Skocz do zawartości

Temperatura w 740 ????? HELP!!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szukałem ale nie mogłem znaleźć. Chodzi mi o to czy ktoś by mi sprawdził jak jest u niego na OBC testem numer 7 i przy jakiej temperaturze włącza mu się wentylator elektryczny?????

 

Druga sprawa to czy ktoś orientuje się jak jest z czujnikiem włączania wentylatora który jest z boku na chłodnicy.Ma dwie temperatury. 91 /104

 

Czy są to temperatury załaczania pierwszego i drugiego biegu??????

 

Czy jest jeden bieg i załacza się przy 104 stopniach a wyłącza przy 91????

 

Za wszelkie wskazówki z góry dzięki.

Opublikowano

Visco to podstawowe chlodzenie ale jest też wentylator elektryczny od klimy którym silnik też się schładza.

 

Jest czujnik na chłodnicy wody i opisany jest w ETK jako switch dwutemperaturowy.Jeżeli dobrze rozumiem to jest on po to tam żeby załaczyć wentylator elektryczny w celu dochłodzenia silnika.

 

91/104 cel wiec wentylator powinien się załączyć przy 91 pierwszy bieg i przy 104 drugi.

 

 

Sebast pisał wcześniej że 105-108 to normalny zakres takiego silnika.

 

Tylko nasuwa mi się pytanie:

 

Skoro przy 110 stopniach wskazówka na zegarze idzie już do góry to wniosek że jest już mocno za gorąco.

 

 

 

Niestety nawet jak dzisiaj dzwoniłem do ASO BMW to pan nie wiedział o istnieniu takiego czujnika i sugerował że czegoś takiego nie ma.Dopiero po chwili zobaczył w ETK i przyznał mi rację.

 

 

Czy ktoś może sprawdzić czy u niego w taką pogodę włącza się ten wentylator elektryczny?? I jeżeli tak to przy jakiej temperaturze.

 

Z góry dzięki.

Opublikowano
umnie jest tak; wiatrak elektryczny włącza sie na przemian z wisko tzn jak chodzi wisko to elktryczny stoi wisko sie wyłącza elektryczny sie wlącza, ale to wszystko przy włączonej klimie. rzeby elektryczny sie włączał bez kimy nie zauwarzyłem ale jest taka opcja przy mocno rozgrzanym silniku bez włączonej klimy ale skoro temp ci sie dzwiga za połowe to zły znak nic dobrego to nie wruży sprawdz czy chłodnice między sobą nie są zabite śmieciami ja u siebie wymieniałem pompe wody wyjołem chłodnice amiędzy nimi pwłno syfu sprawdz pompe wody czy tłoczy
BMW sie nie psuje
Opublikowano

Już temat przerobiłem. Jak tylko kupiłem to strzełiła mi chłodnica skrzyni i odrazu wyczyściłem pozostałe chłodnice.Faktycznie syfu było bardzo dużo.

 

 

Dzięki w kazdym razie za wskazówkę.

 

 

Czekam na następne :D

Opublikowano
a ta pompa wody ok. grzeje sie jak jedzie cz jak stoi? węrze twarde? chłodnica gorąca cała czy pół? termostat nie zacina se? temperatura skacze nagle czy stopniowo? czy wywala wode z baniaka?
BMW sie nie psuje
Opublikowano
Visco to podstawowe chlodzenie ale jest też wentylator elektryczny od klimy którym silnik też się schładza.

 

Jest czujnik na chłodnicy wody i opisany jest w ETK jako switch dwutemperaturowy.Jeżeli dobrze rozumiem to jest on po to tam żeby załaczyć wentylator elektryczny w celu dochłodzenia silnika.

 

91/104 cel wiec wentylator powinien się załączyć przy 91 pierwszy bieg i przy 104 drugi.

 

 

Sebast pisał wcześniej że 105-108 to normalny zakres takiego silnika.

 

Tylko nasuwa mi się pytanie:

 

Skoro przy 110 stopniach wskazówka na zegarze idzie już do góry to wniosek że jest już mocno za gorąco.

 

 

 

Niestety nawet jak dzisiaj dzwoniłem do ASO BMW to pan nie wiedział o istnieniu takiego czujnika i sugerował że czegoś takiego nie ma.Dopiero po chwili zobaczył w ETK i przyznał mi rację.

