Skocz do zawartości

E91 tylna wycieraczka - awaria.


Mlodzik18

Rekomendowane odpowiedzi

Zanim zalozylem swoj czytalem ten temat... Ale nie do konca problem jest taki jak u mnie. Czy ktos moze moglby zrobic zdjecie tego bolca (poprawnie zamontowanego) oraz silniczka ( I odleglosci "plytki z dziurka" od silniczka od plastiku zakrywajacego mechanizm). Albo chociaz wymierzyc ile mm on wystaje i ile mm ma szpara "plytki" od pokrywki silniczka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam. Korzystając z instrukcji próbowałem rozkręcić mechanizm tylnej wycieraczki znajdujący się w szybie. Po odchyleniu plastikowej klapki na wycieradcze i odkręceniu śruby nie mogłem zdjąć ramienia wycieraczki. Pytanie - czy ramie jest jakoś dodatkowo mocowane czy poprostu jest skorodowane i trzeba odrdzewić i chwilę powalczyć. Generalnie wydaje mi się że powinna wmiarę swodobnie schodzić gdyby nie ta rdza na czpieniu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. Miałem ten sam problem i na forum znalazłem gdzieś dokładny opis chyba z E46. Prawdopodobnie mycie pod ciśnieniem spowodowało, że mechanizm wycieraczki przyrdzewiał i wycieraczka stanęła. Wszystko idzie poprawić. Ogólnie trzeba powoli rozebrać cały mechanizm zaczynając od zaślepek i wykręceniu całego mechanizmu. Kiedy już się do niego dostaniesz, to niestety na siłę trzeba wybić trzpień wycieraczki, a następnie wyczyścić i nasmarować. Popatrz dobrze przy rozbieraniu na poszczególne elementy, aby któregoś nie uszkodzić - przede wszystkim przy wybijaniu trzpienia wycieraczki. Ponadto warto zwrócić uwagę na mały oring, który - przynajmniej ja dokupiłem nieoryginalny. Po nasmarowaniu wycieraczka działa prawidłowo - podobno te typy tak mają.

Musisz poszukać na forum i jest dokładny opis ze zdjęciami. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz ten opis:

viewtopic.php?f=15&t=181364

 

Ja rozebrałem cały mechanizm i spokojnie na imadle wybiłem tą tulejkę. W moim przypadku oringu już nie było, pozostało jedynie podtoczenie po nim. Nasmarowałem to smarem i złożyłem do kupy wstawiając nowy oring. Także przy wymianie nie zapomnij o nim bo bez niego problem szybko Ci powróci gdy woda dostanie się tam ponownie.

 

Wycieraczka po zabiegu goni jak opętana (czyt. szybciej niż poprzednio).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

27.11.2016

Problem z pierwszego postu jest już rozwiązany, nizej opisalem, jak to zrobilem, a teraz kwapie się z silnikiem wycieraczki zamontowanym w klapie

 

Witam wszystkich.

 

Mam taki oto problem. Jak już kupiłem moje e91, to nie działała tylna wycieraczka, z początku olewałem sprawę bo w lato nie była mi praktycznie potrzebna, ale odkąd ciepłe dni się skończyły i zaczęło u mnie regularnie padać to jest to trochę uciążliwe, bo zazwyczaj jeżdżę w nocy i że tak powiem, gówno widzę.

 

Doszedłem do wniosku, że trzeba ją naprawić. Poczytałem trochę w internecie i doszedłem do tego, że wcale nie jest zepsuty silniczek tylko po prostu ten cały trzpień, bolec, czy jak to tam zwał jest zardzewiały, tak też było u mnie.

 

Dziś próbowałem go wydobyć, lecz po prostu się nie dało. Sprawa wyglądała następująco, że ten cały mechanizm dało się kręcic w prawo i w lewo, ale tylko w jednej płaszczyźnie, bo ani to drgnęło w górę czy też w dół. Szarpałem się z tym ze cztery godziny, w końcu postanowiłem zamiast tego jednego trzpienia, wyjac ten cały mechanizm wraz z zamkiem? tym czymś na sprężynce po lewej stronie, nie jestem najlepszy w te klocki.

