Skocz do zawartości

525 TDS automat - dziwna sprawa (nie pompa)! film! opis!


biernus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Kolejne konrektne pytanie.

Samochod 525 TDS w automacie. Czy po wlaczeniu klimy... POWINNY sie podniesc obroty z tych powiedzmy nominalnych 700-800 do ..... ?

 

U mnie jak sie pewnie domyslacie tak sie nie dzieje. Wystawiam dla Was 2 filmiki. Nieduze. Kto moze bardzo bym prosil o zassanie (szybki serwerek) i ogladniecie.

W skrocie:

 

Autko 525 TDS E34, rok 93, przebieg realny 238 000, skrzynia 5HP18 automat oczywiscie.

 

- auto nie kopci

- auto ma moc, ma kopytko i na trasie i w miescie (jechalem kawalek 200 i spokojnie by jeszcze poszla)

- na zimno i na cieplo zapala wrecz idealnie! (na cieplo... na filmie na dole, film nr 1)

- skrzynia: rusza sie super, jazda jak po maselku... przelacza biegi tak ze pokusze sie o stwierdzenie ze "tego nie czuc"!.

- kick down normaly.. moc super, biegi przelacza tak jak ja chce - czy kreci do 5000 czy tez przelacza i jedzie te 70km/h na 5tym biegu. Zaden problem.

- olej w silniku mineralny... nie ubywa nic a nic

- nowa "klima" - chlodnica czy cos (poprzedni wlasciciel wymienial)... chlodzi super.

 

a)

Stoje sobie na P (park) lub N (neutral) trzymam hamulec/lub tez nie trzymam - nie wazne... bo jest tak samo z i bez hamulca

- *bez klimy* bez swiatel - obroty *IDEALNIE* rowno na 650-700 +/-

- *wlaczam klime*, radio, swiatla, ruszam kierownica... obroty lekko wariuja..obnizaja sie etc, ale to jest ok, *autko NIE gasnie*, obroty (wariuja we wszystkich samochodach w ktorych jezdzilem po wlaczeniu klimy... nigdy nie sa idealnie rowno etc. Takze to mysle do przyjecia)

 

b)

Wrzucam na D (jazda w przod) lub R (wsteczny)

- *bez klimy* bez swiatel - obroty *IDEALNIE* rowno na 650-700

- *wlaczam klime*, radio, swiatla, ruszam kierownica... obroty lekko wariuja..obnizaja i po chwili auto GASNIE! po prostu tak jakbym wylaczyl kluczyk... po prostu gasnie i tyle!. (film nr 1 i nr 2 - na dole posta)

 

Mechanikiem nie jestem, ale nigdy nie bylem zwolennikiem "rozkladania" samochodu na czynniki pierwsze... po to aby sie przekonac ze to nie to, to tez nie to i to tez nie jest winne. Nie mam na to ani czasu ani pieniedzy ;D. Dlatego chce jak najbardziej zblizyc sie do przyczyny powodujacej takie a nie inne zachowanie samochodu, ktore pozwoli zawezic skale poszukiwan do obszaru jak najmniejszego.

Postow o pompie przeczytalem wiele (chyba wszystkie na tym forum)... mam cicha nadzieje ze to nie ona(koszty)! bo nie ma innych objawow. Moge sie mylic!. Diagnoza pompy to tez jest wyjscie. Ale znowu placic 500 za PELNA diagnoze pompy.. moze niepotrzebnie to tez nieporozumienie na poczatek!

 

Ze swojej strony asekuracyjnie:

1) w przyszlym tygodniu zalewam skrzynie nowym olejem DEXRON III (czarna tabliczka) wejdzie mysle do 6 litrow, do tego obowiazkowo nowy filtr FEBI (Iszy montaz podobno) i nowa uszczelka do kompletu.

2) jutro jade Iraz na komputer. 50PLN na podpiecie. Zobaczymy moze jakies podstawowe bledy wyrzuci. Oby cos konkretnego ten komputer powiedzial.

 

 

2 FILMY bardzo malutkie wmv (kazdy je przeczyta) o wadze leciutko ponad 1mb kazdy!!! Prosze sciagnijcie i poogladajcie na wlasne oczy i uszy ;D jak zachowuje sie autko. (jest dzwiek - mowie kiedy co przelaczam)

 

FILM nr 1 odpalam na cieplo, mam na P, przelaczam na D, wlaczam klime, gasnie

FILM nr 2 mam na P, wlaczam klime na 3 bieg (tutaj faluja dosc wyraznie), swiatla wlaczone, klima na 4ke, wlaczam na d, wlaczam klime na 3jke, gasnie

 

Diagnozy ktore juz slyszalem

- sprzeglo...

