Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Proszę o poradę jakie świece zapłonowe zastosować przy silniku M43 w modelu E36 z 94r. z zamontowaną instalacją LPG (zwykła z parownikiem) :?: .

Gdzieś czytałem by zwiększyć przerwę na elektrodach, ale nie wiem czy jest to prawda i ewentualnie o ile odgiąć boczną elektrodę, by nie dochodziło do strzelania gazu.

Pozdrawiam


Robert

Opublikowano
ja w oby dwoch betkach stosuje takie jak poleca BMW i nigdy mnie nie zawiodly. Wszystko zostawiam tak jak do jazdy na Pb i chodzi bez zarzutow.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
Kup świece do gazu firmy NGK (dobiorą Ci je z katalogu). Ważne jest aby świeca nie była platynowa, bo te do gazu się wogóle nie nadają, a są 2, a nawet 3 razy droższe. Słyszałem, że pierwsze świece Bosha do gazu też nie bardzo się sprawdzały, nie wiem jak jest teraz.
Opublikowano
Kup świece do gazu firmy NGK (dobiorą Ci je z katalogu). Ważne jest aby świeca nie była platynowa, bo te do gazu się wogóle nie nadają, a są 2, a nawet 3 razy droższe. Słyszałem, że pierwsze świece Bosha do gazu też nie bardzo się sprawdzały, nie wiem jak jest teraz.

Dzięki za rzeczową odpowiedź. :wink:

Pozdrawiam


Robert

Opublikowano

Odnośnie świec do gazu LPG .Nie wierz w to, bo to jest czysty MARKETING[sorry za moją angielszczyzne] kup poprosu świece jakie zaleca producent ,wymień filtr powietrza i dopiero zajmij się regulają LPG [analizą spalin ] Oczywiście stan rzeczy sie zmienia gdy pozbyłes sie katalizatora wtedy musisz metodą prób i błędów dokonać regulacji we własnym zakresie

 

ps. Gdyby ci nie szło masz mojego priva

 

pozdrawiam

zielony

Opublikowano
No nie powiedziałbym. W niektórych autach są zalecane świece platynowe. Niestety takie świece nie nadają się do gazu. Więc nie zawsze takie standardowe świece są dobre.
Opublikowano

Odnośnie świec platynowych .

Marka Ford model silnika DOHC16v. [zetek].pracuje wyłącznie na platynowych świecach i zapomnij o wynalazkach do LPG chyba że masz za dużo kasy

Opublikowano
Odnośnie Toyoty Previ (94r.): auto powinno jeżdzić na platynowych. Mam gaz i świece skończyły się po 10tys. więc tylko wynalazki do gazu. Ale mówimy o BMW. Ja proponuje świece NGK są bardzo dobre do gazu.
Opublikowano
Przedewszystkim pominołem fakt że jeżeli świece platynowe to TYLKO ORYGINAŁ w przeciwnym razie producent nie gwarantuje właściwej pracy silnika[potwierdzone na własnym grzbiecie]zamieniłen 'motokraft'na 'bosch' i pozamiatane
Opublikowano

Świece już wymieniłem na NGK i dalej strzela.

Katalizator obecny i sprawny, filtr powietrza wymieniany miesiąc temu i jest czysty, diagnosta zrobił mi analizę spalin i trochę pokręcił śrubkami (na parowniku i na rurce do palnika).

Dalej strzela kilka razy dziennie, są to ciche delikatne strzały tuż po uruchomieniu silnika, ale czasami (może raz w tygodniu) strzeli trochę mocniej.

Nie wiem co jeszcze mogę sprawdzić, jeśli ktoś ma jakiś pomysł to proszę o radę.

Dziękuję za zainteresowanie tematem. :wink:

Pozdrawiam


Robert

Opublikowano
Do tych świec i filtra powinieneś dorzucić jeszcze kable W.N.bo ci pewnie prąd gdzieś bokiem ucieka i dlatego strzela.A poza tym o gazie to już chyba wszystko było na tym forum trzeba tylko poszukać :wink:
Budyń 730 E-32 było teraz E-34 tds touring.
Opublikowano
Do tych świec i filtra powinieneś dorzucić jeszcze kable W.N.bo ci pewnie prąd gdzieś bokiem ucieka i dlatego strzela.A poza tym o gazie to już chyba wszystko było na tym forum trzeba tylko poszukać :wink:

Dzięki, wiem, szukałem.