 

No i powiem wam, że odwaliłem kichę, bo podważyłem śrubokrętem tą całą metalową płytkę i ją ułamałem. Nie spodziewalem sie, ze to tak po prostu odpadnie, no ale tam ten cały układ jest skorodowany do konca, wiec w sumie juz lepiej, ze to urwalem, bo bede zmuszony kupic cale nowe. Odpadlo to na sprężynce, czyli zamek a ten cały trzpień moge teraz dowolnie obracać wraz z przyciskiem do otwierania szyby. No i obróciłem, przez co wyrwałem kable od tej wtyczki. Na domiar tego, nie przestraszcie się teraz przez stężenie mej głupoty, zamknąłem szybę, dokręcając po prostu ten kawałek płytki z zamkniem, żeby po prostu na noc to mieć bezpiecznie i.... nie mogłem teraz tego otworzyć, bo przecież uwaliłem kable :mad2: :mad2: :mad2:

 

Na moje szczescie, mogę bez problemu płaskim kluczem po prostu okrecic tą srubkę i ta płytka zostanie na miejscu a ja otworze luzno szybę.

 

Teraz moje pytanie. Jak to cholerstwo wyciagnac? Zostal mi ten głupi trzpien i minimalne kawałki a raczej pozostałości wyłamanej płytki. Sam trzpien ktory jest tak zardzewiały i jakby nie wiem, sklejony w srodku, po prostu nie dało się go za nic wyciagnac, młotkiem stukalem w niego z 3000 razy, ani milimetr sie nie ruszył. Trzeba to wyciagnac całe? Uwalic to szlifierką czy czymkolwiek innym skoro i tam jestem skazany na kupno nowego? Jak to zrobic? Przewiercić?

 

Do tego jak zrobić te kabelki, jak mi sie juz uda to wyjac, to te kabelki mozna ladnie z powrotem jakos naprawic przy tym przycisku? :cry2:

 

Na zdjeciu na czerwono zaznaczylem to, co zostalo w srodku czyli trzpien, kawalek plytki i to tyle. Reszta odpadła i lezy luzno w bagazniku, a tego za cholere nie moglem wydobyc.

 

http://i.imgur.com/YoO5riz.jpg

Pomocy!

Edytowane przez lewvndowski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skomplikowany opis ale sie nie poddam. Rok temu tez przechodzilem przez wymiane napedu. Istotne abys usunal os do ktorej montujesz ramie wycieraczki. Udalo sie?

Wszystko pozostale mozesz tylko wywalic ale aby to zdemontowac musisz odseparowac pochwyt z przyciskiem od tego mechanizmu ktory jest po drugiej stronie

Ja to rozwiercalem bo po 10latach sie zapieklo jak jeden element

Potem allegro i kupujesz uzywke za male pieniadze

 

Mozesz wrzucic fotke sytuacyjna u siebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie zostawiłem to tak jak jest, przykrecilem zamek na jedna srubke co by szyba sie trzymala. Nowy mechanizm jest juz zamowiony, no ale tego nie moglem za nic wyciagnac, to siedzi tam tak twardo jakby ktos to tam zespawał. Chyba bede musial to tez rozwiercac albo boshem uciac w cholere. Jutro wrzuce jakies fotki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za spoznienie oraz brak zdjec, ale nie mam na to totalnie czasu. Dzis przyszedl nowy mechanizm do wycieraczki, w sobote bede probowal wybic ten stary a jak nie, to nie wiem...

 

Takie pytanie jeszcze do innych, bo ogolnie jak otwieram ta szybe, to na samej gorze sama sie nie trzyma, jakby silowniki nie mialy juz sily (o ile tam jakies sa) jak to naprawic? szyba opada odrazu na dol, musze ja za kazdym razem trzymac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego tam nie ma siłowników tylko na zawiasach jest nawibięta sprężyna która podtrzymuje szybę by nie opadała, tylko wymiana zawiasów wyeliminuje problem, jakby Ci się nie udało wyciągnąć tego mechanizmu to mam idealną szybę z tym zamkiem to Ci mogę sprzedać za dobrą kasę :)

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego tam nie ma siłowników tylko na zawiasach jest nawibięta sprężyna która podtrzymuje szybę by nie opadała, tylko wymiana zawiasów wyeliminuje problem, jakby Ci się nie udało wyciągnąć tego mechanizmu to mam idealną szybę z tym zamkiem to Ci mogę sprzedać za dobrą kasę :)

 

Moglbys pokazac jak te zawiasy wygladaja? ew. numer czesci? bylbym wdzieczny :)

 

Z zamkniem sobie poradzilem, ucialem boshem w cholerę tą całą oske z obu stron, reszte przewiercilem i cala reszte wydłubałem. Nowy mechanizm juz siedzi, lecz problem w tym, ze nie dziala wycieraczka, bo jest prawdopodobnie odlaczona. Teraz musze zdjac cala obudowe od klapy bagaznika - wie ktos jak? widzialem tam cztery srubki, dwie przy tym mechanizmie wycieraczki i silniku i dwa torxy w uchwytach, to wszystko? Bo mniemam, ze jak to bywa w tych e90 pewnie jest calosc na jakies zatrzaski lub klipsy.

