Skocz do zawartości

problem z wentylatorem od klimatyzacji


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

klimatyzacja działa

wenylator jak się zepnie na krótko też tylko jest tam jakiś czójnik który po wyłączeniu spowrotem trzeba zasilić aby zaczeło działać

Opublikowano
u mnie z kolei wentylator klimy raz się włącza i raptem wyłącza(jakby nie miał 1 biegu), ale jak przekręcę pokrętło wentylatora na full, działa, ale jak zaraz zmniejszę siada. Czy to jest standart? :duh:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To się zastanówcie ludzie, na temat którego wentylatora piszecie :)

 

1. WENTYLATOR NA SKRAPLACZU (chłodnicy) KLIMATYZACJI.

 

Ma dwa biegi, przekaźniki od nich są przed lewym przednim dzwonem w pudełku. Pierwszy bieg załącza się, kiedy czujnik (Triple Pressure Switch) ciśnienia w obwodzie klimatyzacji się włączy, czyli w praktyce w momencie włączenia sprężarki (jeżeli jest full czynnika). Drugi bieg załącza się, kiedy ciśnienie w obwodzie klimatyzacji jest duże lub kiedy temperatura silnika się podniesie ponad 90 coś stopni (czujnik z prawej strony chłodnicy przy jej górze).

 

2. WENTYLATOR NAWIEWU (nagrzewnicy).

 

Ma parę biegów, jeżeli któryś z nich nie działa (bieg ostatni działa zawsze, bo jest bezpośredni), to znaczy, że trzeba zerknąć w zestaw rezystorów. Gdzie on jest - :search: , było nawet ze zdjęciami.

Kai
Opublikowano
Drugi bieg załącza się, kiedy ciśnienie w obwodzie klimatyzacji jest duże lub kiedy temperatura silnika się podniesie ponad 90 coś stopni (czujnik z prawej strony chłodnicy przy jej górze).

tak dla scisłosci to ten czujnik mierzy temp płynu w chłodnicy a nie temp silnika.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Drugi bieg załącza się, kiedy ciśnienie w obwodzie klimatyzacji jest duże lub kiedy temperatura silnika się podniesie ponad 90 coś stopni (czujnik z prawej strony chłodnicy przy jej górze).

tak dla scisłosci to ten czujnik mierzy temp płynu w chłodnicy a nie temp silnika.

 

Tak oczywiście, mój błąd (myślałem, że to oczywiste, skoro czujnik jest na chłodnicy).

 

A odnośnie tego czujnika, to wentylator się włącza tylko wtedy, kiedy ciśnienie w układzie włączy kolejny "bieg" przełącznika. Jeżeli masz mało czynnika, klima będzie chłodzić, ale wentylator się już nie włączy (autopsja).

Kai
Opublikowano
dla laików nie jest to takie oczywiste KAi, podobnie jak np czujnik temperatury płynu w bloku- tez nie pokazuje temp silnika , a gdy płyn nagle wycieknie, to wskazówka na zegarach przesunie sie w prawo dopiero od nagrzania materiału, czyli gdy moze byc juz po przysłowiowych "ptokach". Nie wszyscy to wiedzą, niestety.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to jeszcze raz w ramach sprostowania (bo nie wszystko pamiętałem). Usiadłem przy schemacie i AutoData, zrobiłem schemat tego nieszczęsnego wentylatora:

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.kudys.wv.pl/bmw/wentylator.jpg

 

Sprawa wygląda tak:

- I bieg wentylatora właczany jest, gdy temperatura cieczy w chłodnicy przekroczy I próg (nie pamiętam, ile to stopni) lub jest polecenie załączenia sprężarki klimatyzacji i jest odpowiednie ciśnienie w układzie (jest obecny czynnik),

- II bieg wentylatora właczany jest, gdy temperatura cieczy w chłodnicy przekroczy II próg (również nie pamiętam, ile to stopni) lub ciśnienie w układzie klimatyzacji osiągnie trzeci próg włącznika ciśnieniowego.

 

Wcześniejsze wnioski cofam ze względu na fakt, że przypomniałem sobie, że miałem ułamany przewód właśnie na TPS. Po naprawie układ działa tak, jak powinien.

Kai
Opublikowano

Super schemat

 

Tylko male pytanie - po co jest opornica na wentylatorze ???

 

Bo mam maly problem - przekazniki sprawne, czujniki tez a wentyl;ator dziala tylko na II biegu z tym ze od razuzalacza sie na II bieg (po wlaczeniu klimy) nie kreci sie powoli tylko od razu startuje szybko. Wtyczka do niego ma 3 piny. Po wyjeciu przekaznika od I stopnia chodzenia nie wlacza sie w ogole.... Moze ktos to zrozumie ???

 

Na dzien dzisiejszy zamowilem drugi wentylator z niby sprawna opornica - co do sprawnosci obecnej nie mam zadnych danych ..