Kable zostały przez mechanika sprawdzone i on twierdzi, że to nie to.

Ja sam stałem w zupełnie zaciemnionym garażu nad silnikiem i nie zauważyłem nawet małej iskierki.

Te kable wymienić "w ciemno" to droga impreza, są kosztowne, dlatego też postanowiłem je poprostu sprawdzić i nie znalazłem nic niepokojącego jeśli o nie chodzi.

Zwróć uwagę, że napisałem iż strzela zawsze tuż po uruchomieniu a nie w czasie jazdy.

Pozdrawiam


Robert

Opublikowano

A moze gazownik byl troszke niekompetentny.

Z mojego doswiadczenia wiem, ze przyczyna strzelania

gazu jest niewlasciwie zamontowana instalacja.....

Opublikowano
A moze gazownik byl troszke niekompetentny.

Z mojego doswiadczenia wiem, ze przyczyna strzelania

gazu jest niewlasciwie zamontowana instalacja.....

Miesiąc temu dziwiłem się, że komuś strzela LPG.

Pół roku jazdy i może ze dwa lekkie kichnięcia.

No raz to walnęło mi zdrowo ale to z ewidentnie mojej winy bo "na gazie" nie szaleje się autkiem.

To wyklucza niewłaściwy montaż instalacji.

Co do przełącznika B-G to przełącza normalnie, beż problemów i tego bym się raczej nie imał.

Przecież to zwykła elektryka, po wyłączeniu B załącza G - zwykły elektromagnes zaworu gazowego i tyle.

Jeśli wykonuje te funkcje to chyba tak ma być i nic innego się tu nie wymyśli.

Pozdrawiam


Robert

Opublikowano
Moge jeszcze doradzić zmianę stacji gazowej. Spróbuj zatankować gaz na Shelu lub BP.

Strzela od jakichś trzech tygodni i w tym czasie tankowałem chyba z pięć razy na różnych (w tym BP) stacjach.

Pozdrawiam


Robert

Opublikowano
Z tym przełącznikiem to chyba nie do końca tak ? Po drodze jest chyba jeszcze jakiś przekażnik i to może na nim kleją się styki ale czy to to :?:
Budyń 730 E-32 było teraz E-34 tds touring.
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

jeżeli wam auto strzela na gazie to trzeba sprawdzić 4 podstawowe rzeczy to są może dla zwykłych śmiertelników błache sprawy ale wierzcie mi, że to podstawa

1 świece

2 przewody wysokiego napiecia

3 kopułka

4palec rozdzielacza

na oko mogą wygladać dobrze i na benzynie moze chodzić idealnie ale jeżeli jest LPG i strzela to trudno duże koszta ale jak reką odjął nie ten sam samochód.Sam to przechodziłem

Opublikowano
a może jest źle dobrana zwężka przed przepustnicą... anty strzałowa... podobno to się dobiera do każdego typu silnika... więć to też może być to... ja mam świece NGK 2 elektrodowe i filtr powietrza wymieniłem przy regulacji gazu... czyli po 10000km, zrobiłem już 15000km i ani kichnięcia, a i cały czas shell power gas tankuje, na innym słabiutko...
Opublikowano

jeśli strzela na gazie to jest wina tylko i wyłącznie słabej instalacji elektrycznej a dokładnie zapłonowej! masz albo słabą iskre albo częsty jej brak! co oczywiście jest spowodowane tym co napisał bebikon

radziłbym jednak otworzyc maske w nocy , odpalić auto i popatrzeć sobie na świece i przewody! pewnie będą sie swiecić albo i zobaczysz jeszcze iskre a potem strzał usłyszysz!

przy takich objawach zmień przewody!

dobre mogą być bo przejście będzie ale będą miały jeszcze przebicie a tego mechanior na pewno nie sprawdzi

a co do świec to nie wiem gdzie wyczytałes że trzeba przerwę zwiększyć?

coś słyszałeś ale to jest odwrotnie! przy słabej instalacji i ogólnie dla gazu powinno sie ustawić przerwę na swiecy do 0.7mm i wtedy jest pewniejsza iskra a jak zwiekszysz ją to wtedy dopiero jest częsty brak iskry i wali aż milo

i nie czepiajcie sie reduktora zaworów, przełączników i miksera bo to nie ma nic wspólnego ze strzelaniem! jak z tym będzie coś nie tak to nie będzie chodził wcale albo bedzie muł lub będzie żłopał gazu

 

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.