Skocz do zawartości

E91 N52 temperatura silnika 80*C, proszę o pomoc.


static86

Rekomendowane odpowiedzi

temperatura oleju ma 90 stopni gdy silnika 80.

A co do softu, to takiej informacji udzielili mi w serwisie BMW we Wroclawiu. Podobno czesto wysypuja sie sterowniki podczas aktualizacji, i oni za to nie odpowiadaja, jest to na koszt klienta. Dowiadywalem sie w Zittau, tam kasuja 60 Euro za aktualizacje softu, tylko kwestia jezyka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 190
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Spalanie ma podstawowy wpływ na temperaturę - ubogo - temperatura rośnie, bogato silnik jest zimniejszy

na temp w komorze spalania

jesli masz na mysli uklad chlodzenia to bzdura

Nie wiesz chyba jak działa chłodzenie silnika N52 z elektryczną pompą i elektrycznym termostatem.

Dziala tak jak kazdy inny uklad chlodzenia tylko jest napedzany elektrycznie a nie paskiem

Tryb 80 stopni jest trybem ochronnym silnika

Nie ma czegos takiego

Pisałem w innym poście że u mnie świece NGK platyna plus 5 starych cewek ori i jedna delphi dały koszmarnie nierówna pracę silnika plus duże spalanie i strzelanie w wydech

czytalem to i jest to niedorzeczne -pytalem wtedy o pomiar starej i nowej cewki ale bez odpowiedzi

Normalnie trzyma mi 105-107,

to ja bym sie z tego nie cieszyl

Rzadko kiedy widziałem 100st i powyzej i nawet takiej temp bym nie chciał - niby układ jest zamkniety i pod cisnieniem, co przesuwa temperature wrzenia, ale coś się rozszczelni i pojawia się o wiele większy kłopot

i slusznie.100 st to duzo a temp wrzenia jest wyzsza ze wzgl na glikol -ok 120 st

Mi chodziło o czujnik temp oleju, nie cieczy. Jaka jest temperatura oleju w momencie, gdy system włacza tryb wychładzania?

Olej zniesie duzo wiecej niz plyn chlodniczy i jeszcze zachowa swoje wlasciwosci-jesli jest chlodnica w ukladzie to olej caly czas tam krazy

Jednym słowem nie wiesz a się udzielasz. Tak, tryb 80c został stworzony w celu ochrony silnika przed przegrzaniem. Temperaturą tego silnika nie steruje termostat tylko komputer poprzez elektryczny termostat i pompę wody o regulowanej prędkości. Nie ma to nic wspólnego z tradycyjnym układem, poza tym że też jest to układ chłodzenia wodnego. Tryb ECO - to temperatura do 112 stopni i nic się wtedy nie ma prawa przegrzać, chyba że coś jest zepsute. Co do cewek - nie one były u mnie problemem tylko świece, które jakimś cudem kiepsko działały w moim N52B30A a sądząc po ilości postów na forum E90 dotyczących nierównej pracy silnika itp po wymianie świec, nie jest to jednostkowy problem. Być może komuś pomoże faktyczne doświadczenie właściciela takiego auta a nie teoretyzowanie właściciela diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update softu samego sterownika silnika to 150-200 złotych u niezależnych koderów. U mnie po udate'cie temperatura wzrosła na kilka dni po czym znowu spadła, także to nie jest przyczyną problemu (jeżeli w ogóle jest jakiś problem)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
temperatura oleju ma 90 stopni gdy silnika 80.

Optymalna temp oleju to 95do 105 st wiec co Cie martwi w twojej temperaturze?

na jego temp ma jeszcze wplyw gestosc i klasa.

Smigasz pewnie na syntetyku a on potrafi zniesc temp do ok 150st

Idealna temp plynu to 90 st ale ze masz czujnik na dolnym wezu to pomiar jest na ochlodzonej cieczy.

Mowisz ze wentylator sie zalacza przy 84st

wiec dodaj do tego 10 st bo tyle plyn dostanie chlodzac glowice i blok i masz 94st.

Producent skaluje czujnik wentylatora na 95 i 97 plus mikus 1st zatem tu tez masz wszystko ok

Masz obawy o ogrzewanie w zimie...

Do nagrzewnicy plyn wedruje prosto z glowicy i tu tez bedzie okejo

Edytowane przez kotin44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jednym słowem nie wiesz a się udzielasz

Takie slowa nie sa argumentem w dyskusji.

Jest to troszke bardziej rozbudowany uklad ale zasady chlodzenia jeszcze nikt nie zmienil a temperatury dotycza wszystkich silnikow oprocz silnikow sportowych i wyczynowych

Tryb ECO - to temperatura do 112 stopni i nic się wtedy nie ma prawa przegrzać, chyba że coś jest zepsute.