 

 

Czy ktoś może sprawdzić czy u niego w taką pogodę włącza się ten wentylator elektryczny?? I jeżeli tak to przy jakiej temperaturze.

 

Z góry dzięki.

 

105 -108 stopni to juz duzo za duzo , nie powinno do tylu dochodzic. U mnie wentylator klimy włącza się wraz z włączeniem klimy ( 1 bieg) a przyspiesza na 2 bieg gdy silnik osiagnie 99 stopni (co zdarzyło sie tylko raz, jak miałem padniete visco.) nie ma mowy ,zeby przy sprawnym układzie sie załaczył ten drugi wiatrak.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

 

105 -108 stopni to juz duzo za duzo , nie powinno do tylu dochodzic. U mnie wentylator klimy włącza się wraz z włączeniem klimy ( 1 bieg) a przyspiesza na 2 bieg gdy silnik osiagnie 99 stopni (co zdarzyło sie tylko raz, jak miałem padniete visco.) nie ma mowy ,zeby przy sprawnym układzie sie załaczył ten drugi wiatrak.

 

W M62 temperatury z zakresu 105 - 111 są dopuszczalne - już sam termostat jest dynamiczny z temp. 105 stopni. Sprawdzałem u mnie przez długi czas zakres temp. na teście nr.7 [przewrażliwienie po pęknięciu chłodnicy] wskazówka zawsze stała jak wryta pionowo.

 

Testowałem dzisiaj motor na postoju [po trasie 10 km] przy wyłączonej klimie wentylator się nie włączył [dodam, że mam nową chłodnicę, termostat i wisko] Może masz zakamieniona chłodnicę moja pęknięta była sporo cięższa niż nowa [czytaj mało sprawna]

UIHZ9556.JPG

Opublikowano (edytowane)

i w E32 740 M60 dopuszczalne jest 110"C bo to dokładnie nastepna kreska po srodkowej , i nawet 120 'C to jeszcze nie czerwone pole, niemniej nie powinna temperatura sie zwiekszac do tych wartosci. Byc moze w M62 tolerancja jest wieksza, ale mimo wszystko nie powinna temperatura sie zwiekszac np w korku latem itp.

 

Pamitem jak kiedys pisali posiadacze M62 B44 w E38 na 7er.com o prawidłowych temperaturach rzedu 98 'C ...ale nie bede sie upierał.

Edytowane przez Frank
Opublikowano
Visco to podstawowe chlodzenie ale jest też wentylator elektryczny od klimy którym silnik też się schładza.

 

Jest czujnik na chłodnicy wody i opisany jest w ETK jako switch dwutemperaturowy.Jeżeli dobrze rozumiem to jest on po to tam żeby załaczyć wentylator elektryczny w celu dochłodzenia silnika.

 

91/104 cel wiec wentylator powinien się załączyć przy 91 pierwszy bieg i przy 104 drugi.

 

 

Sebast pisał wcześniej że 105-108 to normalny zakres takiego silnika.

 

Tylko nasuwa mi się pytanie:

 

Skoro przy 110 stopniach wskazówka na zegarze idzie już do góry to wniosek że jest już mocno za gorąco.

 

 

 

Niestety nawet jak dzisiaj dzwoniłem do ASO BMW to pan nie wiedział o istnieniu takiego czujnika i sugerował że czegoś takiego nie ma.Dopiero po chwili zobaczył w ETK i przyznał mi rację.

 

 

Czy ktoś może sprawdzić czy u niego w taką pogodę włącza się ten wentylator elektryczny?? I jeżeli tak to przy jakiej temperaturze.

 

Z góry dzięki.

 

105 -108 stopni to juz duzo za duzo , nie powinno do tylu dochodzic. U mnie wentylator klimy włącza się wraz z włączeniem klimy ( 1 bieg) a przyspiesza na 2 bieg gdy silnik osiagnie 99 stopni (co zdarzyło sie tylko raz, jak miałem padniete visco.) nie ma mowy ,zeby przy sprawnym układzie sie załaczył ten drugi wiatrak.

 

 

 

Frank a czy jak masz wyłaczoną klimę to włącza Ci się wentylator elektryczny żeby dochłodzić wodę pierwszym lub drugim biegiem?????

 

W E-32 ta druga temperatura jest niższa. U Ciebie jest 91/99 a u mnie91/104.

 

Mam też popsuty opornik na wentylatorze elektrycznym bo jak biorę na krótko to nie chodzi pierwszym biegiem a tylko drugim.To i tak muszę naprawić ale powinien się jeszcze załączać drugi bieg niezależnie od pierwszego.

