Skocz do zawartości

e90 320i N46 szarpie, falowanie obrotów, gaśnie.


gucios011

Rekomendowane odpowiedzi

Hej

Przegladam i czytam rozne tematy i co nieco juz wiem.

Co najlepsze byloby jako dodatek do paliwa do zadbania o wtryski? Roznie sie mowi...Liquid Molly a moze od dealera BMW ? Jezdze na shell Vpower.

Dodam ze jakies cykanie slychac. Podobno to z wtryskow. Moc jest. Spalanie ok. Moze czasem na jalowych raz na 1minute leciutko buda sie ruszy. Swiece nowe. Olej nowy. Filtry nowe.

 

Z gory dzieki

 

Sent from my SM-A300FU using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 122
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 tygodnie później...

Cześć,

 

Mam podobnie jak w temacie E90 2.0i 142KM 2008r

 

Od jakiegoś czasu słychać było, że silnik na biegu jałowym nie pracuje idealnie równo, ale dziś pojawiło się do tego falowanie obrotów. Co ciekawe, nagrałem filmik i gdy wyciszyłem radio by złapać dźwięk falującego silnika wszystko kompletnie ustąpiło! Teraz czy to wina akumulatora, radia, instalacji elektrycznej?

 

Filmik, który nagrałem:

https://youtu.be/j6YFoC3CCK4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

[1. Kupilem kabe obd2, sciagnalem inpe, podlaczylem, zczytalem bledy skasowalem bledy, troche pozwiedzialem program (w tym zrobilem reset ECU, jakies testy itd) i moich problemow czas sie zaczal.

 

2. Na poczatku mialem problem z dodatkowa pompa wody oraz z volvotronikiem:

E R R O R M E M O R Y

ADR Gen. name JobStatus Number of errors

Error code Kind of error

00 JBBF OKAY 1 Error stored

A6D1 61 Auxiliary-water pump

01 MRS OKAY No Error stored

12 DME/DDE OKAY 2 Error stored

2A61 44 Valvetronic, adaptation 1 lub Valvetronic, adjustment range

2A67 88 Valvetronic, internal fault

 

3. Po zrobieniu testy w inpa

http://images76.fotosik.pl/837/633448d62bb51038m.jpg

 

4. Po wciśnieciu

http://images77.fotosik.pl/837/f1624e0278704370m.jpg

 

5.Następnie zgodnie z zaleceniami powyzej wszedlem w inpa e90 -> silnik -> n46 -> zczytaj błedy -> F2 usun błedy.

 

6. I potem juz nie powracały błedy. Po kolejnym zczytaniu:

E R R O R M E M O R Y

-----------------------

Date: 22.08.2016 10:21:18

Model: E89X

Scope: all control module

JobStatus: OKAY

Quantity: 19

-----------------------------------------------------------------

ADR Gen. name JobStatus

90 VIRTSG90 ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED

91 VIRTSG91 ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED

92 VIRTSG92 ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED

98 VIRTSG98 ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED

-----------------------------------------------------------------

ADR Gen. name JobStatus Number of errors

Error code Kind of error

00 JBBF OKAY 2 Error stored

A6D1 61 Auxiliary-water pump - czyli musze zajrzec do szczotek;

 

7.Nastepnego dnia rano gdy chcialem odpalic auto, silnik poszarpal i zgasł.

 

 

8.Po dodaniu gazu by nie zgasł silnik

 

 

9. Po odczytaniu błedów:

E R R O R M E M O R Y

-----------------------

Date: 23.08.2016 10:30:33

Model: E89X

Scope: all control module

JobStatus: OKAY

Quantity: 19

-----------------------------------------------------------------

ADR Gen. name JobStatus

90 VIRTSG90 ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED

91 VIRTSG91 ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED

92 VIRTSG92 ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED

98 VIRTSG98 ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED

-----------------------------------------------------------------

ADR Gen. name JobStatus Number of errors

Error code Kind of error

00 JBBF OKAY 1 Error stored

A6D1 61

01 MRS OKAY No Error stored

12 DME/DDE OKAY 4 Error stored

29CC C1

29CF C1

29CE C1

29CD C1

 

10. Błedy z opcji "silnik":

 

E R R O R M E M O R Y

---------------------------------------

Date: 23.08.2016 10:31:59

ECU: MEV9N46L

JobStatus: OKAY

Variant: MEV9N46L

-------------------------------------------------------------

RESULT: 4 error in error memory !

