LPG i "dobiciem" np: uszczelniaczy zaworowych jak w przypadku kolegi, któremu wciąga olej. I nie obwiniałbym o to gazownika, bo on prawdopodobnie na tyle na ile mógł zestroił LPG dobrze, a prędzej czy później uszczelniacze i tak by powiedziały PA PA :(

Co za tym idzie te samochody jeżdżą jak jeżdżą, stąd LPG ma taką opinię a nie inną, a prawda jest taka, że ostatnio nawet wyczynowo stosuje się samochody zasilane LPG, bo to tanie i dobre paliwo.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że temat lubryfkatora możemy odpuścić bo chyba jednomyślnie możemy założyć, że nie ma bezpośredniego dowodu wskazującego na tak i nie, logika wskazuje, że jest ona zbędna ponieważ wtryski nie są smarowane w czasie pracy bo jednak nie mamy silników 2T i Wankla w bmw. Według mnie lpg jest skutkiem a nie przyczyną.

 

Pierwszy przeczytałem cały, jednak przez brak tak wielu istotnych informacji ciężko się do niego odnieść jako merytorycznego źródła wiedzy, szczególnie, że w nim przyznają się do błędów jak uwalona dysza, dwa nie wiemy jakie instalacje na jakich komponentach itp.

 

Oczywiście, że nie jest to samo lecz chciałem przytoczyć te dane jako pokazanie, że jednak parametry lpg i pb mają zbliżone.

 

Odnoszę się do jednego z wykresów w 2 artykule. Nagle pod obciążeniem widzimy jak lpg nagle odstaje więc pojawia się pytanie co jest przyczyną.

Bo u mnie mam trochę bardziej wymagający silnik niż ten w artykule czyli M54b30 i u mnie nie ma takich kłopotów co sugeruje mi, że coś jest nie tak z instalacją lpg użytą do pomiarów/strojeniem.

 

No właśnie, powiedz mi co z tego? Ameryki nie odkryłeś, tylko po co mi ta informacja?

Ja mam wrażenie, że rozmawiamy o 2 różnych rzeczach bo Twoje odpowiedzi są nie na temat. Wiesz, że gdzieś dzwoni ale nie wiesz gdzie.

To z tego, że skoro znamy a dokładniej sterownik silnika zna wymaganą potrzebę energii dla danego cylindra co jest regulowane ilością paliwa/powietrza i mamy pełną regulację nad tym to niezależnie od rodzaju paliwa wartość energii cieplnej w cylindrze dla każdego paliwa musi być taka sama.

Rozpatrujemy kilka wariantów gdzie coś się nie będzie zgadzać i jeden właściwy:

- tyle samo paliwa dawkujemy niezależnie lpg/pb wynik, pb właściwa mieszanka a temperatura w normie, lpg dostaje za mało paliwa w wyniku czego dochodzi do zalewania go i spadku temperatury w komorze.

- taka sama dawka powietrza a czas wtrysku równy, pb ok, lpg uboga mieszanka przez zbyt mały przez zbyt małą ilość lpg w komorze spalania

- dawka powietrza ok dla lpg i pb wynik wartość stechiometryczna uzyskana, wartość energetyczna taka sama więc z jakiego powodu ma wzrosnąć temperatura spalin?

 

Co do koni myślę, że zgodzimy się, że jest tak o ile:

- generacja 4+

- poprawna instalacja

- strojenie korekty/afr

 

Masz rację, w końcu to silnik turbodoładowany więc aby uzyskać maksymalną moc musi jeździć na wartości 11-12:1 afr dla pb i podobnie dla lpg a nie 14,7:1. Lecz jako przykład chyba się nada? Napisałem do kilku porządnych firm od lpg, którzy na dzień dobry walą regulację po afr więc mam nadzieję, na otrzymanie pomiarów temperatur.

 

Kłopotem kolegi i poborem oleju jest nie lpg, lecz instalacja montowana przez warsztat lub co prędzej partacz, który kliknął autoadaptacja.

 

Co do kwestii strojenia niestety muszę się zgodzić, mało która firma wie co to afr/strojenie po korektach.

 

Ja obwiniam gazownika bo spieprzył regulację/instalację lpg co spowodowało ubogą mieszankę co spowodowało wysoką temperaturę a w konsekwencji dobicie uszczelniaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem zakończyć dyskusję, ale coś mi nie pasuje w tym co mówisz i moja inżynierska ciekawość wzięła górę.

To z tego, że skoro znamy a dokładniej sterownik silnika zna wymaganą potrzebę energii dla danego cylindra co jest regulowane ilością paliwa/powietrza i mamy pełną regulację nad tym to niezależnie od rodzaju paliwa wartość energii cieplnej w cylindrze dla każdego paliwa musi być taka sama.

