Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Tez mam problem z biciem przy hamowaniu z duzych predkosci >120 km/h. Zaczelo sie to odkad jezdze dlugie trasy autostradowe i paru Niemcow mi piekno zajechalo droge. Tylko nie wiem dlaczego przy mniejszych predkosciach tych wibracji/drgan nie ma. Moze faktycznie to nie tarcze a luzy na sworzniach wahaczy?
Opublikowano
Tez mam problem z biciem przy hamowaniu z duzych predkosci >120 km/h. Zaczelo sie to odkad jezdze dlugie trasy autostradowe i paru Niemcow mi piekno zajechalo droge. Tylko nie wiem dlaczego przy mniejszych predkosciach tych wibracji/drgan nie ma. Moze faktycznie to nie tarcze a luzy na sworzniach wahaczy?

Ja miałem dokładnie takie same objawy jak ty ,przy dużej prędkości biły a przy małej nie i jak hamulec naciskałem na dwa razy to bicie tez było minimalne i okazało się ze tarcze maja bicie Musisz podjechać do mechanika i ci sprawdzi czy masz bicie na tarczy jak nie ma to wahacz do wymiany

Opublikowano
rowniez mi bije przy 120 km/h, przy hamowaniu wibracje sie nasilaja, tarcze byly ori, pozniej trw a teraz brembo i po kilku tys km bicie powraca, sprawdze wachacze ale niesadze by to byla ich wina
Opublikowano
Dzisiaj podjechalem do warsztatu specj. sie w BMW i twierdza, ze na 100% to tuleje wahacza. Jednak diagnosta na stacji kontroli nie widzi luzow i twierdzi, ze to tarcze :). Hmm...., nie wiem czy umawiac sie na wymiane wahaczy czy na przetoczenie tarcz.
Opublikowano
Zapewne wróżenie, bo kto z warsztatowców ma przyrządy profesjonalne(!) do pomiaru bicia i wie jakie wartości są w normie, a jakie nie oraz że w ogóle koniecznie należy wykonywać pewne pomiary? To co producenci nazywają dopuszczalną normą to należy włożyć między bajki w przypadku nowoczesnych aut i dużych średnic. Norma dopuszczalna o biciu 0.1mm to chyba dla golfa 2.
Opublikowano

w moim przypadku tarcze nie mierzone ale wiem ze to nie one

wydaje mi sie ze znalazlem przyczyne w moim aucie, mam delikatny luz w przednich kolach na sworzniu dolnego tylnego wahacza, niestety jest zintegrowany z wahaczem wiec koszty rosna

Opublikowano
Wlasnie powrocilem z jazdy testowej po zmianie wahaczy, efekt bijacych tarcz minol, stary zawias wyglada z pozoru na zdrowy, na swozniu luz wyczuwalny byl tylko na podniesionym kole. Przed wakacjami bylem na szarpakach ale nie wykszaly zadnych lozow. W moim przypadku pierwsze wymienione elementy zawieszenia, przebieg 240k
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ja mialem dzisiaj wymienione wahacze poniewaz warsztat twiedzil, ze to ich wina. Niestety nie pomoglo :(. Tak wiec wiec oryg wahacze BMW spokojnie wytrzymaly 195 tys i pojezdzilyby jeszcze wiecej.
Opublikowano
Ja mialem dzisiaj wymienione wahacze poniewaz warsztat twiedzil, ze to ich wina. Niestety nie pomoglo :(. Tak wiec wiec oryg wahacze BMW spokojnie wytrzymaly 195 tys i pojezdzilyby jeszcze wiecej.

