Skocz do zawartości

E91 N52 temperatura silnika 80*C, proszę o pomoc.


static86

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 190
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie byłbym taki pewien. Prawidłowa temperatura oleju to 100-115 stopni.

Możesz podać odnośnik do jakiejś dokumentacji potwierdzającej tą informację?

Szukałem ale nie mogę znaleźć oficjalnego źródła. Tylko tematy na forach. Ale z drugiej strony nie mogę znaleźć informacji żeby było inaczej :)

Czy temperatura cieczy nie jest wielkością regulującą a temperatura oleju wielkością regulowaną? Moim zdaniem po temperaturze cieczy w N52 nie można absolutnie nic wnioskować i ten parametr po prostu nie ma sensu. Czy mityczna zmiana spalania związana z temperaturą silnika zależy od temperatury cieczy czy oleju?

To jest bardzo ciekawe spostrzeżenie. Będę obserwował temperaturę oleju i dam znać jakie wnioski się pojawią. Dokumenty BMW rzeczywiście mówią o "cylinder head temperature" (temperaturze głowicy), ale nie wydaje mi się żeby w INPIe był dostęp do tego parametru, jest tylko temperatura oleju i wody.

Mało, wymieniam termostat, czujnik temperatury płynu, płyn przy okazji.

Daj znać jak po wymianach, szególnie czujnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie byłbym taki pewien. Prawidłowa temperatura oleju to 100-115 stopni.

Możesz podać odnośnik do jakiejś dokumentacji potwierdzającej tą informację?

Szukałem ale nie mogę znaleźć oficjalnego źródła. Tylko tematy na forach. Ale z drugiej strony nie mogę znaleźć informacji żeby było inaczej :)

 

o to wam chodzi ?

 

The four modes are as follows (there is a PDF online that I am referencing here):

• 112°C ECO mode (economy)

• 105°C Normal mode

• 95°C High mode

• 80°C High + mapped thermostat mode

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rivasi, to jest chyba napisane o temperaturze cieczy chłodzącej ale zdaje się że w tym PDFie nie jest to w pełni potwierdzone.

 

BTW. Ile czasu wam się olej rozgrzewa? U mnie potrzebne jest około 10 minut jazdy po mieście aby olej przekroczył 70 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest temperatura silnika (mierzona przy glowicy cylindrow)

http://lindvigs.com/obioban/spec.pdf

 

Temp 80 stopni przy jezdzie w miescie jest normalna temperatura. Juz drugi czy trzeci temat ktos zaklada bo ma temperature w miesci 80 stopni i robi z tego powodu zament a to normalna temperatura przy ruchu miejskim.

 

uznaje sie silnik N52 za rozgrzany od tempy 60 stopni a nie 70. 10 min na tozgrzanie to nic strasznego jezeli stoi na zewnatrz.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rivasi, to jest chyba napisane o temperaturze cieczy chłodzącej ale zdaje się że w tym PDFie nie jest to w pełni potwierdzone.

 

To jest temperatura silnika (mierzona przy glowicy cylindrow)

http://lindvigs.com/obioban/spec.pdf

 

Temp 80 stopni przy jezdzie w miescie jest normalna temperatura. Juz drugi czy trzeci temat ktos zaklada bo ma temperature w miesci 80 stopni i robi z tego powodu zament a to normalna temperatura przy ruchu miejskim.

 

No właśnie w dokumencie jest dokładnie napisane że te temperatury to "temperatura głowicy" a nie wody. Więc niższa temperatura wody może być prawidłowa.

 

Pytanie brzmi - czy "temperatura głowicy" jest gdzies dostępna w INPIe, czy chodzi o temperaturę oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj znać jak po wymianach, szczególnie czujnika.
Czekam na części, w pierwszej kolejności zamierzam wymienić tylko czujnik.

Rozmawiałem z miejscowym mechanikiem, ma na warsztacie samochód z silnikiem N52 w którym wymienił termostat i niespodzianka, nic się nie zmieniło, temperatura płynu ok 70, bez względu na warunki jazdy.

Powiedział, że pracuje nad rozwiązaniem problemu, żebym podjechał za kilka dni, może coś będzie wiedział. Zapaleńców monitorujących temperaturę silnika, w pojazdach bez wskaźnika, jest niewielu i stąd brak wiedzy jak poradzić sobie z sytuacją zbyt niskiej temperatury w niektórych przypadkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

U mnie w e60 N52525i temperatura dochodzi do 106*C is wali w dol. W miescie utrzymuje sie w okolicach 77-82. Czasem widze 75-85 ale to by bylo na tyle.

Wiem ze okolo 20 tysiecy temu pompa wody wywalala bledy - ale to byl poprzedni wlasciciel. Teraz brak bledow wiec zakladam ze pompa byla wymieniona. Co do termostatu nie mam pewnosci. Zakladam ze nie.

Spalanie srednie (miasto i wsie) przy sredniej predkosci 33KM/h mam 12L. Mysle ze moglo by byc lepiej - okolo 11L. Wszystkie poprzednia auta utrzymywaly 90*C przy normalnej jezdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj znać jak po wymianach, szególnie czujnika.