- peknieta rura od przepływomierza powietrza/przepływomierz walniety

- cos z klima

 

Ja wykluczam awarie skrzyni bo... bez odbiornikow pradu jest OK nawet na D, skrzynia zachowuje sie wzorowo naprawde super przerzuca.

chociaz z drugiej strony rzeczywiscieb (na klimie) cos w skrzyni wahluje bieg tak jakby znowu wchodzila 1nka z P np. lekko szarpie autem tak jak przy wrzucaniu (no przenosi sile na kola). Ale z drugiej strony.. czemu tylko przy wlaczonej klimie/swiatlach/radio etc?

 

Wiem, ze dlugi post ale staralem sie to w miare solidnie opisac. To co moglem to opisalem. Jesli ktos ma jakies pytania i chce pomoc. Chetnie cos odpisze. Bardzo prosze o zamieszczanie Waszych przemyslanych rad!.

Jesli ktos uwaza, ze przesadzilem z opisem w taka czy inna strone to przepraszam. Nie jestem mechanikiem, nie znam sie na tym. Dlatego pytam. Nie boje sie pytac.

"piwo" dla tego kto trafi z diagnoza ;D chocbym mial wysylac kurierem... ;D

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompa - 3300 za regenerowana z Boscha

natomiast sama glowiczka stoi ok 2000

 

wiem bo przerabialem - u mnie nawet przygasal (gasl) na wolnych przy obrotach kolem kierownicy do oporu ;-(

 

acha, goscie od pomp mowia, ze te pompy rzadko kiedy padaja ponizej 400 tys km wiec ... juz wiesz o ile masz skrecony licznik

na "pocieszenie" powiem, ze u mnie tez na liczniku 236 tys km ale w pamieci jeszcze pewnie z 200 tys

 

drugie "acha": uwazaj na rurki powietrzne: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=23641

zh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@zyghom...

no najprosciej powiedziec ze pompa.

btw: bosch odpada raczej....3300 + instalacja + ustawienia i zrobi sie 4000. Stare auto sprzedalem za 3000. Taka opcja na dzien dzisiejszy odpada. ;D

A tez wloze pompe i sie okaze ze to nie pompa... kto mi da gwarancje? Nie chce zostac z 2ma sprawnymi pompkami ;D

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesledzilem sobie sygnaly swietlne...

tzn zaplon na 2, nie wlaczac silnika i dosc zwawo 5x naciskac pedal gazu, zaswieci sie 1x kontrolka wtryskow i po nim nastapi kod bledu...

U mnie nie wykazuje zadnych bledow. (tym sposobem)

U kolegi w takim samym autku tylko manual 94, naliczyl kod bledu 29. Vehicle Speed Sensor...

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesledzilem sobie sygnaly swietlne...

tzn zaplon na 2, nie wlaczac silnika i dosc zwawo 5x naciskac pedal gazu, zaswieci sie 1x kontrolka wtryskow i po nim nastapi kod bledu...

U mnie nie wykazuje zadnych bledow. (tym sposobem)

U kolegi w takim samym autku tylko manual 94, naliczyl kod bledu 29. Vehicle Speed Sensor...

 

29 u mnie tez jest

brak cruize control powoduje ten alarm

zh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze to glupi pomysl ale z tego co zrozumialem to silnik gasnie gdy wlaczysz kilka urzadzen elektrycznych??

 

Jezeli tak to sprawdz dobrze alternator (i regulator napiecia). Moze nie daje takiego pradu jaki jest potrzebny do bezproblemowego dzialania wszystkich urzadzen. Moze w pewnym momencie brakuje mu pradu i wylacza np pompe wstepna albo elektrozawor (o ile jest w TDS`ach - nie pamietam). Wystarczy ze odlaczy na ulamek sekundy i autko bedzie gaslo.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wracajac do tematu... ktos daje GLOWE swoja ze to POMPA? ;D

 

kolega sobie raczy zartowac ? to jest FORUM a nie WYROCZNIA ;-)

w pompie najgorsze jest to, ze "proste" sprawdzenie w Boschu to juz pare stowek

 

Nie no spokojnie... kazdy stawia na pompe, ale, no wlasnie, jak napisales w 2czesci. Samo KONKRETNE sprawdzenie to kilka stowek.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze to glupi pomysl ale z tego co zrozumialem to silnik gasnie gdy wlaczysz kilka urzadzen elektrycznych??