 

Tutaj fotki:

 

Tak wygladal po operacji ten cały ring, na ktorym trzymal sie przycisk (poprzedni wlasciciel przykleil to na klej, bo za nic nie chcial przycisk odskoczyc)

 

http://i.imgur.com/zm3yPz9.jpg

 

Cała oska i mechanizm po operacji

 

http://i.imgur.com/bHqnPHL.jpg

 

Szyba

 

http://i.imgur.com/GSEQKrY.jpg

 

Caly syf, ktory wywiercilem

 

http://i.imgur.com/uFtJl8B.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz kwapie się z następnym problemem.

 

Ponumeruję, zeby latwiej bylo odpowiadac na poszczegolne kwestie :D

 

1. Z tego, co powiedział mi poprzedni wlasciciel wynikalo, ze odlaczyl silnik wycieraczki, bo tamta ośka sie zapiekla, co by przypadkowo przy wlaczeniu wycieraczki tylnej jej nie spaiło przez opór.

 

2. Rozebralem dzis plastiki od klapy z zewnatrz i dostalem sie do silniczka. Silnik z zewnątrz wygląda jak nowy, nawet kurzu na sobie nie miał.

 

3. Z lewej strony przy takich plastikach wchodziła cztero pinowa wtyczka z a prawej strony taka grubsza, tez bodajze miala 4 piny, wszystko jest podlaczone jak nalezy a mimo to wycieraczka nie dziala.

 

4. Po lewej stronie silniczka zwisała mi taka wtyczka jak na zdjeciu, trzy pinowa, do czego ona jest? W okolicach silniczka nie znalazlem zadnego wejscia na nią, wiec zostawilem ja i niech sobie wisi, ale niech ktos mnie uswiadomi, do czego ona jest?

 

5. Probowalem tez sprawdzic bezpieczniki, lecz nie wiedzialem ktory to, bo na internecie jest kilka opisow i kazdy jest inny. Ktory bezpiecznik w e91 318d 122km z 2006 odpowiada za tylna wycieraczkę? ps. przy wlaczaniu wycieraczki cos tam w okolicach schowka pstryka, czyli chyba dziala?

 

Po za tym wszystkim, probowalem wlaczyc ta wycieraczke z zamknieta klapa i szybą, bo chyba z otwarta jedna z nich nie dziala.

 

Za wszelkie odpowiedzi bardzo dziekuje :)

 

http://i.imgur.com/f8sQsgv.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, zadaję zapytanie tutaj, bo mechanizm jak patrzyłem jest w miarę podobny, a jednak posiadaczów serii 3 oraz 5 jest więcej niż jedynek i ktoś może z tym walczył ;p

mam problem z tylnią wycieraczką - na początku zacinała się, a teraz nie reaguje, rozkręciłem plastiki, dotarłem do mechanizmu, wszystko zardzewiałe, rozebrałem ile mogłem ale mam problem dalej, nie wiem jak to ściągnąć (zaznaczone na niebiesko) i odrdzewić to jakoś. Na forum nie znalazłem jak to rozebrać niestety, temu proszę o pomoc.

 

Jak sprawdzić czy silniczek jeszcze działa? Chciałbym w razie możliwości sam to zrobić - krucho z kasą ( niedługo wymiana tarcz + klocków się szykuje ;/)

 

http://imgur.com/a/E4Bjq

 

Zębatka kosztuje do 30 zł, a zamiennik 200 zł całości i temu wolę coś zdziałać z pomocą, aby trochę zaoszczędzić.

 

Z góry dzięki za pomoc,

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Otwórz samą szybę...przekręć ręką wycieraczkę w obie strony parę razy i zobacz czy stuka. Pamiętaj żeby przy zamykaniu wrócić do położenia wyjściowego...
3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W takim razie musisz sprawdzić sam silnik wycieraczki, który jest w klapie... Sprawdź jeszcze czy może nie masz uszkodzonej tej gumy/odbojnika zatrzymującej ruch obrotowy.
3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.