Tak się ostatnio zastanawiałem czy czasem nie jest tak że, bijące tarcze nie wykańczają wahacz :roll: i czy w niektórych przypadkach nie jest wskazana wymiany wahacza i tarczy ?bo jak wymienimy tylko jedno z tych dwóch rzeczy problem lubi powracać szybko :roll:

Opublikowano
o ile to bijace tarcze to wibracje powinny nasilac sie podczas hamowania, przy okazji wypadu w PL odwiedzilem kuzyna wulkanizatora i okazalo sie ze ma 3 owalne felgi, na szczescie od strony wewnetrznej wiec do wyprostowania, na holenderskiej autostradzie wyczuwalem delikatne bicie mimo prostych felg, wlasciwego wywazenia, nowych wahaczy prawie nowych tarcz (proste) i niewiem gdzie dalej szukac problemu, drgania nie sa wyczuwalne na przecietnej drodze, musi byc idealny asfalt. Po wszystkich zabiegach jakie przeprowadzilem mam wibracje w zakresie 110-130km/h, najdziwniejsze jest to ze 2 sekundy trzesie po czym na okolo sekunde przestaje, na ostrzejszych lukach sie uspokaja
Opublikowano
o ile to bijace tarcze to wibracje powinny nasilac sie podczas hamowania, przy okazji wypadu w PL odwiedzilem kuzyna wulkanizatora i okazalo sie ze ma 3 owalne felgi, na szczescie od strony wewnetrznej wiec do wyprostowania, na holenderskiej autostradzie wyczuwalem delikatne bicie mimo prostych felg, wlasciwego wywazenia, nowych wahaczy prawie nowych tarcz (proste) i niewiem gdzie dalej szukac problemu, drgania nie sa wyczuwalne na przecietnej drodze, musi byc idealny asfalt. Po wszystkich zabiegach jakie przeprowadzilem mam wibracje w zakresie 110-130km/h, najdziwniejsze jest to ze 2 sekundy trzesie po czym na okolo sekunde przestaje, na ostrzejszych lukach sie uspokaja

 

Moze chlopaki to sa drgania z walu, poduszek silnika lub samego silnika (wtryski)? Tak sobie strzelam. Ja tez wyczuwam delikatne drgania przy jezdzie na autostradzie miedzy predkosciami 100-130. Duze lepiej jest o dziwo okolo 170-180 :). Ja akurat mam padajacy jeden wtrysk bo trekotal na zimnym i przy rozruchu silnika delikatnie rzucalo silnikiem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Też miałem takie drgania w przedziale 100-130 km/h i dalej im szybciej tym były mniejsze. Była to wina opon.

Rozwiązaniem okazało się zrobienie testu drogowego na Hunterze, i optymalizacja, czyli odpowiednie ułożenie opony na feldze. Po takim zabiegu zero wibracji.

W tym teście można dowiedzieć się jakie wibracje generuje całe koło.

Może być też tak, że przy hamowaniu gdy opona jest dociskana wibracje się zwiększają.

Z ciekawostki, ostatnio wyważałem opony i gościu zrobił zwykłe wyważenie na Hunterze bez testu drogowego i należało nakleic odwazniki 50 i 60, jednak po zrobieniu testu wystarczył tylko jeden odważnik 10 z jednej strony.

Film z taką maszynka

Edytowane przez maciekszz
Opublikowano
Dzieki za linka. Nawet nie wiedzialem, ze mamy w Bydgoszczy takie cuda. Na wiosne skorzystam. Ile sobie licza za taka usluge?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Korzystałem w W-wie przy okazji malowania felg więc miałem w cenie a wcześniej to nie pamiętam ale pewnie ok 150 z optymalizacja (jednak muszą częściowo zdejmować oponę)
Opublikowano
A gdzie jeszcze w PL są takie pełne linie do wyważania? Z filmu wynika, że są 4 miejsca. Chętnie pojechałbym z letnimi oponami.
Opublikowano

Huntera masz na fabrycznej u gibałki (od Kościuszki też jest wjazd - taki duży serwis - autoryzacja michelina), w bomie ( chyba pierwsi mięli na Śląsku bo reklamacje sami rozpatrywali- ale moim zdaniem słabe u nich efekty optymalizacji) , w bawarii nówka od zeszłego roku :mrgreen: - jak dostałem ofertę na przekładkę opon z optymalizacją to prawie zemdlałem :mrgreen:

Jest też w Tychach na terenach przemysłowych. Trochę tego jest...

Opublikowano

Odnosnie ceny za Huntera w Bydgoszczy:

'Wyważenie z testem drogowym 249zł chyba że trzeba będzie przekładać opony to dodatkowo 50zł.za koło'

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.