 

Jezeli tak to sprawdz dobrze alternator (i regulator napiecia). Moze nie daje takiego pradu jaki jest potrzebny do bezproblemowego dzialania wszystkich urzadzen. Moze w pewnym momencie brakuje mu pradu i wylacza np pompe wstepna albo elektrozawor (o ile jest w TDS`ach - nie pamietam). Wystarczy ze odlaczy na ulamek sekundy i autko bedzie gaslo.

 

Pozdro

 

Tak gasnie jak wlaczam klime, swiatla, radio...

Po wlaczeniu moim zdaniem silnik jest bardzo obciazony i powinien sobie choc troszke podniesc obroty aby wlasnie nie narazac sie na za niskie. Wyglada jakby tego nie robil... nie mam pod reka innego takiego BMW aby sprawdzic (tzn mam ale bez klimy) ;/ a tu klima wlasnie glownie jest prowodyrem calej akcji gasniecia.

Pytanie kolejne. A czy jesli cos jest z ladowaniem... nie powinien sobie wziac pradu z akumulatora bezposrednio? Oczywiscie.. wiadome ze po XX czasu by sie wyldowal i kleknalby calkiem. Ale przez jakis czas bez alternatora cale auto powinno chodzic.

btw: ma ktos pod reka zakresy pradu ladowania i poboru przy TDSie? To jutro bym zmierzyl.

Z gory dziekuje.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jerzeli TDS przygasa przy właczeniu odbiorników pradu to winna jest pompa powtwrzam poraz kolejny a jerzeli ktos kupuje BMW i to jeszcze TDS to musi być przygotowany na wydatki i nie ma co rzałować pieniędzy bo to BMW

jak ktoś chce oszczędzać, z tego co wiem to sobie kupuje golfa czy coś tam a ty masz BMW wTDSie i one już takie są przykro mi bardzo ale masz uszkodzoną pome ale sie nie przejmuj nie jesteś pierwszy ani ostatni pozdro

BMW sie nie psuje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Członkowie klubu

Polkręć kierownica na postoju bez włączania urzadzen elektrycznych - lekkimi i energicznymi ruchami w prawo i lewo - jak obroty falują lub auto zgasnie to niestety ale pompa wtryskowa jest do wymiany.

 

Pozdro - Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
mam pytanie do Krzyska 525tds czy sprawna pompa wtryskowa nie ma prawa delikatnie zafalować przy energicznym kręceniu kierownicą, bądz szybkim przekrecaniu wentylatorem 1-4.

pozdro

 

Każda pompa :8) , samochód, nowy czy używany - jak jest duży pobór prądu, mocy - jakoś zareaguje. Właczasz nagle światła, przy okazji poruszysz kierwnicą i czujesz jak by drgnęlo obrotami - to normalne poniewaz jest pobór mocy a silnik - raczej całe sterowanie - musi temu poborowi sprotać - więc w ułamku sekundy tak bedzie. Chodzi o to aby nie bylo to dokuczliwe lub mocno odczuwalne i nad tym pracuje cała elektronika, komputery, potencjometry i między innymi w tds-ie nastawnik (steelwerk) pompy wtryskowej. Działa on tak że w momencie naglego poboru prądu czy tez oporu ze strony jakichś innych urządzen (klima, wentylator, pompa wspomagania, światła, mocnE HIII-FIII z subem) potrzebny jest chwilowy wzrost obrotłow silnika ale taki aby w tych ułamkach sekundy byl nieodczuwalny dla nas, a co za tym idzie nagłe i chwilowe dawkowanie paliwa np.: na wolnych obrotach. Jezeli ten nastawnik - steelwerk - jest juz na wyczerpaniu to nie radzi sobie z tym poniewaz działa ale z duzym opóżnieniem dlatego pojawiają się dziwne objawy. Są to:

- falowanie jak na zał. filmikach ale jeszcze w miarę utrzymywanie stałych wolnych obrotów (poczatek końca tego urządzenia),

- falowanie na wolnych obrotach przy obciązaniu silnika np.: wentylatorem lub klimą,

- falowanie na wolnych obrotach z zamulaniem silnika, większym spalaniem i dziura w zakresie 2200obr.,

- opisane wyżej + problemy z zapaleniem ciepłego silnika (tu dochodzi problem z cisnieniem na wtryski czyli wyeksploatowaniu uległ też już rozdzielacz czy jak to spece mówią sekcja pomy),

- opisane wyżej + niemożliwość uruchomienia silnika ciepłego,

- opisane wyżej + jak juz sie silnik uruchomi to praktycznie brak mozliwości przejechania sie naszym ukochanym BMW.

