Skocz do zawartości

[328i] zestaw sprzęgła


DawidKo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Przerabiam teraz u siebie w M52B28 temat sprzęgła, na jednomasie M50, tarczy M30 i docisk z M57.

O ile koło zamachowe można kupić używane, to o tyle mam problem z kupnem tarczy i docisku pojedynczo. Wszędzie gdzie sprawdzałem dostępność, były tylko kompletne zestawy do konkretnego silnika. Jeśli ktoś mógłby polecić sklep internetowy gdzie można kupić pojedynczo te elementy to byłbym wdzięczny. Dodam że tarcza ma być z tłumikami drgań skrętnych.

Wiem też że trzeba wydłużyć łapę sprzęgła ale o ile mm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co kojarze to 10mm, tokarz dorobi.

 

No allegro a gdzie chciałeś :) tarcza 240 ze sprezynami wystepuje jako część zestawu valeo przy konwersji na jednomas. Ale koszt 1500 okolo.

 

Sama tarcze rowniez szukalem jak byla obawa o moj dwumas i brak dostępności.

 

228mm znajdziesz ze sprezynami ale 240 lipa.

Nawet tarcza 240 bez sprezyn uzywana to chodliwy towar.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ładnie, wczoraj byłem holowany bo przestała wyjeżdżać pod górki na starej dwumasie jeszcze z m50 228 mm i teraz stoi ze zdjętą skrzynią bez sprzęgła. Docisk i dwumas przebarwiony a tarcza ma może 7 mm grubości.

Każdy chwali rozwiązanie na tarczy m30 i docisku m57 a nigdzie nie można dostać to ja podziękuję za takie coś...

 

Docisk ma być nowy czy może być używany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeanalizowałem rynek i nie stać mnie na razie na coś co nawet nie istnieje.

 

Jak na razie założę sztywne koło z M50 i do tego nowa tarcza + docisk + łożysko. Tylko gdzie można kupić zestaw pod koło jednomasowe do M50? Na internecie trafiam na same zestawy do dwumasy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czemu nie kupisz dwumasy za 200zł sprawnej ? i do tego docisk nowy i tarcza. Komplet sprzegła sachsa chyba nieco ponad 400zł, do tego dwumas używany ze 100/200.

 

na jednomasie i sztywnej tarczy sprzęgła nie bedzie dobrze. Jak auto używasz do normalnej jazdy to bedzie słabo. Wszystko dostanie po dupie, całe przeniesienie napędu do tego komfort jazdy się pogorszy, wibracje itp.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

choćby w inter carsie, dobieraj od e34 520i bez klimatyzacji koszt za docisk, tarcze i łożysko to ok 550zł jak masz dobre zniżki

 

dużej różnicy nie ma w M52, fabryczny dwu mas nie należy do najcięższych

tragedi z jazdą też nie ma, ot niewprawnemu kierowcy szybciej zgaśnie przy ruszaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na swojej dwumasie mam jakieś 2 cm luzu ale nie o to chodzi, jestem przyzwyczajony do jazdy samochodami ze sztywnym kołem zamachowym. Uważam że dwumasowe koło zamachowe w silniku 6 cylindrowym jest trochę bez sensu.

Do tego powolne schodzenie z obrotów i wkręcanie się, a ja lubię gdy silnik agresywnie reaguje na gaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jestem pewien czy jest tutaj docisk z tym systemem który sam utrzymuje jedno położenie pedału sprzęgła bez względu na zużycie okładziny. SAP czy SAC czy jakos tak się to nazywa. Potrzebny jest przyrząd do tego albo wiedza jak to zrobić.

 

w e46 było ale czy tu jest to musiałbyś doczytać.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Te sprzęgła samonastawne SAC pojawiły się bodajże w 2002 lub 2003 roku. Nie było ich na pewno w M52. Moim zdaniem kombinujesz jak koń pod górę. To samo koło dwumasowe było stosowane w bardzo wielu silnikach(nawet tds miał to samo) i znosiło naprawdę duże obciążenia. Przerabianie na jednomas to gra nie warta świeczki.
ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przejrzeniu na oczy jeszcze przyjrzałem się temu dokładniej i spróbuję na wymienić samą tarczę. Jaka grubość powinna mieć nowa tarcza sprzęgłowa Moja ma jakieś 7 mm i po przykręceniu całości, te 3 kołki od docisku opierają się na kole dwumasowym a patrząc logicznie to tarcza powinna być grubsza i nie powinny wtedy opierać się, dzięki czemu przy puszczaniu sprzęgła wcześniej zacznie "brać" tarczę sprzęgłową i pedał nisko będzie łapał? Próg na kole zamachowym i na docisku to jakieś 0,2 - 0,3 mm przez co "tracę" te jakieś 0,5 - 0,6 mm grubości tarczy nawet jeśli wymieniłbym na nową i sprzęgło nie będzie łapać aż tak nisko?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te sprzęgła samonastawne SAC pojawiły się bodajże w 2002 lub 2003 roku. Nie było ich na pewno w M52. Moim zdaniem kombinujesz jak koń pod górę. To samo koło dwumasowe było stosowane w bardzo wielu silnikach(nawet tds miał to samo) i znosiło naprawdę duże obciążenia. Przerabianie na jednomas to gra nie warta świeczki.

Samonastawne były od 98r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz tak żydzić to wyjmij całe sprzęgło, łącznie z kołem zamachowym, zawieź do zakładu zajmującego się regeneracją sprzęgieł, to Ci chociaż ocenią czy docisk jeszcze się nadaje do użytku, na tarcze zanitują nowe okładziny, przeszlifują docisk i koło zamachowe, żeby nie było progów i będziesz miał pewność że za 1000km nie będziesz wywalał wszystkiego i wymieniał od nowa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcza się nie nadaje do użytku na 100%, wszedłem w książkę, w sam naprawiam a tam napisane że jak tarcza ma grubość poniżej 7,5 mm to się nadaje do wymiany

Docisk też nie może mieć śladów przegrzania i próg nie może przekraczać 0,3 mm dziękuję

Tylko pytanie czy zostawić dwumasę 228 mm czy kupić używaną 240 mm i nowy zestaw do tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.