Skocz do zawartości

zerwany rozrząd n47


sadurek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

dziś zerwał mi się rozrząd w mojej bmw :/ co ciekawe wczoraj został zrobiony program w tc performance na 216km ale myśle że to przypadek. Pytanie moje jest takie: czy rozrząd jest bezkolizyjny? gdzie najlepiej to zrobic i jaki może być koszt? zerwał sie prawdopodobnie dolny łańcuch bo pompa wysokiego ciśnienia nie śmiga (do tego po zdjęciu dolotu zawory stoja w miejscu podczas "kręcenia"). Auto F11 anglik 08/2011 rok 208Kkm.

Opłaca sie robić czy lepiej wymienić silnik (koszt "gołego" 3.5tyś zł, robocizna samemu tylko nie wiadomo co sie kupi)?

Fiat 126p --> Vw polo 1.4D --> Opel Vectra B V6 --> BMW 540iA + Nissan Micra k12 --> vauxhall meriva (chwilowo) --> BMW 520d auto F11 --> BMW 545i E60
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd niestety nie jest bezkolizyjny.

Nie no zmiana programu i testowanie "jak to teraz idzie" w przeciążonym silniku z 208kkm przelotu wcale nie miało wpływu. Pewnie pogoda mu nie pasowała i dlatego strzelił.

 

Miałem podobną sytuację w e60 520d, też mi strzelił rozrząd przy 130kkm, miał wadę fabryczną, aso się wyparło, nieważne.

W każdym razie kolega który ją ode mnie kupił stał przed tym samym dylematem czy robić czy kupić używany silnik, ponieważ chciał ją mieć na dłużej zdecydował się robić ponieważ właśnie nigdy nie wiadomo co kupisz, silniki są też regenerowane, często wiele rzeczy wychodzi po zamontowaniu i dalej trzeba ładować kasę. Zdecydował się na remont. Wymienił wszystko co było uszkodzone na nowe części z aso, robota oczywiście poza aso, wyszło go coś około 6-7 tys. zł. z robocizną i z dobrymi zniżkami w aso. Jeździ do dziś bez problemów.

Za dobry silnik trzeba dać ~4000+robota, więc wychodzi podobnie, ale nigdy nie wiesz co wylosujesz.

No i w tym swoim masz już program jaki chciałeś :lol:

 

Nic więcej przez forum nie ustalisz, trzeba rozebrać i ocenić skalę uszkodzeń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Testowanie" na pewno mialo wplyw. Ale jego dni byly policzone. Ciesze sie ze teraz a nie za tydzien po powrocie do uk. Silnik idzie do regeneracji. 208kkm a na hamowni wyszlo 184,6 km wiec zdrowo.
Fiat 126p --> Vw polo 1.4D --> Opel Vectra B V6 --> BMW 540iA + Nissan Micra k12 --> vauxhall meriva (chwilowo) --> BMW 520d auto F11 --> BMW 545i E60
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pełni się zgadzam z przedmówcą. Kupując kilkuletnie N47 z automatem z przebiegiem +150tyś, należy mieć przygotowaną sumkę na "pakiet startowy":

- olej, filtr kabinowy (nietani), filtr powietrza, filtr oleju, filtr paliwa

- rozrząd wraz z całym pakietem naprawczym

- olej w ASB z miskofiltrem

- płyn hamulcowy

- tarcze + klocki (raczej nie sprzedaje się zaraz po wymianie)

- no i zapewne opony w niedługim czasie

- zapewne czyszczenie chemiczne DPF w niedługim czasie też się pojawi ;)

- i profilaktycznie proponuję: czyszczenie parownika w klimie i pasek osprzętu

 

Pozdrawiam :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Z rozrządem bym się nie spieszył jeśli nie daje objawów.

Tylko jest ważna rzecz, jak nie wiesz jakie ma dawać objawy to jedź do warsztatu gdzie BMW mają w małym palcu i niech oni dokonają pomiaru wyciągnięcia i osłuchają rozrząd.