Widziałem kilkanaście "map" silnika o ZI i ZS i w żadnej nie widziałem niczego, takiego o czym piszesz. Sterownik nie zna energii wymaganej dla danego cylindra, no bez jaj....

Upraszczając znacznie schemat działania silnika N/A możemy powiedzieć, że sterownik za pomocą przepływki i kąta uchylenia przepustnicy jest w stanie rozpoznać obciążenie silnika, za pomocą tych parametrów, czujnika temperatury i lambdy koryguje sobie skład mieszanki jaką ma wtrysnąć tak aby w całym zakresie była "powiedzmy" stechiometryczna, a czujnik spalania stukowego mówi mu czy już stuka i ma cofać zapłon czy jeszcze nie i tyle. Są oczywiście jeszcze korekcje po temperaturze, ciśnieniu jeśli zamiast MAF jest MAP itp. To tak w mega dużym uproszczeniu.

Ad.1 Od kiedy jeśli jest uboga mieszanka to dochodzi do zalewania? Jak jest ubogo to rośnie temperatura, topią się tłoki w silnikach turbo (sam tak kiedyś tłok w VW G60 stopiłem jak mi wtrysk wysiadł), ale nie zalewa. Jak zalewa to chłodzi.

Ad.2 Jeśli mamy te samą dawkę paliwa i ten sam czas wtrysku i pozostałe parametry to: PB ok bo AFR ok, LPG źle bo LPG potrzebuje więcej powietrza, będzie zalewać, odwrotnie kolego.

Ad.3 Z tego wynika, że czego być w silniku nie spalał, ważne, że w stosunku stechiometrycznym to zawsze temperatura będzie taka sama jak na PB co jest totalną bzdurą...

 

Co do tych wartości AFR, to one są czysto teoretycznie i to tak na dobrą sprawę tuner, czy inna osoba strojąca ustala jakie ma być AFR w danym silniku, po tym jaką ma moc i moment, oraz ich krzywe w momencie strojenia. Nie można przyjąć, ze to jest wolnossąca benzyna wiec ma mieć tyle i tyle i koniec a jak zamontujesz LPG to ma mieć tyle i tyle, to wychodzi w praniu. Między innymi tez dlatego wgrywanie map na pałę tzw. "gotowców" albo innych "pod dane mody w silniku" jest do kitu i powinni za to ręce ucinać - ale to tak na marginesie.

 

Z mojej strony dyskusję uważam, za zakończoną, bo nie widzę sensu tłumaczenia jak działa silnik spalinowy i jakie zachodzą w nim procesy, polecam wszystkim uczelnie techniczne i literaturę techniczną a nie google czy wikipedię, bo tam często takie bzdury piszą, że masakra..

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamontowałem instalację LPG w Gaz-Poll (ul. Codzienna 50). KME Nevo, wtryski czarne Hana. Dynamika w porządku w całym zakresie obrotów. Na zbiorniku (36 lirów) robię ok 240-250 km po mieście. Jestem po pierwszym tysiącu kilometrów i w przyszłym tygodniu jadę na pierwszą regulację.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Cześć Wam, na początku chciałbym się przywitać, gdyż jestem tu nowy.

 

Przechodząc do rzeczy, odświeżę trochę temat.

 

Od kilku dni w zasadzie jestem posiadaczem wraz z żoną i dzieckiem całkiem ładnego i zadbanego egzemplarza E46 318i Touring (2.0 / 143KM). (2003r)

Przesiedliśmy się z małej Mazdy 2, bo już komfort nie ten i młodemu brakuje przestrzeni w tej klitce. Jeździmy całkiem sporo (Mazdą od listopada do teraz 18k km).

 

Nie jestem w stanie powiedzieć w 100% czy samochód nie był katowany, ale z tego co widzę ktoś o niego bardzo dbał (Holandia). Wymienione amortyzatory jakoś niedawno, oleje, miernikiem nic nie wykazało, także powątpiewam w jakiś dzwon, grama rdzy nie ma a wnętrze oprócz gałki zmiany biegów i delikatnie kierownicy wygląda jakby wyjechało wczoraj z fabryki.

 

Przebieg oryginalny to 320 000 - przynajmniej to wiem. Równie dobrze mogłem podjechać gdzieś pod granice i kupić tego samego za 5k drożej z przebiegiem "oryginalnym, udokumentowanym" 120 000. :mad2:

 

Stąd pytanie. Czy jak znajdę dobrych gazowników czy jest sens pakować się w LPG w ten samochód, czy raczej przejadę 5 tysi i umrze?

