Skocz do zawartości

E91 N52 temperatura silnika 80*C, proszę o pomoc.


static86

Rekomendowane odpowiedzi

Przeprowadzilem test nagrzewania od zimnego silnika

Auto nagrzewa sie normalnie, termostat jest zamkniety, pompa na 0%. Temperatura wyjscia z chlodnicy caly czas na 23 stopnie. W momencie kiedy plyn osiagnie temp okolo 89 stopni komputer otwiera duzy obieg, termostat na full otwarty i pompa na 23% i wlaczas sie wiatrak, schladza do 74 stopni, a potem sytuacja wyglada tak :

temperatura wyjscia z chlodnicy 74 st

temperatura oleju 80

temp. silnika 80

temp. zasys. powietrza 40.

termostat na 33%

pompa na 23 %

Test przeprowadzony w garazu

Czas nagrzewania okolo 15-20 minut

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 190
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

W mojej ocenie twoja chłodnica nie chłodzi dostatecznie.

Przyjrzyj się jej, szczególnie, ze pisałeś, ze była wymieniana. Jesli byla zakłądana uzywana, to jest w niej kamień i prawdopodobnie tylko kilka kanałów jest drożnych - przechodziłem temat w M57

 

Zasadnicze pytanie, bo pisales cały czas ze to temperatura przy jezdzie emeryckiej.

Jechales z wiekszym obciazeniem? Np pod górę jakiś odcinek dłuższy, albo z wiekszymi V rzędu 120-140. Też trzyma 84-74?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chlodnica byla wymieniona w tamtym roku na nowa nissena ( wprawdzie zamiennik ale nowy), za tydzien jade w trase, to zobacze jak bedzie na autostradzie, bo tutaj gdzie mieszkam nie ma gdzie poleciec szybciej, jeszcze jedna sprawa, robilem ten test przy odlaczonym kabelku od termostatu, a temperatura na wyjsciu z chlodnicy powyzej 70 stopni, dziwne, zwlaszcza ze silnika 80-pare
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jedna mysl - czy chlodnica klimy, ktora jest z przodu moze byc tak zasyfiona , ze ogranicza przeplyw powietrza, a w rezultacie nie pozwala chlodnicy silnika oddac w pelni nadmiaru ciepla? co powoduje ze temp. na wyjsciu z chlodnicy jest zbyt wysoka, co czujnik interpretuje jako sygnal do wiekszego schlodzenia silnika?

Moge sprobowac wypiac kostke od czujnika na wezu chlodnicy i wepne go do starego niewpietego w uklad???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej - poświeć latarką od drugiej strony i sprawdz drożność żeberek chłodnicy.

 

Tu jset coś nie tak - termostat nie powinien puszczać dużego obiegu, czyli wody do chłodnicy przy temperaturach 80st, przy odłączonej jego wtyczce.

Jaki masz termostat? ORI BMW? On jest nowy?

 

Jezeli chcesz eksperymentowac z oszukaniem temp na wyjsciu radiatora, to raczej wloz czujnik do wody rozgrzanej do ok 50st. Jak tam bedzie 25st podczas gdy temperatura silnika dojdzie do 90, komputer moze także to zinterpretować jako niesprawność chłodnicy (całkowicie zatkana), badz termostatu (nie puszcza duzego obiegu)

 

U mnie jset 50-60st na wyjsciu chłodnicy jak temperatura silnika jest ustabilizowana w okolicy 96st (stałe obciążenie podczas trasy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie daje mi spokoju ten termostat - z jednej strony wtyczka jest od podgrzewacza który ma go otworzyć wcześniej niż się nagrzeje, z 2 strony po odpięciu wtyczki zachowuje sie jakby był otwarty.... na pewno jest ryzyko odpinając wtyczkę i jeżdżac bez, że po depnięciu sam termostat może nie zdążyć się otworzyć
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie tez mi to nie pasuje z tym termostatem. Termostat jest oryg. nowy BMW. Sprawdzalem go dodatkowo w garnku z goraca woda, otwiera sie dopiero przy temperaturze 100 stopni i musi dluzej posiedziec w gotujacej sie wodzie - wiec wydaje sie byc okej. Dmuchajac w termostat (wyjscie z chlodnicy) puszcza lekko powietrze, ale jak naleje wody, to nie puszcza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu może być też tak, że woda rozgrzała się do ~90st - termostat w sposob konwencjonalny puścił gorącą wodę do chłodnicy, system schładza silnik do 80st, na wyjściu chłodnicy nadal jest gorąca woda, ale nie dostaje już nowej porcji gorącej wody, bo termostat przy ~80st z odłączoną wtyczką jest zamknięty. Mysle, że z czasem ta temperatura na wyjsciu radiatora malałaby.