 

Pozdrawiam.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Super schemat

 

Tylko male pytanie - po co jest opornica na wentylatorze ???

 

Bo mam maly problem - przekazniki sprawne, czujniki tez a wentyl;ator dziala tylko na II biegu z tym ze od razuzalacza sie na II bieg (po wlaczeniu klimy) nie kreci sie powoli tylko od razu startuje szybko. Wtyczka do niego ma 3 piny. Po wyjeciu przekaznika od I stopnia chodzenia nie wlacza sie w ogole.... Moze ktos to zrozumie ???

 

Na dzien dzisiejszy zamowilem drugi wentylator z niby sprawna opornica - co do sprawnosci obecnej nie mam zadnych danych ..

 

Pozdrawiam.

 

Opornik właśnie ogranicza obroty (przez ograniczenie prądu). Jest na zewnątrz i lubi się zjarać.

Wystarczy go wymienić i nie koniecznie na oryginał, bo szkoda kasy.

Kai
Opublikowano
ok to zobaczymy jak bedzie z nowym wentylatorem :)

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
niestety zle sprawdzałes jezeli wentylator ci sie włanczał od razu na drugi bieg to masz uszkodzony czujnik w głowicyw zaleznosci jest on nad rozrusznikiem albo nad pompa wtryskowa na pierwy zut oka moze sie wydawac sprawny ale wez go ostroznie wykrec i kup nowy groszowe sprawy ale uwazaj ja przy jego odkrecaniu ukreciłem gwint w głowicy i musiałem go mocowac na zimne spawy lata juz prawie rok i jest git ...................miałem z tym wentylatorem podobny problem.............................................................................................................................sarna chetnie odkupie od ciebie silnik od tego wentylatora lub cały wentylator
POZDRAWIAM !!!
Opublikowano

wentylator chłodnicy klimatyzacji BMW

BMW 5 E34 88-95 moc wentylatora; 250/130W średnica wentylatora 400 mm 3 piny 10 łopatek

cos takiego macie

POZDRAWIAM !!!
Opublikowano
Hej może ma ktoś jakiś schemat jak jest zbudowany ten wentylator , jakie tam idzie łożysko, bo mój wentylator jak się załącza to chodzi jak czołg
Opublikowano

Witam

czytam to wszystko i dla mnie jest to trochę czarna magia

ale u mnie jest tak:

pojechałem nabić klimatyzację, na azocie było wszystko ok

jak zaczął nabijać freonem to ciśnienie wzrosło do 26 barów i wentylator się nie załączył, po sprawczeniu czujnika ciśnienia też nic, następnie prądów na wentylatorze wszystko ok a wentylator jak się niekręcił tak się niekręci

i co ja mam z tym fantem zrobić

pozdrawaim

MC

:?:

Opublikowano

Witam.

Moj temat podobny więc zapytam w mojej 523 E39 ze schematu wynika ze sa 3 przekazniki i 3 biegi wentylatora klimy.U mnie przed nabciem klimy sprązarka nie włączała sie a wentylator tak i to dosc głosno (wyzszy bieg chyba),po nabiciu wentylator chodzi tak samo głosno i wyłącza sie wraz ze sprzegłem sprezarki (cylkicznie).Brak chyba 1 biegu?Gdzie umieszczone sa te trzy przekazniki w e39.?

Opublikowano
niestety zle sprawdzałes jezeli wentylator ci sie włanczał od razu na drugi bieg to masz uszkodzony czujnik w głowicyw zaleznosci jest on nad rozrusznikiem albo nad pompa wtryskowa na pierwy zut oka moze sie wydawac sprawny ale wez go ostroznie wykrec i kup nowy groszowe sprawy ale uwazaj ja przy jego odkrecaniu ukreciłem gwint w głowicy i musiałem go mocowac na zimne spawy lata juz prawie rok i jest git ...................miałem z tym wentylatorem podobny problem.............................................................................................................................sarna chetnie odkupie od ciebie silnik od tego wentylatora lub cały wentylator

 

ja mam silnik m20 wiec oba czujnki ten idacy do zegarow oraz ten idacy do motronica sa w obudowie termostatu wiec sie nic nie ukreci, ponadto w moim aucie jest 3 czujnik polaczony z klimatyzacja zalozony na gornym wezu od chlodnicy - ida do niego 3 kabelki wychodzace z instalacji klimy.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
a czy można kupić do tego wentylatora - sam silnik (poprostu się u mnie zatarł, nie sposób go przekręcić). Wiatrak i stelaż dobry - nie połamany itp. jedynie odmówił posłuszeństwa ten silnik. A może można go zregenerowac :?:

525i 1991r. Islandgrün met.

525tds 1993r. Oxfordgrün met.

635 CSi/A 1981r. Zypresengrün met.

zielono mi .... 8)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.