To zalej uklad chlodzenia woda bo jest do tego przystosowany i powiedz jak ja tam zatrzymasz bo temp wrzenia to 100 st

Być może komuś pomoże faktyczne doświadczenie właściciela takiego auta a nie teoretyzowanie właściciela diesla.

wez se jakies relanium bo Ci nerwy puszczaja

Swiece i cewki maja proste zadania

tu sie nie bede wypowiadal bo nie ma pomiaru cewek a tak jak Ci juz pisalem objaw mogl ustapic przez przypadek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz zasadnicze pytanie, czy test nr 7 w ukrytym menu samochodu podaje temperature z czujnika, ktory jest na wezu od chlodnicy czy z tego, ktory jest w glowicy obok chlodnicy oleju??????????????????????????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update softu samego sterownika silnika to 150-200 złotych u niezależnych koderów. U mnie po udate'cie temperatura wzrosła na kilka dni po czym znowu spadła, także to nie jest przyczyną problemu (jeżeli w ogóle jest jakiś problem)

A zauważyłeś poprawę czegokolwiek po updacie? Ja mam własnie soft z połowy 2005 (update w 2005 na jakiejś akcji serwisowej) i zastanawiam się czy ma sens go robić skoro wszystko jest ok (przychylam się do zdania że nie ma sensu i na razie tego nie zrobiłem). Co do powrotu do starych nawyków - nowy soft to reset adaptacji, jak wrócił to jest jakaś przyczyna że go trzyma na niższej temperaturze. Oczywiście nie musi to być nic istotnego, a może wręcz tak działa nauczanie, że u mnie przechodzi w tryb emerycki a u Was high power mapped ;) choć raczej bardzo emeryckiego stylu jazdy nie mam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z glowicy przy czym jesli masz elektryczny termostat to tym bardziej nie patrz na temperature cieczy bo bedzie sie ona zmieniac jak w kalejdoskopie.

Przy tych termostatach komputer obserwuje twoje ruchy i przygotowuje silnik na to co bedzie-jednym slowem dziala z wyprzedzeniem.

Tego termostatu nie oszukasz i nawet zmiana softu nie pomoze bo o jego pracy decyduje kilka parametrow.

Teraz twoj komputer uznal ze najlepsza temp to 80 st za moment zmienia sie parametry a on zmieni temperature dlatego jest czujnik w glowicy i na wyjsciu z chlodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

figar: test nr 7, to temp bloku, czyli kontrola również małego obiegu

 

kotin44, wymądrzasz się, niepotrzebnie. Tu potrzebujemy rzetelnych informacji, a nie na zasadzie, że wydaje mi się, to się wypowiem. Daj spokoj i poudzielaj się w wątkach diesla n47

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka sytuacja: gdy temp osiagnie 84 stopnie wlacza sie wentyl i schladza do 76stop., w tym przedziale temp. pracy silnika odkrecam zbiorniczek wyrownawczy i... pompa praktycznie nie pracuje. Nastepnie odlaczam wentylator i czekam, temperatura powoli rosnie , im temperatura silnika wyzsza tym strumien plynu w zbiorniczku silniejszy. Nastepnie podlaczam wentylator - wentylator zaczyna pracowac, schladza silnik do 76 stopni a strumien w zbiorniczku zanika. Normalne to jest????????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie wiem czy mogę się udzielać, bo jeżdżę kopciuchem :roll: ale gdybym mógł to napisałbym, że nie jest to normalne.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nic nie wydaje się normalne, bo algorytm sterowania podzespołami jak i całym, tym konkretnie, silnikiem ogółem jest bardzo złożony.

 

figar, sama reakcja pompy na to jak zachowuje się reszta _wydaje się_ być prawidłowa.

Niestety ewidentnie nieprawidłowe jest załączanie się wentylatora przy tej temperaturze jak tez załączanie trybu "termostat mapped".

Ja bym się przyjrzał jednak temperaturze na wylocie chłodnicy, zgodnie z sugestią w temacie w dziale 5er.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy mogę się udzielać, bo jeżdżę kopciuchem :roll: ale gdybym mógł to napisałbym, że nie jest to normalne.
Nienormalne jest trzymanie takiej temperatury (prawdopodobnie komputer z jakiegoś względu otwiera termostat, włącza wentylator i tyle utrzymuje), natomiast reakcja pompy wydaje się prawidłowa - jak jest większa temperaturę zwiększa obroty. Co do właścicieli diesli - nie chodzi tu o wojnę diesel/benzyna tylko o konkretny przypadek gdzie dobra wola kolegi delikatnie mówiąc rozmijała się z jego wiedzą i doświadczeniem przy tym konkretnym silniku. Co do samych przyczyn - nie wiem czy to info ma jakąś wartość dla kolegów użerających się z tym, ale jak pisałem miałem tak raz przy wypadających zapłonach (zły komplet świec) - nie wiem co go ugryzło (czujnik spalania stukowego?) ale raz w trasie trzymał mi wtedy równo 80c przez dłuższy czas.

