Skocz do zawartości

Zablokowana stacyjka E61


Patryke46320

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam problem z zablokowaną stacyjką. Kluczyk otwiera i zamyka auto, ale po włożeniu do stacyjki, stacyjka pozostaje zablokowana, próbowałem drugim, też nie działa. Wcześniej zero problemów, co dziwne jak wsiadłem kierownica była odblokowana zablokowała się dopiero jak ją trochę przekręciłem. Od czego zacząć maił ktoś taki problem? Szukałem na forum, ale nie znalazłem odpowiedzi. Stacyjka na kluczyk nie na pilot. Rok 2005.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ten temat, mój, jest troszkę inny, bo ja mam stacyjkę na kluczyk-pilot, a kolega ma stacyjkę na tradycyjny kluczyk z grotem.

Tak jak Apacer napisał, niech kolega poszarpie się troszkę i powinno odpuścić.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szarpałem się z nią dobrą godz ... Odłączałem aku- nic nie pomaga. Zdjąłem osłony plastikowe ze stacyjki i nic nie widać spróbuje spr. błędy. Orientujecie się może czy jest tam elektroniczna blokada stacyjki, czy mogło coś paść mechanicznie? Dziwne bo do tej pory bez najmniejszych problemów, żadnych zapowiedzi katastrofy ;)... Dzięki za odp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli wkładasz kluczyk i nie możesz nim przekręcić, to moim zdaniem padła stacyjka mechanicznie, jakaś zapadka wypadła czy coś.. Są szpece, którzy naprawiają stacyjki, ale pewnie musisz ją wymontować i im zawieźć.

Nie wiem skąd jesteś, ale jeśli z okolic stolicy, to mam tu takiego magika u siebie :wink:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W pierwszym poście napisałeś, że od początku awarii oba nie działały..

Napisz dokładnie, możesz nimi przekręcić stacyjkę, czy nie? Włącza się zapłon? Jak wkładasz kluczyk do zamka w drzwiach, to możesz go przekręcić?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kolei: na początku (wczoraj) auto otwierało i zamykało się z kluczyka, po włożeniu go do stacyjki stacyjka pozostawała zablokowana, nie można przekręcić w żadną pozycje. Dzisiaj rano, otwierał się z kluczyka ale po kilku minutach przestał na niego reagować, wziąłem drug przez chwilę działał, ale też przestał. Zamek w drzwiach też zablokowany. Na razie ładuję akumulator, jak się naładuje to spr i dam znać czy to rozwiązało problem, jak nie to auto na lawetę i do fachowca.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładowanie akumulatora nie pomogło, sprawdziłem też bezpieczniki - są ok. Nie mam już pomysłów, auto chyba pojedzie do mechanika, problem w tym że, na 5 jakich znam jeden chce się w ogóle tego podjąć.... Termin za kilka dni niestety. Jutro podłącze pod kompa jeżeli ruszy bez włączonego zapłonu. Ktoś ma może jeszcze jakieś pomysły???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blokada kierownicy , a mianowicie zacina się bolec blokujący kierownice.

Jedna z typowych wad tego auta. Na obronę mogę dodać że to typowe usterki aut z automatyczną blokadą kierownicy.

Biorąc pod uwagę że tego typu blokady, zaczeły wchodzić 10lat temu. To teraz zaczynają sie sypać.

Choć francuzy nie znają tego typu problemów.

Wracając ... sciągnij kolumnę , mechanizm blokady trzeba rozebać i przeczyścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tylko żeby zakodować centralny, to trzeba najpierw przekręcić kluczyk w stacyjce na pierwszą pozycję, a kolega nie może.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, chociaż centralny z pilota w tym momencie to najmniejszy problem. Jutro mam dzień wolny więc podepnę kompa jeśli ruszy w ogóle inpa bez zapłonu i wyjmę całą kolumnę, pooglądam stacyjkę i blokadę kierownicy. Jak nic nie wynajdę to jedziemy na warsztat, ale jakby co to czekam cały czas na jakieś pomysły. Dzięki za zainteresowanie :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjołem kierownicę i wszystko co pod nią, mam gołą stacyjkę na oczach, blokada kierownicy jest też w stacyjce? Jak ją zdemontować? Da się w ogóle to zrobić?

 

 

EDIT

 

Jestem już blisko. Blokada kierownicy jest ok, kierownice jestem w stanie odblokować, ale stacyjka stoi. Na 99% bębenek stacyjki, posypała się jakaś zapadka. Pytanie jak go wyjąć? Jest w nim otwór na pręcik, ale nie mogę go mocniej dopchnąć i wyjąć ktoś coś poradzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś miałem starego ford i stacyjka zablokowała mi się na środku skrzyżowania, na miejscu pojawili się policjanci wylegitymowali mnie a później pomogli mi zepchnąć samochód na chodnik przy zblokowanej kierownicy. I tak walczyłem dobre 3 godziny żeby to odblokować. Dobrze że zawsze mam dużo kluczy przy sobie, wymontowałem całą kolumnę i młotkiem i przecinakiem pozbyłem się blokady przy stacyjce. W przypadku e60 już bym tak nie zrobił ale czego człowiek nie zrobi w nerwach. Po dwóch godzinach policjanci się zjawili zapytać jak mi idzie i dodali tylko, że jeszcze nikt nie dzwonił i nie składał doniesienia że ktoś kradnie samochód z chodnika dlatego nie kazali mi wzywać lawety :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dobry ślusarz..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się :D Wydobyłem stary wkład, włożyłem inny używany, jutro jeszcze tylko poskładam to wszystko do kupy i myślę, że będzie ok. Nowy wkład trochę się przycinał, ale wyjąłem zapadki i przypiłowałem minimalnie. W wolnej chwili zrobię temat jak wyjąć wkład stacyjki jeśli komuś zablokuje się w pozycji 0. Miałem łatwiej bo miałem zdemontowaną inną przekładnie ze stacyjką więc widziałem co gdzie. Jak by nie było wrzucę foty może komuś się kiedyś przyda. Pzdr i dzięki za pomoc. :cool2: Jeszcze tylko pytanie czy będę musiał przełożyć elektronikę ze starego kluczyka do tego co dostałem z nowym wkładem? czy wystarczy go zaprogramować?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
jednak udało się. trochę mocniej szarpiąc kierownicą ruszać kluczykiem i jakoś poszło potem drut w dziurkę :P i wyszła, okazało się ze zapadki w wkładce są już wytarte wiec szybko do fachowca i za 20 min miałem już działająca stacyjkę. teraz chodzi delikatnie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.