Ciekawe jest to, że na małym obiegu system chłodzenia jest nadal sprawny, ze potrafi utrzymać niską temp (74-84), chociaz nie wiem w jakich warunkach to testujesz. Podczas tych testów ustaw temperature w klimatroniku na 16st, bo jak na zewnątrz jest np. 18, a masz wewnątrz ustawione np. 23, to nagrzewnica bedzie wychładzać wodę.

 

W kazdym razie, masz za wysoką tą temperaturę (na wyjsciu) i tu coś trzeba z tym zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Traksik napisal ze wentylator slucha elektroniki...-tu jakos nie chce sluchac albo slucha innaczej...

Nie daje mi spokoju ten termostat - z jednej strony wtyczka jest od podgrzewacza który ma go otworzyć wcześniej niż się nagrzeje, z 2 strony po odpięciu wtyczki zachowuje sie jakby był otwarty....

Choc wg prob termostatu z goraca woda jest zamkniety...

Praktycznie wszysrko juz zosalo powiedziane i odpowiedzi sa w temacie tylko trzeba to poskladac.

O jaki element by ktos Cie nie spytal to nowy.

Jak sprawdzasz dane czesci to dzialaja poprawnie wiec co?

Dalem ciala na poczatku ale...

W momencie kiedy plyn osiagnie temp okolo 89 stopni komputer otwiera duzy obieg, termostat na full otwarty i pompa na 23% i wlaczas sie wiatrak, schladza do 74 stopni, a potem sytuacja wyglada tak :

temperatura wyjscia z chlodnicy 74 st

temperatura oleju 80

temp. silnika 80

temp. zasys. powietrza 40.

termostat na 33%

pompa na 23 %

Mnie to nie dawalo spokoju.Silnik 80 st a schlodzona woda 74-za mala roznica.Tu masz ten przyrost temp.

Na zimnym silniku odpal zlap jedna reka gorny waz a druga dolny -ktory bedzie cieplejszy.

Z tych temp wychodzi ze fizyka tez nie powinna dzialac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik jakości oleju = czujnik poziomu oleju w misce.

 

Wymieniłem i trzyma mi temperaturę oleju jak w dokumencie (105-112 przy spokojnej jeździe).

 

Nie dam 100% gwarancji że to to bo wymieniałem przy okazji remontu silnika, szczególy u mnie w temacie.

 

Jak po tej wymianie? Nadal masz te wyższe (niby poprawne) temperatury oleju? Jak tak, to pamiętasz może numer części którą zamontowałeś?

 

Ale spamujecie w tym temacie :D masakra :D

 

U mnie wciąż temperatura utrzymuje się na prawidłowym poziomie. Obserwuje na bieżąco olej, mam 105 stopni.

 

Nazwa aukcji z której kupiłem czujnik była taka:

CZUJNIK POZIOMU OLEJU BMW F01 7607910 F10 E65 N63

Czy numer się zgadza z prawdziwym - nie powiem, ale raczej tak. Z tego co pamiętam była to w miarę świeża używka, koło 5 lat i 60k przebiegu. Na czujniku data produkcji jest wyraźnie widoczna, np 11W45 to 45 tydzień 2011.

 

Zaznaczam, u mnie temperatury się ustabilizowały po remoncie silnika, ale jedną rzeczą która na to bezpośrednio mogła mieć wpływ była wymiana czujnika - reszta rzeczy raczej bez związku (cała lista u mnie w temacie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zaznaczam, u mnie temperatury się ustabilizowały po remoncie silnika, ale jedną rzeczą która na to bezpośrednio mogła mieć wpływ była wymiana czujnika - reszta rzeczy raczej bez związku (cała lista u mnie w temacie).

Dobrze ze o tym napisales...

Nasz kolega ktory ma ztym problem tez bedzie robil remont jak tylko elektronika ktora spisuje sie na medal przestanie panowac nad awaria...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz to co pisalem w ostatnim poscie przed wlaczeniem wentylatora i po.

Trzeba ustalic czy jest zmiana kierunku przeplywu plynu...

 

 

 

Serwus.