 

Silnik pracuje równo, zbiera się, jedyna rzecz, która mnie zaniepokoiła to delikatne kopcenie (przy puszczeniu gazu / w drodze i na jałowym nie dymi). Nie jest to dym, który można ciąć piłą - za gęstego to bym go nie uznał. Korek pod wlewem oleju czyściutki, zbiorniczek wyrównawczy nie ma oleju, z chłodnicy nie ubywa - może odma?

 

Także pytanie do Was, mądrzejszych ode mnie - czy na dobrej sekwencji da się nim jeszcze pojeździć, czy lepiej odłożyć trochę, zrobić swap na jakiś koło 100 000 i wtedy zagazować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszczelniacze zaworów zmień, przestanie brać olej i kopcić.

Ja mam 300 tys km w N42B20 60 tys zrobiłem na LPG i nic się nie dzieje, więc podejrzewam, że i u Ciebie nic się nie będzie działo. Musisz tylko jechać do ogarniętego gazownika a nie do 1go lepszego co nigdy takiego silnika nie widział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Jak najbardziej możesz zamontować lpg, nie jest droga instalacja do tego silnika. Spalanie wyższe o ok 10-15% od tego na benzynie, oczywiście jak instalacja jest dobrze ustawiona.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wiele osób ma gaz w tym silniku i są zadowoleni, robi się wtedy bardzo ekonomiczne auto w tej wersji. Tu poszukaj polecanego warsztatu albo lepiej, wejdź na lpg forum i tam znajdziesz polecane warsztaty.

viewtopic.php?f=10&t=5734&start=2265

viewforum.php?f=17

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ma sens to sobie musisz sam odpowiedzieć, masz w necie kalkulatory które pomogą ci przeliczyć sens instalacji lpg, na to składa sie klika rzeczy miedzy innymi roczny przewidywany przebieg, ile lat zamierzasz autem śmigać itd

Oczywiście znajdziesz tutaj użytkowników którzy beda sugerować że gas jest do zapalniczki, każdego indywidualna sprawa czy chce jeździć dieslem, benzyna, czy lpg, jeszcze inni cng

 

Podam Ci mój przykład za instalacje do swojego m54 zapłaciłem 4600zł za ten czas nakręciłem prawie 100tkm (około 1600km miesięcznie) przyjmując że koszt lpg jest jakieś 2zł mniej na litrze, auto benzyny jadło mi jakieś 13l

 

miesiecznie pb: 16x 13l/100 = 208L x 4.2 pb = 874zł miesiecznie x 12 = 10 488zł rocznie

lpg 16 x 15l/100 = 240 x 2.2lpg = 528zl x 12 = 6336zł

 

oczywiście musisz doliczyć przegląd techniczny + 50zł i przegląd + wymiana filtrów

 

Jedno, nie oszczędzaj na instalacji a na pewno będziesz zadowolony, bo jak będziesz chciał jak najtaniejej to będziesz tylko mięsem rzucał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam wszystkich :)

Koledzy jestem szczęśliwym posiadaczem E46 2.0 143KM rocznik 2004 wszystko w niej jest O.K. tylko pozostała kwestia spalania... mogła by być lepsza,odrazu powiem że Bmka jest dobrze zestrojona i spalanie nieodbiega jakoś znacznie o tego które jest podane np.: w raportach na autocentrum, postanowiłem zamontować Lpg - i tu pytanie do was koledzy, co możecie mi polecić żeby dobrze współpracowało z moją Bmką... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich :)

Koledzy jestem szczęśliwym posiadaczem E46 2.0 143KM rocznik 2004 wszystko w niej jest O.K. tylko pozostała kwestia spalania... mogła by być lepsza,odrazu powiem że Bmka jest dobrze zestrojona i spalanie nieodbiega jakoś znacznie o tego które jest podane np.: w raportach na autocentrum, postanowiłem zamontować Lpg - i tu pytanie do was koledzy, co możecie mi polecić żeby dobrze współpracowało z moją Bmką... :D

Paweł z miejscowości chrcynno niedaleko Warszawy założy gaz w każdej BMW i idealnie ustawi, polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam wszystkich :)

Koledzy jestem szczęśliwym posiadaczem E46 2.0 143KM rocznik 2004 wszystko w niej jest O.K. tylko pozostała kwestia spalania... mogła by być lepsza,odrazu powiem że Bmka jest dobrze zestrojona i spalanie nieodbiega jakoś znacznie o tego które jest podane np.: w raportach na autocentrum, postanowiłem zamontować Lpg - i tu pytanie do was koledzy, co możecie mi polecić żeby dobrze współpracowało z moją Bmką... :D

Paweł z miejscowości chrcynno niedaleko Warszawy założy gaz w każdej BMW i idealnie ustawi, polecam.

A czy ten Paweł jest w stanie wystawić fakturę oraz gwarncję w razie gdyby coś się popsuło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.