Kończy sie to zazwyczaj wydaniem sporej kasy na reanimacje naszego układu lub od razu jednorazowo 3400-4000zł. Nistety ale tak to już jest - jeżeli pada pompa wtryskowa znakiem tego jest że auto ma pow. 300.000 km w kołach.

 

A-ha - odpowiadając na Twoje pytanie krótko - sprawna pompa wtryskowa ma prawo zafalować - ale czas trwania falowania to ułamki sekund.

 

Pozdro - Krzsiek.

 

P.S. Moja rada - nie dotykac skrzyni automatycznej zanim nie zrobi sie porządku z silnikiem i jego sterowaniem. Dopiero jak silnik nie ładuje nam błędów mozna brać sie za skrzynię.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
jeżeli pada pompa wtryskowa znakiem tego jest że auto ma pow. 300.000 km w kołach

...nie zawsze... ja mam tds'a z 100% oryginalnym przebiegiem 203 000km i pompa była regenerowana przy przebiegu 190 000km!

 

Nie chcę wywoływac dyskusji na temat oryginalnego przebiegu, ale jak to ustaliłeś, kto Ci to powiedział lub gdzie jest napisane że masz oryginalny przebieg. Wiem co mi odpowiesz więc ................................ :naughty: :hand: :wink:

 

Krzysiek.

 

P.S. Nie bedę dyskutował z gosciem który kupił fabrycznie nowego tds-a w salonie i jest pierwszym właścicelem, z każdym innym zdecydowanie tak :lol:

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...poprostu kupiłem od pierwszego i jedynego właściciela w Niemczech...

...mam dokładną aż do przesady historię samochodu na papierze...

...dodając, że właścicielem był starszy wiekem lekarz...to wydaje mi się mało prawdopodobne jakieś "kręcenie" licznika ;)

...ale prawdą jest ,że zawsze margines przekrętu jest jeśli się samemu w salonie nie kupi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Danski - każdy kto kupił samochód i chce się podbudować tak mówi - pierwszy właściciel, lekarz, starszy pan, kobieta, mały przebieg, dobry stan, wypas, itp, itd, ale to pisze tylko w briifiie. Kto nim jezdził i jak tego nie wiesz. Ja kupowałem mojego tds-a także swiadomie od 2 właściciela, w niemczech, z przebiegiem 305t.km i powiem Ci że nie kupiłem żle. Jestem z tego auta b.zadowolony pomimo że kosztowało mniue trochę - choćby wymiana pompy wtr. 3400zł. Ale niestety ja to kalkulowalem - każde auto sie psuje i tym bardziej diesle - bo maja najechane i tyle.

 

Ale też jestem w stanie Ci uwierzyć - różnie jest - dlatego nie mam zamiaru podważać tego co piszesz. Zyczmy sobie tylko takich aut - z małymi przebiegami i zadbanych co by nam tu EU składu złomu nie zrobili.

 

Pozdro - Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...hmmm...no widzisz ja akurat jestem człowiekiem ,który nie lubi się oszukiwać i sztucznie podbudowywać... jakby tak było to nawet bym nie wspomniał, że przed 200 tysiącami padła pompa ;) ...chciałem swoim postem tylko pokazać, że nawet tak dobra jakość jaką reprezentuje BMW niestety nie jest w 100% powtarzalna (czyt: ta sama część może paść w każdej chwili mimo przewidzianej przez producenta danej trwałości)...

...ale zgadzam się z Tobą Krzysiek... najważaniejsze to cieszyć się ze swoich pupilków i życzyć innym udanych zakupów!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Wracając do tematu - skrzynie auto. sa bardzo ale to bardzo wytrzymałe i to raczej właściciele aut ppopadaja w tarapaty serwisów. Tak jak pisałem wcześniej - posprawdzać wtyczki, błędy, komputery, silnik, olej w skrzyni, a mechanikę zostawić na sam koniec.

 

Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa w moim E34 525TD zaczęła szwankować przy 220000 km

W serwisie poinformowali mnie, że roczniki do końca 93r miały niezbyt trwałą głowicę pompy.

Moje autko zachowywało się dokładnie tak jak Twoje z tym, że nie gasło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.