-------------------------------------------------------------

29CC CDKMD - misfire detection summation error

Error counter: 1

Logistic counter: 78

Mileage 164120 km

Engine speed (nmot) 1800.00 /min

Relative air filling (rl) 69.00 %

Engine temperature (tmot) 21.00 degrees C

Tank fill level (tfst) 14.00 l

Misfiring with cyl. cutoff

Test conditions fulfilled

Error present now, but not yet stored (debouncing phase)

Error would cause a warning lamp to light up

Diagnostic active

Error code: 29 CC C1 01 00 00 01 4E 50 23 2D 5C 5C 0E FF FF

FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF

-------------------------------------------------------------

29CF CDKMD01 - misfire detection cylinder 3 in 2. ignition sequence

Error counter: 1

Logistic counter: 78

Mileage 164120 km

Engine speed (nmot) 1800.00 /min

Relative air filling (rl) 69.00 %

Engine temperature (tmot) 21.00 degrees C

Tank fill level (tfst) 14.00 l

 

Misfiring with cyl. cutoff

Test conditions fulfilled

Error present now, but not yet stored (debouncing phase)

Error would cause a warning lamp to light up

Diagnostic active

Error code: 29 CF C1 01 00 00 01 4E 50 23 2D 5C 5C 0E FF FF

FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF

-------------------------------------------------------------

29CE CDKMD03 - misfire detection cylinder 2 in 4. ignition sequence

Error counter: 1

Logistic counter: 78

Mileage 164120 km

Engine speed (nmot) 1800.00 /min

Relative air filling (rl) 69.00 %

Engine temperature (tmot) 21.00 degrees C

Tank fill level (tfst) 14.00 l

Misfiring with cyl. cutoff

Test conditions fulfilled

Error present now, but not yet stored (debouncing phase)

Error would cause a warning lamp to light up

Diagnostic active

Error code: 29 CE C1 01 00 00 01 4E 50 23 2D 5C 5C 0E FF FF

FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF

-------------------------------------------------------------

29CD CDKMD00 - misfire detection cylinder 1 in 1. ignition sequence

Error counter: 1

Logistic counter: 78

Mileage 164120 km

Engine speed (nmot) 1920.00 /min

Relative air filling (rl) 69.75 %

Engine temperature (tmot) 22.50 degrees C

Tank fill level (tfst) 14.00 l

Misfiring with cyl. cutoff

Test conditions fulfilled

Error present now, but not yet stored (debouncing phase)

Error would cause a warning lamp to light up

Diagnostic active

Error code: 29 CD C1 01 00 00 01 4E 50 23 30 5D 5E 0E FF FF

FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF

=============================================================

 

11.Po usunieciu i jeszcze raz zczytaniu błedów:

E R R O R M E M O R Y

---------------------------------------

Date: 23.08.2016 10:36:27

ECU: MEV9N46L

JobStatus: OKAY

Variant: MEV9N46L

-------------------------------------------------------------

>>>>>>>>>>>>> No error found <<<<<<<<<<<<<<

 

Podsumowanie: Dodam ze dzieje sie tylko tak jak auto jest dłużej postoi i jest na zimnym, jak zlapie temperature to na LPG i na benzynie normalnie chodzi. Ktos ma jakieś pomysły?

 

Ostatnie wymiamy:

viewtopic.php?f=158&t=304890

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i dzis rano znowu to samo. odpalam auto, obroty szaleja i gasnie. odpalam, gas do polowy, skacza obrpty, czasami cos strzeli i gdy puszcze gas auto gasnie. Jak tylko auto zlapie temperature i przelaczy sie na LPG to chodzi normalnie, i po jakims czasie takze na benzynie.

 

błedy:

 

E R R O R M E M O R Y

---------------------------------------

Date: 24.08.2016 11:01:55

ECU: MEV9N46L

JobStatus: OKAY

Variant: MEV9N46L

-------------------------------------------------------------

RESULT: 4 error in error memory !

