Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

mam problem,raczej poważny problem... dostałem info od mechanika, wyrok : zatarta pompa wtryskowa i ponoć sporo opiłków w układzie paliwowym. 3 ważne pytania do osób które mają jakieś doświadczenie w tym temacie :

1. czy wymiana pompy + płukanie układu paliwowego (bak, przewody) załatawią sprawę dobrze czy czeka mnie również wymiana baku i przewodów paliwowych żeby być 100 % pewnym że jakieś opiłki pozostałe po płukaniu nie narobią kipiszu na nowo ?

2. Jak z wtryskami ? jest jakaś mała szansa że któryś się nie zasyfił czy wszystkie na 100 % są zawalone opiłkami ? Pytam bo nie wiem czy jest sens je w ogóle sprawdzać ? Da się je jakoś wyczyścić czy od razu na szrot ?

3. Pompa wtryskowa ze 177 km silnika będzie pasować do mojego 143 km ? Jest sporo pomp do tego mocniejszego i bardzo słabo z dostępnością do tego 143 km. Ma ktoś jakieś namiary gdzie mogę kupić używaną pompę do tego silnika ?

 

Prosze o odpowiedzi, szukałem ale nie znalazłem podobnego tematu co dalej z tym fantem robić...

Opublikowano
ok dzięki za info , nie ukrywam że trochę mi ulżyło jak napisałeś że płukanie wystarczy. Jak natomiast sprawa ma się w z wtryskami w takiej sytuacji ?
Opublikowano

wtryski oddaj do sprawdzenia , bo na pewno będą tam opiłki, a jak zaczną lać to będzie po silniku

niech mechanik pamięta o płukaniu listwy wtryskowej

zbiornik do dokładnego płukania, przewody bym wymienił, szczególnie przelewy i powroty, ciężko to będzie wypłukać, a używane nie będą drogie

Opublikowano
Raczej na wtryski nie poszło . A jak już poszło to odkręcić z wtryskiwaczy te takie jak by złączki gdzie rurkę przekręcasz , i wydmuchać przemyć . Fachowcy od regeneracji wtryskiwaczy zawsze powiedzą ze jest do zrobienia :D
Opublikowano
Dzięki Panowie za odpowiedzi. Ostatnie pytanie odnośnie pompy...za cholerę nie mogę znaleźć używki do tego silnika o takim numerze jaką ja mam : pompa bosch nr 0986437402. Jest kilka ofert na używane ale o numerze 0445010506 - montowane były zarówno w 143km jak i w 177 km (lub 0445010045 które ponoć też były montowane w 143 km). Gdzieś znalazłem info że są to te same pompy ? Nie jest to sprawdzone info więc jakby ktoś mógł to potwierdzić lub zaprzeczyć byłbym serdecznie wdzięczny
  • 5 tygodni później...
Opublikowano
Witam

mam problem,raczej poważny problem... dostałem info od mechanika, wyrok : zatarta pompa wtryskowa i ponoć sporo opiłków w układzie paliwowym. 3 ważne pytania do osób które mają jakieś doświadczenie w tym temacie :

1. czy wymiana pompy + płukanie układu paliwowego (bak, przewody) załatawią sprawę dobrze czy czeka mnie również wymiana baku i przewodów paliwowych żeby być 100 % pewnym że jakieś opiłki pozostałe po płukaniu nie narobią kipiszu na nowo ?

2. Jak z wtryskami ? jest jakaś mała szansa że któryś się nie zasyfił czy wszystkie na 100 % są zawalone opiłkami ? Pytam bo nie wiem czy jest sens je w ogóle sprawdzać ? Da się je jakoś wyczyścić czy od razu na szrot ?

3. Pompa wtryskowa ze 177 km silnika będzie pasować do mojego 143 km ? Jest sporo pomp do tego mocniejszego i bardzo słabo z dostępnością do tego 143 km. Ma ktoś jakieś namiary gdzie mogę kupić używaną pompę do tego silnika ?

 

Prosze o odpowiedzi, szukałem ale nie znalazłem podobnego tematu co dalej z tym fantem robić...

 

 

Jakie miałeś objawy zatartej pompy ?

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Panowie czy z tymi opiłkami w układzie paliwowym to jakaś większa plaga ? Czy raczej sporadyczne przypadki ? Powiem szczerze że odechciewa mi się N47 po głośnych historiach z rozrządem teraz jeszcze to, a e90/91 z motorami benzynowymi w ogłoszeniach to prawdziwe białe kruki.
Opublikowano
N47 to naprawdę dobry silnik i jest wg mnie znacznie lepszy od m47 miałem przez kilka lat m47 teraz mam 2szt n47 a wymiana rozrządu to 5-8h pracy 2600-3000.. Wcale specjalnie droga nie jest... Szczególnie ze robimy to jedynie raz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

3. Pompa wtryskowa ze 177 km silnika będzie pasować do mojego 143 km ? Jest sporo pomp do tego mocniejszego i bardzo słabo z dostępnością do tego 143 km. Ma ktoś jakieś namiary gdzie mogę kupić używaną pompę do tego silnika ?

Sprawdź w ETK

N47 318d

https://www.etkbmw.com/bmw/PL/search/selectCar/E90/Lim/BMW+318d+N47/ECE/13_1224

320d N47

https://www.etkbmw.com/bmw/PL/search/selectCar/E90/Lim/BMW+320d+N47/ECE/13_1224

wychodzi że ta sama

właściwie filtr paliwa powinno sie wymieniać co roku aby było ok wszystko

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

witam

Prośba o informacje jakie objawy przed zatarciem i oczywiście przy jakim przebiegu. Oraz co radzisz do zrobienia aby po wymianie było OK. czyli żeby nie uszkodzić silnika , zatkać wtrysków itp.

pozdrawiam Waldi3

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Za drogie paliwo kolega lał do baku :D

krótkołańcuchowe wenglowodory jakie są głównie po oczyszczeniu w droższych paliwach premium nie mają takich własciwości smarujących

układ paliwowy jak w zwykłych olejach napędowych , naprawde to fakt pod tym względem tańszy olej napędowy jest lepszy

podobno dodają jakieś srodki polepszające włściwości smarujące ale jak jest naprawdę to nie wiadomo :!:

oczywiście są plusy i munusy , minusem jest że pozostawiają więcej nagarów niż oczyszczone paliwa premium :D

Opublikowano
witam

Prośba o informacje jakie objawy przed zatarciem i oczywiście przy jakim przebiegu. Oraz co radzisz do zrobienia aby po wymianie było OK. czyli żeby nie uszkodzić silnika , zatkać wtrysków itp.

pozdrawiam Waldi3

 

Ciężko pali, gaśnie, traci moc, ażeby ostatecznie klęknąć i napisać na desce "zdechła pompa paliwa"

Ten sam przypadek z silnikiem z literką A, 143KM, 220tyś, poszła pompa CP4 - obraca się w niej tłoczysko potem zatarły się wtryski, jest to ponoć wada dlatego bym nie bawił się w używki. regeneracja pompy 1800 wtrysków 2600.

Usłyszałem że bardzo istotne jest przy wymianie filtra odpowietrzenie układu paliwowego ISTA, zrobienie tzw przelewu ażeby nie chodziła na sucho. No i nie powinno się wymieniać oleju razem z filtrem paliwa tzn. wymieniamy filtr paliwa odpalamy auto a dopiero potem spuszczamy olej.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
  • 5 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.