Ostatnio spotkałem gościa w BMW F30 co twierdził że jego rozrząd jest cichy a ja słyszałem jego szuranie z 10 metrów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dawal zadnych oznak zuzycia. Zastanawialem sie nad wymiana ale wyczytalem u nas na forum ze po 05/2011 jest juz rozrząd poprawiony i nie ma co wymieniac. Nie placze i nie zale sie ze sie zerwal (kupujac f10 liczylem sie z tym i z wieloma innymi awariami) tylko pytalem co najlepiej zrobic z tym :)
Fiat 126p --> Vw polo 1.4D --> Opel Vectra B V6 --> BMW 540iA + Nissan Micra k12 --> vauxhall meriva (chwilowo) --> BMW 520d auto F11 --> BMW 545i E60
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pełni się zgadzam z przedmówcą. Kupując kilkuletnie N47 z automatem z przebiegiem +150tyś, należy mieć przygotowaną sumkę na "pakiet startowy":

- olej, filtr kabinowy (nietani), filtr powietrza, filtr oleju, filtr paliwa

- rozrząd wraz z całym pakietem naprawczym

- olej w ASB z miskofiltrem

- płyn hamulcowy

- tarcze + klocki (raczej nie sprzedaje się zaraz po wymianie)

- no i zapewne opony w niedługim czasie

- zapewne czyszczenie chemiczne DPF w niedługim czasie też się pojawi ;)

- i profilaktycznie proponuję: czyszczenie parownika w klimie i pasek osprzętu

 

Pozdrawiam :norty:

I podsumowując wszystko co wypisałeś to lepiej troszkę dołożyć i kupić auto młodsze z małym przebiegiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak i nie... :D

 

Jak chcesz kupić auto młodsze to JUŻ musisz mieć kasę (albo większy kredyt)...

 

Jak kupisz auto z przebiegiem 150+ to nie ma znaczenia czy młody czy stary - wydatki podobne, a możesz je sobie rozłożyć w czasie.. ja swoje F10 przez rok doprowadzałem do stanu jaki mnie zadawala - najpierw olej w skrzyni, potem klocki i tarcze, DPF, klima i opony, a na koniec rozrząd (nie dawał oznak zużycia, ale 210tyś już miał)... W sumie całość w ciągu roku ponad 15tyś wyszło, ale auto ma obecnie prawie 250tyś i śmiga jak powinno :)

 

 

PS - i nie ma DIESLI z małym pzrebiegiem - ktoś kto kupuje auto za tyle kasy z silnikiem diesla to nie po to by w garażu stało (przy małych przebiegach kupujemy benzynę :cool2: ). Oczywiście są wyjątki potwierdzające regułę i chwała im za to, ale 4 letnie N47 z przebiegiem poniżej 100tyś to rodzynki i kosztują znaaaaaaacznie więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Auto jest w trakcie naprawy. 6 krzywych zaworow, wszystkie odbite na tlokach wiec wszystkie do wymiany. Popekaly podstawki wałków rozrzadu oraz wiele innych elementow w glowicy. Jak bede mial foro to wrzuce. Ogolnie glowica jest ok, natomiast wszystkie elenenty glowicy (walki, zawory, mocowania itp) musza byc wymienione. Calkowity koszt naprawy 6800zl. Troszke tansza opcja jest przy zakupie uzywanej glowicy (ok 800zl taniej) ale jest ryzyko ze cos bedzie z nia nie tak. Wymiana silnika plus wymiana lancuchow tez jest minimalnie tansza ale tez nie wiadomo co aie kupi.