-------------------------------------------------------------

29CC CDKMD - misfire detection summation error

P0300 Verbrennungsaussetzer erkannt - mehrere Zylinder

Error counter: 1

Logistic counter: 40

Mileage 164120 km

Engine speed (nmot) 1800.00 /min

Relative air filling (rl) 69.00 %

Engine temperature (tmot) 20.25 degrees C

Tank fill level (tfst) 14.00 l

Misfiring with cyl. cutoff

Test conditions fulfilled

Error not present now, but already stored

Error would cause a warning lamp to light up

Diagnostic active

MIL on

 

Error code: 29 CC A1 11 03 00 01 28 50 23 2D 5C 5B 0E FF FF

FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF

-------------------------------------------------------------

29CF CDKMD01 - misfire detection cylinder 3 in 2. ignition sequence

P0303 Verbrennungsaussetzer erkannt - Zylinder 3

Error counter: 1

Logistic counter: 40

 

Mileage 164120 km

Engine speed (nmot) 1800.00 /min

Relative air filling (rl) 69.00 %

Engine temperature (tmot) 20.25 degrees C

Tank fill level (tfst) 14.00 l

 

Misfiring with cyl. cutoff

Test conditions fulfilled

Error not present now, but already stored

Error would cause a warning lamp to light up

Diagnostic active

MIL on

 

Error code: 29 CF A1 11 03 03 01 28 50 23 2D 5C 5B 0E FF FF

FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF

-------------------------------------------------------------

29CE CDKMD03 - misfire detection cylinder 2 in 4. ignition sequence

P0302 Verbrennungsaussetzer erkannt - Zylinder 2

Error counter: 1

Logistic counter: 40

 

Mileage 164120 km

Engine speed (nmot) 1800.00 /min

Relative air filling (rl) 69.00 %

Engine temperature (tmot) 20.25 degrees C

Tank fill level (tfst) 14.00 l

Misfiring with cyl. cutoff

Test conditions fulfilled

Error not present now, but already stored

Error would cause a warning lamp to light up

Diagnostic active

MIL on

 

Error code: 29 CE A1 11 03 02 01 28 50 23 2D 5C 5B 0E FF FF

FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF

-------------------------------------------------------------

29D0 CDKMD02 - misfire detection cylinder 4 in 3. ignition sequence

Error counter: 1

Logistic counter: 40

 

Mileage 164120 km

Engine speed (nmot) 2120.00 /min

Relative air filling (rl) 57.75 %

Engine temperature (tmot) 30.00 degrees C

Tank fill level (tfst) 14.00 l

 

Misfiring with cyl. cutoff

Test conditions fulfilled

Error not occurred yet

Error would cause a warning lamp to light up

Diagnostic active

 

Error code: 29 D0 81 01 00 00 01 28 50 23 35 4D 68 0E FF FF

FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF

=============================================================

 

Po usunięciu bedów i przejechaniu sie autm, brak bledow. Jeszcze przed podlaczeniem OBD bylo ok -.-

 

Swiece niedawno wymienialem na dwuelektrodowe NGK - BKR6EK,

 

problemem moga byc cewki? vvotronic? przepustnica??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, też mam LPG i też stag 300 premium. Auto też dziwnie się zachowuje na wolnych obrotach, jak jest zasilane gazem, czasem szarpnie, czasem obroty na światłach delikatnie falują. Jeździłem przez miesiąc na benzynie i wszystkie te objawy zniknęły. Wydaje mi się że ustawienie gazu w tym silniku nie jest łatwe i dla tego przez rok przeglądów u gazownika nie potrafił on normalnie wszystko ustawić.

Mam ten sam silnik N46b20 zagazowany,chodzi idealnie.Gazownik włożył centrale qbox plus-w ustawieniach jest opcja valvetronic.

never again N46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem powrocil, zauwazylem takze ze jesli odpale auto, to obroty skocza do 1200 i spadaja i auto gasnie, po 2-3 razach odpalania, mozna doadać gazu zeby obroty wzrosly. Zauważyłem także ze jeżeli wylacze LPG, to po ktorymś razie auto odpala normalnie (lecz na LPG auto chodzi normalnie).

 

Czy ktos mogłby pomoc w diagnozie, czy wszystko jest w normie?

 

Moje livedata sa ponizej:

 

Na pb:

 

Na lpg:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis z rana zrobilem probe:

 

1. odlaczony bezpiecznik od LPG

2. odpalam dalej takie same objawy

3. auto zgaslo

4. odlaczam kostke od vvt

5. obroty faluja ale nie gasnie

 

Czy to możliwe ze nie wywala bledu vvt a jest zepsuty?