Sprawdzilem dzisiaj nagrzewanie wezy i chlodnicy od zimnego.

wiec tak:

W pierwszej kolejnosci nagrzewa sie waz doprow.wode do chlodnicy oleju i powrot z tejze chlodnicy.

W miedzyczasie ciepla woda leci do wymiennika ciepla automat. skrzyni biegow. Powrot z ASB jest praktycznie zimny.

Dotykajac chlodnicy robi sie ona po obu stronach (zasilanie i powrot) ciepla - w tym samym stopniu.

Zaznaczam ze chlodnica oleju ASB jest wpieta w chlodnice glowna tuz ponizej wejscia do chlodnicy; natomiast powrot z chlodniczki oleju silnikowego wchodzi w trojnik i jeden waz dalej leci do silnika a drugi jest wpiety w chlodnice od strony powrotu tuz ponizej glownego powrotu.

Przy osoagnieciu temperatury roboczej cos okolo 94 stopni waz na powrocie jest minimalnie zimniejszy od zasilania chlodnicy(oba gorace) i ta sytuacja utrzymuje sie takze po zalaczeniu wiatraka. Oba weze sa na tyle gorace ze ciezko je utrzymac.

Kurde - zagadka.

Dodam ze termostat wymiennika ASB zostal wymieniony i nic. Wyglada tak jakby chlodniczka ASB puszczala obieg odrazu na chlodnice glowna, jednakze drazylem temat juz wczesniej i wynika na to ze w samej chlodniczce ASB nie ma juz innego termostatu.

link do schematu chlodzenia ASB: https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/17_0276-czesci-mocowania-chlodnicy-wody/vCC68066 (chlodniczka ASB (16) wpieta jest do plyty montazowej nr 14, a termostat (nr 13) takze wpiety do tej plytki, natomiast plyta montazowa do chlodnicy glownej.

Schemat polaczenia weży: https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/17_0741-weze-plynu-chlodzacego-ukladu-chlodzenia/vCC68066

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz to co pisalem w ostatnim poscie przed wlaczeniem wentylatora i po.

Trzeba ustalic czy jest zmiana kierunku przeplywu plynu...

 

 

 

I jeszcze jedna mysl, czy mozliwe jest ze na kabelku od termostatu jest jakies zwarcie i caly czas grzeje(? wowczas temat rozwiazany), mimo ze komp podaje ze ma byc zamkniety? Czy wiesz moze co steruje tym podgrzewaczem, jaki przekaznik, jakis bezpiecznik???? - warto byloby to sprawdzic, ewentualnie jakie napiecie powinno byc na wtyczce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kazda zagadka ma rozwiazanie.

Weze od chlodnicy sa twarde?

Termostatu sie nie ma co czepiac.On dziala na temperature i elektrycznie.Z odpietym kabelkiem miales to samo a w garnku pokazal ze pracuje poprawnie.Wentylator sie wlacza bo jest mala roznica temperatur miedzy czujnikami - tam powinno byc przynajmniej 25 st roznicy jak nie wiecej.

Mialem kilka opcji tej usterki ale sie kolejno eliminowaly i zostaly najgorsze.

Jak masz twarde weze trudne do ucisniecia to jedz zrobic pomiar cisnienia w ukladzie chlodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dotykajac chlodnicy robi sie ona po obu stronach (zasilanie i powrot) ciepla - w tym samym stopniu.

Tu jest odpowiedz.

Plyn do chlodnicy trafia wezem powrotnym

a ze ciplo leci do gory to nagrzewa sie ruwnomiernie.

Pomiar cisnienia to w ukladzie chlodniczym to wyjasni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nic, za jakies pol godziny poszedlem z inpa i odpalilem cieply, i wowczas bylo kasiazkowo, temperatura na wyjsciu jakies 50 stopni (stala az do otworzenia termostatu,), temperatura na zasilaniu chlodnicy sukcesywnie rosla az waz zaczal byc naprawde goracy (96 stopni), i wtedy otworzyl sie termostat, ruszyla pompa i temperatura na wyjsciu z chlodnicy zaczela powoli rosnac a silnika spadac do 80. Went. za jakis czas tez sie odpalil.

Weże sa raczej miekie, no troche twardsze niz na wylaczonym silniku.

Potem pojechalem sie przejechac z kompem. Ponizej odczyty z INPY w trakcie jazdy:

 

temp. zasysanego powietrza: 36

temp. plynu na wyjsciu z chlodnicy: 55-60

temp. oleju: 97

ambient pressure: 976 hpa

temperatura silnika: 80

temp. ECU: 65

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.