 

Pozdrawiam

Fiat 126p --> Vw polo 1.4D --> Opel Vectra B V6 --> BMW 540iA + Nissan Micra k12 --> vauxhall meriva (chwilowo) --> BMW 520d auto F11 --> BMW 545i E60
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
W naszym poprzednim e91 jakiś miesiąc temu znajomemu też strzelił dolny łańcuch. Tylko on słyszał już go od jakiegoś czasu. Nie myślał nawet o używce tylko o naprawie. Koszt 7000zł. Czyli tragedii nie było. Teraz pośmiga następne 250kkm. Co ciekawe auto też po virusie od przebiegu 170kkm.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupował bym drugi silnik z w miarę pewnego pochodzenia z młodszego rocznika i od razu wymieniał rozrząd - jest to lepsze rozwiązanie niż kapitalka.

 

1. Co masz na myśli pisząc: pewnego pochodzenia? Jest to w ogóle możliwe?

2. Od jakiegoś czasu jest już B47, więc N47 z małymi przebiegami jest jak na lekarstwo (ewentualnie patrz pkt 1)

3. Jak masz swój pewny silnik, rozebrany, to dobry mechanik jest w stanie określić czy warto remontować , czy stopień zużycia np panewek nie wskazuje na to i wtedy lepiej kupować inny

 

PozdRo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać, że nie masz pojęcia o CCTV.

Ale nie o tym temat.

 

Mam wrażenie, że w silnikach typu 2.0d czy 2.5d (2.0) odczucia będą mizerne w stosunku do serii.

No i pamiętaj, że silnik, to nie tylko rozrząd.

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś tam napisałeś, czepiając się innych, rozumiem to takie mocne wejście ...... :mrgreen:

 

Opublikowane niedawno badania socjologiczne wskazują na smutny wniosek: umiejętność czytania ze zrozumieniem i krytycznego myślenia w polskim społeczeństwie nie spełnia elementarnych standardów. Może to mieć bardzo negatywne skutki, jeśli chodzi o uzyskiwanie przez Polaków wiedzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mapa nie ma nic do rozrządu (wg mnie). Największe przeciążenia na rozrząd idą podczas gwałtownego wzrostu obrotów albo gwałtownego spadku obrotów. czyli jak na biegu jałowym sobie dodajemy gazu, albo jak zadziała kontrola trakcji (tak było u mnie).

Jeśli chodzi o wymianę silnia - bez sensu. Dół silnika calutki zdrowy miałem, a góra została cała wymieniona oprócz szkieletu głowicy (wszystkie zawory, popychacze, wałki rozrządu, podstawa wałków, uszczelki, oleje i filtry, wszystkie łańcuchy i koła zębate). Przy zakupie silnika trzeba wyłożyć ok 3500-4000 zł i znowu do wymiany oleje, łańcuchy, uszczelka pod głowicą (zgodnie z instrukcją naprawy trzeba głowicę zrzucić) plus przezbrojenie całego silnika i... nie wiadomo co kupimy. Koszty podobne albo i wyższe.

 

Co do remapy - jest duża różnica, tego czego mi brakowało w aucie to zostało poprawione - moc. Inaczej chodzi skrzynia (możliwe że to po aktualizacji softu). Wcześniej płakałem że mam 2.0d a teraz jest jak najbardziej ok. Pomimo przygody z rozrządem (w sumie nie kosztowało mnie to nic bo angielskie autocasco zwróciło) jak najbardziej polecam. Mapa robiona u chłopaków w Łodzi w TC performance.

Fiat 126p --> Vw polo 1.4D --> Opel Vectra B V6 --> BMW 540iA + Nissan Micra k12 --> vauxhall meriva (chwilowo) --> BMW 520d auto F11 --> BMW 545i E60
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proces zmiany mapy nie ma wpływu na zużycie ale czynnik "jak on się fajnie zbiera :mrgreen: " wykorzystywany w nadmiarze

Proces zużycia samego rozrządu jest wyższy podczas przyspieszania i hamowania silnikiem, niż podczas jazdy ze stałą prędkością to jest oczywiste

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.