 

Jutro spróbuje bez wtyczki na silniku (1) a potem na sensorze vvt (2).

http://images78.fotosik.pl/857/a632705a5608c84fmed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety dalej problem z ustarka, dalej problem z odpalaniem na zimnym silniku, zauwazylem ze po odlaczeniu silniczka vvt i gdy auto wchodzi w trym awaryjny, chodzi normalnie.

 

 

Zauwazylem także ze gorny waz od odmy (ten nad kolektorem) byl zgrzany i dziurawy, wiec wymienilem na nowy. W najblizszym czasie tez chce wymienic separator oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Witam podłacze sie pod temat bo jest troche powiazany chodz mi nie gasnie i nie mam gazu .Od dłuzszego czasu zmagam sie w mojej buni tj bmw e90 320i N46 2005r z delikatnym szarpaniem w trakcie jazdy na zimnym silniku i bujnieciem obrotow na jałowym biegu , skok rzędu 50-70obr co jakis czas . Do tego przy odpalaniu na zimnym silniku dosc mocno czuc benzyne przez chwile .Jakis czas temu miałem bład - 29DD - charge air temperature sensor , plausibility, cold start : temperature too low. Wymieniłem przepływomierz na orginalny ale nic sie nie zmieniło ,aktualnie błedow w silniku nie ma zadnych . Załanczam zdjecia z diagnostyki , goscio mowił jedynie ze kat juz nie spełnia swojej roli , i wyczyscił przepustnice bo mowił ze była brudna ale to nic nie zmieniło ..https://www.sendspace.com/filegroup/rdo1y8go39SC2UmPWQDiXtWOWm9TAfFP https://www.sendspace.com/filegroup/hSTNAQU091ETJJxn9jCAQA to drugie to byłem u kumpla na komputerze. Nie wiem co to moze byc ... juz troche włozyłem w ten samochod i ciagle cos nie daje spokoju ... / moze cos to pomoze , wymienione były swiece , odma , przepływomierz , uszczelniacze na zaworach ale to raczej nie mialoby nic do tego i pare innych rzeczy ale raczej nie zwiazanych z tym . Moze ma ktos jakis pomysł co to moze byc , badz co zrobic zeby znalesc przyczyne . Dzieki , pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kowal, masz prawie taki sam objaw jak u mnie.

To "prawie" wynika z innych silnikow, bo ja mam n52 2.5, wiec w objawach moga sie nieco roznic, ale te jednostki łączy jedno - uklad VVT, ktory najprawdpopodobniej jest tego przyczyną.

Odłącz VVT, by się przekonać. W temacie "n52 szarpie na zimnym" znajdziesz jak to zrobic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś było podane że na zimnym silniku Vvt nie pracuje a jego rolę przejmuje przepustnica. Dopiero po osiągnięciu pewnej temperatury (dokładnie nie pamiętam ale chyba 40stopni) zaczyna działać Vvt.

Nie jestem tego pewien bo powielam tylko czyjąś wypowiedź więc dobrze jakby ktoś obeznany to opisał. Ale jeżeli tak jest to może być powodem dlaczego problemy są tylko na zimnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, ale wg WDS, trottle valve dziala tylko przy rozruchu i w przypadkach szczegolnych (zapewne przy awarii vvt). Nic nie piszą o dzialaniu do momentu osiagniecia jakiejś temp, ale mozna to sprawdzic.

 

Nie jest tak, ze problem jest na zimnym tylko, bo na cieplym szarpanie tez jest wyczuwalne, ale w duzo mniejszym stopniu i glownie przy minimalnym wciskaniu gazu z calkowitego odjęcia.

Dalej twierdze, ze to VVT siedzi za calym problemem. Juz wkrotce sie wszystko wyjaśni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi np szarpie przy ruszaniu i czasem bardzo mocno. Aktualizacja oprogramowania silnika pomogła na dwa tygodnie. Było super ale teraz szarpie tak jak szarpało.

Spróbuj skasować wszystkie adaptacje a zwłaszcza dotyczące sterowania wtrysku.

A co do wtrysków to u mnie na 1cylindrze podaje -3 a przy hamowaniu silnikiem nawet -4,5. Zamieniłem go miejscami z 2 ale chyba muszę skasować te adaptację żeby mieć pewność czy to wina wtryski bo nic się nie zmieniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.