 

traxik, widzę że powtórzyłem po Tobie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temp. na wyjsciu z chlodnicy dziala, wymienilem go na nowy, po odpieciu wtyczki od tego czujnika INPA sygnalizuje blad, wiec wydaje mi sie ze dziala.(temp tez wskazuje w INPIE) Co do swiec to mam te: BERU Z235SB , maja rok, ale czy dobry model?

Odlaczylem termostat od zlacza, zobaczymy jak teraz sie zachowa, no i ktos mi jeszcze podsunal pomysl zeby odpiac IBS i sprobowac pojezdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dwa czujniki temperatury płynu.

Jak masz INPĘ sprawdź menu pompy wody. Będzie tam obciążenie pompy w % (przy normalnych temperaturach ok 95 st C czynnik 105st C oleju powinno być obciążenie pompy 75%) oraz odczyty od dwóch temperatur czynnika.

Możesz przy okazji sprawdzić czy pompa działa poprawnie i w każdym trybie obciążenia.

 

Wydaje się, jednak że wina leży po stronie po stronie wiatraka, który za wcześnie się załącza.

Mam ten sam silnik, dopiero co wymieniałem pompę i termostat i u mnie wiatrak odpala się przy 100st C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temp. na wyjsciu z chlodnicy dziala, wymienilem go na nowy, po odpieciu wtyczki od tego czujnika INPA sygnalizuje blad, wiec wydaje mi sie ze dziala.(temp tez wskazuje w INPIE) Co do swiec to mam te: BERU Z235SB , maja rok, ale czy dobry model?

Odlaczylem termostat od zlacza, zobaczymy jak teraz sie zachowa, no i ktos mi jeszcze podsunal pomysl zeby odpiac IBS i sprobowac pojezdzic.

Jak auto jeżdzi normalnie, pali normalnie, ma moc i nie szarpie to znaczy pewnie że świece dobre :) nie sugerowałbym się tymi moim świecami - po prostu problem z układem zapłonowym wywołał u mnie taki właśnie objaw że przeszedł w tryb 80c, co sugeruje że jakieś niedomagania silnika mogą właśnie powodować aktywacje tego trybu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
nie chodzi tu o wojnę diesel/benzyna tylko o konkretny przypadek gdzie dobra wola kolegi delikatnie mówiąc rozmijała się z jego wiedzą i doświadczeniem przy tym konkretnym silniku.

Za duzo jest kolego marek pojazdow i silnikow zeby spamietac co w ktorym siedzi.

O moja wiedze i doswiadczenie nie musisz sie obawiac ale fajnie ze to tak delikatnie ujales.

Odlaczylem termostat od zlacza, zobaczymy jak teraz sie zachowa,

Zagotuje sie jak w pore nie zgasisz.

Jak chcesz te 100 st to szukaj w silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzechu, jakim sposobem, skoro elektronika wentylatora "słucha się" sterownika?

 

 

Odlaczylem termostat od zlacza, zobaczymy jak teraz sie zachowa,

Zagotuje sie jak w pore nie zgasisz.

 

O moja wiedze i doswiadczenie nie musisz sie obawiac

 

ROTFL :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Myslalem ze zostalem wyproszony i dlatego wrucilem... :D

Ale jak to prosba byla to juz w tym temacie nie bede zabieral glosu chyba ze na PW

Zegnam kolegow

P.S

Wiem gdzie popelnilem bledy i jakie strzelilem gafy .Na przyszlosc bede ostrozniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakis czas temu odlaczylem wiatrak na cieplym silniku i przejechalem sie, mimo to temp.nadal byla w tych granicach 76-84
Przez otwarty termostat (który notabene powinien pozostać otwarty również po odpięciu go od wtyczki). Postałbyś w upale w korku to by się usmażył ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik jakości oleju = czujnik poziomu oleju w misce.

 

Wymieniłem i trzyma mi temperaturę oleju jak w dokumencie (105-112 przy spokojnej jeździe).

 

Nie dam 100% gwarancji że to to bo wymieniałem przy okazji remontu silnika, szczególy u mnie w temacie.

 

Jak po tej wymianie? Nadal masz te wyższe (niby poprawne) temperatury oleju? Jak tak, to pamiętasz może numer części którą zamontowałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.