Wymieniłem obydwa czujniki, zgodnie z przewidywaniami, nic się nie zmieniło, nadzieja była. Temperatura płynu dochodzi do 78 i ani stopnia więcej. Oleju waha się między 80 a 90. Mam już termostat, w przyszłym tygodniu wymienię, dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos macie nie tak. Mi trzyma zimą 90-93, w lecie +10st, w lecie z klimą 93-96.

 

Do 80 rozgrzewa sie bardzo szybko, potem chwile mu schodzi i trzyma j.w.

Masz rację, coś jest nie tak, dlatego następny krok, wymiana termostatu.

 

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpowiem jeszcze, ze termostaty sa wyposażone w grzalke. Ona ma zadanie otworzyc duzy obieg wcześniej tj. przy nizszej temperaturze cieczy. Byc moze z jakiegos powodu grzałkę masz ciągle zasilaną (przez np zwarty tranzystor kluczujacy w sterowniku, który załącza ten obwód.)

Proponuje sie wpiac najlepiej miernikiem cęgowym z zewnetrznymi cęgami i mierzyc prad tego obwodu podczas jazdy. Jest to pomiar bezinwazyjny (nie musisz ciąć kabli). Bedziesz miał czarno na białym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpowiem jeszcze, ze termostaty sa wyposażone w grzalke. Ona ma zadanie otworzyc duzy obieg wcześniej tj. przy nizszej temperaturze cieczy. Byc moze z jakiegos powodu grzałkę masz ciągle zasilaną (przez np zwarty tranzystor kluczujacy w sterowniku, który załącza ten obwód.)

Proponuje sie wpiac najlepiej miernikiem cęgowym z zewnetrznymi cęgami i mierzyc prad tego obwodu podczas jazdy. Jest to pomiar bezinwazyjny (nie musisz ciąć kabli). Bedziesz miał czarno na białym.

Interesujący trop, dzięki.

 

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie to w wielu przypadkach nie problem czujnika tempy/termostatuy plynu chlodzacego tylko zle dzialajacy czunik pomiaru jakosci oleju ktory zmusza komp do ustalania danej temperatury cieczy chlodzacej. potwierdzony objaw z kilkoma uzytkownikami we francji. Sprobuje u mnie za miesiac aby potwierdzic.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie to w wielu przypadkach nie problem czujnika tempy/termostatuy plynu chlodzacego tylko zle dzialajacy czunik pomiaru jakosci oleju ktory zmusza komp do ustalania danej temperatury cieczy chlodzacej. potwierdzony objaw z kilkoma uzytkownikami we francji. Sprobuje u mnie za miesiac aby potwierdzic.

 

Rivasi, rozumiem że wystarczy wymienić czujnik temp oleju? Dodam, że u mnie po wymianie termostatu jest bez zmian. W mieście 80C, na trasie ok 100C. Narazie dałem sobie spokój...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie to w wielu przypadkach nie problem czujnika tempy/termostatuy plynu chlodzacego tylko zle dzialajacy czunik pomiaru jakosci oleju ktory zmusza komp do ustalania danej temperatury cieczy chlodzacej. potwierdzony objaw z kilkoma uzytkownikami we francji. Sprobuje u mnie za miesiac aby potwierdzic.

 

Rivasi, rozumiem że wystarczy wymienić czujnik temp oleju? Dodam, że u mnie po wymianie termostatu jest bez zmian. W mieście 80C, na trasie ok 100C. Narazie dałem sobie spokój...

 

A probowales w miescie jezdzic jak emeryt? Ja wczoraj 50KM sie pokrecilem i temperatura byla 95-106. Wystarczylo ze kilka razy wystartowalem ze swiatel szybciej i temperatura spadla do 80.

Dzis rano okolo 15Km w korkach i temperatura byla tez 95-106. wystarczylo wcisnac tylko pedal do podlogi i od razu spadla i juz nie wrocila. Moze to i czujnik od oleju ale watpie bo temperatura nie podnosi sie podczas spokojnej jazdy jak by komputer zakladal ze bedziemy jezdzic agresywnie. Po ponownym odpaleniu silnika temparetura rosnie bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A probowales w miescie jezdzic jak emeryt?

Ja zawsze jeżdżę jak emeryt :mrgreen:

Edytowane przez marvel.marv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swierzo po wymianie termostatu, jest dobrze, przy temp. zewnętrznej ok. +2 i włączonym ogrzewaniu, tak w trasie jak i na mieście temp. nie spada poniżej 90. Przy gwałtownym przyspieszaniu spada do osiemdziesięciu-kilku, po czym na odcinku kilkuset metrów wraca do ponad 90

Dodatkowo, poprzednio przy 75 włączał się wentylator chłodnicy, teraz nie. W moim przypadku wymiana termostatu pomogła. Dzięki Wszystkim za pomocne rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
panowie to w wielu przypadkach nie problem czujnika tempy/termostatuy plynu chlodzacego tylko zle dzialajacy czunik pomiaru jakosci oleju ktory zmusza komp do ustalania danej temperatury cieczy chlodzacej. potwierdzony objaw z kilkoma uzytkownikami we francji. Sprobuje u mnie za miesiac aby potwierdzic.

Cos w tym moze byc. Moj stat otwieral sie i zacinal po kilku glebszych wcisniecich gazu. Wymienilem olej na Shell 5w30 i dziala! Butowalem kilka dni i czekalem az znow sie zatnie i nic.

Jedyne co zauwazylem negatywnego od zmiany to to ze silnik sie zamulil od czegos :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.