Jak patrzyłem kiedy pojawia się napięcie na wentylatorze to było dawane tylko na pierwszy bieg ale to tylko z klimą.

Bez włączonej klimy nawet jak temperatura była 100 stopni i wiecej to nic sie nie pojawiało.

 

Tematy typu pompa wody,termostat,zapowietrzony układ,zakamieniona chłodnica to są ok.

 

 

Generalnie to cały czas mam temperature moim zdaniem wysoką.

 

Najgorzej jest oczywiście jak stoję w korku.Zdarzyło mi się 3 razy że wskazówka poszła do góry.Jak dodałem troche gazu w celu wystudzenia chłodnic poprzez Visco to temperatura spadała.

 

Wiem napewno że mam problem tylko z wentylatorem elektrycznym,a raczej z jego sterowaniem.

 

Visco na bank jest OK.

 

 

 

Frank a mógł byś sprawdzić czy u Ciebie przy 91 stopniach włącza się pierwszy bieg przy wyłączonej klimie????

 

 

Tylko też pytanie jak Ci się nie włączy to czy naprzykład nie masz popsutego czujnika albo jakiegoś przekaźnika od pierwszego biegu??

 

 

Kto wie jak sprawdzić czy wychodzi dobra informacja z tego czujnika na chłodnicy??? I gdzie ten sygnał idzie????

 

Może ktoś wie gdzie są przekaźniki od tego wentylatora??

Opublikowano
i w E32 740 M60 dopuszczalne jest 110"C bo to dokładnie nastepna kreska po srodkowej , i nawet 120 'C to jeszcze nie czerwone pole, niemniej nie powinna temperatura sie zwiekszac do tych wartosci. Byc moze w M62 tolerancja jest wieksza, ale mimo wszystko nie powinna temperatura sie zwiekszac np w korku latem itp.

 

 

Dokładnie ale jak czujnik do włączania drugiego biegu jest 99 w E-32 a 104 w E-38 stopni to wieksza temperatura niż te wartości nie powinna się pojawić.

Opublikowano

 

Frank a czy jak masz wyłaczoną klimę to włącza Ci się wentylator elektryczny żeby dochłodzić wodę pierwszym lub drugim biegiem?????

 

Frank a mógł byś sprawdzić czy u Ciebie przy 91 stopniach włącza się pierwszy bieg przy wyłączonej klimie????

 

 

nie przypominam sobie,zebym zauwazył działajacy went klimy przy wyłaczonej klimie ale bede to musiał sprawdzic.

Opublikowano

 

Frank a czy jak masz wyłaczoną klimę to włącza Ci się wentylator elektryczny żeby dochłodzić wodę pierwszym lub drugim biegiem?????

 

Frank a mógł byś sprawdzić czy u Ciebie przy 91 stopniach włącza się pierwszy bieg przy wyłączonej klimie????

 

 

nie przypominam sobie,zebym zauwazył działajacy went klimy przy wyłaczonej klimie ale bede to musiał sprawdzic.

 

Dzieki czekam na info.

Opublikowano

Najpierw to uruchom 1-szy bieg od wentylatora elektrycznego bo to podstawa.Jak wymienisz rezystor to łatwo możesz sprawdzić ,czy reszta jest sprawna.Wystarczy,że odpowiednio zewrzesz kabelki we wtyczce od czujnika chłodnicy a wentylator będzie się kręcił.Wtedy zostanie ci sprawdzenie samego czujnika.

 

Zauważ,że na wolnych obrotach wydajność pompy wody jest dość mała a gdy termostat nie otwiera się do końca może mało chłodnego płynu jest pobierane z chłodnicy.Na silniku możesz mieć 110 stopni a na chłodnicy jest np 95 stopni i wentylator na 2-gi bieg się nie włączy.

Opublikowano
Najpierw to uruchom 1-szy bieg od wentylatora elektrycznego bo to podstawa.Jak wymienisz rezystor to łatwo możesz sprawdzić ,czy reszta jest sprawna.Wystarczy,że odpowiednio zewrzesz kabelki we wtyczce od czujnika chłodnicy a wentylator będzie się kręcił.Wtedy zostanie ci sprawdzenie samego czujnika.

