Skocz do zawartości

Stuki w silniku BMW E90 320D 163 km


marcinoo06

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem ze swoim autem (bmw e90 320D 163 km rok 2005) mianowicie na biegu jałowym słychać stukanie w silniku jakby ktoś stukał gwoździem o blachę. Dziwne jest to, że stukanie nie występuję zawsze czasem stukanie jest na zimnym silniku czasem na ciepłym po prostu nie ma reguły. Nie wiem czy to może mieć coś związanego z tym ale zauważyłem też gdy odpalam auto po nocy w niskie temperatury silnik przez parę sekund nie pracuje równo po czym po jakichś 5 sek wszystko wraca do normy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam niestety bardzo podobny problem. U mnie zaczęło się wszystko od drgań silnika na wolnych obrotach:

- wymiana wtryskiwaczy

- wymiana czujnika temperatury

Objawy ustąpiły, niestety pojawił się problem z metalicznym dźwiękiem tak jak kolega wyżej, bez znaczenia czy zimny czy ciepły.

- wymiana popychaczy

Niestety problem nie ustąpił a mam wrażenie że się pogorszyło. Przed wizytą metaliczny dźwięk występował nie zawsze, niezależnie czy silnik był ciepły czy zimny, raz był raz nie. Teraz metaliczny stukot jest cały czas.

Nie wiem co dalej robi, brak mi pomysłów i niestety sprawa robi się bardzo poważna. Aż boję się myśleć o najgorszym.

Może macie jakieś sugestie co jeszcze mógłbym sprawdzić. Wszelkie podpowiedzi będą mile widziane.

BMW E91 320D 177km automat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja byłem u mechanika już z tym problemem w tamtym tygodniu i sam kazałem mu sprawdzić wtryskiwacze bo też myślałem, że problem jest tutaj. Po sprawdzeniu powiedział, że wtryskiwacze są w idealnym stanie więc to nie to. Ale powiedział mi, że znalazł jakiś błąd na świecach żarowych, usunął ten błąd i kazał podjechać za 2 tyg żeby sprawdzić czy dalej błąd wystąpi bo może być tutaj problem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja byłem u mechanika już z tym problemem w tamtym tygodniu i sam kazałem mu sprawdzić wtryskiwacze bo też myślałem, że problem jest tutaj. Po sprawdzeniu powiedział, że wtryskiwacze są w idealnym stanie więc to nie to. Ale powiedział mi, że znalazł jakiś błąd na świecach żarowych, usunął ten błąd i kazał podjechać za 2 tyg żeby sprawdzić czy dalej błąd wystąpi bo może być tutaj problem.

Uwalone świece / sterownik świec powodują tą nierówna pracę silnika przez kilka sek. po odpaleniu w niskich temperaturach ale nie mają nic wspólnego ze stukaniem.

A ten mechanik zamiast kazać Ci przyjechać jeszcze raz za 2tyg. powinien po skasowaniu błędu odpalić samochód i sprawdzić czy błąd się znowu pojawił. Chyba że chciał Cie dwa razy skasować za diagnozę..

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie też sprawdzałem na wyłączonej klimie i dalej to samo było i kurde nie ma reguły bo np dziś rano odpaliłem auto i nic zero stukania i to mnie najbardziej irytuje bo nie wiem co to może być. A może to być problem z panewkami? Chociaż powiem szczerze że przeglądając masę filmów na youtubie z uszkodzonymi panewkami czy obróconymi to dźwięk u mnie w ogóle nie przypomina tych na filmach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Do Kam!l: postanowiłem, że odezwę sie dopiero jak auto wróci od mechaika. Więc po pierwsze pierwszym razem mechanik nie wziął ani złotówki za wykasowanie błędu. Po drugie auto wróciło z wymienionymi świecami i sterownikiem. I coooo??? Brak telepania silnikiem i STUKANIA. Więc w tym miejscu chciałem powiedziec, że jednak mechanik ma trochę więcej wiedzy niż Ty. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę nie rozumiem co ma piernik do wiatraka. Rozumiem, gdyby podczas mrozów silnik stukał po przez nierówną pracę - spowodowaną uszkodzonym sterownikiem/świecami. Ale jak niby wymiana świec żarowych wpływa na stukanie "gwoździem o blachę" na rozgrzanym silniku ? Trochę podstawowej wiedzy o działaniu silnika Diesla. Świece działają tylko przy rozruchu, gdy silnik jest nagrzany nie mają one nic do rzeczy... :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marcinooo6 -pojeździj trochę tym autem, zanim definitywnie stwierdzisz ,że nic nie stuka.

moim zdaniem świece żarowe nie mają nic wspólnego ze stukaniem. Chyba, że sterownik się jakimś cudem odkręcił i tłukł się pod pokrywą silnika (bardzo wątpliwe).

Czasem minimalna dolewka oleju silnikowego powoduje ustanie wszelkich niepokojących stuków.


http://emoty.blox.pl/resource/4_1_107v.gif

" Producenci dopuszczają zużycie 1 litra oleju na 1000 km. To tak, jakby uznać, że człowiek mający 38,5 st C jest zdrowy."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,


Panowie od kilku dni posiadam BMW E91 2.0 Automat 163 HP. Nigdy nie miałem styczności z tą marką i nie wiem czy taka praca silnika jest ok czy coś jednak nie. Na wolnych obrotach słychać takie "drrrr" (nie wiem jak to opisać).


Możecie zobaczyć filmik?


Auto nierozgrzane:

https://youtu.be/snIlOPMSLWs


Silnik rozgrzany:

https://youtu.be/5drcvLSQSWw


Pod maską:

https://youtu.be/9QBZPITubO0


Pod autem:



Z góry dziękuje za info : )

Edytowane przez miodek89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.