 

Zauważ,że na wolnych obrotach wydajność pompy wody jest dość mała a gdy termostat nie otwiera się do końca może mało chłodnego płynu jest pobierane z chłodnicy.Na silniku możesz mieć 110 stopni a na chłodnicy jest np 95 stopni i wentylator na 2-gi bieg się nie włączy.

 

 

Oczywiście że uruchomie pierwszy bieg ale to i tak nie załatwi problemu.

Co do sprawdzenia w sposób taki że zwierasz kabelki to ok ale raczej nie tutaj bo wydaje mi się że to nie jest taki tradycyjny włącznik który załącza masą,tylko sygnał idzie gdzieś do komputera lub jakiegoś modułu chłozenia i dopiero tam jest dawany sygnał na przekaźnik.

Co do pompy to oczywiście ale nie aż taka róźnica.Tym bardziej że termostat otwiera się przy 85 stopniach i 20 stopni róznicy miedzy silnikiem a chłodnicą to napewno nie będzie.Może być dwa,trzy do pięciu ale nie dwadzieścia.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Sprawdziłem dziś jeszcze raz temp. na teście nr.7 przy jeździe poza miastem ok.120 km/h temperatura stabilizuje się na zakresie 98 - 99 stopni, korki w mieście typu run-stop whania 108 - 111 stopni. Wskaźnik temperatury zawsze stał w pionie.

Na postoju testowałem wentylator klimy - przy wyłączonej klimie na teście temp.113 stopni wentylator nie pracuje.

 

Czy komp pokazuje jakieś błędy. ?

U mnie pokazywał błąd "charakterystyki temperatury" okazało się iż uszkodził się czujnik w termostacie - na co ma on wpływ tego nie wiem - temp. układu byla przed i po wymianie identyczna, było to zimą wiec nie korzystałem z klimy, jedynym zauważalnym efektem był wzrost spalania

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img238.imageshack.us/img238/3986/h2opmptshos606135ep.jpg

UIHZ9556.JPG

Opublikowano

Witam!

 

opisane przez Ciebie temperatury pracy (wnioskując po załączonym zdjęciu) są ok, tzn. masz elektronicznie sterowany termostat czyli silnik m62 te silniki pracują "przy wyższych" temperaturach, inaczej jak m60 (np e32, wczesne e38...) tam temperatura nie powinna przekraczać 109 stopni.

 

Co do nie działającego wentylatora elektrycznego mogą być kilka przyczyn:

Temperatura wyświetlana to temperatura mierzona przy głowicy a wentylator jest sterowany termometrem przy chłodnicy tzn. jeżeli temperatura wody w chłodnicy jest nie wystarczająca to i nie załączy się wentylator elektryczny, jeżeli jednak ta temperatura nie spadnie to może wskazywać na uszkodzony termostat lub pompę.

 

Pozdrawiam

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Rozwiązaniem problemu okazało się wyczyszczenie chłodnic!!!!!!

 

Rok temu jak tylko kupiłem auto to byłem zmuszony wymienić odrazu chłodnice skrzyni automatycznej.Przy okazji tej operacji oczywiście wyczyściłem dokładnie cały syf więc dlatego pomijałem ten problem teraz przy okazji moich walk z temperaturą.

 

Niestety okazało się że zabrudzone chłodnice były przyczyną zwiększonej temperatury.Wczoraj oczyściłem za pomocą płynu do felg i Karchera dokładnie chłodnice wody,klimy i nie tylko na zewnątrz ale także między blaszkami.Oczywiście do tego zabiegu trzeba wyjąć chlodnice wody i zdemontować zderzak.

Efekt niesamowity.Przed czyszczeniem miałem temperatury rzedu 105-110 stopni.Czasami nawet i więcej.Teraz nawet jak stoję w korku albo gdy non-stop katuje fure to nawet przy takiej temperaturze mam max ale to max 92 stopnie!!!!!!!!!!!!!!

 

Jak sie okazało to nieprawdą jest jak niektórzy szpenie mówili że 105-108 stopni to normalna temp.(takie informacje uzyskałem od mechaników z aso !!!!)

 

Nieprawdopodobny dla mnie tylko jest fakt jak dużo syfu może sie pojawić miedzy chłodnicami zpowrotem po oczyszczeniu w przeciagu roku!!!!!!

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Czy wentylator elektryczny powinien włączyć się bez uruchomionej klimy przy 99 stopniach ??

 

No powinien.

 

Widzę ze trafiłeś na mój post jak ja walczyłem z temperatura :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.